Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi rintojen poistattamista pidetään sankaritekona?

Vierailija
02.06.2013 |

Jos itse saisin tietää kantavani syöpägeeniä, niin kiireen vilkkaa poistattaisin rintani sen enempää miettimättä. Se on järkipäätös, ihmettelen miksi sitä pitää niin suitsuttaa?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuossa ollut enemmän kyse siitä, että Angelina halusi ns. näyttää esimerkkiä ja siksi toi asian julkisuuteen. 

Vierailija
2/34 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi pitää suitsuttaa, koska keskustelupalstojen ja lehtien kommenttiosioiden perusteella monen mielestä rintojen poistaminen on järkyttävä teko, turhaa itsensä silpomista jne. Suitsutuksella halutaan ehkä muuttaa näiden hölmöjen mielipiteitä, jotka pitävät brca-geenin takia rintansa poistaneita jotenkin huonoina ihmisinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis esimerkkiä siitä, että tutkituttaa itsensä kantaako ko.geeniä vai ei? no sitten ymmärrän asia! syöpätietoutta tuleekin levittää, mutta ehkä ymmärsin väärin, että nimenomaan tuo poistattaminen oli se isoin juttu. Eikö se ole melkein yleinen ohjeistus, että rinnat kantsis poistaa jos alttiutta rintasyöpään ilmenee? -ap

Vierailija
4/34 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AJ:n tapauksessa kyse ei ole mistään muusta kuin huomion hausta. Se nainen tekee mitä tahansa että saa sitä.

Vierailija
5/34 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että osa kuvittelee sen juoksentelevan nyt ympäriinsä lautana.

Meillä on noita syöpiä suvussa, pitää selvittää onko itsellänikin se geeni. En vain voi äitini kanssa puhua tuollaisista asioista. Jos minulla on, aloitan itsekin rintojen poiston selvittelyn. Olen imettänyt 5 vuotta ja kääntänyt tisseilläni useammankin miehen pään. Ne ovat tehtävänsä tehneet!

Vierailija
6/34 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/34 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä luota magneettimedian juttuihin yhtään. Meidänkin suvussa on syöpää ja haluaisinkin päästä geenitutkimuksiin. Olen todella käytännöläheinen tässä asiassa ja pidän rintojen poistamista "pikkujuttuja" sen rinnalla että siten voi ehkäistä syöpää. Monet poistattavat kohtunsakin jahka lapsiluku on täynnä. -ap

Vierailija
8/34 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 22:40"]

http://www.magneettimedia.com/angelina-jolie-kannustaa-naisia-silpomaan-itseaan-tarpeettomasti/

Aika erikoinen lehtikirjoitus :/

[/quote]

Kaikista magneettimedian kirjoituksista tulee kyllä fyysisesti paha olo. Sen verran vääristynyttä pseudotiedettä ja propagandaa ne on. Onneksi syyttäjäkin on asian huomannut. Magneettimedia ja päätoimittaja ovat saaneet syytteen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan (antisemitismi). Mitäköhän magneettimedia seuraavaksi vihaa? Jolie, rokotukset ja juutalaiset kun ovat jo oman osansa saaneet.

Vierailija
9/34 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 22:40"]

http://www.magneettimedia.com/angelina-jolie-kannustaa-naisia-silpomaan-itseaan-tarpeettomasti/

Aika erikoinen lehtikirjoitus :/

[/quote]HUHHEIJAA

Vierailija
10/34 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä ihan tuon magneettimedian linjoilla tästä: tarpeetonta silpomista.

Vierailija
11/34 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyssiirron siinä, etttekeekö AJ tästä jutun vai tekeekö lehdistö tästä jutun. Lehde kirjoittaa sen mitä ihmiset lukee.

Vierailija
12/34 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 23:23"]

Mä olen kyllä ihan tuon magneettimedian linjoilla tästä: tarpeetonta silpomista.

[/quote]

Juuri näin. Seuranta on toinen vaihtoehto, ei tarvitse maksimoida varmuutta. Tiesitkö, että syöpä iskee, mihin tahansa jos on iskeäkseen. En ymmärrä syövän pelkoa, tuhlata elämää pelkäämiseen, en.

Vierailija
13/34 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 22:30"]

AJ:n tapauksessa kyse ei ole mistään muusta kuin huomion hausta. Se nainen tekee mitä tahansa että saa sitä.

[/quote]Hänen tätinsä kuoli syöpään. Hänellä itsellään oli mahdollisuus saada rintasyöpä 80 %.. Jolie on fiksu

Vierailija
14/34 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 23:40"]

[/quote]

Juuri näin. Seuranta on toinen vaihtoehto, ei tarvitse maksimoida varmuutta. Tiesitkö, että syöpä iskee, mihin tahansa jos on iskeäkseen. En ymmärrä syövän pelkoa, tuhlata elämää pelkäämiseen, en.

[/quote] Kai myos syot D-vitamiinia niin varmasti ei tule syopaa.

Tuo Mike Adams on samanlainen kaheli kuin Alex Jones. Ihmetyttaa vain kuinka moni suomalainen pitaa naita jonkinsortin ekpertteina missaan asiassa. Naurettavia foliohattuja molemmat.

Vierailija
15/34 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että Jolien kohdalla kyse on enemmänkin paniikinomaisesta yrityksestä kontrolloida elämää. :) Hänhän panikoi joskus lentokoneessakin niin, että lähtö piti keskeyttää ja purkaa ruuma, että saatiin naisen tavarat ulos.

Vierailija
16/34 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 23:49"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 23:40"]

[/quote]

[/quote] Kai myos syot D-vitamiinia niin varmasti ei tule syopaa.

Tuo Mike Adams on samanlainen kaheli kuin Alex Jones. Ihmetyttaa vain kuinka moni suomalainen pitaa naita jonkinsortin ekpertteina missaan asiassa. Naurettavia foliohattuja molemmat.

[/quote]

Minä en ymmärrä teitä syövän pelkääjiä, siinähän tuhlaatte vuosia pelkoon. 

Vierailija
17/34 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh mitä sontaa tuo magneettimedian artikkeli. Uskomatonta kuraa. 

Ja tiedätkös kirjoittaja nro 13, AJ:n tapauksessa kyseessä oli geenivirhe, joka lisää huimasti sairastumisen riskiä. Minäkin poistaisin rintani ilomielin jos rintasyöpään sairastumisen todennäköisyys olisi suurempi kuin terveenä pysyminen. Tottakai syöpä voi huonolla säkällä tulla mihin vain, mutta ainakin riski pienenisi. Ja en todellakaan elä missään syövän pelossa, olen realisti joka oikeasti ymmärtää asiasta jotain koulutuksen vuoksi.

Vierailija
18/34 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti kävi kaikissa seulonnoissa ja kerran sitten mammografia hälytti. Jatkokuvissa ei ollut mitään.

Vuosi tai pari myöhemmin se "ei mitään" olikin syöpä. Ilmeisesti oli jo niissä ekoissa kuvissa, mutta jäi niistä näkemättä. Oli ehtinyt levitä imusolmukkeisiin ja niiden poiston takia kädessä ei enää lymfakierto toimi ja pakko pitää jotain tukihihaa koko loppuelämä. Leikkauksen jälkeen oli tietysti rankat sytostaatit ja sädehoidot.

Mummi kävi gynellä mahakipujen takia. Käski jättää maidon pois. Vielä samana vuonna löytyi munasarjasyöpä mikä vei aika nopeasti hengen.

Jos minä voin välttyä näiltä poistamalla rinnat ja vahdevuosien jälkeen munasarjat, pääsen todella paljon helpommalla. Leikkaus, muutama viikko toipumista eikä yhden ensimmäistä sytostaattia.

Vierailija
19/34 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikinomaista kontrollointia? Jos ihmisellä on 87 prosentin todennäköisyys sairastua rintasyöpään, onko kyse todellakin panikoinnista, että ei ehdoin tahdoin halua sairastuttaa itseään erittäin todennäköiseen sairauteen? Ihan ihme porukkaa täällä.

Vierailija
20/34 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 23:54"]

Paniikinomaista kontrollointia? Jos ihmisellä on 87 prosentin todennäköisyys sairastua rintasyöpään, onko kyse todellakin panikoinnista, että ei ehdoin tahdoin halua sairastuttaa itseään erittäin todennäköiseen sairauteen? Ihan ihme porukkaa täällä.

[/quote]

Tarkennan noita prosentteja, tuo on vedetty hatusta. Laitan cancer.fi:lta suosituksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme