Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ok Boomer. Sanooko teininne noin?

Vierailija
18.07.2020 |

Niin?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomer? Kertoisitko mummille mitä tämä tarkoittaa.

Vierailija
2/56 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sano, eikä muutenkin nimittele. Meillä on nollatoleranssi toisten haukkumiselle ja vanhempien auktoriteetin kyseenalaistamiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Minä määrään meillä.

Vierailija
4/56 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boomerit ovat tunnettuja siitä, että he valittavat paljon nykynuorista ja nykyteknologiasta. Teini on tässä tapauksessa Zoomer (Gen Z).

Vierailija
5/56 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap teille pentu puhuu tollaisia niin olisi varmaan aika ottaa pennulta luulot pois. Normiperheissä ei pennut hypi nenille.

Vierailija
6/56 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on sanonut ja häneltä sain tietääkin mitä tarkoittaa. En ole ikäluokkaa, isänsä on.

Vierailija
7/56 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sano, eikä muutenkin nimittele. Meillä on nollatoleranssi toisten haukkumiselle ja vanhempien auktoriteetin kyseenalaistamiselle.

Ok, boomer.

Vierailija
8/56 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä viitataan sodan jälkeisiin suuriin ikäluokkiin. Baby Boomer. Eli silloiseen vauva-buumiin. Tarkoitetaan yleisesti vanhempaa henkilöä.

Vierailija
9/56 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Minä määrään meillä.

Ok, boomer.

Vierailija
10/56 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle joku Jonne sanoi ok boomer kun sanoin sille että menee muualle syljeskelemään kaupan oven edestä. Minä olen kylläkin 36-vuotias mies ja ihan ikäiseni näköinenkin niin ei tainnut Jonne tietää mitä boomer tarkoittaa.

Vierailija
11/56 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap teille pentu puhuu tollaisia niin olisi varmaan aika ottaa pennulta luulot pois. Normiperheissä ei pennut hypi nenille.

Ok, boomer.

Vierailija
12/56 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle joku Jonne sanoi ok boomer kun sanoin sille että menee muualle syljeskelemään kaupan oven edestä. Minä olen kylläkin 36-vuotias mies ja ihan ikäiseni näköinenkin niin ei tainnut Jonne tietää mitä boomer tarkoittaa.

Ok, boomer.

Vierailija
13/56 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukistaisin kovaa!

Vierailija
14/56 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin googlata mitä tuo tarkoittaa nimenomaan sanaparina "ok boomer", mutta en löytänyt vastausta. Sanotaanko jossakin filmissä noin, tai musiikkivideolla, vai missä onko joku koomikko lausahtanut noin tai Tohtori Bill? Ymmärrän joo, että jonnet haluavat superhauskasti nimetä vanhempia ikäluokkia baby boomereiksi, siitä siis boomer, mutta sanaparin historia jäi siis ratkaisematta.

Niin ja miksei voi tölviä vanhuksia ihan suomen kielellä? Pitääkö tämäkin kopioida jostakin englanninkielisestä maasta. Onko heillä siellä edes ikinä ollut suuria ikäluokkia?

Vierailija
15/56 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin googlata mitä tuo tarkoittaa nimenomaan sanaparina "ok boomer", mutta en löytänyt vastausta. Sanotaanko jossakin filmissä noin, tai musiikkivideolla, vai missä onko joku koomikko lausahtanut noin tai Tohtori Bill? Ymmärrän joo, että jonnet haluavat superhauskasti nimetä vanhempia ikäluokkia baby boomereiksi, siitä siis boomer, mutta sanaparin historia jäi siis ratkaisematta.

Niin ja miksei voi tölviä vanhuksia ihan suomen kielellä? Pitääkö tämäkin kopioida jostakin englanninkielisestä maasta. Onko heillä siellä edes ikinä ollut suuria ikäluokkia?

Englannin kieli on nykyaikaa.

Vierailija
16/56 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo mun teini aina välillä, mutta ei mua haittaa yhtään.

Vierailija
17/56 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lausahduksen alkuperäistä kontekstia tarkastelee, teini veti vähän överiksi. Alunperin tätä käytettiin nuoren sosialistin toimesta hiljentämään vanhempi kokoomuslainen, joka räyhäsi puheen päälle.

Vierailija
18/56 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo.

Vierailija
19/56 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, boomerit on teinin isovanhempia yli 70-v, joita puolustaa vanhempien aiheellista kritiikkiä vastaan. Jonnet ei ymmärrä.

Vierailija
20/56 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, minä sanon joskus heille, etenkin silloin kun kavereitaan on käymässä. Kutsun välillä silloin heitä myös ykäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme