Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas hymypoikapatsas ylimieliselle, itseriittoiselle ja ilkeälle kakaralle.

Vierailija
30.05.2013 |

No, on se ainakin söpö ja suosittu,,,

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juups, muistan tuon omalta kouluajaltani. Hymypatsaat menivät hämmentävän usein kiusaajille - sellaisille, jotka olivat tarpeeksi fiksuja kiusatakseen niin, että heitä ei saatu siitä kiinni. Puusilmäopet.

Vierailija
2/66 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Ei kannata välittää muista ihmisistä liikaa ja etenkään odottaa saavansa fifty-fifty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset palkinnot harvemmin menevät sellaisille, jotka ne ansaitsisivat.

Hymytytön pystin saa vuodesta toiseen joko kusipää-kiusaaja tai luokan hikke, open suosikkeja molemmat. Kevätjuhlien näytelmien pääosiin valitaan joka vuosi ne samat tyypit, vaikka luokassa olisi 20 muutakin lasta. Kirjoituskilpailua ei voita se, joka noudattaa pilkuntarkasti sääntöjä, vaan se jonka pärstä miellyttää opea eniten. Jne.

Vierailija
4/66 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no meidän koulussa hymypojan/tytön valitsee luokan oppilaat itse.

Vierailija
5/66 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sama peli jatkuu työelämässä. Kaksinaamaisuus palkitaan.

Vierailija
6/66 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän oppilaat äänestä itse nuo patsaat? 

Niin meillä tehtiin ennen muinoin ja niin lastenikin luokissa tehdään eli ei oo paljon väliä open mielipiteellä.

Vierailija
7/66 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja missäköhän päin ope valitsee sen pystin saajan, Porvoossa ilmeisesti?

Oppilaathan sen äänestävät. 

Vierailija
8/66 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin valittiin äänestyksellä voittaja, ja meni kyllä ihan oikeaan osoitteeseen! :)

Vierailija
9/66 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 23:42"]

[/quote]

Se ns suosittu jonka luokkalaiset valitsevat ei oikeasti ole se kivoin. Luokan kingi tai kuningatar osaa lahjoa laajan hovin.

Vierailija
10/66 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos lakkaisit elämästä lapsesi kautta ja hankkisit vaikka jonkin kivan harrastuksen?

Vierailija
11/66 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 23:45"]

[/quote]

Se ns suosittu jonka luokkalaiset valitsevat ei oikeasti ole se kivoin. Luokan kingi tai kuningatar osaa lahjoa laajan hovin.

[/quote]okei, et siis luota myöskään omaan lapseesi. vaan hän äänestää luokan kingin haluamalla tavalla? no sitten kannttaa katosa peiliin.....

Vierailija
12/66 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman lasten luokilta. Tytön eräs "kaveri" on näitä hymytyttöjä ja musta mahdoton manipulaattori ja sellainen pelaaja. Tänään yhden kanssa, huomenna toisen, lupaa yhtä toiselle ja kolmatta ensimmäiselle jne. Eräs ystäväni kuvasi tätä tyttöä hyvin nähdessään lapsen ekan kerran: "Toi tyttö on kiero." Siis aikuinen nainen näki sattumalta lapsen täällä ja sanoi, että ihmetteli, kuinka noin pienen tytön naamasta näkee, että kaikkea pyörii päässä ja kaikki ei ole niin hyvää.

Toisaalta aikanaan minun luokaltani hymypatsaan ainakin yhtenä vuonna sai sellainen tosi kiltti ja ystävällinen tyttö eli kyllä ne joskus oikeaan osoitteeseenkin menee.

Vierailija
13/66 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 23:51"]

[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 23:45"]

[/quote]

[/quote]okei, et siis luota myöskään omaan lapseesi. vaan hän äänestää luokan kingin haluamalla tavalla? no sitten kannttaa katosa peiliin.....

[/quote]

Mun lapsi ei äänestä näin vaan hän on itse kertonut millainen hierarkia hänen luokallansa on (6.lk): on yksi kingi, jota kaikki seuraavat ja seuraavana arvojärjestyksessä tulevat hänen parhaat ystävänsä. Seuraavana on yksi kuningatar ja hänen hovinsa. Tyttäreni sanoo itse kuuluvansa ns keskijuokkoon, ei kingeihin eikä luusereiuhin. Näin kertoo varhaisteinityttäreni.

Vierailija
14/66 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aikoinaan äänestettiin suljetulla lippuäänestyksellä. Voittaja oli sellainen yleisherttainen tyttö, ei mitään moittimista äänestyksen tuloksessa. Itse olin ujo, kiltti, avulias ja oikeudentuntoinen, en ikinä kiusannut ketään, en ollut "suosittu", mutta en epäsuosiossakaan. Muistan olleeni tosi yllättynyt, kun sain jopa neljä ääntä. Eli jos lippuäänestys on todella suljettu, kyllä lapset tietää...

Vierailija
15/66 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tehän ette näissä luokissa ole ettekä voi toisten lapsia tuomita. Antaa lasten itse päättää hymypojat ja tytöt. 

Vierailija
16/66 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ne meni kyllä aina ihan mukaville oppilaille. Meillä niistä äänestettiin ja ope sitten teki lopullisen päätöksen saajasta, äänestys oli siis vain neuvoa-antava. Ei niitä patsaita kiusaajille tai ilkimyksille annettu, ei niitä edes kukaan äänestänyt.

Kasvattakaa ne lapsenne paremmin jotta ne uskaltaa äänestää reilua ja mukavaa kaveria, eikä sitä luokan demonia.

Vierailija
17/66 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että valinta riippuu paljon myös luokan ilmapiiristä. On olemassa luokkia (yhteisöjä) joissa kaikki kukat eivät saa kukkia, joissa on syrjintää, kiusaamista ja porukasta eristämistä. Tälläisissä luokissa hymypatsaan saattaa saada kaksiperseinen (sori kaksinaamainen) tyyyppi. Sitten voi olla luokkia, joissa on aidosti kivaa kaikilla. Sellaisessa luokassa pääsee monia yksilöitä esiin ja lapset ehkä uskaltavat valita vapaammin.

Vierailija
18/66 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hymypatsaat menivät suosituimmille tyypeille, usein samat vuodesta toiseen. He eivät olleet aktiivisia kiusaajia mutta eivät kiusattuja puolustaneetkaan.

Opettajalla ei ollut sanavaltaa tai oikeutta muuttaa koululaisten päätöksiä.

Vierailija
19/66 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkukaa vielä vähän opettajia, että varmasti on paha mieli pari ensimmäistä viikkoa lomasta ainakin. Ja ei, en ole luokanopettaja. Ja meidän lasten koulussa on aina patsaat jaettu lasten päätöksen mukaan. Suljettu lippuäänestys. Ja valinnan periaatteet tehty selväksi. Ällöttävää haukkua opettajia joka paikassa.

Vierailija
20/66 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytön luokalla (ekaluokka) valinta osui juuri nappiin (Ei oma tyttäreni!) Olin juuri miettinyt, että kumpa tämä tyttö saisi hymypatsaan. Hän on aina meilläkin ollessaan iloinen, kohtelias, ystävällinen ja muut huomioon ottava. Esimerkiksi tyttäreni synttäreillä, jossa on paljon lapsia koossa, hän erottuu joukosta ottamalla kaikki huomioon ja olemalla kaikkien kaveri. 

Ja luokkakaverit äänestivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan