Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omat rahat avioliitossakin

Vierailija
03.06.2013 |

Meillä on kummallakin omat tilit, joista maksamme omat menomme. Yhteiset kuluerät kuten vuokra, vakuuutukset, yhteiset laskut jne. on jaettu reilusti. Tienaan enemmän kuin mieheni, joten minun palkastani menee yhteisiin menoihin suurempi osa. Käymme kerran viikossa kaupassa ja maksamme ostokset vuorotellen. Kun käymme ulkona syömässä tai huvittelemassa, tarjoamme vuorotellen. Yhteisistä hankinnoista ja säästötavoitteista neuvotellaan yhdessä, muuten kumpikin saa käyttää rahansa miten haluaa.

Emme ole riidelleet rahasta kertaakaan. Emme näe mitään tarvetta laittaa rahoja samaan kasaan, koska olemme kaksi täysipäistä, taloudellisesti vastuullista aikuista. Ehkä yhteistilejä harrastavissa perheissä asiat eivät ole yhtä ruusuisesti?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 22:43"]Meillä on aina ollut tilit erikseen, ei mitään yhteistä tiliä. Kumpikin maksaa omat kulunsa 100 %, yhteisiä kuluja ei ole. Lasten kulut maksetaan puoliksi. Tämä toimii hyvin, kumpikaan ei elätä toista eikä synny ongelmia siitä, että mies tienaa ja nainen kuluttaa.
Minusta olisi alentavaa, jos käyttäisin miehen pankkikorttia. Aivan kuin olisin hänen omaisuuttaan.[/quote]

Eihän se millään voi toimia yhteisessä taloudessa, onko teillä erilliset sähköt, vedet, ruuat ym.? Ei voi mitenkään mennä täysin tasan. Miten nainen on miehen omaisuutta, jos nainen ostaa miehen rahoille koko perheelle tarvittavat asiat? En käsitä. Nainenhan siinä käsittelee miehen omaisuutta kuin omaansa.

Vierailija
22/30 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 22:47"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 22:43"]Meillä on aina ollut tilit erikseen, ei mitään yhteistä tiliä. Kumpikin maksaa omat kulunsa 100 %, yhteisiä kuluja ei ole. Lasten kulut maksetaan puoliksi. Tämä toimii hyvin, kumpikaan ei elätä toista eikä synny ongelmia siitä, että mies tienaa ja nainen kuluttaa.
Minusta olisi alentavaa, jos käyttäisin miehen pankkikorttia. Aivan kuin olisin hänen omaisuuttaan.[/quote]

Eihän se millään voi toimia yhteisessä taloudessa, onko teillä erilliset sähköt, vedet, ruuat ym.? Ei voi mitenkään mennä täysin tasan. Miten nainen on miehen omaisuutta, jos nainen ostaa miehen rahoille koko perheelle tarvittavat asiat? En käsitä. Nainenhan siinä käsittelee miehen omaisuutta kuin omaansa.[/quote]

Miksi ei voisi toimia? Eikä pidäkään mennä tasan, kun kumpikin maksaa omat kulunsa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä omat tilit ja ihan täyspäisesti eletty viimeiset 25 avioliittovuotta. Mies on pihi ja säästeliäs, ei liiku missään ja harrastaa vain erittäin edullisia urheilulajeja. Minä pidän kulttuurista, taiteesta, pienistä elämyksistä kuten kahviloissa käymistä tai ravintolassa syömistä. Tiedän kuinka miestä kirpaisi, jos yhteisestä pussista jonka haltija hänkin olisi vähenisi raha moiseen elämiseen. Perheen pakolliset kulut maksamme tasan.

Vierailija
24/30 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 22:53"]

Eihän se millään voi toimia yhteisessä taloudessa, onko teillä erilliset sähköt, vedet, ruuat ym.? Ei voi mitenkään mennä täysin tasan. Miten nainen on miehen omaisuutta, jos nainen ostaa miehen rahoille koko perheelle tarvittavat asiat? En käsitä. Nainenhan siinä käsittelee miehen omaisuutta kuin omaansa.[/quote]

Miksi ei voisi toimia? Eikä pidäkään mennä tasan, kun kumpikin maksaa omat kulunsa!
[/quote]
No miten tee jaatte vaikka sähkölaskun? Onko teillä omat sähkömittarit kummallekin? Vai laskuri jolla laskette kuinka paljon sähköä sun tukankuivaaja vie ja kuinka paljon miehen sähköhammasharja?

Vierailija
25/30 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kummallakin täytyy olla omat tilit ja kulut puoleksi.

Vierailija
26/30 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kummallakin täytyy olla omat tilit ja kulut puoleksi.

Vierailija
27/30 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten jouduin välillä pyytämään mieheltä rahaa esim ruokaan jne. Olin kotona lapsen kanssa. Aika nöyryyttävää.

Vierailija
28/30 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 23:09"]Vuosia sitten jouduin välillä pyytämään mieheltä rahaa esim ruokaan jne. Olin kotona lapsen kanssa. Aika nöyryyttävää. [/quote]
Joskus kysyi tarvinko rahaa. Olihan mulla lapsilisä. Mun asunnossa asuttiin.

Vierailija
29/30 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 23:10"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 23:09"]Vuosia sitten jouduin välillä pyytämään mieheltä rahaa esim ruokaan jne. Olin kotona lapsen kanssa. Aika nöyryyttävää. [/quote]
Joskus kysyi tarvinko rahaa. Olihan mulla lapsilisä. Mun asunnossa asuttiin. [/quote]

Miksi se noin oli? Eikö mies tajunnut että sulla ei ole tarpeeksi rahaa? Siinä oli kaks idioottia yhdessä.

Vierailija
30/30 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 22:53"]

[/quote]

Kyllä kyllä, mutta mistä tiedätte ne omat kulunne 100% tarkasti? Jos maksatte jonkun vesilaskun puoliksi, mistä tiedätte ettei toinen maksakin toisen osuutta, ja toinen maksaakin oman kulunsa vain 80%?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi