Onko liian ruotsalainen nimi suomalaiselle pojalle:
Ahti Nils Elliot
En tiedä miksi olen tykästynyt varsinkin tuohon Nils nimeen...
Kommentit (18)
Varmaan riippuu hieman sukunimestä. Jos on se kuuluisa "Virtanen" niin Nils kuulostaa kyllä aika kaukaa haetulta. Toisaalta se on aika erikoinen tuollaisen perisuomalaisen Ahti -nimen vieressä. Mut mä en tuomitse, oman esikoisen kastejuhlissakin joku vieras tuli kyselemään että "jaa MIKÄ se nimi olikaan???"
Laita pojalle etunimeksi Nisse, se sopii kaiken ikäisille ja on yhtä suomalainen tai ruotsalainen nimi kuin Lasse :)
Ahti-nimistä poikaa kun aletaan helposti haukkua koulussa silliksi...... :(
Syökö jotkut lapset muka nykyään silliä että edes tietäisivät tuollaisen olemassaolon??
Mun mielestä ihan kiva nimi, vaikka Ahti tosiaan on vähän eri sarjaa kuin Nils ja Elliot. Helppoja kuitenkin lausua eikä mitään vierasperäisiä kirjaimia eli sopii suomalaiseenkin suuhun :)
Nils on varsin yleinen myös Pohjois-Suomessa, eli mielestäni ei ole liian ruotsalainen.
On kyllä hyvin pohjoismaalainen nimi, sori vaan. Väkisin tulee mieleen, että ainakin toisen vanhemman on pakko olla ruotsinkielinen.
Toisin sanoen, teennäisen oloinen suomenkieliselle lapselle. Ruotsinkieliselle oikein mukava.
Ihan hyvä, Nils on ihan ok nimi, Lapissa sen nimisiä on paljonkin. Ahti on myös hyvä nimi ja sen nimisiä ei montaa tule vastaan, tiedän kuitenkin kaksi n. 70 vuotiasta Ahtia.
En tykkää yhdistelmästä. Kaikki eri paria.
Todella kiva nimi! Taidan lainata tuota Nilsiä itsekin. Hyvä yleispohjoismainen nimi joka on helppo lausua.
Minä tykkään yhdistelmästä. Kuulostaa kivalta.
Ahti on kiva nimi, tunnen heitä.
Toisena niminä nuo ruotsalaiset menee.
Arvelen, että olet espoolainen wannabe
Siis pojalle nimeksi Ahti....ihan suomalaisesti nimestä menee. Noilla lopuilla nimillä ei ole mitään väliä mitä ne ovat.
Ei kai..Nils Holgersson..peukaloinen..