Onko Vaasalaisia?
Olemme muuttamassa mieheni työn perässä, emme ole asuntoa vielä katselleet, sillä ajankohta on vasta ensi joulun tienoilla. Meillä on 2 lasta, 4-ja 2-vuotiaat. Mikä on sellainen paikka mihin kannattaa lapsiperheen muuttaa? Missä on hyvät koulut ja sellainen paikka, missä on lapsiperheelle kaikki suht. lähellä? Onko joku paikka, minne ei todellakaan kannata mennä? Kiitos.
Kommentit (25)
Vöyrinkaupungilla ei ole rivareita ollenkaan. Eniten vanhempia taloja, joitakin uusiakin. En itse näe että se olisi mitenkään erikoinen paikka (olen asunut vaasassa 40v). Hietalahti, Huutoniemi, Metsäkallio - niissä tykkäisin asua.
Huutoniemi (asumme sielä) ja Gerby ovat kivoja, samoin Purola:)
Gerby on mukavaa aluetta, paljon lapsiperheitä. Ainoastaan ihan Gerbyn alussa muutama (pien) kerrostalo, jossa asuu mamuja ja vähän hörhömpää porukkaa, muuten omakoti -ja rivitaloja. Olen samaa mieltä muiden kanssa, ettei Ristinummelle, eikä Olympiaan. Gerby, Metsäkallio, Pukinjärvi, Purola, Impivaara, Asevelikyä, Böle Ok-alueita, enimmäkseen omakotialueita.
2 kysymystä:
a) miten sanotaan Gerby? (Dzerbai? Jeerpyy? Gerbi?)
b) onko Vaasassa muka oikeasti paikka nimeltä Neekerikylä???
Vaasassa on oikeasti katu nimeltä Neekerikylä. Jos tänne muutatte, suosittelen Präntöötä eli Palosaarta. Matka keskustaan on tosi lyhyt ja maisemat loistavia. Ihanaa asua meren rannalla! Täällä on hienoja lasten leikkikenttiä ja maisemat todella hienoja.
Gerby = Jerbyy täällä. Jos itse muuttaisin tänne lapsiperheenä, muuttaisin keskustaan. Mutta selvittäkää etukäteen, mikä tilanne on missäkin. Tiedätte kai, että Vaasassa on paras mahdollinen kielikylpy lapsille?
[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 01:40"]
Gerby = Jerbyy täällä. Jos itse muuttaisin tänne lapsiperheenä, muuttaisin keskustaan. Mutta selvittäkää etukäteen, mikä tilanne on missäkin. Tiedätte kai, että Vaasassa on paras mahdollinen kielikylpy lapsille?
[/quote]
Olympiakylässä on paras mahdollinen kielikylpy. Muualla Vaasassa puhutaan vain pelkkää ruotsia :)
[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 02:06"]
[/quote]
Olympiakylässä on paras mahdollinen kielikylpy. Muualla Vaasassa puhutaan vain pelkkää ruotsia :)
[/quote]
Hölö hölö. Vaasassa suurin osa ihmisistä on suomenkielisiä = yli 75 %. Ruotsinkielisistäkin suurin osaa kyllä suomea hyvin. Osa ei halua suomea puhua, mutta oppivat kyllä nopeasti tarvittaessa...
Ei ainakaan Ristinummelle tai Olympiakortteliin, täynnä huumeveikkoja ja muutenkin levotonta aluetta kumpikin.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 02:21"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 02:06"]
[/quote]
[/quote]
Hölö hölö. Vaasassa suurin osa ihmisistä on suomenkielisiä = yli 75 %. Ruotsinkielisistäkin suurin osaa kyllä suomea hyvin. Osa ei halua suomea puhua, mutta oppivat kyllä nopeasti tarvittaessa...
[/quote]
Vaasassa on paljon pohjoisemmasta tulleita ruotsinkielisiä opiskelijoita, jotka eivät puhu ollenkaan Suomea ennen kun oppivat koulussa.
T: se Huutoniemellä asuva, jonka naapurissa on ruotsinkielinen hoitsukoulu
Suosittelen vöyrinkaupunkia(mutta ei olympia!), tosin asunnot saattavat olla aika kiven alla, koska on suosittu asuinpaikka. Rauhallinen, kivenheiton päässä keskustasta, koulut (ala-ja yläaste) vieressä, lapsille hoitopaikkoja monia vaihtoehtoja, perhepäivähoitajia, ryhmäperhepäivähoito, päiväkoti, eskari..vaihtoehtoja siis löytyy.
Ja tietenkin kaikki palvelut lähellä.
Hietalahti myös hyvää asuinaluetta, sekin kivenheiton päässä keskustasta ja koulut ja tarhat löytyy myöskin.
En myöskään suosittele ristinummea ja varsinkaan olympiakorttelia.
Osaako joku kertoa mikä isolahdessa on vikana?
Gerby on kyllä hyvä paikka asua lapsiperheen kanssa :) Mutta tosiaan, täällä ei ole muuta kuin se kauppa, että jos arkena muksujen kanssa haluat mennä kävellen asioille niin saa hetken kävellä ( n. 4 km ) keskustaan.
PAlosaari! Mulla sattumalta tänne eka asunto ja muuta en edes harkitse! Täällä on apteekki, monta kauppaa, jopa erikoisliikkeitä ja ruokapaikkojakin pahimpaan tuskaan. Kuntosalejakin taitaa olla useitakin, ja taitaa tuo WSC olla suomen suurimpia? Tuohon palosaaren tien päähän en muuttaisi, missä on isot asunnon numerot, mutta tämä toinen pää on yleensä huopatossutehdas Joskus viikonloppuna kesällä vähän möykkää, mutta missäpä ei, missä ihmisiä on?
En muuttaisi Gerbyyn juuri ruuhkien vuoksi. Itse asun Vetokannaksella: 2,5km keskustaan ja 10 min. Kävely alakouluun. Ihanaa, vanhempaa aluetta uusilla ja vanhoilla omakodeilla, rivareilla jne.
Te jotka lyötte lyttyyn ristinummen, niin oletteko koskaan itse asuneet kyseisessä paikassa? Jos huumeveikkoja lähtee etsimään niin kyllähän niitä löytyy ihan joka ikisestä kaupungin nurkasta?
Itse olen asunut ristinummella jo 25 vuotta, tiesitte varmaan että ristinummi jatkuu lähestulkoon sepänkylän rajalle asti? Ristinummen "perällä" on ainoastaan omakotitaloja, vanhuksia ja lapsiperheitä. Poliisit olen naapurustossa nähnyt kerran elämässäni. Avaimet on monesti jäänyt yöksi ulko-oveen, autonovet auki, lastenrattaat, pyörät sun muut ovat pysyneet pihassa. Ristinummen "keskustaan" ei kannata muuttaa, mutta miksi pitää koko kaupunginosa lytätä muutaman huonomaineisen kerrostalon takia?
Gerbyseen en muuttaisi ikinä. Ruuhkat tosiaan ovat kamalat aamuisin ja yksi kauppa löytyy lähistöltä. Melaniemi ja huutoniemi ovat mukavia ja rauhallisia paikkoja. Huutoniemeltä löytyy ruokakauppa, apteekki, kotipizza, ärrä ym. Melaniemestä Lidl, eikä sieltä ole pitkä matka huutoniemellekkään.
Kirjoitetaan pienellä, vaasalainen.
Eikä kirjoiteta. Vaasalainen ja Lapualainen kirjotetaan aina isolla!!![quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 23:02"]
Kirjoitetaan pienellä, vaasalainen.
[/quote]
Noniin, ap täällä taas. Olen katsellut hieman myytäviä asuntoja nyt huutoniemeltä ja gerby alueelta, molemmat vaikuttivat hyviltä paikoilta. Kuulin myös, että Gerbyssä olisi kauheat ruuhkat, että töihin pitää lähteä 40 min. aiemmin, onko tuo siis totta?
Huutoniemi vaikutti oikein mukavalta alueelta, varsinkin se alue missä oli paljon omakotitaloja, oliko se Kiilapalsta vai?
Tosin Huutoniemellä oli paljon enemmän kauppoja ja muuta :) + apteekki, joka oli suuri +
Ja gerbyssä olisi vain kauppa. Onko se totta? Eikö ole tosiaan muuta kuin kauppa? Kuinka lähellä on lähin apteekki, pitääkö aina lähteä autolla ?
[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 13:07"]
Suosittelen vöyrinkaupunkia(mutta ei olympia!), tosin asunnot saattavat olla aika kiven alla, koska on suosittu asuinpaikka. Rauhallinen, kivenheiton päässä keskustasta, koulut (ala-ja yläaste) vieressä, lapsille hoitopaikkoja monia vaihtoehtoja, perhepäivähoitajia, ryhmäperhepäivähoito, päiväkoti, eskari..vaihtoehtoja siis löytyy.
Ja tietenkin kaikki palvelut lähellä.
Hietalahti myös hyvää asuinaluetta, sekin kivenheiton päässä keskustasta ja koulut ja tarhat löytyy myöskin.
En myöskään suosittele ristinummea ja varsinkaan olympiakorttelia.
[/quote]
Ok! Kiitos paljon. Onko tuolla alueella enemmänkin kerrostaloja vai onko myös rivitaloasutusta jossain päin?