Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentavaa, että on taas 17 tartuntaa! Tuleeko se nyt jo takaisin kuitenkin?

Vierailija
19.07.2020 |

Juuri kun meinasin alkaa ajatella, että kai se siitä helpottaa ja harkitsin paluuta huolettomampaan elämiseen.

Kommentit (389)

Vierailija
201/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa näkee perheitä joilla on sairaan oloisia, yskiviä kakaroista mukana. Kyllä suomalainen on itsekäs. 

Vierailija
202/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa huomioida se, että tällä hetkellä maailmanlaajuisesti yli puolet koronaan sairastuneista sairastaa sitä edelleen. Eli parantuneet ja kuolleet ovat yhteensä alle puolet kaikista todetuista koronatapauksista. Euroopassa tilanne on tällä hetkellä sillä tavalla hyvä, että parantuneita on enemmän kuin tautia sairastavia.

New York on silti tässäkin aivan omassa sarjassaan. Kun muualla ilmoitetaan parantuneeksi, niin New Yorkissa ei. Se näkyy tilastosta kun katsot.

Mutta vertaathan nyt vielä lisäksi:

Ruotsissa tilanne, jossa saat koronaan sairasloman, ja viikon kuluttua voit mennä toihin, kun se ei kuitenkaan silloin enää tartu ja se oli siinä. Suomessa sitten tarvii kaksi viikkoa käkkiä kotona. Vaikka ei mitään enää tuntuisikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kuin miten huolettomampaa? Lakkaat taas pesemästä käsiä?

Ei vaan että voisi käydä vaikkapa kaupassa muutenkin kuin pikaisesti ruokaostoksilla. Pistäytyä mökkireissulla jossakin ostoksilla. Tavata sukulaisia ja tuttavia. Käydä kampaajalla. Tai käydä joskus vaikka kirpputorilla. Minulla oli tapana käydä joka viikonloppu itsepalvelukirppiksellä, mutta lopetin maaliskuussa.

Niin ja minä en ole ap, kunhan kerroin oman näkökulmani.

Kaikkia näitä voit tehdä, kun huolehdit käsihygieniasta ja turvavälien pitämisestä.

Itsepalvelukirppisellä turvavälien pitäminen on mahdotonta, koska käytävät ovat usein pitkiä ja todella kapeita.

Vierailija
204/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen espanjassa todettiin 1400 uutta tapausta. Viikkoa aiemmin uusia tapauksia oli vain 250. Toinen aalto on jo alkanut ja menee max. kuukausi ja uudet rajoitukset tulee voimaan. 

Eikö Espanjassa ole maskipakko?

Niin todistaa sen että ei niistä maskeista taida kauheasti hyötyä olla.

Tai sitten maskipakkoa on höllennetty ja tämä on tulos?

Ei ole höllennetty.

Vierailija
205/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ärsyttävää ja typerää, että jengi matkustelee ulkomaille nyt huvikseen. Perhe/työasiat yms ei-lomat on eri asia, mutta kaikki niistäkään eivät välttämättömiä.

En ymmärrä, miksi rajat avataan. Kun tilanne on se, että täällä kovalla vaivalla saatiin homma hallintaan. Mutta muualla korona edelleen riehuu ja varsin vahvasti.

Tiedämme, miten korona tänne tuli. Lomamatkailijat sen toivat. Nytkö se kuvio pitää toistaa?

Aivan turhaan!!!

Vierailija
206/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon jo käynyt kaks kertaa kampaajalla. Mitä pelottavaa siinä on?

Sitä pelottavaa, että pahimmillaan saa taudin joka vie hengen tai vammauttaa loppuelämäksi.

Vierailija
207/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, ja tulee tänne takaisin sillä millä tuli alkujaankin.

Lentokoneella, hyväosaisen keuhkoissa.

Matkustaa voi myös edullisesti. Lasten kanssa lähdetään pian Keski-Eurooppaan, matkat maksaa alle 40 €/hlö. Hotellihuone on 25 €/yö. Ollaan pienituloisia ja silti meillä on varaa matkustaa.

Vierailija
208/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ärsyttävää ja typerää, että jengi matkustelee ulkomaille nyt huvikseen. Perhe/työasiat yms ei-lomat on eri asia, mutta kaikki niistäkään eivät välttämättömiä.

En ymmärrä, miksi rajat avataan. Kun tilanne on se, että täällä kovalla vaivalla saatiin homma hallintaan. Mutta muualla korona edelleen riehuu ja varsin vahvasti.

Tiedämme, miten korona tänne tuli. Lomamatkailijat sen toivat. Nytkö se kuvio pitää toistaa?

Aivan turhaan!!!

Ihminen on mielenkiintoinen eläin. Ei keskimäärin kovin älykäs. Jotkut ihmisyksilöt ovat valmiita ottamaan huikean suuriakin riskejä, jotta saavat kokea hetkellisiä elämyksiä. Dopamiini on ilmeisesti koukuttava aine.

Vierailija
209/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan turhaan!!!

Turhaan. Onko matkustaminen mielestäsi turhaa. Onko turismi turhuutta?

Tiesitkö, että maailmassa useat sadat miljoonat ihmiset saavat elantonsa turismista, itse asiassa yhtä moni ihminen maailmanlaajuisesti elää turismista kuin, mitä Euroopassa on asukkaita. Mitä näille ihmisille tulisi tehdä?

EU on luomassa massiivista 500 miljardin apupakettia itselleen. Luodaanko toinen 1000 miljardin apupaketti niiden ihmisten tueksi, jotka kärsivät parhaillaan siksi, että länsimaalainen maailmanparantaja haluaa olla kotona pari kolme vuotta miettimättä pätkääkään seurauksia.

Vierailija
210/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustaa voi myös edullisesti. Lasten kanssa lähdetään pian Keski-Eurooppaan, matkat maksaa alle 40 €/hlö. Hotellihuone on 25 €/yö. Ollaan pienituloisia ja silti meillä on varaa matkustaa.

Miksi matkustatte nyt?

Vierailija
211/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen espanjassa todettiin 1400 uutta tapausta. Viikkoa aiemmin uusia tapauksia oli vain 250. Toinen aalto on jo alkanut ja menee max. kuukausi ja uudet rajoitukset tulee voimaan. 

Ei se kyllä sellaista todista. 

Mitä hyötyä maskeista sitten on jos maskien käytöstä huolimatta päivässä tulee 1400 uutta tartuntaa?

Vierailija
212/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt pilaa pienituloisen perusvalittajan mieltä. Kyllä korona on rikkaiden syy. Niin.

Vierailija
213/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan turhaan!!!

Turhaan. Onko matkustaminen mielestäsi turhaa. Onko turismi turhuutta?

Tiesitkö, että maailmassa useat sadat miljoonat ihmiset saavat elantonsa turismista, itse asiassa yhtä moni ihminen maailmanlaajuisesti elää turismista kuin, mitä Euroopassa on asukkaita. Mitä näille ihmisille tulisi tehdä?

EU on luomassa massiivista 500 miljardin apupakettia itselleen. Luodaanko toinen 1000 miljardin apupaketti niiden ihmisten tueksi, jotka kärsivät parhaillaan siksi, että länsimaalainen maailmanparantaja haluaa olla kotona pari kolme vuotta miettimättä pätkääkään seurauksia.

Minä olen sitä mieltä, että ison joukon matkailuelinkeinon parissa työskenteleviä ihmisiä kannattaa hankkia itselleen jokin muu toimeentulolähde. Matkailua pitää ehdottomasti pelkästään ympäristösyistä vähentää todella paljon.

Vierailija
214/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis elääkö jotkut vieläkin eristyksissä ja välttelee tiettyjä paikkoja? En tiennytkään... Itse en tunne ketään sellaista, tuntemani vanhukset ja muutkin riskiryhmäläiset elävät ihan normaalia elämää.

Vierailija
215/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa enää, eikä kyllä kukaan tuu enää käskemään mua pysymään kotona.

Oletko naita Trumppilaisia jotka vetoavat perustuslakiin etta ei tarvitse kayttaa maskia? Minkaan maan perustuslaissa ei ole sellaista lausetta eika myos mainintaa siita etta pitaa olla vaatteita paalla kun menee ulos.

USAssa entisia assholeja kutsutaan nyt maskholeiksi.

Vierailija
216/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus ei suositellut maskipakkoa. Tässä ollaan nyt. Kohta on Suomi taas kiinni.

Vierailija
217/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon jo käynyt kaks kertaa kampaajalla. Mitä pelottavaa siinä on?

Sitä pelottavaa, että pahimmillaan saa taudin joka vie hengen tai vammauttaa loppuelämäksi.

Tai jää matkalla auton alle tai saa syövän.

Vierailija
218/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus ei suositellut maskipakkoa. Tässä ollaan nyt. Kohta on Suomi taas kiinni.

Niin ollaan missä?

Vierailija
219/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se kyllä sellaista todista. 

Mitä hyötyä maskeista sitten on jos maskien käytöstä huolimatta päivässä tulee 1400 uutta tartuntaa?

ilman niitä voisi tulla 2800 tartuntaa.

Vierailija
220/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis elääkö jotkut vieläkin eristyksissä ja välttelee tiettyjä paikkoja? En tiennytkään... Itse en tunne ketään sellaista, tuntemani vanhukset ja muutkin riskiryhmäläiset elävät ihan normaalia elämää.

Ei niitä ole kuin tällä palstalla. Me ollaan niiden ainoat ihmiskontaktit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä