Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käykö tämä mekko häihin?

Vierailija
19.07.2020 |

https://www.misswindyshop.com/collections/mekot/products/caterina-navy-…

Tyyliini ei sovi ollenkaan kukkamekot tai vaaleat värit. Onko laivastonsininen liian tumma tai jotenkin tylsä, arkinen väri? Miten asustaisit? Mietin että olisiko kokonaisuus pirteämpi jos käyttäisin punaisia asusteita, kuten näyttävät punaiset korvakorut, ehkä hiuskoriste ja laukku ja meikissä punainen huulipuna.

Kommentit (307)

Vierailija
61/307 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis malli mutta materiaalin takia liian arkinen. 

Vierailija
62/307 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väriyhdistelmänä punainen ja sininen on aika arkinen. Vaihtaisin siis napit toisen värisiin (mekon väriset tai vaaleat neutraalit) ja käyttäisin vaaleita asusteita (valkoinen/beige/nude), jotta kokonaisuus ei olisi niin tumma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/307 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monien mielestä siis kamala :D ok, kokeillaan näin että osaisiko joku suositella minulle mekkoa. Kriteerejä: olen 175cm, rintava, kokoa 42-44 eli en mikään keijukainen. Mikään ihoa nuoleva minihame ei todellakaan sovi minulle. Mekon pitää olla yksivärinen, ei kovin vaalea. Vyötäröltä pitäisi olla suht istuva, koska isorintaista ei teltta imartele. Olkapäät ja käsivarsien yläosa pitää ehdottomasti jäädä peittoon, koska minulla on leikkausarpi. Linkkejä tulemaan jos ehdotuksia löytyy! Ap

Tässä muutama. Tosin mielestäni oikein asustettuna se valitsemasi on myös oikein hyvä. Nuo tummemmatkin on sopivia, koska niissä kuitenkin on valkoista koristeena. Viimeinen ehkä vain ohuella alushameella, on aika kapea helma.

https://www.misswindyshop.com/collections/vintage-mekot/products/dolore…

https://www.misswindyshop.com/collections/juhlamekot/products/dolores-d…

https://www.misswindyshop.com/collections/juhlamekot/products/isabella-…

Vierailija
64/307 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monien mielestä siis kamala :D ok, kokeillaan näin että osaisiko joku suositella minulle mekkoa. Kriteerejä: olen 175cm, rintava, kokoa 42-44 eli en mikään keijukainen. Mikään ihoa nuoleva minihame ei todellakaan sovi minulle. Mekon pitää olla yksivärinen, ei kovin vaalea. Vyötäröltä pitäisi olla suht istuva, koska isorintaista ei teltta imartele. Olkapäät ja käsivarsien yläosa pitää ehdottomasti jäädä peittoon, koska minulla on leikkausarpi. Linkkejä tulemaan jos ehdotuksia löytyy! Ap

Tässä muutama. Tosin mielestäni oikein asustettuna se valitsemasi on myös oikein hyvä. Nuo tummemmatkin on sopivia, koska niissä kuitenkin on valkoista koristeena. Viimeinen ehkä vain ohuella alushameella, on aika kapea helma.

Noihin bolero tai vastaava niin saa ne käsivarsien yläosat piiloon. Niin lyhythihainen kuin mahdollista peittävyyden kannalta, ettei tule liian kuuma.

Vierailija
65/307 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole puolisoni kanssa koskaan valtiovierailulla ollut, kuten tuo ketjussa aikaisemmin kirjoittanut, mutta muissa yhteyksissä ollut samoissa tilaisuuksissa maamme ylimmän johdon (Tasavallan Presidentti) kanssa. Pienin tilaisuuksista on ollut alle 20 hengen päivällinen.

Näissä tilaisuuksissa (poislukien joulukuun 6. päivän vastaanotto) naiset ovat hyvinkin yksinkertaisesti puettuja, periaatteella ’vähemmän on enemmän’. Kenelläkään ei ole mitään bling blingiä, vaatteiden materaalit ovat aitoja, mallit hillittyjä ja korut tarkkaan harkittuja.

Kampaajalla tietenkin käydään, se on selvä.

TP:llä en nyt viittaa Niinistöön, vaan erääseen aikaisempaan presidenttiin.

Ja ap:lle - mekko on aivan sopiva häihin, jollei kutsussa pukukoodissa muuta vaadita.

T. Rouva Helsingistä

Rouvalle Helsingistä tiedoksi, että toki voi osallistua PIN UP mekossa virallisiin tilaisuuksiin, ei sieltä pois käännytetä, hyvät tavat estävät vieraan nolaamisen.

Sellainen pukeutuminen vain osoittaa erittäin huonoa makua. Mutta mene vaan, muista tyllialushame, punaiset kengät, laukku ja muovikorvakorut.

Voin luvata, että jäät mieleen laadukkaisiin vaatteisiin pukeutuneille ladyille.

😂

Mekko ei ole pinup-mekko, eikä ap ole menossa tilaisuuteen, jossa noudatetaan protokollaa. Ole hyvä ja googlaa jostakin protokollan ja etiketin välinen ero.

Ja vielä: se pukeutumiskoodi on kutsussa, siitä lähdetään liikkeelle.

Rouva Helsingistä

Vierailija
66/307 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noihin bolero tai vastaava niin saa ne käsivarsien yläosat piiloon. Niin lyhythihainen kuin mahdollista peittävyyden kannalta, ettei tule liian kuuma.

Tuoko sitten on juhlava tyyli? Sydänkuvioinen mekko ja bolero? Joo, ehkä 8-vuotiaalle tytölle.

Vierailija
67/307 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis,

Joskus joutuu juhliin joista ei tiedä millainen pukukoodi on, koska ei tunne ihmisiä kunnolla. Esim. hyvin konservatiivisesti töissä pukeutuva työkaveri, tai rokkiklubeilla viihtyvä kaveri voikin olla ihan erilainen vapaalla/suvun juhlissa.

On noloa olla yli- tai alipukeutuneena juhlissa, itse olen ratkaissut asian varatumalla erilaisin asustein. Autoon/kassiin mukaan "vaihto-asusteet" jotka on juhlapaikalla helppo sujauttaa päälle/pois.

Jos ajatellaan vaikka ihan perusmekko (pikkumusta tmv.) niin siitä saa hyvinkin arkisen asun tennareilla/neuletakilla/kangaskassilla. Tai hyvinmin juhlavan korkokengillä/isoilla koruilla/juhlavalla huivilla/sirolla iltalaukulla.

Kaikki em. on helppo vaihtaa/lisätä/poistaa juhlapaikalla jos huomaa että muut vieraat ovatkin leggareissa/iltapuvuissa.

Itse teen niin, etä laitan sen oletuksen mukaan, ja tarvittaessa teen muutoksia, huivi/korut/pikkulaukku eivät edes vie tilaa paljoa, ja kengät (varsinkin talvella) moni mùutenkin saattaa vaihtaa.

Vierailija
68/307 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiinnostavaa tietää miten te joiden mielestä tuo mekko on sopiva häihin, pukeudutte itse häihin? Laitatte jonkun arkimekon ja halvat korvakorut, ja sen pitäisi riittää? 

Vierailija
69/307 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ihan vain yksinkertainen ja siisti vapaa-ajan mekko, vaikka täällä ihmiset väittävät, että pitää ehdottomasti olla juhlamekko. On monipuolista käyttöä, kun asusteilla saa koreaksi tai arkiseksi. Ihan typerää tuhlata hirveästi rahaa mekkoon, jota ei juuri käytä. 

Vierailija
70/307 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kiva idea, mutta useinhan on niin, että tällaiset kutsut tulevat puhelimitse. Siinä yhteydessä voi kysyä, minkälaista pukeutumista toivotaan. Ja useinhan se vastaus on, että tule sellaisena kuin olet!

Ja sitten menet juhliin, ja siellä on pukeuduttu aivan laidasta laitaan. Sen kultaisen keskitien löytäminen voi joskus olla vaikeata!

Vierailija
71/307 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoko sitten on juhlava tyyli? Sydänkuvioinen mekko ja bolero? Joo, ehkä 8-vuotiaalle tytölle.

Kerro ihmeessä esimerkkejä Oikeista Juhlamekoista, jotka menevät kumminkin muussakin käytössä. Ei, kiiltävät satiinimekot eivät ole ainoita juhliin sopivia vaatteita.

Vierailija
72/307 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiinnostavaa tietää miten te joiden mielestä tuo mekko on sopiva häihin, pukeudutte itse häihin? Laitatte jonkun arkimekon ja halvat korvakorut, ja sen pitäisi riittää? 

Minusta ap:n mekko on oikein sopiva häihin.

Voisin hyvin pukeutua siihen itsekin.

Minulla ei ole yhtään feikkikorua, vain aitoja ja laittaisin ehkä helmikorvakorut tai vaikka Kalevala- korvakorut tms. Lisäksi ottaisin pienen laukun, sellaisen clutch-mallisen, jota pidetään kädessä, sekä laittaisin korolliset sandaalit. Tukan laittaisin kauniille siistille kampaukselle.

Vierailija
73/307 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ap:n mekko on oikein sopiva häihin.

Voisin hyvin pukeutua siihen itsekin.

Minulla ei ole yhtään feikkikorua, vain aitoja ja laittaisin ehkä helmikorvakorut tai vaikka Kalevala- korvakorut tms. Lisäksi ottaisin pienen laukun, sellaisen clutch-mallisen, jota pidetään kädessä, sekä laittaisin korolliset sandaalit. Tukan laittaisin kauniille siistille kampaukselle.

Niin ja en laittaisi tuohon mekkoon kaulakorua. Se pilaa yksinkertaisen tyylikkään vaikutelman. Se kaula-aukko ri vaadi korua.

Kengiksi itseasiassa sopisi sling back korolliset avokkaat sandaalien sijaan, mutta molemmat menevät, myös matalakantaiset ballerinat käyvät.

Vierailija
74/307 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on poikkeuksetta kellomekko, koska ne nyt vaan sattuu olemaan omaa tyyliäni. No, kerran oli kotelomekko kun olin kaaso ja morsian päätti miten pukeutudaan. Kesällä yleensä puuvillaa, koska inhoan polyesteria, viskoosi on yleensä kellomekkoihin liian raskaasti laskeutuvaa, pellava rypistyy, silkki on materiaalina epäkäytännöllinen ja villa ei muuten vaan oikein sovi naisten vaatteissa kesäjuhlaan. Väreinä yleensä mieluummin jotain tummaa kuin vaaleaa, mutta kukkakuosejakin olen käyttänyt. Ompelen mekot itse, joten valinnanvaraa on tietysti enemmän kuin valmisvaatteita ostavilla. Korvakoruistani osa on halpoja, osa kalliimpia. Pelkkä hinta ei tee koruista kulloiseenkin juhlatyyliin sopivia, ulkonäkö merkitsee paljon enemmän. Kenkinä on ollut joskus jopa Tokmannilta viidellä eurolla löydetyt korkeakorkoiset puukengät - kauhistu!

Vierailija
75/307 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin siitä, että mitä tyyliä ovat muut vieraat. Jos kovin konservatiivista, niin tuo sininen kellomekko erottuu muusta porukasta.

Tarkoitan, että jos olen itse epävarma miten pukeutuisin, niin en haluaisi erottua, vaan pikemminkin sulautua. Silloin ei niin haittaa onko asuni täysin sopiva tilaisuuteen. Ei sitä moni edes huomaa.

Asuni voi silti olla kaunis ja itselleni sopiva, mutta ei ei liian erikoinen.

Toinen asia on, että oletko itse fiftarityylinen myös muutoin kuin tuolla häissä olisit? Jos valitset tuontyylisen mekon. Jos se poikkeaa paljon yleisestä pukeutumisestasi niin ei kannata häihin valita sellaista. Koska helpompaa on kantaa juhlissa sellaista vaatetta joka on oman tyylisi mukainen. Eikä niin, että alkaa miettiä sitä mikä on sopivaa johonkin juhliin yksittäisenä vaatteena. Joka on itselle outo tyyli.

Vaan lähteä omasta tyylistä ja mieltymyksestä ja sitten sitä kautta juhkiin sopivaa.

Vierailija
76/307 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva mekko, malli on ihan juhlava. Ehkä kesähäihin sopisi jokin toinen väri. Kyllä tämä on yhtä juhlava kuin jakkupuku mitä pidetään monesti häissä paremmissakin piireissä. Ei ole tarkoitus että vieraan juhlatyyli ohittaa morsiamen. Olisihan tuokin ihan ok jos laittaisi punaiset korkkarit ja laukun. Ehkä myös punaiset nappikorvikset 60-luvun tyyliin.

Vierailija
77/307 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten lehdissä on kuvia seurapiirikekkereistä, en kehuisi suomalaisten naisten pukeutumista. Hyvin arkisesti pukeutuvat.

Vierailija
78/307 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian arkinen minustakin. Kannattaa myös ottaa huomioon, että mekko on kuvassa viimeisen päälle pyntätyn ammattimallin päällä. 50-luvun fiiliskin tulee lähinnä meikistä ja kampauksesta, ei mekosta itsestään.

Jos itse on tavis, vaate näyttää myös tavallisemmalta. Ammattimallin päällä harmaa poolopaitakin on upea, mutta kun sen kiskaisee itse päälle...

Vierailija
79/307 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole puolisoni kanssa koskaan valtiovierailulla ollut, kuten tuo ketjussa aikaisemmin kirjoittanut, mutta muissa yhteyksissä ollut samoissa tilaisuuksissa maamme ylimmän johdon (Tasavallan Presidentti) kanssa. Pienin tilaisuuksista on ollut alle 20 hengen päivällinen.

Näissä tilaisuuksissa (poislukien joulukuun 6. päivän vastaanotto) naiset ovat hyvinkin yksinkertaisesti puettuja, periaatteella ’vähemmän on enemmän’. Kenelläkään ei ole mitään bling blingiä, vaatteiden materaalit ovat aitoja, mallit hillittyjä ja korut tarkkaan harkittuja.

Kampaajalla tietenkin käydään, se on selvä.

TP:llä en nyt viittaa Niinistöön, vaan erääseen aikaisempaan presidenttiin.

Ja ap:lle - mekko on aivan sopiva häihin, jollei kutsussa pukukoodissa muuta vaadita.

T. Rouva Helsingistä

Rouvalle Helsingistä tiedoksi, että toki voi osallistua PIN UP mekossa virallisiin tilaisuuksiin, ei sieltä pois käännytetä, hyvät tavat estävät vieraan nolaamisen.

Sellainen pukeutuminen vain osoittaa erittäin huonoa makua. Mutta mene vaan, muista tyllialushame, punaiset kengät, laukku ja muovikorvakorut.

Voin luvata, että jäät mieleen laadukkaisiin vaatteisiin pukeutuneille ladyille.

😂

Mekko ei ole pinup-mekko, eikä ap ole menossa tilaisuuteen, jossa noudatetaan protokollaa. Ole hyvä ja googlaa jostakin protokollan ja etiketin välinen ero.

Ja vielä: se pukeutumiskoodi on kutsussa, siitä lähdetään liikkeelle.

Rouva Helsingistä

Mistä hyvänsä lähdetään liikkeelle niin pellemekossa ei ilmestytä muihin kuin teemallisiin juhliin tai hyvin epämuodollisiin synttäribileisiin.

Sinä olet mennyt, nyt katkerana todistelet, että asusi oli ok.

Ja tuo on PIN Up, huono sellainen. Siivousmekko.

T. nainen, joka on ollut kymmeniä kertoja järjestelemässä niitä virallisia tilaisuuksia. Onneksi sinua ei ole näkynyt.

Vierailija
80/307 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa harkita noita hillittyjä polka dot -mekkoja. Klassinen, ajaton kuosi. Voi käyttää muutenkin. Ja nyt niitä on saatavilla eri värisinä ja eri muodossa. Pongattu kuninkaallisissa häissäkin.

https://i.pinimg.com/474x/5d/6d/dd/5d6ddd62dc99a4d9c623dae27142c7e5.jpg

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi