Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudet naapurukset ja lahja

Uusi naapurisi
18.07.2020 |

Ilahtuisitko, jos saisit uusilta naapureilta ruokaviinin tai tuoreen leivän pienen kortin kera oven taakse tai pimpotuksen ja pikaisten moikkausten kera? Olemme muuttamassa 4 asunnon uudiskohteeseen, jossa kaikki ovat entuudestaan toisilleen tuntemattomia, mutta tulevat olemaan myöhemmin varmaan paljon tekemisissä. Ajattelimme, että veisimme kaikille (eli 3 muulle asunnolle) pienet tervehdykset ilman sen kummempia...

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle riittää ihan moikkausvälit naapureiden kanssa. En halua lahjoja tai muuta kaveerausta.

Jep, mulla sama. Mekin ollaan juuri muuttamassa uudiskohteeseen, ei edes mikään halvin, mutta en kyllä toivo lahjoja naapureilta. Ihan vain kohtelias pikainen tervehdys törmätessä riittää. Olen muuttamassa uuteen kotiin, en etsimässä kavereita.

Miksi et tuolla asenteella muuta maaseudulle metsien keskelle?

Just niiden kyylien takia muutin pois. Siellä maalla ne juoruilevat kyläläiset vasta riesa ovatkin. Enemmän rauhassa saa elellä kaupungissa taloyhtiöissä.

Vierailija
22/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kivalta idealta. Voi kuitenkin olla, että ette ole paljon tekemisissä naapureiden kanssa. Anna lahja, mutta älä painosta mihinkään yhteisprojekteihin.

Juu, en missään nimessä haluaisi kyllä painostaa mihinkään yhteisprojekteihin. Tarkoitukseni on varsin muodollinen ja pyyteetön. Satunnaista small talkia, joskus harrastelen. T

avoitteni ei ole esim. ystävystyä. Koskaan ei tietenkään tiedä, vaikka kaverustuisi, mutta se ei ole tavoitteeni. Ajattelin ihan siis hyvin muodollisena huomionosoituksena vain ja kaikki mitä odotan on oikeastaan, että on sellainen kunnioitus ja moikataan reippaasti, kun nähdään. En itse odotan yhtään mitään muuta. Joidenkin kanssa tutustuu enemmän, jos tutustuu. 

Onkohan tässä joillain vähän sama efekti, että jotkut kokee smalla talkinkin joenkin hirveän merkittäväksi ja vaivaannuttavaksi, niin lahjakin koetaan nyt jotenkin, että se velvoittaa johonkin tms. tai, että taustalla on jokin ajatus. Ajattelin itse sen paljon muodollisempana ja vain heille itselleen kivana huomionosoituksena. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle riittää ihan moikkausvälit naapureiden kanssa. En halua lahjoja tai muuta kaveerausta.

Jep, mulla sama. Mekin ollaan juuri muuttamassa uudiskohteeseen, ei edes mikään halvin, mutta en kyllä toivo lahjoja naapureilta. Ihan vain kohtelias pikainen tervehdys törmätessä riittää. Olen muuttamassa uuteen kotiin, en etsimässä kavereita.

Sinunko pitää saada häiritä ihmisiä soittelemalla heidän ovikellojaan?

Kaikkienko pitää muuttaa metsän keskelle sinua pakoon? Entäpä jos sinä opettelisit hyvät tavat ja antaisit ihmisten olla rauhassa.

Vierailija
24/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleva riesa.

Miksi joku ajattelee näin? Mielestäni ap kuulostaa tosi ihanalta ja kultaiselta ihmiseltä. Mistä tuo negatiivisuus kumpuaa? Jostain häpeästäkö?

-ohis

Vierailija
25/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleva riesa.

Miksi joku ajattelee näin? Mielestäni ap kuulostaa tosi ihanalta ja kultaiselta ihmiseltä. Mistä tuo negatiivisuus kumpuaa? Jostain häpeästäkö?

-ohis

Miksi sinulle häpeä tulee ensiksi mieleen?

Pohdipas sitä!

Ystävät saa itse valita, naapureita ei, naapureihin on hyvä pitää välimatkaa, muutoin niistä tuppaa osasta tulemaan rasite.

Vierailija
26/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkienko pitää muuttaa metsän keskelle sinua pakoon? Entäpä jos sinä opettelisit hyvät tavat ja antaisit ihmisten olla rauhassa.

En ole ap ja eihän kukaan ollut vissiin ovikelloja soittelemassa. Itse en ole koskaan soitellut kenenkään ovikelloja, eikä siitä edes ollut kyse. Ilmeisesti normaalit, kohteliaat käytöstavat ovat täysin tuntematon asia monien suomalaisten mielestä. Kohteliasta on siis esittäytyminen uudessa tilanteessa ja ympäristössä. Moukkamaista on olla esittäytymättä.

Vierailija
27/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleva riesa.

-ohis

Ja sinun näkemyksesi on ainoa oikea?

Vierailija
28/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko joku maalta muuttaja vai muuten vaan ääliö

Vierailija
29/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään en söisi enkä joisi mitään tuntemattoman oven eteen jättämää. Enkä kyllä henkilökohtaisesti ojentamaakaan ennen kuin tunnetaan jo paremmin.

Vierailija
30/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleva riesa.

-ohis

Miksi sinulle häpeä tulee ensiksi mieleen?

Pohdipas sitä!

