Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mekin ollaan nyt sitten lastensuojelun asiakkaita

Vierailija
31.05.2013 |

Näin se vaan menee; yrität parhaasi ja pieleen menee silti. Ilmoitus ei tullut yllätyksenä, mutta sen piti koskea vain yhtä lapsista, koskeekin koko perhettä.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mekin olimme hetken, teinin alkoholi-kokeilujen vuoksi. Saimme apua, olen kiitollinen lapsen terveydenhoitajalle, joka ilmoituksen teki, muuten olisimme jatkaneet itse teinin kanssa tappelua ja asiat olisi voineet mennä paljon pahemmin.

Meillä lastensuojelu lopetettiin melko pian, itse asiassa itse halusin sitä jatkaa muutaman kuukauden pitempään (itse ehdottivat, että sen voisi jo lopettaa), koska halusin että minulla oli se lastensuojelu-kortti käytettävissä teinin kanssa riidellessä.

Nykyään kaikki menee hienosti, tuosta ajasta on parisen vuotta aikaa.

Yritä sinäkin ajatella, että hienoa, että saatte apua, eikä niin että kaikki on nyt pilalla ja teitä kytätään etc. Kun itse teette yhteistyötä sosiaaliviranomaisten kanssa, niin ongelmia ei varmaankaan tule, ja parhaassa tapauksessa pääsette eroon nykyisistä ongelmista. Tai ainakin selviätte niiden kanssa paremmin.

Vierailija
2/52 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( No mutta, parempi et hoitaa kokonaisvaltaisesti! Kyllä kaikki järjestyy <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vikana? Harvemmin ongelma vain yhtä perheejäsentä koskeekaan.

Vierailija
4/52 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kaikki apu vastaan mikä sieltä tarjotaan.

Vierailija
5/52 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä lapsesta on syndrooma, jonka takia ollaan päädytty noihin hoitokeskusteluihin ym. Me vanhemmat ollaan kieltämättä aika puhki ja ilmoituksessa lukikin että ovat huolissaan meidän jaksamisesta + kuormituksesta. Jotenkin se vaan tuntuu jeesustelulta, koska tämä hoitava tahokin on vaatinut meiltä jatkuvasti lisää ja enemmän lasta koskien. Muutenkin kaikki näyttää pyörivän tämän yhden ympärillä ja meidän muiden väsymys on vissiin huono juttu vain silloin, jos se uhkaa lapsen hyvinvointia jotenkin.

t. ap (kyynisellä tuulella)

Vierailija
6/52 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö täällä kukaan muu kirjoita kuin ap?

Vierailija
7/52 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7, mitähän tarkoitat? Mulla on tässä ketjussa tasan kaksi viestiä.

t. ap

Vierailija
8/52 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä juuri sen väsymyksen vuoksi ja siksi, että kaikki pyörii sen yhden ympärillä, koko perhe on asiakkaina. Muut lapset tarvitsevat varmasti osaltaan jeesiä.

Meillä yksi erityislapsi, ja asiakkaiksi päädytään ensi syksynä viimeistään, ja kyllä siihen tulee väkisin koko perhe mukaan, vaikka toisaalta toivoisin, ettei esikoisen tartteis kärsiä yhtään siitä.

Vierailija
9/52 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 12:36"]

Eikö täällä kukaan muu kirjoita kuin ap?

[/quote]

ap tarkoittaa ketjun aloittajaa eli alkuperäistä.

Jokaisella ketjulla on oma ap eli ketjun aloittaja. Toki joskus  voi sama ihminen aloittaa montakin ketjua.

Vierailija
10/52 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta eihän tuo ole maailmanloppu. Aika aikaa kutakin. Otatte avun vastaan, mitä haittaa siitä teille voi olla?

Vierailija
11/52 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oata lastensuojelun asiakkuus avuntarjoamisena, koska sitä se on, eikä tuomitsemista ja syyllistämistä. Saatte varmasti kotiin apua esim. perhetyöntekijältä, eikös se ole hyvä asia vain! Kurja juttuhan se on, että kaikkien kuntien ja kaupunkien taloudellinen tilanne alkaa olla se, että ennaltaehkäisevää perhetyötä eli apua ilman lastensuojelun asiakkuutta ei juurikaan järjestetä, koska se ei ole lakisääteinen palvelu. Mutta kuten itsekin sanoit, te tarvitsette apua juurikin siihen jaksamiseen ja systeemi nyt vain sattuu olemaan se, että mitään muuta väylää sen avun saamiseen ei ole kuin tuo lastensuojelu. Älä ota sitä henkilökohtaisena loukkauksena.

Vierailija
12/52 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sanonut mun pojalle, että jos jostain syystä käyttää yläasteella alkoholia niin se on perheen sisäinen asia ja sitä ei kerrota terveydenhoitajalle. Puhun nyt laajasta terveydentarkastuksesta. Minusta lastensuojelu on kyttäystä ja vaatimusta. Mitä apua ne muka antaa? Niiden apu on sijaiskoti tai sohvalla istuva perhetyöntekijä. Kärpäsestä tehdään kärpänen. Itse otin kerran alkoholia 15v.ja sen jälkeen 17v. Tuohon ei mitään lastensuojelua tarvittu. Ymmärsin kerrastakin että huono juttu.

