Mökkiläiset! Mitä haluatte tuomisiksi?
Eli, kun teidän mökille tulee vieraita, mitä toivotte heidän tuovan? Fiksut vieraat varmaan jotain tuovat tullessaan...
Saunatarvikkeita (pesuaineita, löylytuoksuja, peflettejä..), ruokaa, pihakasveja..?
Kommentit (26)
Hyvän mielen. Mitään muuta meille ei tarvitse tuoda: kun minä kutsun, en tarvitse siitä mitään maksua.
monet tuovat tuliaisiksi jotain ja usein se liittyy siihen, millainen kesän kausi on menossa. Alkukesästä kukkia, leikkokukkiakin, tai vaikka raparperipiirakkaa tai mehua, keskikesällä mansikoita ja herneitä, rapujuhliin ja loppukesällä kynttilöitä (myös värillisiä ja hyttyskynttillitä) ja rapukestisälää, teetä, tms. Älkää tuoko mitään arvokasta tai kallista, älkääkä mitään, mitä arvelette meiltä voivan "puuttua", ellei sitä ole erikseen pyydetty. En halua tietää, että joku arvelee meiltä puuttuvan jotain tärkeää. Jos jotain on pakko tuoda olkoon se jotain yksinkertaista, halpaa, tarpeetonta ylimääräistä, mahdollisesti ja ideaalitapauksessa jotain itse tehtyä pikkukovaa.
Ihan mikä vain kuluva ilahduttaa! Mutta koska meillä on saarimökki, kaikkein mieluisimpia tuliaisia ovat sellaiset ruuat tai tarvikkeet, jotka ovat "tuoretuotteita" ja joita emme kovin usein mökille saa. Esim. mansikat, päivän lehti, tuore pulla.
Riippuu ihan mökistä isäntäväestä ja vieraista. Jos menette vain käymään, niin kahvipaketti ja keksit on ihan ok. Jos taas menette viettämään enemmän aikaa, niin sitten otatte mukaan ruokaa ja juomaa sen mukaan mitä aiotte itse käyttää. Jos mökillä on kantovesi, niin oma vesikanisteri mukaan. Minusta on myös ihan ok soittaa etukäteen ja kysyä, että tarvitaanko kaupasta jotain. Jos ei tarvita, niin sitten voi mennä vaikka sen kahvipaketin tai kukan kanssa.
Domino-keksit tai jotkut vastaavat keksit on hyviä, ne säilyy ja niitä voi sit heti tarjota vieraille ;)
Tero
Viiniä, kaljaa,siideriä, tiukkaa viinaa. Kaikki käy