Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudet naapurukset ja lahja

Uusi naapurisi
18.07.2020 |

Ilahtuisitko, jos saisit uusilta naapureilta ruokaviinin tai tuoreen leivän pienen kortin kera oven taakse tai pimpotuksen ja pikaisten moikkausten kera? Olemme muuttamassa 4 asunnon uudiskohteeseen, jossa kaikki ovat entuudestaan toisilleen tuntemattomia, mutta tulevat olemaan myöhemmin varmaan paljon tekemisissä. Ajattelimme, että veisimme kaikille (eli 3 muulle asunnolle) pienet tervehdykset ilman sen kummempia...

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno ja kannatettava idea. Alkoholin jättäisin kuitenkin viemättä, kun koskaan ei tuntemattomista tiedä, mikä sen vaikutus voi olla. Itsetehtyjä keksejä tms? Ajatushan tuossa on tärkeintä, ei se vietävå sinällään.

Vierailija
2/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pitäisin epäilyttävänä porukkana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tykkää, jos olen just menossa suihkuun tai kädet on pullataikinassa ja joku tulee ovelle toimittamaan muuta asiaa kuin kertomaan, että talo on tulessa. Esittäydyn itse pihalla uusille naapureille, kun heitä näen. Uudiskohteissa kaikki muuttavat suunnilleen samoihin aikoihin, joten eiköhän naapureita näe pihalla. Vaikka pienet lahjat on kiva asia, niistä tulee helposti velvollisuus vastalahjaan ainakin omassa päässä. Ja jos naapuri on keliakiaa sairastava, alkoholista eroon pyrkivä niin leipä ja viinipullo menee hukkaan.

Vierailija
4/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, itse yritin vähän riisutumpaa versiota mutta ei ottanut tulta.

Tänne muutti pariskunta naapuriin niin odotin pikku sanan vaihtoa ja ajattelin tervetulotoivotusta muutosta taloyhtiöön kun näin rouvan seisovan pihassa. Kävelin hitaasti ohi mutta tämä ei ollut näkevinään vaan tuijotti tupakka kädessä tiukasti eteensä. Ei ole tervehtinyt eikä katsonut päin senkään jälkeen.

Ihan sama mutta itsessä asuu pikku extrovertti joka mielellään vaihtaa aina sanan silloin tällöin naapurien kanssa.

Nooh tyylinsä kullakin.

Vierailija
5/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muutat paikkaan, jossa on kalliita asuntoja ja fiksuja, sivistyneitä ja muutenkin hyväkäytöksisiä ihmisiä, niin suosittelen lämpimästi, mutta jos muutat johonkin katkeroituneiden ihmisten vuokra-asuntokompleksiin, niin osa asukkaista voi ottaa kaikenlaisen ystävällisyyden negatiivisella tavalla.

Vierailija
6/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänne muutti pariskunta naapuriin niin odotin pikku sanan vaihtoa ja ajattelin tervetulotoivotusta muutosta taloyhtiöön kun näin rouvan seisovan pihassa. Kävelin hitaasti ohi mutta tämä ei ollut näkevinään vaan tuijotti tupakka kädessä tiukasti eteensä. Ei ole tervehtinyt eikä katsonut päin senkään jälkeen.

Ihan sama mutta itsessä asuu pikku extrovertti joka mielellään vaihtaa aina sanan silloin tällöin naapurien kanssa.

Nooh tyylinsä kullakin.

Joo, vuokra-asunnoissa ja asumisoikeusasunnoissa on tuontyyppisiä kontaktia visusti vältteleviä ihmisiä ilmeisesti enemmänkin. Asuin ennen ns. kovan rahan osakekämpässä ja siellä ihmiset olivat avoimia, kohteliaita ja rentoja, mutta eräässä vuokratalossa en saanut uutena asukkaana edes katsekontaktia suurimmalta osalta ihmisiä ja se oli osasyy siihen, etten siellä pidempään sitten edes viihtynyt.

Vierailija
7/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nooh tyylinsä kullakin.

Mihin olisit sen pikku sanan halunnut vaihtaa?

Vierailija
8/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos muutat paikkaan, jossa on kalliita asuntoja ja fiksuja, sivistyneitä ja muutenkin hyväkäytöksisiä ihmisiä, niin suosittelen lämpimästi, mutta jos muutat johonkin katkeroituneiden ihmisten vuokra-asuntokompleksiin, niin osa asukkaista voi ottaa kaikenlaisen ystävällisyyden negatiivisella tavalla.

Kiitos näkemyksestä. Jotenkin näin minäkin ajattelin. Ajattelein, että olisi ihan vain mukavaa ja vähintään ok. Kyseessä reilusti yli puolen miljoonan asunto ja alueella tilastojen mukaan koulutetuin väestö, niin oletan, että ihan perusfiksuja ja -tyytyväisiä ihmisiä tulossa. Ajattelin vain ihan pyytettömänä pienenä huomionosoituksena heille, että mukavaa kun kaikki ollaan päästy asettumaan aloilleen. Välttämättä en ajatellut edes pimpotella ovikelloa. Ehkä jätän vain pienen kassin oven eteen ilman, että sen kummemin enää ajattelen asiaa ja moikkailen, kun tulevat vastaan. : )

Vierailija
9/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää ihan moikkausvälit naapureiden kanssa. En halua lahjoja tai muuta kaveerausta.

Vierailija
10/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapureiden kanssa ollaan mieluummin kohteliaissa moikkausväleissä. Ei lahjanostoväleissä.

Vierailija
11/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nooh tyylinsä kullakin.

Tuntui varmasti ikävältä ja vähintäänkin itselleni tulisi sellainen hämmentynyt ja epäluuloinen olo, että mikä on oikein vialla tai meneillään. Ajatuksesi kuulostaa kuitenkin peruskäytöstavoilta, jota voisi kaikilta olettaa. (Ei mielestäni edes kysymys siitä, onko ekstrovertti vai introvertti tai mitä tahansa) Kukin moikkaa ja tervehtii tyylillään, mutta että täysin välttelee on jo suorastaan outoa ja huonoa käytöstä... Monissa kulttuureissa on normaalia ja jopa toivottavaa, että käydään sanomassa käsipäivää pienen lahjan kera, niin voisi kyllä edes moikata ja esittäytyä ja sitten livetä tupakalle. Itse ajattelin vain pientä"pudota se ovelle"-pakettia rentoon tyyliin.

Vierailija
12/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle riittää ihan moikkausvälit naapureiden kanssa. En halua lahjoja tai muuta kaveerausta.

Jep, mulla sama. Mekin ollaan juuri muuttamassa uudiskohteeseen, ei edes mikään halvin, mutta en kyllä toivo lahjoja naapureilta. Ihan vain kohtelias pikainen tervehdys törmätessä riittää. Olen muuttamassa uuteen kotiin, en etsimässä kavereita.

Vierailija
13/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo henkilökohtainen pieni tervehdys on hieno idea. Jos joku siitä ei tykkää, niin sitten on hänen ongelmansa. (Osannee tehdä jatkossa tiettäväksi, että tahtoo pysyä omissa oloissaan.)

Vierailija
14/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleva riesa.

Vierailija
15/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP Uusi naapurisi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos näkemyksestä. Jotenkin näin minäkin ajattelin. Ajattelein, että olisi ihan vain mukavaa ja vähintään ok. Kyseessä reilusti yli puolen miljoonan asunto ja alueella tilastojen mukaan koulutetuin väestö, niin oletan, että ihan perusfiksuja ja -tyytyväisiä ihmisiä tulossa. Ajattelin vain ihan pyytettömänä pienenä huomionosoituksena heille, että mukavaa kun kaikki ollaan päästy asettumaan aloilleen. Välttämättä en ajatellut edes pimpotella ovikelloa. Ehkä jätän vain pienen kassin oven eteen ilman, että sen kummemin enää ajattelen asiaa ja moikkailen, kun tulevat vastaan. : )

Uskoisin, että kuvailemassasi paikassa kaikki ja varsinkin nuoremmat suhtautuvat kivasti. Vanhemmissa ihmisissä on enemmän sitä hajontaa. Jotkut suuren ikäluokan ihmiset suhtautuvat käytöstapoihin täysin eri tavalla kuin nuoremmat (esim. saattavat kavahtaa halaamista sosiaalisessa tilanteessa, jossa se muuten on normaalia). Mutta ne matkustelleemmat heistäkin yleensä ottavat kohteliaisuudet positiivisesti.

Vierailija
16/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kivalta idealta. Voi kuitenkin olla, että ette ole paljon tekemisissä naapureiden kanssa. Anna lahja, mutta älä painosta mihinkään yhteisprojekteihin.

Vierailija
17/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, mulla sama. Mekin ollaan juuri muuttamassa uudiskohteeseen, ei edes mikään halvin, mutta en kyllä toivo lahjoja naapureilta. Ihan vain kohtelias pikainen tervehdys törmätessä riittää. Olen muuttamassa uuteen kotiin, en etsimässä kavereita.

Miksi et tuolla asenteella muuta maaseudulle metsien keskelle?

Vierailija
18/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotain koreja tai turhaa sälää pitää tuoda toisen ovelle? Roskiin menee eli tulee vaivaa siitä ja roskien jättäminen toisen pihalle on kielletty. Lisäksi ruokien jättäminen ulos houkuttelee hiiriä. Alkoholi on muutenkin nolo lahja ja etenkin jonnekin lapsiperheen oven taakse jätettynä. Eikö riitä, että moikkaa ja antaa naapureiden elää rauhassa.

Vierailija
19/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo henkilökohtainen pieni tervehdys on hieno idea. Jos joku siitä ei tykkää, niin sitten on hänen ongelmansa. (Osannee tehdä jatkossa tiettäväksi, että tahtoo pysyä omissa oloissaan.)

Typerää mennä toisten ovelle kurkkimaan. Pihalla tervehdys ja matka jatkuu. Ystävyyssuhteet luodaan sitten vähitellen, jos luodaan.

Minulle on tuotu joskus noita lahjoja. Vastasin ystävällisesti, että en ota tuntemattomilta vastaan lahjoja, ihan jo ruokavalioni takia.

Ahdistaa ajatuskin jonkun leivonnaisista. Hyi!

Ja siinä jää aina ”velkaa”, tulee mieleen, että nyt se odottaa minun tuovan vastalahjan.

Vierailija
20/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotain koreja tai turhaa sälää pitää tuoda toisen ovelle? Roskiin menee eli tulee vaivaa siitä ja roskien jättäminen toisen pihalle on kielletty. Lisäksi ruokien jättäminen ulos houkuttelee hiiriä. Alkoholi on muutenkin nolo lahja ja etenkin jonnekin lapsiperheen oven taakse jätettynä. Eikö riitä, että moikkaa ja antaa naapureiden elää rauhassa.

Miksi joku ajattelee noin negatiivisesti? Sivistyneet ihmiset tietääkseni ajattelevat viiniä ruokajuomana jonkun hyvän illallisen yhteydessä, ei sellaisena, jota juodaan päihtyäkseen. Missä ihmeen slummeissa on hiiriä rappukäytävässä tai pihoilla siten, että ne parin tunnin sisään ehtisivät napata jotain? Elämme vuotta 2020, vaikka olemmekin Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi