Kumman kuuluisi siivota?
Olin päivän pois, koti oli kaaos.
Olemme lapsiperhe ja omat menot ovat harvinaista herkkua. Nyt kuitenkin pääsin viettämään ystävien kanssa aikaa ja olin yhden yön pois reissussa.
Kun tulin kotiin kaikki oli hujan hajan: tiskivuori tiskipöydällä, lasten tavaroita ja leluja ympäriinsä, lattiat täynnä roskaa jne. Pyykkiä mies oli pessyt, siitä piste.
Miehellä oli heti oma aamumeno, joten hän ei ehtinyt enää itse siivota. Harmistuin kaaoksesta ja että joudun siivota ensin muiden sotkut että pääsisin edes tekemään aamupalaa keittiöön. Miehen mielestä voin hyvin siivota, olinhan ollut juuri pois ja levännyt. Hänen mukaansa siivous oikeastaan kuuluisi minulle ja olen kohtuuton ja vaativa.
Aiheesta tuli riita. Taustana meillä on aina ollut eri siisteyskäsitykset. Miehestä siivous on turhaa kun kohta kuitenkin on taas sotkuista. Hänestä olen hysteerinen kun haluaisin että kerran viikossa imuroidaan. Aihe on siis ollut ennenkin tapetilla ja turhauttanut kun olen muutenkin enemmän se joka pyörittää arkea, kotia ja siivoaa vaikka molemmat ovat työssäkäyviä.
Kumman teistä kuuluisi siivota: se joka on ollut pois vai se joka on sotkenut?
Kommentit (118)
Aikuisen pitäisi osata siivota omat sotkunsa ja lapsia autetaan hiukan, jos eivät osaa.
Onko mies siivonnut jos hän on joskus ollut poissa päivän tai jopa enemmän?
Miesviha-aloitus vol 265942. Hoh-hoi-jaa.
Sinun kuuluu siivota, koska olet vapaaehtoisesti mennyt yksiin lapsen kanssa.
Ilman muuta ukkosi siivoaa, kun on sotkenutkin. Kerran viikossa imurointi on aika vähän minun mielestäni.
Eli olet kontrolli- ja siivousfriikki. Ihana nainen. Vielä haastaa riitaa miehen kanssa, vaikka itse huitelee ties missä
Kyllä kannattaa tapella tollaisesta. Ihan kamalaa kun on TISKIpöydällä tiskejä.
Eli miehen olisi pitänyt jättää menonsa väliin, koska sinä olet nipottaja?
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta ukkosi siivoaa, kun on sotkenutkin. Kerran viikossa imurointi on aika vähän minun mielestäni.
Eli pienten vauvojen äiditkin hoitaa sitten talouden ihan yksin. Nehän siellä kotona sotkee
Vierailija kirjoitti:
Eli miehen olisi pitänyt jättää menonsa väliin, koska sinä olet nipottaja?
Olisiko naisen pitänyt jättää oma menonsa jotta voi siivota miehen jälkiä ja sitten mies lähtee kuitenkin OMALLE menolleen, eli nainen ei olisi saanut mitään omaa aikaa mutta mies saa ja nainen siivoaa?
Mietis nyt mitä höpötät...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli pienten vauvojen äiditkin hoitaa sitten talouden ihan yksin. Nehän siellä kotona sotkee
Tottakai siivoaa omat sotkunsa. Mies tässä aloittajan tapauksessa jätti sotkun ja lähti omille menoilleen olettaen että nainen siivoaa hänen sotkut...siivoaako mies naisen sotkut kun tulee noilta omilta menoiltaan? Ei vai? Miksi ei??
Mies lähti omiin menoihinsa. En siivonnut vaan lähdettiin lasten kanssa ravintolaan lounaalle ja päiväksi uimarannalle kun eipä siellä kotona oikein olisi voinut kokata siivoamatta ensin.
Mies oli jo ollut muutaman tunnin yksin kotona kun tultiin takaisin ja sotkulle ei ollut tapahtunut mitään. Sanasodan päätteeksi mökötin ja itkeskelin sängyssä ja sillä välin mies siivosi keittiön. Yritin uudestaan keskustella, mutta hän oli edelleen sitä mieltä että ihan hyvin se olisi ollut minun tehtävä.
Mies oli omien sanojensa mukaan ollut niin poikki ettei jaksanut siivota. Ymmärtäisin paremmin jos olisi ollut jotain erityistä, työpäivä tms mutta he siis viettivät kesälomapäivää kotona.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mies lähti omiin menoihinsa. En siivonnut vaan lähdettiin lasten kanssa ravintolaan lounaalle ja päiväksi uimarannalle kun eipä siellä kotona oikein olisi voinut kokata siivoamatta ensin.
Mies oli jo ollut muutaman tunnin yksin kotona kun tultiin takaisin ja sotkulle ei ollut tapahtunut mitään. Sanasodan päätteeksi mökötin ja itkeskelin sängyssä ja sillä välin mies siivosi keittiön. Yritin uudestaan keskustella, mutta hän oli edelleen sitä mieltä että ihan hyvin se olisi ollut minun tehtävä.
Mies oli omien sanojensa mukaan ollut niin poikki ettei jaksanut siivota. Ymmärtäisin paremmin jos olisi ollut jotain erityistä, työpäivä tms mutta he siis viettivät kesälomapäivää kotona.
Ap
Uikuti, uikuti. Uhriudupa vielä vähän lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mene siivoamaan siitä, siellä varmaan tosi törkyistä kun et välitä siivota, hyi!
Eli lasten paskat on miehen syytä?
Et sä voi töissäkään omia eväitä jätkää pitkin poikin vaan siivoat jälkesi, eikö niin? Mikset siis tee näin kotonasi jossa asuu muitakin kun sinä?
On se aloittajalla raskasta. Jaksuhaleja ja voimia! Paljonkos tuot rahaa taloon`?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mene siivoamaan siitä, siellä varmaan tosi törkyistä kun et välitä siivota, hyi!
Sori, ei ole törkyistä. Kyllä minä siivoan. Enkä ruikuta palstalla, kun mies ei siivoa.
Tietenkin sen joka on sotkenut. Et kai siivonnut?