Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekaa kertaa elämässä shampanjaa

Vierailija
31.05.2013 |

Eikö ole ihanaa, että jaan kokemuksen kanssanne

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sampanjan ja kuohuviinin eron huomaa. Sampanja on kuivempaa, maultaan täyteläisempää ja raikkaampaa ja kuplatuntuma suussa on pirskahtelevampi. Ja huomaa sampanjoissakin eroja.

Meillä on viinikaapissa varmaan 50 pulloa sampanjaa, eri merkkejä. Niitä on ihana maistella ja vertailla. :) Mies haluaa, että n. 1-2 viikon välein meillä tehdään arjesta juhlaa sampanjan voimalla.

Vierailija
2/29 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 20:44"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 20:43"]

11, No ei nyt sentään mitään formula-fiiliksiä. :D ap

[/quote]

Nimittäin tulee helposti ylös, jos ei hoksaa vispata.

[/quote]

Roskaa. Sitä mitään kuulu vispata. Miten se sampanja muka ylös tulee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin käytän samppanjavispilää, muuten on liian hapokasta minun makuuni.

Vierailija
4/29 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin täällä avasin pienen shampanjaplon. Verkkarit jalassa vetelen :) Nautitaan!

Vierailija
5/29 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tavallisella vispilällä voi vispata samppanjaa? Toki tiedän samppanjavispilän. Aivan turhake.

Vierailija
6/29 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kaikki samppanja ole hyvaa - olen juonut niin kammottavia (yleensa extra-brut) etta en uudestaan koskisi pitkalla tikullakaan. Ja vispata?? Miten niin tulee ylos? En muutenkaan ymmarra miksi joku haluaa ne kuplat vispata - niistahan se iloinen pirskahtelu juomaan tulee.

En huomaa niin suurta eroa kuohuviinin ja sampanjan valilla, etta aina rahani sampanjaan laittaisin. Yleensa kavereiden kesken ekat pullot on aitoa kamaa ja sitten siirrytaan halvempiin :) Ja hyvin uppoaa.

Vierailija
7/29 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 23:33"]

Ei todellakaan kaikki samppanja ole hyvaa - olen juonut niin kammottavia (yleensa extra-brut) etta en uudestaan koskisi pitkalla tikullakaan. Ja vispata?? Miten niin tulee ylos? En muutenkaan ymmarra miksi joku haluaa ne kuplat vispata - niistahan se iloinen pirskahtelu juomaan tulee.

En huomaa niin suurta eroa kuohuviinin ja sampanjan valilla, etta aina rahani sampanjaan laittaisin. Yleensa kavereiden kesken ekat pullot on aitoa kamaa ja sitten siirrytaan halvempiin :) Ja hyvin uppoaa.

[/quote]

Makuja on monenlaisia. Mä tykkään extra-brutista, siihen ei ainakaan ole lisätty sokeria.

Joo, ei kaikki samppanjat ole niin hyviä. Eroja on paljonkin. Kannattaa satsata pienten talojen vuosikerta-sampanjoihin, joista ei ole yritetty sekoittaa sellaisia teollisia, aina samalta maistuvia litkuja, joita nuo suurten talojen bulkkisampanjat usein on.

Vierailija
8/29 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 23:28"]

[/quote]

Reps!! :D D

Vierailija
9/29 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 23:28"]

[/quote]

Kola-Olli oli tarvinnut tätä tietoa aikoinaan.

Vierailija
10/29 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 20:34"]

Virallinen suomenkielinen muoto on samppanja...

[/quote]

sulla on varmaan maailman pienin sielu

Vierailija
11/29 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 20:44"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 20:43"]

11, No ei nyt sentään mitään formula-fiiliksiä. :D ap

[/quote]

Nimittäin tulee helposti ylös, jos ei hoksaa vispata.

[/quote]

Tajusin vasta myöhemmin, ettei ensikertalainen edes tiennyt, mitä shamappanjan vispaus tarkoittaa.

En kuitenkaan suosittele shamppanjaa janojuomana, itse en ole kokeillut, mutta kaverit kyllä, rivakasti lähtee.

Vierailija
12/29 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 23:23"]

Kyllä sampanjan ja kuohuviinin eron huomaa. Sampanja on kuivempaa, maultaan täyteläisempää ja raikkaampaa ja kuplatuntuma suussa on pirskahtelevampi. Ja huomaa sampanjoissakin eroja.

Meillä on viinikaapissa varmaan 50 pulloa sampanjaa, eri merkkejä. Niitä on ihana maistella ja vertailla. :) Mies haluaa, että n. 1-2 viikon välein meillä tehdään arjesta juhlaa sampanjan voimalla.

[/quote]

Aika virtuoosi olet, kun pystyt noin selvästi kertomaan, miten samppanja ja kuohuviini eroavat toisistaan.  Samppanja kun on myös kuohuviiniä, mutta vain Champagnen alueen rypäleistä tehtyä kuohuviiniä saa kutsua samppanjaksi. Pystyt siis esimerkiksi mausta erottamaan Champagnen alueella kasvaneen Chardonnay-rypäleen muualla kasvaneesta, wau!

Vierailija
13/29 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 17:05"]

[/quote]

Aika virtuoosi olet, kun pystyt noin selvästi kertomaan, miten samppanja ja kuohuviini eroavat toisistaan.  Samppanja kun on myös kuohuviiniä, mutta vain Champagnen alueen rypäleistä tehtyä kuohuviiniä saa kutsua samppanjaksi. Pystyt siis esimerkiksi mausta erottamaan Champagnen alueella kasvaneen Chardonnay-rypäleen muualla kasvaneesta, wau!

[/quote]Toiset vaan on niin taitavia

-ohis

Vierailija
14/29 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 17:09"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 17:05"]

[/quote]

[/quote]Toiset vaan on niin taitavia

-ohis

[/quote]

Niinpä, sitähän minä tässä ihastelinkin! Osaisinpa itsekin.

Vierailija
15/29 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jaa, en itse oikein pidä sampanjasta sillä se on liian kuivaa makuuni.

Vierailija
16/29 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä maistuu :) ?

Vierailija
17/29 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, Mielenkiintoiselta. ap

Vierailija
18/29 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäätkö? Mikä merkki? 2

Vierailija
19/29 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, Kyllä tykkään, kuiva ja hapokas. Ei sillä merkillä nyt niin väliä, shampanjaa anyway. Siis oikeaa shampanjaa.

Vierailija
20/29 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallinen suomenkielinen muoto on samppanja...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi