Mikä siinä Prismaperheilyssä sitten niin mahtavaa on?
En ikinä hanki lapsia, ehkä en puolisoakaan.
Yliarvostettua.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Ap, tiedoksi että ns paremmat (akateemiset) lapsiperheet eivät käy prismassa vaan tilaavat ruoat kotiin citymarketista. Se on rupurahvaan huvi käydä koko perheellä kaupassa.
Muuten kyllä lapset ovat ihaninta ja hienointa maailmassa. Ja kyllä, mulla on myös erittäin hyvä ura ja hyväpalkkainen työ, tätähän velat aina painottavat että heillä se on, muilta se puuttuu.
Mutta siis hyvä vaan että velat on veloja sillä lapsia tulee tehdä vain lapsirakkaiden, vastuuntuntoisten ja epäitsekkäiden ihmisten.
Lastenteko on itsekästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, tiedoksi että ns paremmat (akateemiset) lapsiperheet eivät käy prismassa vaan tilaavat ruoat kotiin citymarketista. Se on rupurahvaan huvi käydä koko perheellä kaupassa.
Muuten kyllä lapset ovat ihaninta ja hienointa maailmassa. Ja kyllä, mulla on myös erittäin hyvä ura ja hyväpalkkainen työ, tätähän velat aina painottavat että heillä se on, muilta se puuttuu.
Mutta siis hyvä vaan että velat on veloja sillä lapsia tulee tehdä vain lapsirakkaiden, vastuuntuntoisten ja epäitsekkäiden ihmisten.Lastenteko on itsekästä.
Lapsista valittaminen on lapsellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me olemme prisma perhe ilman lapsia. Tälle vuodelle kertynyt boonuksia jo 350 euroa ja on ilmaiset pankkitilit. Muistakin liikkeistä ostetaan mm. tokmanni ja k-rauta. Citarissa hyvin harvoin tulee käytyä.
Kahta aikuista ei voi laskea perheeksi. Esim.hotellissa, huvipuistoissa, eläintarhoissa tms. ette voi ostaa perhelippua.
Ei me käydä sellaisissa paikoissa missä meitä ei pidetä perheenä. Emme tarvitse sellaisia paikkoja. Ei me olla perhelippuja tarvittu :) Onneksi prismaan pääsee ilman lippuja ja voidaan ostaa perhepakkauksia. Omasta mielestä olemme perhe, eikä sitä muut määrittele.
Ihan yleinen normi on jos joku sanoo että "juu on minulla perhe" niin kysellään montako lasta ja minkä ikäisiä ovat.
Itse en sanonut noin aikoinaan enkä tunne ketään lapsetonta pariskuntaa joka kutsuu itseänsä perheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta siis hyvä vaan että velat on veloja sillä lapsia tulee tehdä vain lapsirakkaiden, vastuuntuntoisten ja epäitsekkäiden ihmisten.Lastenteko on itsekästä.
Lastenteko, varsinkin suomalaisen harpun kanssa, on vain yksinkertaisesti järjenköyhyyttä.
Ei tartte edes olla perhettä että voi nauttia Prismasta. Minä käyn sinkkumiehenä siellä, koska tuotteita on niin paljon tarjolla. Ostan kerralla paljon lihaa pakkaseen, kasviksia ja saapa sieltä nykyään jopa sushiakin mukaan ja se on ihan yhtä hyvää kuin Tokyon kaduilla.
Ihmiset jotka vihaavat Prismaa ovat päästään vialla ja katellisia kun eivät pääse sinne itse.
Meillä on Prisma aika keskustassa niin tulee kyllä usein käytyä. Koska sieltä nyt vaan saa aika helposti sen tarvittavan. Tällä paikkakunnalla lähes kaikki kivijalkakaupat lopettaneet koska isot marketit. Vaihtoehtoja ei siis juurikaan jää jos samalla reissulla pitäisi ostaa ruokaa, viiniä, multaa, lapsen lenkkarit ja makuupussi. En ihan oikeasti viitsi käyttää montaa tuntia eri kaupoissa käymiseen.
Ei nyt tietenkään joka viikko mitään lenkkareita tarvitse ostella mutta myös isomman kaupan valikoima nyt houkuttelee useammin.
Että joo, ihan kiva olla prismaperhe. Niin ja niitä bonusrahoja käytetään reissuihin ulkomaille :D
Ja meillä on okt, farmariauto ja koira :D:D:D
Vierailija kirjoitti:
Olen lapsettomana miehenä tehnyt seuraavan havainnon; Prismassa käydessä joutuu aina kuuntelemaan jäätävää kersojen kitinää ja huutoa. Yleensä vielä niin ettei vanhemmat yritäkään siihen puuttua. Muissa isoissa kaupoissa saa käydä rauhassa. Meillä päin esimerkiksi Minimanissa ei käy lapsiperheitä vaan eläkeläisiä.
Tämä on ihan totta. Prismassa parkuu aina useampi lapsi. Ihan järkyttävää vollotusta oli kaupunki mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lapsettomana miehenä tehnyt seuraavan havainnon; Prismassa käydessä joutuu aina kuuntelemaan jäätävää kersojen kitinää ja huutoa. Yleensä vielä niin ettei vanhemmat yritäkään siihen puuttua. Muissa isoissa kaupoissa saa käydä rauhassa. Meillä päin esimerkiksi Minimanissa ei käy lapsiperheitä vaan eläkeläisiä.
Tämä on ihan totta. Prismassa parkuu aina useampi lapsi. Ihan järkyttävää vollotusta oli kaupunki mikä tahansa.
Sama Ikeassa. Missään muualla (edes Prismassa) ei näe (ja kuule) niin paljon lapsia ja kantavia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Perheidylli: tatuoitu ylipainoinen hikinen nainen homssuvaatteissa. Mies lökäsortseissa, kaljamaha, t-paita jossa tekstit, kalju punakka naama. Aurinkolasit. Kaksi kirpparivaatteisiin pukeutunutta kirkuvaa lasta. Ostoskärry täynnä roskaruokaa. Perheen osoite vuokrakaksio lähiössä. Äiti kotiäitinä, iskä varastomies. Prismaperhe.
Kuka tällästä tahalleen itselleen haluaisi?
Kuulostat kauhealle.
Miksi voit pahoin? Mitä on tapahtunut?
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Onneksi tältä välttyy, kun käy yöllä
Tämä ketju todistaa ihmisten kapeakatseisuuden ja ilkeyden määrän.
Onneksi en tunne yhtäkään tunnekylmää lastenvihaajaa.
Käymme aamulla 8-9 välillä prismassa eikä ole koskaan lapsiperheitä, eikä tien tukkona hyllyjen välissä juoruavia tai muuten kärryyn nojailevia aikaansa kuluttavia kyttääjiä. Pääsee nopeesti keräämään viikon tarvikkeet. Kauppalista suunnitellaan etukäteen. Olemme aamuvirkkuja niin ettei ilta asiointi kiinnosta. Joskus on pakko käydä ruuhka-aikaan ja korvia vihloo heti ne kiljuvat kiukuttelevat kakarat. Vastamelu kuulokkeet aina sitä varalta sitten. Suosittelen melu herkille.
Vierailija kirjoitti:
Ai että missään muissa kaupoissa ei ole lapsia tai perheitä kuin Prismassa 😂 mikä joitain ihmisiä oikein vaivaa. Täällä saa aina makeat naurut.
Tuossa minun käyttämässä lähi S-Marketissa on paljon perheitä, samoin Citymarketissa ja jopa pienemmissä K-Kaupoissa käy lapsiperheitä käntymässä.
Joku tarve vain haukkua Prismassa käyviä perheitä enkä onneksi ymmärrä tämän homman pointtia.
Ei kyllä Cittarissa koskaan näy muksuja samalla tavalla kuin Prismassa. Pitäis varmaan vaihtaa sinne, mutta maksaa kaikki enemmän, heh.
Vierailija kirjoitti:
Käymme aamulla 8-9 välillä prismassa eikä ole koskaan lapsiperheitä, eikä tien tukkona hyllyjen välissä juoruavia tai muuten kärryyn nojailevia aikaansa kuluttavia kyttääjiä. Pääsee nopeesti keräämään viikon tarvikkeet. Kauppalista suunnitellaan etukäteen. Olemme aamuvirkkuja niin ettei ilta asiointi kiinnosta. Joskus on pakko käydä ruuhka-aikaan ja korvia vihloo heti ne kiljuvat kiukuttelevat kakarat. Vastamelu kuulokkeet aina sitä varalta sitten. Suosittelen melu herkille.
Mikä tahansa sanoma ja uskottavuus katoaa kun yh-dys-sa-nat viturallaan.
Tuota... ei se perhe ole mikään asuste, joka hankitaan, jos halutaan. Ja kaikki, mikä on arvokasta elämässä, vaatii jossakin määrin vaivannäköä. Kuka haluaisi elää täysin vaivatonta ja tapahtumatonta, tylsää elämää? En minä ainakaan.
Kyse on rakkaudesta. Rakastut mieheen/naiseen ja haluat elää hänen kanssaan. Viihdytte yhdessä, teillä riittää yhteisiä puheenaiheita ja huumorintajunne on samanlainen.
Jos pidätte lapsista, ja onnistutte niitä saamaan, viihdytte heidänkin kanssaan. He ovat rakkaita, itse asiassa rakkaampia kuin mikään maailmassa. Totta kai joskus lapsetkin voivat olla ärsyttäviä ja rasittavia, mutta kokonaisuutena heidän kanssaan viihtyy erinomaisesti.
Prismat ovat käteviä paikkoja, koska siellä voi hankkia monenlaista tarvittavaa yhdellä kertaa. Ei ruoka tai vaikkapa t-paita muutu automaattisesti huonoksi sen takia, että se on ostettu Prismasta. Tai jalostu hienoksi ja trendikkääksi siitä, että se on ostettu kauppahallista tai Stockalta.
Ylipäänsä pidän vähän naurettavana ja lapsellisena ajattelua, että olisi jotenkin huonoa tai noloa tehdä jotakin, joka on yleistä ja suosittua. Neuroottinen erilaisuuden tavoittelu on säälittävää, jos ihan totta puhutaan.
Porukalla ostoksille meneminen on välillä kivaakin. Ja jotenkin ne ostokset on kumminkin pakko tehdä, usean hengen perhe nyt vaan tarvitsee kaikenlaista kamaa enemmän kuin yksinasuja. Kun ne tenavat ovat mukana, on helppo hoitaa kaikki ostokset, jopa ostaa lapsille vaatteita, kun niitä voi helposti sovittaa.
Uhmaikäiset toki voivat olla rasittavia, mutta ne uhmakohtaukset ovat kasvatustilanne, jotka on hoidettava missä sitten ikinä onkin. Jos uhmaavaa lasta ei ala lahjoa hiljaiseksi, uhmakohtaukset vähenevät kyllä hyvin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Ai että missään muissa kaupoissa ei ole lapsia tai perheitä kuin Prismassa 😂 mikä joitain ihmisiä oikein vaivaa. Täällä saa aina makeat naurut.
Tuossa minun käyttämässä lähi S-Marketissa on paljon perheitä, samoin Citymarketissa ja jopa pienemmissä K-Kaupoissa käy lapsiperheitä käntymässä.
Joku tarve vain haukkua Prismassa käyviä perheitä enkä onneksi ymmärrä tämän homman pointtia.
Ihme jos et ole huomannut sitä, että Prismassa käy noin 10 kertaa enemmän lapsiperheitä kuin muissa kaupoissa. Muissa kaupoissa käyvät lapsiperheet ovat aika marginaalinen joukko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme jos et ole huomannut sitä, että Prismassa käy noin 10 kertaa enemmän lapsiperheitä kuin muissa kaupoissa. Muissa kaupoissa käyvät lapsiperheet ovat aika marginaalinen joukko.
Juuri tästä syystä en käy Prismoissa. Jotkut lapset on ihan hyvin kasvatettuja, mutta suurin osa on niitä jäätävästi kiljuvia ja melskaavia kakaroita, joiden vanhemmat, elämään kyllästyneen näköisinä, räplää älykännyjään kuulematta ja näkemättä mitään.
Lapsettomana sinkkuna kierrän siis Prismaperheiden pyhän mekan kaukaa.
Suurimmaksi osaksi käyn lähikaupassa, joku K-market, jossa ihan ok valikoima, eikä oikeastaan koskaan mitään suurta perheryntäystä, vaan enemmänkin yksittäisiä miehiä ja naisia.
Ja sitten tykkään Lidlistä, sielläkään ei mitenkään erityisen paljon ole lapsiperheitä, varsinkaan ihan keskusta alueen Lidleissä. Voi olla, että lähiö-Lidleissä sitten enmmän on perheitäkin.
Hinta edellä mennään. Meidän prismaperhe käy marketeissa, niin Prismassa kuin Cittarissa, aina sen mukaan mitä tarjouksessa. Käymme myös lidlissä sekä kalliissa K-marketissa, mutta vain hakemassa tarjouksia, ja kaikki mah kortit ja kupongit tietty käytössä. Olemme hintatietoisia myös asumisen, autoilun, liittymien jne kanssa. Ehkäpä siksi meillä on enemmän varallisuutta, kuin monella saman (keski)tuloluokan ihmisillä?
Käyn usein Prismassa perseilemässä, mutta olenkin vapaaehtoisesti velaton.