Kun kakka ei tule!
En oo varmaan viikkoon kakannu kunnollista kakkaa. Kaks kertaa saanu ähellettyä pienen pupunpapanan pönttöön. Oon koittanu syödä kaikkea, mistä normisti vatsa menee löysälle mut EI.
Olo on lievästi sanottuna tukkoinen. Yleensä mun vatsa on ennemmin löysä ku ihan tukossa. Liekö tää helle vaikuttanu asiaan.
Oi kakka kultainen, plumpsahtaisitko jo pönttööni.
Kommentit (59)
mene huomenna lääkärille hän tunnustelee vatsaasi, älä itse koske vaan anna lääkärin tarkistaa, tukos voi johtua vakavastakin asiasta tai voi johtaa vakavaan jos et mene lääkärille ajoissa, älä vähättele asiaa, myös ajoissa kaikki hoituu helposti.
Siis eikö ollenkaan tunnu, että peräaukossa asti olisi ulostetta, vai onko se niin iso pökäle, ettet saa työnnettyä ulos?
Mä kyllä suosittelen ulostuslääkkeeksi Movicolia, en Duphalacia tai semmoisia, koska niistä tulee ripulia, pierua ja muutenkin paha olo. Ja jos ei auta, niin sitten Microlax-pienperäruiske.
Jos on taipumusta ummetukseen, kannattaa olla ulostuslääkettä varalla. Meillä on aina Movicolia kaapissa, koska miehellä on säännöllisesti ummetusta.
Visibliniä syön mitallisen joka aamu. Muuten menee kakka heti kivikovaksi.
Hae kaupasta proteiinirahkapurkki,mehukeitto(mustikka),weetabix 3kpl.Apteekista mallasuutepurkki.sekoita kaikki keskenään mehukeitosta puolet ja rahka kokonaan ja laita puoli desiä mallasta ja syö satsi.kolmen tunnin välein toista sama iltaan asti,mutta älä laita mallasuutetta vaan vaihda se pellavansiemeniin vaikka tekisi pahaa,mutta tarvitset massaa ylhäältä,että saat alhaalta alas tavaraa.Juo kolme litraa vettä jossa kolme rkl merisuolaa,joo tiedän yäk...:)mutta toimii huomenna aamulla olet jo onnellinen
Ei todellakaan viikon ummetuksen jälkeen lääkäriin! Ekanahan se kysyy, miten olet hoitanut itse ja vastauksen kuultuaan kysyy, miksi et ole hoitanut.
Microlax kehiin. Sen jälkeen paljon nestettä, säännöllisesti liikuntaa ja kuitupitoista ruokaa.
Levolac auttaa pitkällä aikavälillä, mut Microlax auttaa nopeasti.
Toisaalta voithan tietty vaan taivastella täällä palstalla, koska en usko edes sun olevan niin tyhmä ettet olisi jo noita tajunnut.
kaalilaatikkoo ja puolukka hilloo.. kahvii, ruisleipää.luumuja? paljon valkosipulii ni johan lähtee xD kaurapuuro voi kans auttaa
Lähde lenkille. 10 km kun oot hölkötelly niin kyllä irtoaa. 20 km jälkeen tulee jo varpusparvena.
Ettekö te ummetusvaivaiset tajua, että ihminen tarvitsee LIIKUNTAA.
Kuitu auttaa vatsan toiminnan ylläpitämisessä mutta valmiiksi tukkoiseen suoleen siitä ei ole apua.
Löytyykö lääkekaapistasi magnesiumia? Se on vesiliukoista ja sitä voi ottaa yliannoksen silloin tällöin täysin turvallisesti. Normaali valmiste sisältää magnesiumia 350mg/tabletti. Ota niitä 2-4 ja odota niin vatsa toimii.
pari pannuu kahvii ja muutama tupakki siihen päälle ni johan vatsa toimii..
Porkkaanaa 2-3 (isoa)sellaisenaan tai raastettuna sekä vettä ja kahvia. Oikealle kyljelle makaamaan tai kävelylle.Kokeile!
Ite oon vetänyt 10 päivän ummetuksen ja se oli kyllä hirveetä. Ei auttanut mitkään hienovaraiset laktuloosivalmisteet eikä Movicol. Kävin lääkärissä ja lopulta menin tirskuen ostamaan 2 kpl niitä Microlax- pienoisperäruiskeita. Heti auttoi ja ongelma ei uusiutunut.
Liikunta auttaa minulla, pyrin kävelemään joka päivä reippaasti sellaiset 15 minuuttia silloin kun nivelpsori ei ole niin pahana, että pystyn kävelemään. Olen varma, että juuri liikunnan puute on se mikä minulle tuon ummetuksen aiheuttaa, joulun aikaan myös syödyllä suklaalla on varmasti osuutensa asiaan, muun vuoden olen karkkilakossa.
Syön myös lähes päivittäin jogurttia ehkä puolisen litraa, sekaan laitan ruokalusikallisen pellavansiemeniä. Ne auttavat selvästi mutta vaikutus alkaa vasta parin viikon kuluttua.
Onpa kyllä ikävä juttu. Ootko kokeillu luumuja ummetuksen lievittämisessä?
Auttaisiko sosekeitot, leseet ym.?
Kuulemma trampoliini toimii hyvin.
ota nyt jotain lactuloosia tai muuta ulostuslääkettä, ei ole terveellistä tuollainen tukkoisuus