Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 45-v nainen ja rehellisesti voin sanoa

Vierailija
18.07.2020 |

tuntevani itseni täysin samanarvoiseksi miesten kanssa. Itsemielessäni ihmettelen ns. feministien kouhkausta, kun meillä Suomessa sukupuolten välinen tasa-arvo on jo erinomaisesti toteutunut. Ehkä ollaan menty jo toista ääripäätä kohti (näin 10 v pojan äitinä asioita katsoen), kun katsoo poikien koulu- ja opintomenestystä ja miesten terveyttä.

En ole ikinä ajatellut, että en voisi jotain tehdä tai saavuttaa siksi, että olen tyttö. Olen miesvaltaisella alalla esimiesasemassa ja palkkani on täysin itse neuvottelemani ja sama kuin muillakin vastaavassa asemissa olevilla ja yhtä pätevillä. Minua ei ole koskaan vähätelty koulussa tai työelämässä, päinvastoin uskon saaneeni etua naiseudestani joissakin tilanteissa. Raskaus oli minulle etuoikeus, äitiys- ja vanhempainvapaa oli hieno paussi hektisestä työelämästä ja hoitovapaa jaettiin mieheni kanssa. Mieheni tekee kotitöitä vähintään saman verran kuin minä ja osallistuu perhe-elämään ja lapsen kasvatukseen täysipainoisesti ja minun, äidin, kanssa täysin yhdenvertaisesti, on upea ja osallistuva isä.

Koen hyvin pitkälti, että tasa-arvo on kiinni kotikasvatuksesta ja omista valinnoista. Miten teillä muilla tasa-arvoasiat?

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä noinhan se kuuluu ollakin.

Kyse onkin siitä että naisten saavuttamaa (jo lähes) tasa-arvoa yritetään tietyiltä tahoilta jatkuvasti murentaa. Eli nyt kun olet asemassa jossa voit vaikuttaa, tee fiksuja päätöksiä.

Vierailija
2/92 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla saa tasa-arvoa, että sinällään kyllä. Kun noita naisten asioita tuossa on hoidellut, sen suuremmin kertomatta mitä. Niin huonosti on asiasi jos olet pienituloinen tai köyhä nainen ja joudut luottamaan valtion apuun. Samaan aikaan varakas hoitaa saman asian alta pois muutamassa päivässä eikä ole mitään ongelmaa. Eli tasa-arvoisia on kokemukseni mukaan varakkaat naiset, miehet ja varakkaat miehet. Eli nainen on tasa-arvoinen jos on miehen asemaan päässyt. Mutta niinhän on aina ollut maailmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sulla on asiat hyvin niin se ei tarkoita että muilla naisilla olisi. Suomi johtaa EU_maissa kotiväkivaltatilastoissa, jatkuvasti pahoinpidellään ja rai skataan naisia ja pikkutyttöjä. Sama palkka on pelkkä vitsi lähes kaikilla aloilla. Naiset tekevät edelleen suurimman osan kotitöistä ja miehet vetää lonkkaa. Epätasa-arvo on rakenteissa.

Vierailija
4/92 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo äiti. Miksi pitää lisääntyä 35v mummona?

Vierailija
5/92 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kirjoitit, en usko että meihin 1970 - luvulla syntyneisiin on tuputettu vastakkainasettelua miesten ja naisten välille. Taitaa telaketjufemakot löytyä paljon nuoremmista sukupolvista joilta puuttuu laaja-alainen näkemys siitä, kuinka hyvin meillä on asiat ja miten hyvä on moderni pohjoismaalainen mies joka ei ammenna elämänarvojaan mistään kivikautisista uskomuksista kuten eräissä kulttuureissa.

Vihervasemmisto taas viime päivinä onkin lietsonut vihaa suomalaista miestä kohtaan kun joku vihreiden nobody miesoletettu Touko Niinimäki avautui Twitterissä miten Suomen suurin uhka on suomalainen mies. Otsikolla "Mies on lähtökohtaisesti uhka naisille ja vähemmistöille". Kuka näitä syöpäisiä ajatuksia ottaa tosissaan?

Vierailija
6/92 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on mies tai elänyt laput silmillään...

Vierailija
7/92 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvo ja samanarvoisuus ovat eriasioita.

Vierailija
8/92 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos sulla on asiat hyvin niin se ei tarkoita että muilla naisilla olisi. Suomi johtaa EU_maissa kotiväkivaltatilastoissa, jatkuvasti pahoinpidellään ja rai skataan naisia ja pikkutyttöjä. Sama palkka on pelkkä vitsi lähes kaikilla aloilla. Naiset tekevät edelleen suurimman osan kotitöistä ja miehet vetää lonkkaa. Epätasa-arvo on rakenteissa.

Voisitko antaa esimerkin aloista, joissa naisille maksetaan sukupuolensa vuoksi vähemmän palkkaa kuin miehille? Vai myönnätkö, että valehtelet?

Vierailija
9/92 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 nainen miesvaltaisella alalla myös, minua on kyllä paljon vähätelty työelämässä, yritetty laittaa avustaviin tai sihteerin hommiin kun naisista ei teknisiin hommiin olevinaan ole. Kovasti on saanut taistella että on saanut oikeita koulutusta vastaavia töitä alalta, ja sittenkin välillä törmää asiakkaissa ja yhteistyökumppaneissa asenteisiin että mitäs tuo tytteli täällä tekee, toivottavasti MIEHET tekee itse työt sentään ja tää tyttö on vaan joku sihteeri.

Vierailija
10/92 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä sulle ap esimerkki esim. tämän palstan naisvihasta.

Vierailija
11/92 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Itse olen ihan duunarihommissa miehisellä alalla, eikä mulla ole koko elämäni aikana ollut mitään ongelmia tasa-arvon kanssa. Samaa surkeaa palkkaa maksetaan meille kaikille. Naisilla on Suomessa tismalleen samat mahdollisuudet kaikkeen kuin miehilläkin. Mutta niinhän se on, että kun oikeita ongelmia ei ole, niin aletaan tehdä niitä.

Vierailija
12/92 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten hän on poikkeuksellisten kykyjen ja sopivan persoonallisuuden takia päässyt itse naisenakin varsin mukavaan asemaan. Onhan niitäkin.  Siitä asemasta voi olla vaikea nähdä, että meidän "keskiverto" naisten asema ei aina kaikilla aloilla ole vieläkään läheskään sitä kuin keskiverto miehellä.

Vierailija
13/92 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko antaa esimerkin aloista, joissa naisille maksetaan sukupuolensa vuoksi vähemmän palkkaa kuin miehille? Vai myönnätkö, että valehtelet?

Ihan joka alalla. Suomen rikkaimmat ihmiset ovat kaikki miehiä, naisjohtajia ei juuri ole ja he saavat vähemmän liksaa. Naiset työskentelevät pienipalkkaisilla hoitoaloilla, mies pääsee pelkällä kauppaopiston koulutuksella johtajan pallille. Ja saa enemmän liksaa.

On ihan muutamia aloja joissa naiset saavat saman liksan, ehkä joku it-ala ja mainosala.

Vierailija
14/92 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä sulle ap esimerkki esim. tämän palstan naisvihasta.

En lähtisi tämänkaltaisesta naisvihasta kuitenkaan miehiä syyttämään. Selvästi naisen naisvihaa.

Naisten tasa-arvon ja samanarvoisuuden, jopa ihmisarvon, pahin este taitaa olla joko nainen itse tai toinen nainen.

Ap

Vierailija
15/92 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa kotikasvatustaanhan ei pääse valitsemaan.

Olen hiukan vanhempi kuin sinä ja kasvoin maaseudulla kuopuksena hyvin sovinististisessa asenneilmapiirissä 70-luvulla. Sinnehän osa porukasta nykyään ikävöi. En kuulu heihin vaikken ole nykymenostakaan kovin vakuuttunut, siis tästä sukupuoli on mielipideasia-ajattelusta.

Minuun kasvatus tai sen puute vaikutti niin, että miehiin on edelleen vaikea luottaa ilman ajatusta poljetuksi ja vähätellyksi tulosta. En ole siis pystynyt täysin irtautumaan taustani tuhoavuudesta. En nauti naiselliseksi laittautumisesta, olen perusnätti mutta olen koko ikäni piiloutunut hiirenharmauteen. Vaikea eläytyä niihin naisiin, jotka ns pelaavat naiseudellaan. Nää Laasasjutut tuntuu hyvin yksisilmäisiltä ja naisen seksuaalinen valta on sidoksissa nuoruuteen, härskiyteen ja ulkonäköön. Se koskee aina vain osaa naisista eikä suomalaista naista ole yllytetty pelaamaan ulkoisilla avuilla. Tuo ilmiö on edelleen aika marginaalinen.

Mutta hienoa että osa naisista on päässyt sinne katolle. Tässä ajassa törmää monenlaiset kerrostumat ja asenteet. Jotkut onnekkaat saivat kannustavan ja rohkaisevan isän. Näen tuon suurimpana assettina naisen itsetunnolle, että isään on voinut turvata ja luottaa. Eikä tuo asia tule miksikään muuttumaan.

Vierailija
16/92 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat sanat. Ja minä sentään olen lähtöisin kommunistisesti ajatelleen yksinhuoltajan kohdusta 70-luvulla. Enkä allekirjoita pätkääkään äitini ajatuksia siitä, että naiset olisivat jotenkin heikommilla.

Ilman suvun ja vanhemman tukea olen oman polkuni raivannut. Olen totaalisen kyllästynyt feninistinaisiin, joiden mielestä asiat ovat Suomessa jotenkin huonosti. Katsokaa peiliin, pöljät mamman tissiposket jos koette tulevanne väheksytyiksi.

Vierailija
17/92 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koeta ymmärtää: tasapainoisen, henkisesti terveen ihmisen maailmankuva ei perustu uhriutumiselle ja muiden syyttelylle.

Vierailija
18/92 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääosin se taitaa mennä lähinnä niin, että naisvaltaisilla aloilla on kokonaisuudessaan pienemmät palkat eikä niin että samasta työstä maksettaisiin eri määrä sukupuolen mukaan.

Itse olen alalla jossa ei ole mitään palkkataulukoita vaan kukin sopii palkkansa, ja välillä on kyllä törmännyt esim palkankorotuta pyytäessä jopa siihen että on ihan suoraan sanottu että en saa samaa kuin miehet koska minulta ei odoteta samaa työpanostakaan. Vaihdoin kyllä työpaikkaa sieltä pois, sain siellä noin 1500 euroa vähemmän kuussa kuin mitä keskivertopalkat samoilla kokemusvuosilla.

Vierailija
19/92 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap luepas nyt vähän uutisia. Lähes joka päivä on jossain pahoinpidelty nainen tai murhattu ja tekijä on lähes aina mies. Miesten väkivalta on fakta Suomessa. Suomihan on saanut tästä Amnestylta huomautuksenkin ja se on nyt kirjattu hallitusohjelmaan, siis että yritetään kitkeä kaikkea seks ahdistelua.

Entä oliko metoo sinusta humpuukia? Epstein, Weinstein yms.

Kannatttaisi ajatella laajemmin kuin vain omasta positiostaan käsin.

Vierailija
20/92 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan joka alalla. Suomen rikkaimmat ihmiset ovat kaikki miehiä, naisjohtajia ei juuri ole ja he saavat vähemmän liksaa. Naiset työskentelevät pienipalkkaisilla hoitoaloilla, mies pääsee pelkällä kauppaopiston koulutuksella johtajan pallille. Ja saa enemmän liksaa.

On ihan muutamia aloja joissa naiset saavat saman liksan, ehkä joku it-ala ja mainosala.

Väitätkö sinä ihan oikeasti, että hoitoalalla naisille maksetaan pienempää palkkaa kuin samalla alalla oleville miehille? Ymmärrätkö sinä, että tuollaisilla väitteillä alleviivaat naisten tyhmyyttä? Sen tyhmyyden vuoksi naisia ei näy niillä johtajanpalleilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi