Lihavat, oletteko koskaan harrastaneet liikuntaa? (etenkin lapsina/nuorina)
Tuli vaan mieleen noita todellisia / kuviteltuja ruokamääriä eilen lukiessani täältä palstalta. Itse nimittäin syön enemmän kuin lihavat, mutta en ole lihava. Olen pienestä pitäen harrastanut liikuntaa ja energiaa kuluttavaa (perusaineenvaihdunta suurempi) lihasmassaa on enemmän kuin normi-ihmisellä.
Kommentit (8)
ringette
jalkapallo
ratsastus
voimistelu
luistelu
Myöhemmin
kuntosali
sauvakävely
uinti
Lapsena ja nuorena olin aivan normaalin kokoinen, sitten nuorena aikuisena lihosin ylipainoiseksi, lasten jälkeen olin edelleen ylipainoinen, mutta nyt 40+v olen jälleen normaalipainoinen, ylärajalla tosin.
Olen aina ollut kömpelö, vaikka olin hoikka lapsena ja nuorena. Koulun liikuntatunnit oli yhtä helvettiä. Juoksukilpailuissa pisti kylkeen, ja hiihtokilpailuissa opettajatkaan eivät tahtoneet jaksaa odottaa että pääsen maaliin. Korkeushyppyä en osannut yhtään, ja muutkin lajit oli melko surkeita.
Lapsena tietysti leikittiin normaalisti paljon pihalla, ja kouluun ym. kuljettiin pyörällä.
Nyt aikuisena ja lihavana olen aina välillä käynyt kuntosalilla ja "jumpissa" kokeillut napatanssista lähtien että jos joskus löytäisin oman lajini.
Kyllä minä säästän jokaisen kalorin aika tarkkaan. Ei ole lihasmassaa kuluttamassa, tätä läskiä vaan kanniskelen 60kg liikaa mukanani.
Tuli vaan mieleen noita todellisia / kuviteltuja ruokamääriä eilen lukiessani täältä palstalta. Itse nimittäin syön enemmän kuin lihavat, mutta en ole lihava. Olen pienestä pitäen harrastanut liikuntaa ja energiaa kuluttavaa (perusaineenvaihdunta suurempi) lihasmassaa on enemmän kuin normi-ihmisellä.
Voiskos näissä olla vaikka eroja? Jotkut on ja jotkut ei. Ihan kuten laihoissakin.
Itse olen aina harrastanut välillä paljon, välillä vähemmän liikuntaa. Lajeja on ollut mm. luistelu, rytminen kilpavoimistelu, Kick-Boxing, lenkkeily, uinti, astangajooga, punttis+ ryhmäliikunnat.
Olen läski, mutta mulla on myös tutkitusti hyvä lihasmassa. Se vaan ei näiden syömisten kanssa riitä.
Voiskos näissä olla vaikka eroja? Jotkut on ja jotkut ei. Ihan kuten laihoissakin.
Itse olen aina harrastanut välillä paljon, välillä vähemmän liikuntaa. Lajeja on ollut mm. luistelu, rytminen kilpavoimistelu, Kick-Boxing, lenkkeily, uinti, astangajooga, punttis+ ryhmäliikunnat.
Olen läski, mutta mulla on myös tutkitusti hyvä lihasmassa. Se vaan ei näiden syömisten kanssa riitä.
"vähän syövät" lihavat (eli selitys miksi on lihava, vaikka syö vaan vähän). ap
Lapsena harrastin vain hyötyliikuntaa. Koulumatkat pyörällä tai kävellen, kavereiden kanssa oltiin paljon vapaa-aikana ulkona.
Koululiikunta oli kamalaa. Olin aina se viimeinen, jota ei jaksettu odottaa vaan muut olivat jo lähteneet liikuntapaikalta kun sain oman osani tehtyä. Luistelu sattui jalkoihin, ikivanhoilla perintösuksilla hiitäminen oli kidutusta pahimmasta päästä (erityisesti lumettomassa eteläsuomessa). Pallopeleissä sain aina olla maalivahti, kun en uskaltanut lähteä hyökkäystilanteisiin. Aerobicissa häröilin takarivissä omaa kuviota kun en pysynyt muiden mukana ja lihaskuntohommat sekä muut venyttelyt oli mulle suorastaan myrkkyä. Ylipäänsä kaikki liikunta oli hyvin epämiellyttävää ja seurauksena AINA päänsärkyä.
Legenda kertoo, että liikunnasta kuulemma tulee hyvä olo ja se on joillekin kuin huumetta. No enpä ole 30 vuoteen sitä hyvää oloa onnistunut yrityksistä huolimatta saamaan.
Viime vuonna hampaat irvessä vedin porin juosukoulun läpi. Keväällä aloitin ja syksyllä meni se 10km. Talveksi se jäi ja keväällä totesin, että ei siitä viimeksikään muuta tullut kuin kipeä pää ja kipeät koivet ja inhottava hiki ja verenmaku suuhun.
ja harrastin telinevoimistelua. Nuorena ja nuorena aikuisena uin, kävin kuntosalilla, aerobicissä ja pyöräilin työmatkat. Kolmekymppisenä jatkoin taas kuntosalilla käymistä (5x viikkoa)ja uimista. Nelikymppisenä sama juttu, pidän kävelemisestä, kuntosalilla käymisestä ja uimisesta.
Painoin enimmillään yli 110kg, ekat ylipainokilot sain 30-vuotiaana.
Vihaan kaikenlaista liikuntaa, vihasin jo lapsena. Lapsena söin säännösteltyä ja terveellistä ruokaa, ja olin pyöreämpi kuin kaverit, en tosin vielä punkero.
Nykyään syön epäsäännöllisesti ja epäterveellisesti, en kovinkaan paljoa, ja olen läski.
ja aika tarkkaan vahdattiin mitä syötiin ja kuinka paljon. Olin silloin hoikka. Itse olen huomannut, että jos laihdutan, niin kilojen putoamisella ja liikunnalla ei ole mitään vaikutusta. Mutta jos olen laihduttanut ja sen jälkeen lisänyt ruuan määrää ja myös rutkasti liikuntaa, niin se paino ei lähde nousemaan. Mä vain en tykkää liikunnasta. Juoksua voisin harrastaa, mutta aina se tyssää siihen, että paikat alkaa kramppaamaan, vaikka alottaisinkin hitaasti.
Onhan se totta, että liikunta kiintetyttää ja joka paikka näyttää nätimmältä, jos harrastaa rankkaa liikuntaa.