Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi elokapinaa ei tällainen kiinnosta

Vierailija
02.05.2026 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011980978.html

Ja kyllä. Siivoan itse muiden roskia kun sitä joku aikoi kysyä. Mutta en asu Helsingissä. Teen sitä täällä ja alueilla jossa ei palkatut  työntekijät tee tai heidän jäljiltään jää esim puskii  eikä tarvitse tieturvallisuuskorttia.

Mutta mikseivät mene estämään moista roskaamista? 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, me oltiin itse tuolla bilettämässä. Älä buumeri vikise.

Vierailija
2/12 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla kun tuota joutilasta aikaa näkyy olevan etkä ole töihin menossa, niin menepä siivoamaan lähiympäristöäsi. Juopot sotkevat. Elokapinalla ei ollut tilaisuutta Kaivarissa, mutta uusnasuja siellä kyllä oli häiriköimässä kunnon ihmisiä.

Roskikset ovat täynnä, eli yritetty on olla siivosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki elokapinalaisetkaan asu esim. Porvoossa, missä Elokapina 2022 viivytti junaliikennettä öljynjalostamolle vastustaakseen venäläisen öljyn ostamista, tai Sodankylässä, missä he suojelevat Viiankiaavan suojelualuetta. Jos olet huolissasi helsinkiläisen puiston siisteydestä, voit hyvin itse mennä suojelemaan sitä, vaikka asuisit jossain muualla.

Useimmat luonnonsuojelijat kuitenkin laittavat enemmän energiaansa luonnon kuin puistojen siisteyden suojelemiseen. Noin ihmiskunnan selviämisen kannalta luonto on tärkeämpää, mutta sinä tosiaan voit suojella puistojen siisteyttä, jos se on lähellä sydäntäsi.

Vierailija
4/12 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokapinalliset tykkäävät istua kadulla ja nyppiä täitä pesemättömistä takuistaan samalla marijaanaa poltellen.

Tietenkin mieluiten heinäkuussa, kun on mukavan lämmintä.

Vierailija
5/12 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki elokapinalaisetkaan asu esim. Porvoossa, missä Elokapina 2022 viivytti junaliikennettä öljynjalostamolle vastustaakseen venäläisen öljyn ostamista, tai Sodankylässä, missä he suojelevat Viiankiaavan suojelualuetta. Jos olet huolissasi helsinkiläisen puiston siisteydestä, voit hyvin itse mennä suojelemaan sitä, vaikka asuisit jossain muualla.

Useimmat luonnonsuojelijat kuitenkin laittavat enemmän energiaansa luonnon kuin puistojen siisteyden suojelemiseen. Noin ihmiskunnan selviämisen kannalta luonto on tärkeämpää, mutta sinä tosiaan voit suojella puistojen siisteyttä, jos se on lähellä sydäntäsi.

Eli puistoja saa sotkea, varsinkin jos on itse niitä sotkemassa

t. elokapina

Vierailija
6/12 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiväthän ne elokapinalaiset osaa muuta kuin istua

Vierailija
7/12 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla kun tuota joutilasta aikaa näkyy olevan etkä ole töihin menossa, niin menepä siivoamaan lähiympäristöäsi. Juopot sotkevat. Elokapinalla ei ollut tilaisuutta Kaivarissa, mutta uusnasuja siellä kyllä oli häiriköimässä kunnon ihmisiä.

Älä vassu selitä...

Vierailija
8/12 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://m.youtube.com/shorts/yr9g95jyvVc

Ei niitä kiinnosta, ne juo itsekin drinksut muovipilleillä muovikana kainalossa

Vierailija
9/12 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://m.youtube.com/shorts/yr9g95jyvVc

Ei niitä kiinnosta, ne juo itsekin drinksut muovipilleillä muovikana kainalossa

🤢

Vierailija
10/12 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on lauantai. En käy töissä viikonloppuisin, tosin joskus vapaaehtoisena mutta en tänään, eilen olin.  Et sitten jaksanut lukea edes ensimmäistä lausetta? Arkisin en kirjoittele tänne.  Olen  myös istuttanut puita joskus. Kävelen ja pyöräilen enkä syö roskaruokaa. 

Ap. 

Vierailija
11/12 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on tuolla itse roskaamassa, nyt vaan pukeutuneena lakkeihin ja berbereihin. Vaatetus vaihtuu päivän ja sen mukaisen uskonnon vaihtuessa. 

Vierailija
12/12 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä huomio. Joku taho kertoo heille mistä pitää möykätä. Luonnonsuojelu ei nyt ole niin trendikästä. Höh.