Ystävät saa itse valita, naapureita ei, naapureihin on hyvä pitää välimatkaa, muutoin niistä tuppaa osasta tulemaan rasite.

Häpeä tulee lähinnä siksi mieleen, että sen vuoksi monet välttelevät tutustumista muihin.

Vierailija
31/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en haluaisi uudelta naapurilta mitään lahjoja. Kohtelias esittäytyminen pihalla tai portaikossa riittää. Olisi ärsyttävää, jos joku tulisi pimputtamaan ovikelloa lahjojensa kanssa juuri, kun olisin vaikka siivoamassa tai tullut suihkusta. Enkä voi ymmärtää, miksi niitä viinipulloja pitää tunkea aina lahjojen joukkoon. Itse olen ollut koko ikäni absolutisti, ja kokisin loukkauksena, jos joku tuputtaisi lahjanaan viinipulloa.

Vierailija
32/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista negaamiskommenteista ja aggressiivisista kommenteista voi vain sanoa, että "only in Finland". :( Varmaan missään muualla ei pelätä muita ihmisiä noin paljon.

Vierailija
33/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokisin lahjan tungettelevana, ja jäisin kiitollisuudenvelkaan. Toki tykkään olla naapureiden kanssa perus ok väleissä, mutta tähän riittää kohtelias esittäytyminen kun törmätään pihalla.

Vierailija
34/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap ja eihän kukaan ollut vissiin ovikelloja soittelemassa. Itse en ole koskaan soitellut kenenkään ovikelloja, eikä siitä edes ollut kyse. Ilmeisesti normaalit, kohteliaat käytöstavat ovat täysin tuntematon asia monien suomalaisten mielestä. Kohteliasta on siis esittäytyminen uudessa tilanteessa ja ympäristössä. Moukkamaista on olla esittäytymättä.

Ja hyviin tapoihin kuuluu kunnioittaa muittenkin mielipiteitä ja toiveita, eikös vaan? Kaikkien, jotka haluavat asua tutustumatta naapureihin sen kummemmin, ei todellakaan tarvitse muuttaa metsän keskelle. On ihan luvallista asua vaikkapa kerrostalossa keskellä kaupunkia.

Vierailija
35/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi änget kirjoitti:

oletko joku maalta muuttaja vai muuten vaan ääliö

Miten joku voi ajatella noin? Suomessa taitaa olla kyllä toisistaan tosi suuresti eroavia piirejä, kun maan sisäiset kulttuurierot ovat näin suuria.

Vierailija
36/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja hyviin tapoihin kuuluu kunnioittaa muittenkin mielipiteitä ja toiveita, eikös vaan? Kaikkien, jotka haluavat asua tutustumatta naapureihin sen kummemmin, ei todellakaan tarvitse muuttaa metsän keskelle. On ihan luvallista asua vaikkapa kerrostalossa keskellä kaupunkia.

En usko, että nämä kommentit edustavat edes mitään keskivertokansalaista, vaan joitain sosiaalisia kontakteja vältteleviä "nettikansalaisia".

Vierailija
37/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se ei muka riitä, että ihan vain sanoo moi, kun törmää vaikka postilaatikolla? Tietenkin he saavat esittäytyä toisilleen ja vaikka olla kavereita ketkä haluavat, mutta en ymmärrä, miksi olisi olemassa velvollisuus ihan esittäytyä? Ja etenkin niin, että hiippaillaan oven taakse ja jätetään lahjoja yms. Ei ole mielestäni lainkaan tarpeen. Sitten voi tulla oven taakse ja lahjoa, kun ollaan parempia tuttuja. Täysin vieraalta ihmiseltä tuo on tungettelevaa.

Vierailija
38/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En söisi tai joisi mitään oven taakse jätettyä, nykyään on kaikenlaisia hulluja liikenteessä, joten siellä voi olla mitä tahansa.

Vierailija
39/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en haluaisi uudelta naapurilta mitään lahjoja. Kohtelias esittäytyminen pihalla tai portaikossa riittää. Olisi ärsyttävää, jos joku tulisi pimputtamaan ovikelloa lahjojensa kanssa juuri, kun olisin vaikka siivoamassa tai tullut suihkusta. Enkä voi ymmärtää, miksi niitä viinipulloja pitää tunkea aina lahjojen joukkoon. Itse olen ollut koko ikäni absolutisti, ja kokisin loukkauksena, jos joku tuputtaisi lahjanaan viinipulloa.

Ohoh, oikein loukkauksena ja absolutisti. Noh, ei sitä kuitenkaan kannata ottaa loukkauksena, jo ei juuri sinun erikoispiirrettäsi satu ennestään tuntemaan. Normaaliin ruokakulttuuriin ihan globaalisti kuuluu kuitenkin ruokaviini silloin tällöin. Ihme alkoholistimaista ja umpijunttia ajattelua joillain suomalaisilla. Miten kukaan voisi loukkaantua tuosta?

Vierailija
40/89 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista negaamiskommenteista ja aggressiivisista kommenteista voi vain sanoa, että "only in Finland". :( Varmaan missään muualla ei pelätä muita ihmisiä noin paljon.

Sanoisin kyllä että suurimmassa osassa maailman maita on syytä pelätä muita ihmisiä huomattavasti enemmän kuin Suomessa. Voisin kuvitella että esim. hyvinkin perhekeskeisessä ja yhteisöllisessä Meksikossa oven eteen jätetty ruoka aiheuttaisi pelkoja vähintään myrkystä ja luultavasti pommista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi