Naapurin kissa meidän pihalla
Naapurin kissa viihtyy pihallamme, emmekä haluaisi asian olevan näin. Asumme siis taajamassa. Onko järkevintä vain sanoa naapurille, että pitää kissansa kytkettynä vai mitä tehdä? En usko, että naapuri yht'äkkiä muuttaisi tapojansa. Olemme siis juuri muuttaneet taloon ja edelliset asukkaat antoivat kissan olla pihalla.
Kommentit (59)
Sulla on varmaan muutenkin hyvin vaikea elämä. Mutta se nyt kulminoituu tuohon kissaan. Hae apua ongelmiisi.
Kokeilepa sanoa tuo lause "naapurin kissa meidän pihalla" Vaikkapa viidellätoista eri ilmeellä ja äänensävyllä.
Ensin vihaisella, hämmästyneellä, sitten tuomitsevalla, sitten iloisella, sitten erittäin riemullisella äänellä,
Sitten sanot saman lauseen hempeällä äänellä, sitten lässyttäen. Seuraavaksi sanot sen hymyillen leveästi.
Miltä tuntuu? Auttoiko yhtään?
Miettikää, jos kyseessä olisi joku muu eläin, esim. koira!!
Katseleeko miehesi mielellään naapurin "kissaa"?
Ymmärrän ap:tä. Ei ole kivaa, kun kissa kuseksii ympäriinsä, kuraa tassuillaan auton konepellin, yrittää tulla sisälle ja hätyyttää linnunpoikia.
Voithan kokeilla kissakarkotetta, mutta meillä se ei oikein toiminut. Ehkä voisi myös suihkauttaa kissaa vesisumuttimella, kun se tulee teidän pihaan, niin se saattaa oppia suosimaan muita paikkoja.
Toki naapurille voi sanoakin toiveensa, mutta tuskin ihmistä, joka antaa kissan olla vapaana kiinnostaa...
[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 02:06"]
Ymmärrän ap:tä. Ei ole kivaa, kun kissa kuseksii ympäriinsä, kuraa tassuillaan auton konepellin, yrittää tulla sisälle ja hätyyttää linnunpoikia.
Voithan kokeilla kissakarkotetta, mutta meillä se ei oikein toiminut. Ehkä voisi myös suihkauttaa kissaa vesisumuttimella, kun se tulee teidän pihaan, niin se saattaa oppia suosimaan muita paikkoja.
Toki naapurille voi sanoakin toiveensa, mutta tuskin ihmistä, joka antaa kissan olla vapaana kiinnostaa...
[/quote]
leikattu kissa ei kuseksi ympäriinsä. Kissa peittää aina jätöksensä... toisin kuin ne pikkulinnut.
no mitä kissa nyt niin häiritsee? naapurit hankki sen ja tietysti eläin viihtyy ulkona minne pääsee. on viaton eläin. itse olisin onnellinen jos pihalleni tulisi kisu viihtymään. voit tietysti tehdä näin että naapurit ei päästä häntä pihallesi. mutta miksi?
1.) sanot naapurille
2.) otat kissan kiinni ja viet löytöeläimiin
3.) tapat kissan, etkä kerro kenellekkään
[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 01:43"]
Sitten on myös se vaihtoehto, että kasvatat sietokykyäsi ja säilytät hyvän naapurisovun.
[/quote]
Kannattaa ottaa heti kovat keinot käyttöön, koska naapuri on muista piittaamaton idiootti, ei sellaisetn kanssa kannata alkaa tuhtaamaan.
Pitäkää ääliöt kissat omilla pihioillanne ja valvokaa niitä.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 03:15"]
no mitä kissa nyt niin häiritsee? naapurit hankki sen ja tietysti eläin viihtyy ulkona minne pääsee. on viaton eläin. itse olisin onnellinen jos pihalleni tulisi kisu viihtymään. voit tietysti tehdä näin että naapurit ei päästä häntä pihallesi. mutta miksi?
[/quote]
Kyllä se on kuule naapurin tehtävä huolhtia että kissansa pysyy omalla pihallaan.
Teidän pihapiirissä on luultavasti hiiriä jos se kissa siellä tykkää partioida.
Päätä itse kumpi on pahempi.
En itsekään tykkäisi ja meidän pihalla ei kissat kovin montaa kertaa ehtisi vierailla. Aiemmin kun asuttiin rivitalossa siellä kulki jonkun kissa ja nukkui automme konepellillä ja raapi sen pilalle. Että kiitos vaan siitäkin. Oli moni muukin naapuri aika vihaisia. Sitten kissa hävisi, liekö jollakin meni lopullisesti hermot.
Te jotka annatte muiden kissojen vierailla omalla pihalla, olisiko kiva jos minun koirani vaikka alkaisi sielä käydä päivittäin?Tuskin.
itse ainakin toivoisin jos meidän kissa naapuria häiritsisi niin tultaisiin sanomaan. Kysyisin olisiko mahdollista jos ostaisin kissan karkotetta tms ja pyytäisin (jos naapureita ei haittaisi) jos sitä ainetta heidän pihalleen levittelisin, myöskin sanoisin että naapurit voisivat "pelotella" kissan aina pois kun sielä näkevät. Sisällä ei perus maalaisjuntti kissa viihdy mutta mielestäni kissan kyllä saa pysymään pois kun asiasta ystävllisesti sanoo ja yhtyötä tekee:)
Siis muuten toi ei minua kovasti haittaisikaan, mutta meillä on pieni vauva, jota ei voi nyt jättää hetkeksikään yksi ulos, vaikka haaveiltiin omasta pihasta. Kissahan saattaa "hyökätä" vauvan kimppuun kun vauva on vaunuissakin.
Mielestäni on kuitenkin lain vastaista pitää lemmikkejä vapaana. Kissalla on nimikyltti kaulassa, joten ei voi löytöeläimiinkään viedä.
Mitä siis tehdä? Ehkä jotain karkoitetta pitää kokeilla.
Kannattaa käydä ystävällisesti sanomassa naapurille. Mikäli kaunis puhe ei auta, kannattaa ottaa kissa kiinni (kaupungilta saa kissan vangitsemiseen tarkoitettuja laatikoita) ja viedä löytöeläimiin, jos asiaa ei oteta tosissaan.
Ymmärrän, että tuo ärsyttää. Me asutaan myös taajamassa ja naapurin kissa paskovat ja kuseskelevat meidän tontille. Talvella piha haisi aivan hirvittävälle ja keväällä piti siivota kymmeniä kakkakasoja pihalta. Kävimme sanomassa naapurille ja hän tuli ystävällisesti levittämään kissakarkotetta pihallemme. Olemme myös laittaneet kissojen kulkureitille etikkaa, sitruunankuoria, valkosipulia jne. ja jonkun verran se on auttanut ongelmaan. Kesällä valkosipulinkynsiä voi ripustaa pieniin pussukoihin vaikka pensaiden oksille...
Naapuri ei tapojaan muuta. Loukuta kissa, vie löytöeläintaloon (ei lähimpään) ja väitä löytäneesi se jostain ihan muualta kuin kotipihastasi eli anna vaikka vanhempiesi osoite. Omistaja on vastuussa kissastaan ja jos ei oikeasti välitä, ei sovi kissan emännäksi/isännäksi.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 01:55"]
Sulla on varmaan muutenkin hyvin vaikea elämä. Mutta se nyt kulminoituu tuohon kissaan. Hae apua ongelmiisi.
[/quote]
No jos sinua ei kissan kakat haittaa, niin voin lähettää sinulle postissa vaikka viikottain pihaltani siivotut naapurin kissan kakkakikkareet. Olen kyllä miettinyt sellaistakin vaihtoehtoa, että palauttaisin ne naapurin terassille. Tai ehkä ne kannattaisi ihan vaan ripotella ympäri pihaa silleen kivasti, samalla tavalla kuin kissansa ripottelee ne meidän pihalle.
Voisin myös heitellä lasten palloja heidän kukkapenkkeihinsä. Eivät ne niissä yhtään sen isompaa tuhoa tee kuin heidän kissansa tekee minun kukilleni. Eihän semmoiset 'pieniä häiriöitä suvaitsevat kissanomistajat' tuommoisista pikkujutuista häiriintyisi ;)
Minulla on ollut kissoja ja olen nähnyt sen hyvät ja nurjatpuolen. Nykyään näen kissan kävelevänä toksoplasmoosipesänä. En haluaisi saada tartuntaa naapurin kisalta. Sorry vaan te kissojen puolustajat. Kissa peittää kakkansa, peittää mutta eriasia mihin peittää. Silloin kun meillä oli kissoja, joidenkin leikkaamattomat kollit kävi ruikkimassa talon seinät. Vitsi kyllä haisi. Sisälle asti ja pesin niitä vaikka millä aineilla. Kissa on ok kun se on omistajan hallinnassa ja omalla tontilla.
Sitten on myös se vaihtoehto, että kasvatat sietokykyäsi ja säilytät hyvän naapurisovun.