Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas hymypoikapatsas ylimieliselle, itseriittoiselle ja ilkeälle kakaralle.

Vierailija
30.05.2013 |

No, on se ainakin söpö ja suosittu,,,

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain patsaan ykkösluokalla, jolloin jaettiin yksi patsas per koulu eikä toista kertaa saanut äänestää samaa tyyppiä. En taatusti ollut kiusaaja, eikä ollut laajaa hoviakaan. Pikkuveljeni sai myös ekaluokalla patsaansa eikä takuulla myöskään kiusannut. Voihan olla että ajat on jo toiset.

Vierailija
22/66 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kyllä meni aivan oikeaan osoitteeseen. Lapset olivat itse äänestäneet ja opettaja vielä tarkasti äänestystuloksen ennen sen julkaisemista. Ja ei, ei tullut mun lapselleni (silloin oisin kyllä tuumannut open olevan puusilmä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka puhuu lapsista käyttämällä sanaa kakara, on luonteeltaan epäilyttävä.

Vierailija
24/66 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä äänestettiin aikoinaan "suljetusti" ja sain hymytyttöpatsaan. Mielestäni en ollut kiusaaja, manipuloija, hikke tai mielistelijä silloin enkä ole kyseisiä asioita edelleenkään. Muutamalle luokan prinsessalle äänestyksen tulos otti kyllä koville. Olin varmaan sellainen helppo ja tarpeeksi neutraali vaihtoehto näille verissäpäin luokan johtajuudesta tappeleville tytöille.

Lasten luokilla myös oppilaat ovat saaneet päättää patsaan saajat, ja oikeisiin osoitteisiin ovat patsaat mielestäni menneet. (Ei mun lapsille, jos joku sitä epäilee). Lapset ovat ihan fiksuja ja kykeneviä tällaisiin päätöksiin. Ei koko luokka sitä kusipäätä äänestä, vaikka se muutaman saisikin.

Vierailija
25/66 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen luokalta voitti oikea, tunnen lapsen ihan vaippaikäisestä. Suloinen, kohtelias, auttavainen. Ei tee itseään tykö eikä todellakaan manipuloi. Hauskakin vielä! Onneksi on omani kaveri, niin saa toi oma riiviö vähän kunnon ihmisen mallia ;-.)

Hieman jännitti, voittaako luokan mehiläiskuningatar, mutta suljettu lippuäänestys pelasti pystin oikeaan osoitteeseen.

Vierailija
26/66 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta, mikähän freudilainen lipsahdus tuo mun äskeisen viestin "voittaa"-sanavalinta oli! Eihän se kilpailu ole, hymypatsas saadaan, ei voiteta. 

Paha alitajunta, virallinen kantani siis on, että luokassa ei hymypatsas-asiassa ole voittajia eikä häväjiä, vain äänestyksen tuloksena saatu patsas. Piste.

Vierailija
27/66 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan. Kannattaa opettaa lapsi ajattelemaan omilla aivoillaan ja vahvistaa lapsen itsetuntoa niin, että osaa äänestää ihan itsenäisesti suljetulla lippuäänestyksellä.

[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 23:51"]

[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 23:45"]

[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 23:42"]

Niin, no meidän koulussa hymypojan/tytön valitsee luokan oppilaat itse.

[/quote]

Se ns suosittu jonka luokkalaiset valitsevat ei oikeasti ole se kivoin. Luokan kingi tai kuningatar osaa lahjoa laajan hovin.

[/quote]okei, et siis luota myöskään omaan lapseesi. vaan hän äänestää luokan kingin haluamalla tavalla? no sitten kannttaa katosa peiliin.....

[/quote]

Vierailija
28/66 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasteni luokilla hymypatsas on mennyt ainakin aina hyvään osoitteeseen. Ihmettelen kuinka suuriatunteitaa patsas herättää vanhemmissa. 

Vierailija
29/66 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että omana kouluaikanani hymytyttö patsas meni oikeaan osoitteeseen. Sellaiselle tytölle joka oli aina iloinen ja kaikkien kaveri, jopa haki aktiivisesti ne aremmat lapsetkin mukaan. Todella hieno ihminen tänä päivänäkin.

Vierailija
30/66 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 23:47"]

Mitäs jos lakkaisit elämästä lapsesi kautta ja hankkisit vaikka jonkin kivan harrastuksen?

[/quote]

Mietin vähän samaa.

Miten ap voi ikinä opettaa lapselleen, että elämän pettymykset on vain kestettävä jos ap itsekin kiukuttelee jostain kipsipatsaasta kuin viisivuotias.

Vierailija
31/66 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilumpi systeemi tuo, että oppilaat valitsevat. Opettajat tykkää sellaisista ulospäinsuuntautuneista, itsevarmoista tyypeistä,vaikkka olisivat kiusaajiakin.

Vierailija
32/66 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope suosii tuollaisia oppilaita.

Vierailija
33/66 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä reiluudesta kun oppilaat valitsee. Olin luokan kiusattu tyttö.

Hymypatsaan sai aina jompi kumpi kiusaajien johtajista. Opettaja tiesi miten oppilaat manipuloivat äänestyksiä : lahjoivat karkeilla yms. ja opettajat tiesivät minun  ja toisen lapsen kohtalon luokassa, olla kiusattu ja täysin eristetty toisten toiminnasta.

Vierailija
34/66 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemukseni mukaan nuo käyttäytymispalkinnot meni aina luokan hiljaisille tossuille, sen sijaan että olisivat menneet niille mukaville, aktiivisille ja idearikkaille ihmisille joille ne olisivat kuuluneet.

Vierailija
35/66 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole harmainta hajua, kuka noi hymypatsaat meidän luokalla sai. Kahtena vuonna ne jaettiin (3. ja 6.), sen verran muistan. Mutta kuka äänestykset voitti... miten te voitte muka muistaa? :)

On muuten virallisesti nimellä kilpa. sille, joka sanoi ettei voi puhua kisasta tai voittajista. karseeta kyllä, mutta näin on.

Vierailija
36/66 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiki kolme lastani ovat tuon patsaan saaneet (jaetaan meillä sekä 6. että 9. luokalla). Vanhin lapseni on kiltti, hiljainen, luokan hierarkiassa varmaan aika alhaalla, mutta kaikille ystävällinen (lukee tällä hetkellä yliopistossa oikeustiedettä eli kaiken lisäksi hikari). Seuraava oli koulussa se tyttö, joka josku varsin äänekkäästi puolusti heikompia ja jonka oikeudentunto oli ja on edelleen erittäin vahva. Luokan prinsessa inhosi häntä. Kuopus sai patsaansa ansioistaan yläasteella niin tukioppilaana kuin toiminnastaan oppilaskunnassa ja ns. sovittelijana.

Tällä kokemuksella en voi olla sitä mieltä, että patsaan saa aina se paha ja ilkeä.

Vierailija
37/66 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulussa noita ei jaeta. Mutta joka luokalta tunnustusdiplomin saa tyttö ja poika, jotka ovat edesauttaneet luokan yhteishenkeä, olleet kivoja kavereita  ja auttavaisia yms. Lapset äänestää. Poiakni sai sen tänä vuonna, oli tosi yllättynyt. Itse oli varma, että äänestämänsä kaverinsa saisi sen. Mutta oli kyllä hyvin mielissään. Ja mielestäni myös palkinnon saanut tyttö sen ansaitsi, sen mitä häntä tunnen ( 2-vuotiaasta ollut samassa tarharyhmässä alkuun ja nyt samalla luokalla)

Vierailija
38/66 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkälaiselle meni tänä vuonna

Vierailija
39/66 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat menevät mukaan lasten idioottimaisuuksiin ovat niin itsetunnottomia paskoja etteivät halua huomata että mielistelevä suosikkipentu onkin pahin kiusaaja.

Vierailija
40/66 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa nyt tajuta, että hymypatsaan saajat valitsevat oppilaat, ei opettaja. Itse järjestin äänestyksen jo huhtikuussa, jolloin oppilaat eivät vielä olleet kerenneet aloittaa spelukointia ja yllärinä tietenkin. Oppilaat kyllä sitten jälkikäteen tietävät kuka on saanut eniten ääniä, joten ope ei voi peukaloida tuloksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi