Exältä tuli tyttärelle pelkkä
korusähke yo-lahjaksi. Ei mitään muuta.
Mä tiedän, että se mies on idiootti, mutta en olisi uskonut, että ihan näin idiootti. Hävettää.
Kommentit (29)
Jos se äijä ei ole ollut kummoisemmin lapsen elämässä mukana muutenkaan, niin miksi hänen olisi pitänyt muuta antaa edes?
Kun ei isä itse ymmärrä. Kuoressa luki kaiken lisäksi "korusähke", ja tytär luuli, että siellä on mukana jokin koru. Meni vähän vakavaksi, kun kerroin, mitä "korusähke" tarkoittaa. 931
[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 17:54"]
Jos se äijä ei ole ollut kummoisemmin lapsen elämässä mukana muutenkaan, niin miksi hänen olisi pitänyt muuta antaa edes?
[/quote]
Jos se on lapsen isä??
[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 17:56"]
[/quote]
Jos se on lapsen isä??
[/quote]
No onhan se isyys nyt muutakin kuin pelkkä geneettinen side. Jos hän ei todellakaan ole lapsensa elämässä ollut mukana käytännössä mitenkään muuten kuin lahjoilla syntymäpäivänä, niin ei minusta hänen tarvitsekaan muuta antaa. Ei se raha menetettyä isää tuo takaisin..
Miksi yleensä jonkun korusähkeen lähettää.
Ei minustakaan voi odottaa mitään, jos ei ole lapsen elämässä ollut.
Tiedän kyllä tapauksen että on lapsen elämässä mutta ei herunut rahaa takavuosina, saa nähdä heruuko toiselle tytölle. Olisi alkanut säästämään päivässä 10 eu päivässä kolmena vuotena. Toki ollut työttömänäkin välillä mutta myös töissä.
Onko vanhempi mies? Meidän suvussa vanhemmat ihmiset arvostaa korusähkettä korkealle. Suunnilleen hienointa mitä voi saada. En käsitä.
Muisti kuitenkin jotenkin. Moni ei noteeraa lapsensa tärkeitä päiviä mitenkään. Voisiko olla niin, että myöhemmin järjestää jotakin kivaa tyttärelle?
Eli jos ei välittänyt lapsuudessa niin ei pidä välittää myöhemminkään? Aika erikoinen ajattelutapa.
Jospa se tytär olisi korusähkeen sijaan toivonut isänsä tulevan ihan paikanpäälle yhtenä elämänsä tärkeimmistä päivistä?
[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 17:58"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 17:56"]
[/quote]
Jos se on lapsen isä??
[/quote]
No onhan se isyys nyt muutakin kuin pelkkä geneettinen side. Jos hän ei todellakaan ole lapsensa elämässä ollut mukana käytännössä mitenkään muuten kuin lahjoilla syntymäpäivänä, niin ei minusta hänen tarvitsekaan muuta antaa. Ei se raha menetettyä isää tuo takaisin..
[/quote]
Jospa sille isälle on muut arvot tärkeämpiä kuin raha. Toisaalta, jos häntä on teidän rikkinäisessä perheessänne kohdeltu kuten ap:n kielenkäyttö ja asenne antaa ymmärtää, tajuan kyllä miksi isä ei huomioi lasta sen enempää. Isä on selvästi eksätty koko perheestä ja hänen odotetaan toimivan lähinnä lahjanantajana.
kusipäämamma puolustaa kusipääisää, Go ap!
Mun eksän isä ei myöskään muistanut poikaansa mitenkään lakkiaispäivänä. Eksän äiti oli ennen juhlia lähettänyt viestiä että voisko jollakin tavalla osallistua kuluihin, vastaus tuli takaisin että elatusmaksujen lisäksi hän ei katso että pitäisi mitenkään osallistua. Myöhemmin sitten kun saatiin esikoinen niin eksän isä antoi meille vanhan autonsa joka oli kyllä todella hieno lahja ja muutenkin osallistui eksäni elämään sen jälkeen kun tämä muutti äitinsä luota pois.
EKsä on ollut huippuisä pojilleen meidän erosta huolimatta. Pojat ovat kohta täysikäisiä, ei valitettavaa minulla. Johtuu kyllä varmaan siitákin että erottiin sovussa ja kummatkin ovat joustaneet tarvittaessa. yhden yhtä riitaa ei ole saatu aikaiseksi Näiden 10 erovuoden aikana.
Muut arvot? Miksei sitten mene henkilökohtaisesti onnittelemaan? Aika kylmä isä kun kuittaa pelkällä kortilla tyttärensä ylioppilaaksipääsyn.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 18:59"]
Jospa sille isälle on muut arvot tärkeämpiä kuin raha. Toisaalta, jos häntä on teidän rikkinäisessä perheessänne kohdeltu kuten ap:n kielenkäyttö ja asenne antaa ymmärtää, tajuan kyllä miksi isä ei huomioi lasta sen enempää. Isä on selvästi eksätty koko perheestä ja hänen odotetaan toimivan lähinnä lahjanantajana.
[/quote]
Mun mies on isä lapsille jotka ovat 25 ja 20. Lapset ovat siis edellisestä avioliitosta ja meillä on myös yhteisiä lapsia 2, alakoululaisia vielä.
Vanhemmat lapset eivät käy meillä enää, eivät ole vuosiin tulleet iipahtamaan, eivät yleensä edes vastaa puhelimeen kun niille soittaa. Mitään riitaa tai draamaa ei ole ollut, yhteydenpito on vain jäänyt vähemmälle sen jälkeen kun lapset tulivat täysi-ikäisiksi. koskaan eivät soita meille...
PAITSI silloin kun haluavat jotain eli rahaa. Tulevat käymään ainoastaan silloin kun hakevat sitä rahaa jonka ovat ensin soittaneet. Mies on pitänyt vuosia yhteyttä mutta ei enää "jaksa". On pelkkä rahanlypsylehmä. Pyydetään heitä käymään useasti mutta koskaan ei ole aikaa.
Kumma kyllä että soittavat aina ennen syntymäpäiviään ja kertovat mitä tarvitsevat tai mitä joku asia maksaa että tarvitsevat rahaa. En tiedä... jotenkin sekin tuntuu kummalta vai onko vanhempien tarkoitus olla jotain rahan antajia? Eikö lapsilla, siis jo aikuisilla ole mitään yhteydenpitovelvollisuuksia niinkuin vanhemmilla?
Sen tiedän ettei miestä enää huvita antaa mitään...
[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 19:04"]
Muut arvot? Miksei sitten mene henkilökohtaisesti onnittelemaan? Aika kylmä isä kun kuittaa pelkällä kortilla tyttärensä ylioppilaaksipääsyn.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 18:59"]
[/quote]
[/quote]
No jos siellä lapsen kotona odottaa ap:n kaltainen ämmä, en ihmettele, ettei mene paikan päälle onnittelemaan.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 18:49"]
Onko vanhempi mies? Meidän suvussa vanhemmat ihmiset arvostaa korusähkettä korkealle. Suunnilleen hienointa mitä voi saada. En käsitä.
Muisti kuitenkin jotenkin. Moni ei noteeraa lapsensa tärkeitä päiviä mitenkään. Voisiko olla niin, että myöhemmin järjestää jotakin kivaa tyttärelle?
[/quote]Itse en arvosta korusähkeitä vaan rahaa
OT,
pliis kertokaa nyt joku mikä on korusähke, vuonna 2013...?!
Vihdosta viimein löysin tän ketjun, olen siis ap. Unohdin, että täällä on aina kaikki oma syy:)
En ole eksännyt miestä perheestä, vaan hän itse jätti minut toisen naisen takia kun tytär oli 3-vuotias. Tästä on siis 16 vuotta. Tytär on tänä aikana tavannut isäänsä säännöllisen epäsäännöllisesti (aina kun isälle on sopinut, monesti tapaamiset peruuntuivat). Minä en olen tapaamisia estänyt, mutta en ole myöskään niiden mukaan suostunut elämää elämään.
Exä olisi ollut tervetullut juhlimaan, mutta ilmeisesti ei kiinnostanut riittävästi. Rahasta ei ole pula.