Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaaksi viisikymppisenä

Vierailija
30.05.2013 |

Ketään joka saanut vauvan viisikymppisenä?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä 50-vuotiaat ole yleensä hedelmällisiä, ovat ihan poikkeustapauksia tai saaneet lapsen lahjamunasoluilla.

Vierailija
2/29 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin jonka tiedän tulleen äidiksi on 46-v., ja ihan omin avuin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/29 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa jutussa ei kerrottu, miten lapset saivat alkunsa. Todennäköisesti Virossa luovutetuilla soluilla. Viisikymppinen on äärimmäisen harvoin hedelmällinen.

Vierailija
5/29 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän joulukuussa 50 ja minulla on samassa kuussa myös laskettuaika. Raskaaksi tulin ihan luonnollisesti.

-ap

Vierailija
6/29 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun opiskelukaverin äiti sain 50-vuotiaana vauvan.

Vierailija
7/29 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidin tuttu tuli 53-vuotiaana raskaaksi, ja ihan luonnollisesti. Tämä siihen aikaan, jolloin hoidot eivät olleet edes mahdollisia, eli ihan luonnollisin menetelmin, joskaan ei tarkoituksella.

Vierailija
8/29 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 21:16"]

Täytän joulukuussa 50 ja minulla on samassa kuussa myös laskettuaika. Raskaaksi tulin ihan luonnollisesti.

-ap

[/quote]Toi ap provoo. Vastahan tuo jossain väitti olevansa 38 v. Naureskelee. Minä sain 59 v heh heh

Vierailija
9/29 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 53-vuotias ja kuukautiskiertoni on yhä säännöllinen, joten periaatteessa voisin tulla raskaaksi, jos haluaisin, mutta en halua. Lapseni tein kaksikymmentä vuotta sitten, ja se riittää minulle. 

Vierailija
10/29 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kk:n säännöllisyys ei kyllä ole mikään tae hedelmällisyydestä

Vierailija
11/29 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 21:57"]

[/quote]

Ei tietenkään ole, mutta se ei ole estekään. Raskaaksi tuleminen on kuitenkin periaatteessa helpompaa kuin niillä, joilla kuukautiskiertoa ei enää ole tai se on epäsäännöllinen. Tiedän naisia, joilla kuukautiset ovat lakanneet minua nuorempana. Minulla ei kuitenkaan ole aikomustakaan testata, onko minun yhä yhtä helppo tulla raskaaksi kuin nuorempana. Minä olen tehnyt mielestäni sopivan määrän lapsia. Nyt odottelen lapsenlapsia, en innokkaasti, mutta uteliaana, tuleeko niitä vai ei.  

Vierailija
12/29 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 22:28"]

[/quote]

Ei tietenkään ole, mutta se ei ole estekään. Raskaaksi tuleminen on kuitenkin periaatteessa helpompaa kuin niillä, joilla kuukautiskiertoa ei enää ole tai se on epäsäännöllinen. Tiedän naisia, joilla kuukautiset ovat lakanneet minua nuorempana. Minulla ei kuitenkaan ole aikomustakaan testata, onko minun yhä yhtä helppo tulla raskaaksi kuin nuorempana. Minä olen tehnyt mielestäni sopivan määrän lapsia. Nyt odottelen lapsenlapsia, en innokkaasti, mutta uteliaana, tuleeko niitä vai ei.  

[/quote]

KK-kierto ei todellakaan kerro hedelmällisyydestä. Monilla lapsettomuudesta kärsivillä tulee kuukautiset kuin kello, eikä siltikään lasta kuulu.

Vierailija
13/29 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 50-100 vuotta sitten tuollainen oli tavallista. Isoäitini oli 51v saadessaan kuopuksensa. Lapsia saatiin koko hedelmällisen iän ajan eikä vain 3 vuoden aikana.

Vierailija
14/29 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mummoäidit on kuitenkin pieni vähemmistö. Jotkut luulee mummokuumetta vauvakuumeeksi!

Vierailija
15/29 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain esikoiseni 47-vuotiaana ihan luonnonmenetelmällä. Tunnen samanlaisen tapauksen, joka oli 53 synnyttäessään.

Vierailija
16/29 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiseni alkoivat vasta lähempänä 15 vuotta. Ehkä sen takia olin vielä 48-vuotiaana kuin monet ovat alle 40-vuotiaina. Lapsi syntyi kun olin 49 v. Nyt hän jo iloinen esikoululainen.

Vierailija
17/29 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjumala :O

Pakko kysyä, miksi kukaan haluaa äidiksi vielä 45 v jälkeen? Kamala määrä terveysriskejä jo äidillekin. Päätä huimaa lukea näitä juttuja!

Vierailija
18/29 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo ollut todellakaan tavallista 100 vuotta sitten. Naisen hedelmällinen ikä on yleensä ohi 45 vuoteen mennessä, vain pieni osa 45-vuotiaista tulee raskaaksi. Sitä vanhemmista todella pieni osa.

Yleensä hedelmällisyys on mennyttä jo vuosia ennen vaihdevuosia, joten kuukautiskierto ei takaa mitään.

Vierailija
19/29 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 22:52"]

[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 22:28"]

[/quote]

[/quote]

KK-kierto ei todellakaan kerro hedelmällisyydestä. Monilla lapsettomuudesta kärsivillä tulee kuukautiset kuin kello, eikä siltikään lasta kuulu.

[/quote]

Emmeköhän me ole ihan samaa mieltä siitä, että säänöllinen kuukautiskierto ei ole tae lisääntymiskyvystä, vaikka minulla lisääntymisongelmia ei ole ollutkaan. 

Tuntuu siltä, että et ymmärrä sanomani sisältöä. Väännän siis rautalangasta: vaikka periaatteessa nainen on lisääntymiskykyinen vielä 50-vuotiaana, kovin harva haluaa lisääntyä sen ikäisenä ihan itse. Alkaa näes ikä painaa sen verran, että minäkin keskityn mieluummin lastenlasten odottamiseen. 

Vierailija
20/29 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väännetään rautalangasta: Nainen ei ole lisääntymiskykyinen 50-vuotiaana kuin äärimmäisen harvoissa poikkeustapauksissa. Vaikka kuinka haluaisi lisääntyä sen ikäisenä, onnistuminen on epätodennäköistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi