Raskaaksi viisikymppisenä
Kommentit (29)
Tiedän yli viisikymppisenä raskautuneen rouvan, joka luuli, että hänellä on vaihdevuodet alkaneet ja syöpä tullut, kun oli outoja vatsavaivoja.
Mikä vänkääminen aiheesta joka on henkilökohtainen. Kuinka helposti tulee raskaaksi on ihan henkilöstä kiinni. Ylipäätään johonkin ikään numeroina tuijottaminen on typerää.
Vierailija kirjoitti:
Mikä vänkääminen aiheesta joka on henkilökohtainen. Kuinka helposti tulee raskaaksi on ihan henkilöstä kiinni. Ylipäätään johonkin ikään numeroina tuijottaminen on typerää.
Ei tässä tapauksessa koska fakta on, että naisella on rajallinen määrä munasoluja ja jossain vaiheessa ne yksinkertaisesti loppuvat. Ainakin "toimivat" munasolut, koska ne vanhenevat samaa tahtia kuin nainen.
Olen kasvanut vanhoillislestadiolaisessa yhteisössä jossa ei käytetä ehkäisyä. Tavallisista oli, että vauvojen tulo loppui n 45-vuotiaana. 50v synnyttäjät ovat todella harvinaisia.
Kyllä on ihmisen itsekkyys huipussaan. Oma äitini oli 42 kun synnyin, ei mikään ideaali kenellekään.
En yhtään epäile etteikö olisi mahdollista. Mutta en todellakaan lähtisi siihen hommaan enää. Kuopukseni on nyt 12v. Olen 53 v kun hän on täysi-ikäinen. Jos nyt saisin lapsen, jäisin juuri eläkkeelle kun hän täysi-ikäistyisi. Minusta on kiva ajatus, että kun lapseni ovat aikuisia, olen itse vasta viisissäkymmenissä ja voin ja jaksan vielä vaikka mitä :) En jaksaisi koko aikuisikääni huolehtia pienistä lapsista, aika aikaa kutakin. Saattaisin ajatella ihan toisin ellei lapsiperhevaihe olisi jo takana päin, jos ei olisi yhtään lasta niin saattaisi tuntua ihan ok ajatukselta saada edes se yksi lapsi
Eräs vanhus kertoi että ennen yli 50-vuotiaat naiset saivat lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Täytän joulukuussa 50 ja minulla on samassa kuussa myös laskettuaika. Raskaaksi tulin ihan luonnollisesti.
-ap
Minkälaisessa seurannassa noinkin iäkäs synnyttäjä on, Monta neuvolakäyntiä? Mitä muita tutkimuksia saa?
Eipähän tuota oo niitä edelliäkään saanu kasvatettua etkä ruokitettua kuin kelan varoilla. Rauhoitu jo.
Työttömiä koko sakki.
Ite täytän puolen vuoden päästä 50v, aktiivinen seksielämä ja hups, raskaaksi...
Et on se mahdollista :)