Vierailija
13/52 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ollaan asiakkaita mutta mua ihmetyttää se apua mitä kaikki mainostavat sieltä saavansa kun meidän tapauksessa mitään apua ei tunnu olevan saatavana. Ollaan aina vääränlaisia, väärässä paikassa tai muuten vaan väliinputoajia.4 kuukauden palavereissa istuminen ei ole vielä tuonut asiaan mitään konkreetistä parannusta vaikka lasten tilanne menee psyykkisesti koko ajan huonompaan suuntaan. 

Vierailija
14/52 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 jatkaa; ja olen ihan tavallinen (eronnut kylläkin) työssäkäyvä omilla tuloillani toimeentuleva  lähivanhempi joka ei ryyppää eikä pahoinpitele lapsiaan.

Vierailija
15/52 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 14:23"]

Mä olen sanonut mun pojalle, että jos jostain syystä käyttää yläasteella alkoholia niin se on perheen sisäinen asia ja sitä ei kerrota terveydenhoitajalle. Puhun nyt laajasta terveydentarkastuksesta. Minusta lastensuojelu on kyttäystä ja vaatimusta. Mitä apua ne muka antaa? Niiden apu on sijaiskoti tai sohvalla istuva perhetyöntekijä. Kärpäsestä tehdään kärpänen. Itse otin kerran alkoholia 15v.ja sen jälkeen 17v. Tuohon ei mitään lastensuojelua tarvittu. Ymmärsin kerrastakin että huono juttu.

[/quote]

Hmm...taidat vissiin sitten tietää aika tarkaan mitä kaikkea lastensuojelu tekee kun olet noin todennut ettei siitä olisi tässä tapauksessa apua. Tiedät että lastensuojelun toimenpiteitä on muitakin kuin sijoitus ja keskusteluapu?

Ja ylipäänsä aika jännä että olet lapsille sanonut että "jos käytätte alkoholia..." eikö tuo sinun mielestäsi sisällä oletuksen ja hyväksynnän sille että "kun käytätte..."

Vierailija
16/52 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä päästä siitä sektorista ja vähän äkkiä eroon. Muuten pääset lapsistasi. Kait nyt olet seurannut mitä asioista kirjoitetaan eri medioissa.

Vierailija
17/52 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii mekin ollaan. Oltu jo muutaman vuoden. Otimme itse yhteyttä. Tarvitsimme kipeästi apua lapsemme kanssa.. Haastava ja erittäin vaativa erityislapsi. Me vanhemmat olimme todella väsyneitä ja äärirajoilla mentiin. Meillä on lastensuojelun kanssa yhteistyö toiminut loistavasti, Olemme saaneet kiitosta vanhemmuudesta kaikesta huolimatta, EN tiedä missä olisimme tänä päivänä jos emme olisi ottaneet yhteyttä. Lapsi asuu nyt hoitolaitoksessa ja tilanne on jokseenkin parantunut, Jopa hoidollinen tilanne parantunut. Apua saa ihan toisella tapaa siltäkin tasolta.

Ota apu vastaan.

Vierailija
18/52 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

18, minä pelkään juuri tuota, että lapsi laietetaan johonkin hoitolaitokseen ,jonka jälkeen Minulla menee hyvin ja helpommin... Olette olleet asiakkaina jo muutaman vuoden, lapsenne on jokseenkin parantunut? TUleeko enää kotiin koskaan?

Vierailija
19/52 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nro 18, missä kaupungissa näin? Meilläkin haastava erityisteini, tarkkaavaisuus, oppimis-,  ahdistus-yms. ongelmineen ja koko perhe oireilee..Jaksaisitko kertoa millaista apua olette lastensuojelusta saanet? Olen kuullut muiltakin (muissa kaupungissa) että apua on saatu mutta meitä tunnutaan vain pallottelevan. Mekin otimme itse yhteyttä lastensuojeluun ja lapsen hoidollinen tilanne on hetkeksi parempi mutta tuo lastensuojelun osuus ihmetyttää..

Vierailija
20/52 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 15:05"]

18, minä pelkään juuri tuota, että lapsi laietetaan johonkin hoitolaitokseen ,jonka jälkeen Minulla menee hyvin ja helpommin... Olette olleet asiakkaina jo muutaman vuoden, lapsenne on jokseenkin parantunut? TUleeko enää kotiin koskaan?

[/quote]

Se on jo selvää, ettei tule kotiin asumaan missään vaiheessa. Jahka on täysi-ikäinen niin vaihtoehtoina joku tuettu itsenäistymisasunto tai vastaava. EI tule koskaan parantumaan, mutta arjen helpottuminen paremmaksi,. Siinä on jo osittain parannusta, mutta mikään ei tule koskaan poistumaan. SIitä pitää huolen lukuisat diagnoosit ja niihin kuuluvat vaiheet.

t. se 18