Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pasi perheineen asuu luontopolun vieressä, ja se näkyy: tavaroita varastetaan, tonttia kuvataan, luonnossa roihuavat luvattomat nuotiot

Vierailija
19.07.2020 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/94bb3ded-b749-4a80-bb63-5a636473566b.

Kertokaa mielipiteitänne tästä tekstistä. Itse huomaan muutaman epäkohdan Pasi Havukaisen jutuissa ja asian jota ei olisi kannattanut sanoa.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti Pasi hyvän uuden ulkoilureitin kertomisesta! Tuolla ei ollakkaan vielä käyty mutta nyt käydään!

Vierailija
2/47 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Itse en huomaa kuin maininnan uusimaalaisista ja sen, että kukaan ei tee asialle oikein mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mua ärsyttää ihmiset. Ennen pääsi sentään luontoon pakoon niitä, mutta nykyään retkipaikatkin on täynnä porukkaa. Pitää varmaan muuttaa johonkin Kainuun korpeen.

Vierailija
4/47 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olis tontin rajaus aidalla ja yksityisalue-kyltit?

Vierailija
5/47 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että mua ärsyttää ihmiset. Ennen pääsi sentään luontoon pakoon niitä, mutta nykyään retkipaikatkin on täynnä porukkaa. Pitää varmaan muuttaa johonkin Kainuun korpeen.

Joo please do.

Vierailija
6/47 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on just näitä minäminäminä ihmisiä. Mikään ei ikinä riitä ja ei ymmärretä sitä että kun tämä maailma ei ole vain heidän vaan myös miljardien muiden ihmisten. Jos todella haluaa elää ilman että kohtaa keneenkään ihmiseen ikinä niin suosittelen Pasille muuttoa jonnekkin oikeesti skutsiin. Eihän tuo paikka missään nimessä sovi henkilölle joka 100 prosenttisesti haluaa olla yksin. Mä en todellakaan usko että niitä ihmisiä on riesaksi asti, joskus joku yksittäinen kappale ajautuu 20-30 metrin päähän hänen tiluksiltaan niinkuin hän itse sanoi ja juuri siksi tähän ei ole puututtu! Annan nyt pari vaihtoehtoa: 1.muuta jonnekkin oikeasti skutsiin missä ei naapureita (tai ihmisiä) juuri ole kuten vaikka Nuvvukseen. 2.osta lisää maita tonttis ymäriltä ja aitaa tonttis ja laita kyltit että "yksityisalue". Niin me muutkin tehdään. Ja ei, kukaan ei tätä kustanna sulle vaan sä maksat sen ihan itse, kun sähän sitä rauhaa haluat.

Ps.ehkä ei ois kannattanu ruveta tohon "uusimaalaiset" juttuun ihan julkisesti lehdessä.

Vierailija
7/47 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on just näitä minäminäminä ihmisiä. Mikään ei ikinä riitä ja ei ymmärretä sitä että kun tämä maailma ei ole vain heidän vaan myös miljardien muiden ihmisten. Jos todella haluaa elää ilman että kohtaa keneenkään ihmiseen ikinä niin suosittelen Pasille muuttoa jonnekkin oikeesti skutsiin. Eihän tuo paikka missään nimessä sovi henkilölle joka 100 prosenttisesti haluaa olla yksin. Mä en todellakaan usko että niitä ihmisiä on riesaksi asti, joskus joku yksittäinen kappale ajautuu 20-30 metrin päähän hänen tiluksiltaan niinkuin hän itse sanoi ja juuri siksi tähän ei ole puututtu! Annan nyt pari vaihtoehtoa: 1.muuta jonnekkin oikeasti skutsiin missä ei naapureita (tai ihmisiä) juuri ole kuten vaikka Nuvvukseen. 2.osta lisää maita tonttis ymäriltä ja aitaa tonttis ja laita kyltit että "yksityisalue". Niin me muutkin tehdään. Ja ei, kukaan ei tätä kustanna sulle vaan sä maksat sen ihan itse, kun sähän sitä rauhaa haluat.

Ps.ehkä ei ois kannattanu ruveta tohon "uusimaalaiset" juttuun ihan julkisesti lehdessä.

Kyllä minä sanoisin, että tuohan nimenomaan on oikeesti skutsia. Ihan kuin tämä Pasi nyt olisi jossain keskellä kaupunkia ihmettelemässä, miksi ikkunan alta kulkee ihmisiä. 

Vierailija
8/47 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä sanoisin, että tuohan nimenomaan on oikeesti skutsia. Ihan kuin tämä Pasi nyt olisi jossain keskellä kaupunkia ihmettelemässä, miksi ikkunan alta kulkee ihmisiä. 

No ei kyllä ole! ;D

Ja lisäksi, vaikka olisikin niin haloo jokamiehen oikeus?! Kannattaa ostaa sitä lääniä vähän enemmän niin ei mene luontopolku tontin vierestä. Tämäkin uutisjutun miekkonen voisi vähän antaa armoa ihmisille tällaisina aikoina. Paljon oli vinkumista tontin LÄHELLÄ olevista ihmisistä. Turha heistä on valittaa.

Vierailija
9/47 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa ne pienemmät retkipaikat ovat puhkikulettuja, puhumattakaan sellaisista, jotka ovat isojen kaupunkien lähettyvillä. Tampereellahan joku luontopolku piti sulkeakkin, kun sitä ei oltu mitoitettu nykyisille kävijämäärille. Hyvä, että ihmiset ovat kiinnostuneet luontomatkailusta, mutta voisi olla edes järkeä päässä siellä liikkuessa.

Vierailija
10/47 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä ole! ;D

Ja lisäksi, vaikka olisikin niin haloo jokamiehen oikeus?! Kannattaa ostaa sitä lääniä vähän enemmän niin ei mene luontopolku tontin vierestä. Tämäkin uutisjutun miekkonen voisi vähän antaa armoa ihmisille tällaisina aikoina. Paljon oli vinkumista tontin LÄHELLÄ olevista ihmisistä. Turha heistä on valittaa.

Sinulla on melko omituinen käsitys luontopoluista, jos kuvittelet, että niitä ei koskaan ole keskellä metsää. Ja mitä sinun mielestäsi hyödyttäisi "oikeasti skutsiin muuttaminen", kun se jokamiehen oikeus pätee myös siellä. Voisitko vähän valottaa, mikä sinun mielestäsi on oikeaa skutsia? 

Vierailija
11/47 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Roskaavat ja sytyttelevät luvattomasti nuotioita, ja ovat kulkeneet tonttini läpi, kuvaavat dronella!!!, sekä varastavat tavaraa, polttopuita", ja joku kutsuu kiukustunutta poliisimiestä "minäminä-ihmiseksi". Minusta taas nuo luontopolun luontoa rais kaavat ja jonkun yksityistä rauhaa loukkaavat röyhkimykset ovat niitä minäminä-ihmisiä.

Vierailija
12/47 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En retkeile, mutta jos retkeilisin, niin en varastaisi kenenkään kirvestä tai kulkisi tontin kautta.

Vierailija
13/47 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän Pasia täysin. Itsekin liikun luonnossa, mutta osaan käyttäytyäkin. Tulenteko, roskaaminen ja toisten pihan läheisyyteen meno pitäisi olla jokaiselle selvää, ettei niin tehdä. Hirvittää käydä lähijärvellä, joka on tunnustettu ja rauhoitettu lintujärvi ja luonnonsuojelualue, siellä on aina nuotionpohjia, roskia ja kasvillisuutta tuhottu. Ja kun käy kohteessa, jonne pitää rämpiä metsän läpi kilometrin tai enemmän, jännästi siellä ei ole sikailtu. Ehkä siinä onkin se, että vain oikeasti luonnosta kiinnostuneet viitsivät lähteä parkkipaikkaa edemmäs.

Vierailija
14/47 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa. Mutta siis ihan samanlaista perseilyä tapahtuu kaupungissa ja paikoin enemmänkin. Kamat lähtee pihoilta ym. Tuntuu vähän siltä että tuo nyt selvästi on ihana paikka asua ja elää ja viettää aikaa, ja Pasia harmittaa että se ei ole hänen perheensä oma, yksityinen paikka (luontopolun siirtäminen kauemmas jne).

Vierailija
15/47 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostuttavan itsekkäitä ihmisiä. Ymmärrän Pasia kyllä.

Vierailija
16/47 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituisia kommentteja. Jos asut kaupungissa, sanotaan, että muuta korpeen, jos et kestä muita ihmisiä. Mutta sitten kun muutat korpeen, sanotaan vieläkin, että kyllä jokamiehen oikeudella tietysti saadaan pölliä polttopuut ja lennätellä droneja, turha valittaa. 

Vierailija
17/47 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti tuokin paikka on ollut rauhallinen ennen koronaa. Siksi vasta nyt älähtää, kun muutkin kuin luontoihmiset ovat löytäneet paikalle. Siis ne, joilla ei ole hajua jokamiehenvelvollisuuksista.

Vierailija
18/47 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En retkeile, mutta jos retkeilisin, niin en varastaisi kenenkään kirvestä tai kulkisi tontin kautta.

No näin nyt vaan saa ja kai pitääkin tehdä jonkun minäminä-ihmisen mielestä. On se vaan kummallinen tämä nykyajan käsitys oman käden oikeudesta.

Itse olen joutunut riitelemään esim. niinkin yksinkertaisesta asiasta, kuin maksamastani auton parkkipaikasta useinkin. Tullessani töistä olen saanut kuulla jos mitä selitystä; "Kun mä olen vaan vartin tässä" tai "Miksi ei tässä saisi autoa pitää, kun paikka oli tyhjä"? "Olet kuulemma lähdössä lomille, me voidaan varmaan käyttää vieraspaikkana sun paikkaa sillä aikaa"? Niin, mitäs paikkaa mun kukkien kastelija/postin hakija sitten käyttää????

Kellarin varastooni oli ilmestynyt tavaraa, ja lukko päälle!!!! Vastaus, kun sain asianomaisen kiinni: "Kun tämä oli tässä hyvällä paikalla, ja tyhjillään, niin ajattelin ottaa käyttöön".

Pihani tomaatteja syömästä yllätetty: "Nämähän kohta pilaantuvat, ja riittäähän tästä sinullekin".

Trampoliinin luvattomasta käytöstä: "Oletko joku lapsenvihaaja, tai onko se sinulta pois, jos me tässä vähän pompitaan"?

Ja olihan aikoinaan perheemme Kuusamon mökillä, SAARESSA, käynnin jälkiäkin, useinkin, kun mentiin. Ei siis kukaan eksynyt tai väärin ymmärtänyt joistain rajoista, kun yksityiseen saareen meni. Kylttikin oli.

Kaipa me sitten ollaan jonkun mielestä minäminä-ihmisiä, kun haluttiin pitää oma saari yksityisenä tai hallita parkkipaikkaamme. Pitää varmaan ottaa oppia noista fiksuista, ja ruveta ottamaan sieltä mistä vaan pystyy ja käyttämään mitä huvittaa.

Vierailija
19/47 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurjaa. Mutta siis ihan samanlaista perseilyä tapahtuu kaupungissa ja paikoin enemmänkin. Kamat lähtee pihoilta ym. Tuntuu vähän siltä että tuo nyt selvästi on ihana paikka asua ja elää ja viettää aikaa, ja Pasia harmittaa että se ei ole hänen perheensä oma, yksityinen paikka (luontopolun siirtäminen kauemmas jne).

Ymmärsin Pasin puheista, ettei polku itsessään häntä haittaa, mutta kun ihmiset poikkeavat siltä polulta liian lähelle hänen pihaansa ja tulevat jopa pihalle asti, siitä todellakin saa suuttua. Tässä on nyt vaan käynyt niin kuin alkoholinkin kanssa, muutama väärinkäyttäjä aiheuttaa harmia niillekin, jotka siitä osaavat nauttia tarkoitetulla tavalla. Kun itse liikun luonnossa, annan kyllä asukkaille rauhan. Yleensä ne vakioasukkaat pitävät polut ja rannat siistinä, vaikkeivat maita omistaisikaan. Kaverini just kävi merkitsemässä luontopolkua omassa kotikylässään, laittoi opasteita, että "turistitkin" pystyisivät nauttimaan kauniista ja koskemattomasta luonnosta. Eli arvostakaa asukkeja, he tekevät näkymätöntä työtä yhteiseksi hyväksi. Ilmaiseksi omilla välineillä ja omalla ajallaan.

Vierailija
20/47 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avotulta ei metsäpalovaroituksen aikana laiteta yhtään mihinkään, ei edes sallituille nuotiopaikoille. Koettakaa ymmärtää. Jos ette ymmärrä miksi, älkää menkö metsään ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi