Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokainen työtön ansaitsee paja mahdollisuuden!

Vierailija
18.07.2020 |

Meillä on yhteiskunnassa kauhea ilmapiiri, että työtön on syyllinen ja rikollinen. Jokaisella meillä on ihmisarvo ja jokaiselle täytyy suoda paja tilaisuus. Paja kokemukset ja onnistumiset voisivat tuoda itseluottamusta, joka voisi johtaa lopulta jopa työllistymiseen! Olettekos miettineet sitä? Suomessa on ihan kummallinen, paja suhtautuminen työttömiin.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jokainen täysi-ikäinen ansaitsee pajautus mahdollisuuden.

Vierailija
2/77 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pajatoiminta ei KOSKAAN johda mihinkään hyödylliseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tarvitsen lääketieteellisen ihmeen, jotta pystyn palaamaan työelämään. Voin käydä pajoissa vaikka kymmenen vuotta mutta työkykyäni se ei palauta

Vierailija
4/77 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on niin epäselvä ja muutenkin vähän lapsellisen kuuloinen, että ehkä sinulle se pajatoiminta voisikin olla hyödyksi.

Vierailija
5/77 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on niin epäselvä ja muutenkin vähän lapsellisen kuuloinen, että ehkä sinulle se pajatoiminta voisikin olla hyödyksi.

Etkö ymmärrä? Paja mahdollisuus!

Vierailija
6/77 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen paja mahdollisuus ja paja suhtautuminen? Suosittelen peruskouluun menoa uudestaan.

Minä en ainakaan mene mihinkään pajoille ja minä teille kokemukset näytän. t. akateeminen työtön vuosien työkokemuksella.

Vierailija
7/77 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pajoissa on eroja.

Vierailija
8/77 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin koin silkkana vittuiluna, että jouduin pajalle askartelemaan samanlaisia tuotteita mitä olisin voinut tehdä yrittäjänä työkseni, jos sellaisista oltaisiin valmiita maksamaan järkeviä hintoja. Olisin myös pystynyt ohjaamaan sitä hemmetin askartelupajaa.

Vierailija
9/77 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista on, etten ole kuullut ainuttakaan positiivista palautetta näistä ns. työpajoista. Voisiko kertoa jonkun positiivisen kokemuksen vaihteeksi?

Vierailija
10/77 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.

Mun paja mahdollisuus on kestänyt nyt viis vuotta.

Ei sieltä kukaan ole oikeisiin töihin päässyt.

Vierailija
11/77 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, 58v nainen, jouduin pajalle töihin, kokoamaan ruuvipusseja. Meillä on iso kasa ruuveja edessämme, pussitamme niitä, 4h päivässä. Luulivat tämän auttavan työttömyyteeni. Jouduin 15 vuoden uraltani yt-neuvotteluissa työttömäksi media-alalta, en suostunut lähihoitajakoulutukseen, jota minulle tyrkytettiin karenssin uhalla. En sovellu alalle. Täällä nyt pussitetaan ruuveja, te-toimiston mahtikäskystä. Erittäin motivoivaa. Suomi nousuun.

Vierailija
12/77 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tule paha paja - tule, tule hyvä paja.

Täytyy sanoa, että vähän ymmärrän, mutta nyt en yhtään....

Vierailija
13/77 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, 58v nainen, jouduin pajalle töihin, kokoamaan ruuvipusseja. Meillä on iso kasa ruuveja edessämme, pussitamme niitä, 4h päivässä. Luulivat tämän auttavan työttömyyteeni. Jouduin 15 vuoden uraltani yt-neuvotteluissa työttömäksi media-alalta, en suostunut lähihoitajakoulutukseen, jota minulle tyrkytettiin karenssin uhalla. En sovellu alalle. Täällä nyt pussitetaan ruuveja, te-toimiston mahtikäskystä. Erittäin motivoivaa. Suomi nousuun.

Jotain selkärankaa nyt, jätä ruuvit pöydälle tai tiputat kaikki lattialle.

Vierailija
14/77 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on aivan sairasta. Voisiko tuosta tehdä jonkun dokumentin YLE:lle tai jotain?!

Vierailija
15/77 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei köhän siellä joulup ukinp ajalla ole jo riit tävästi tonttu jaz.

Vierailija
16/77 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, miten tämä auttaa kaltaisiasi työttömiä? Kohottaa itsetuntoa, tukee elämänhallintaa, antaa arvokasta työkokemusta, parantaa mahdollisuuksia työllistyä..

Alihankintatyötä siis ja tekijät eivät saa siitä mitään. Koska työttömyyspäiväraha ja kulukorvaus EI ole palkkaa tehdystä työstä. Ja mikä työnantajataho innostuu tuosta meriitistä cv:ssa?

Vierailija
17/77 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on aivan sairasta. Voisiko tuosta tehdä jonkun dokumentin YLE:lle tai jotain?!

Eihän ketään kiinnosta. Kunta saa jokaisesta työkokeiluun yms. pakoitetusta rahaa, sekä tilastot siistiksi. Ystäväni joutui myös tälläiseen pakkotyöhön, pesulaan Vantaalle, kun kieltäytyi lähihoitajakoulutuksesta. (En ole ap. )

Vierailija
18/77 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani on aloittamassa jossain vaiheessa blogin, jonne kerää omia ja tuttavapiirin kokemuksia näistä työvoimapolitiikan aivopieruista. Itsellänikin on muutama mehevä juttu kerrottavana.

Sillä välin ajattelin kannella oikeusasiamiehelle, työministeriöön ja laittaa tietoa vaikka Uuninpankkopojalle.

Asia on nyt niin, että ymmärrän täysin että työtä on tehtävä tietty määrä, jotta yhteiskunta pysyy pystyssä. Kannustinloukut korkeimpien tukitasojen ja pienimpien kokopäivätyön palkkojen välillä on aihe josta on puhuttava. Totuus kuitenkin on että kaikille ei riitä kokopäiväistä palkkatyötä. Olisko täysin mahdoton ajatus taata kaikille pieni perustulo eli 300 euroa + harkinnanvaraisesti jonkin verran asumiseen kuluista riippuen ja tämän päälle jokaiselle mahdollisuus tehdä työtä tietty tuntimäärä minimipalkalla ja tästä tulee sen verran rahaa että ei vajoa kurjuuteen. Tai tuodaan vaikka vastikkeellinen sosiaaliturva 10 h viikossa, mutta ei näin.

On käsittämätöntä, että hyvinvointivaltiossa osaa ihmisistä voidaan perusturvan menettämisen uhalla pakottaa tekemään ilmaistyötä, jotkut jopa täysipäiväisesti. Toiset saavat sopeutumiseläkettä tuhansia euroja tekemättä mitään.

Vierailija
19/77 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajien tarpeen vielä ymmärrän ja sen että koulutetaan alalle jolla on töitä. Mutta hoitakaa ne työolot kuntoon. Hoitotyö on mennyt aivan hirveäksi ja koko ajan menee pahempaan suuntaan. Olen mieluummin nälkärajalla kuin teen sitä.

Vierailija
20/77 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajien tarpeen vielä ymmärrän ja sen että koulutetaan alalle jolla on töitä. Mutta hoitakaa ne työolot kuntoon. Hoitotyö on mennyt aivan hirveäksi ja koko ajan menee pahempaan suuntaan. Olen mieluummin nälkärajalla kuin teen sitä.

Toisaalta kaikki eivät sovellu hoitoalalle, eikä heitä ole mitään järkeä kouluttaa vaikka työolot olisivatkin kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän