Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olet matalastikoulutettu?

Vierailija
17.07.2020 |

Kouluttautuminen on Suomessa ilmaista. Mikset käytä oikeuttasi kouluttautua?

Kommentit (146)

Vierailija
121/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan tavallinen duunari, ammatteja neljä. Koskaan en ole ollut työtön. Tienaan ihan hyvin.

Joten miksi minun olisi pitänyt kouluttautua jotenkin "korkeammalle?" N78

Ei kaikkien tarvitsekaan kouluttautua jos ei halua. Siksi minä kysynkin millaisista syistä kukakin on päättänyt jättää kouluttautumisen sikseen. Tässä ketjussa on tullut paljon hyviä pointteja ja mielenkiintoisia näkökulmia esille.

Joopajoo. Voisitko sen verran "alentua" muiden kuolevaisten tasolle, että kertoisit jotain omista ajatuksistasi asian suhteen sekä omasta koulutuksestasi ja työhistoriastasi?

Vieläkö sinä roikut täällä? Eikö sinulla ole mitään parempaa tekemistä?

En minä roiku. Eikö näitä saa kommentoida?

Vierailija
122/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vain, mutta olen akateemikko koulutuksen saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan tavallinen duunari, ammatteja neljä. Koskaan en ole ollut työtön. Tienaan ihan hyvin.

Joten miksi minun olisi pitänyt kouluttautua jotenkin "korkeammalle?" N78

Ei kaikkien tarvitsekaan kouluttautua jos ei halua. Siksi minä kysynkin millaisista syistä kukakin on päättänyt jättää kouluttautumisen sikseen. Tässä ketjussa on tullut paljon hyviä pointteja ja mielenkiintoisia näkökulmia esille.

Joopajoo. Voisitko sen verran "alentua" muiden kuolevaisten tasolle, että kertoisit jotain omista ajatuksistasi asian suhteen sekä omasta koulutuksestasi ja työhistoriastasi?

Vieläkö sinä roikut täällä? Eikö sinulla ole mitään parempaa tekemistä?

Voit kysyä samaa itseltäsi.

Vierailija
124/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole koulutus, vaan se on arvonimi.

Vierailija
125/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen unelma-ammatissani ja sitä varten tarvitsi käydä ammattikoulu.

Vierailija
126/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmpf, peasants

Vierailija
127/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kirjoitat matalasti koulutettu yhteen?

Miksi yrität kiertää kysymykseni? Jäikö koulut käymättä?

Koska kysymyksesi ei koske minua. Minun kysymykseni sen sijaan koskee sinua, joten vastaapa.

Minä kirjoitin sen yhteen koska typo ja vauvapalsta missä kieliopilla ei ole muutenkaan merkitystä. Kysymykseni silti taisi mennä ihosi alle kun noin agressiivisesti puutut kirjoitusvirheeseen. Onko tämä elämäsi ensimmäinen kerta kun kohtaat typon?

Se on muuten "aggressiivisesti". Siis kahdella g-kirjaimella.

Vierailija
128/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap tehtailee aloituksia, joissa urkkii muilta tietoja ja sitten kiusaa/lyttää? Mikä on motiivisi? Sitten, jos joku vastaa rehellisesti, monisanaisesti ja avoimesti hänelle, niin sellaista syytetään trolliksi. Miksi ihmeessä?

Eli siis ketjun ainoita rehellisesti ja vilpittömästi vastanneita syytetään trolleiksi ja kiusaajat mellastavat ketjussa, eivätkä ota lainkaan vastaan rakentavaa kritiikkiä. Todella masentavaa.

Kiusaaminen ja lyttääminen on täysi sinun omaa mielikuvitustasi ellet pysty linkkaamaan kommentteja joissa kiusaan yhtään ketään ilman erillistä provokaatiota.

Vierailija
129/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmpf, peasants

Millä perusteella sanot noin? Haukkuminen on helppoa, mutta järjellinen argumentointi ja asiansa perustelu onkin vaikeampaa.

Joten pyydän: perustele tuo kommenttisi. Mitä vikaa tuossa faktan toteamisessa oli?

Vierailija
130/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap tehtailee aloituksia, joissa urkkii muilta tietoja ja sitten kiusaa/lyttää? Mikä on motiivisi? Sitten, jos joku vastaa rehellisesti, monisanaisesti ja avoimesti hänelle, niin sellaista syytetään trolliksi. Miksi ihmeessä?

Eli siis ketjun ainoita rehellisesti ja vilpittömästi vastanneita syytetään trolleiksi ja kiusaajat mellastavat ketjussa, eivätkä ota lainkaan vastaan rakentavaa kritiikkiä. Todella masentavaa.

Kiusaaminen ja lyttääminen on täysi sinun omaa mielikuvitustasi ellet pysty linkkaamaan kommentteja joissa kiusaan yhtään ketään ilman erillistä provokaatiota.

Pilkkuja puuttui 2 kpl.

Vierailija
131/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska halusin töihin tienaamaan rahaa enkä vuosiksi loisimaan valtion tuilla. Nyt 28-vuotiaana pian 10 vuotta työuraa takana eikä päivääkään työttömänä. 

Hanttihommilla harvemmin pääsee kunnollisille ansioille. Jos sinä olet niitä harvoja jotka siihen pystyy niin hyvät sinulle. Silloin sinun ei tarvitse kouluttautua ellet halua.

Aika moni amis tienaa paljon enemmän kuin akateemiset. Lisäksi saavat kerrytettyä paremmin eläkettä, kun ovat vuosia kauemmin töissä. 

Tämä on aivan totta. - On ollut päiviä, jolloin olen saanu niellä kateuteni veljeäni kohtaan. Hän on ammatikoulusa valmistunut ja elelee hyvällä alueella puolisonsa ja lastensa kanssa palkka (brutto) noin 4500€.

Minä nyhjöän työttömänä miasterina (itsemurha)yksiössäni ja yritän löyää työtä ja haaveksin omasta kumppanista...en tiedä uskallanko enää edes haaveilla omista lapsista... Mutta onhan se kiva, että on hieno titteli. - ai no oikeasaan aika tavallinen, kun nuoremisa ikäluokista taitanee olla tarkoius ainakin puolelle mahdollistaa. korkeakoulutus; ihan kaikki eivät sentään päässe, ainakaan 1. hakukerralla "oman alansa" opiskelupaikkaan.    

Vierailija
132/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska halusin töihin tienaamaan rahaa enkä vuosiksi loisimaan valtion tuilla. Nyt 28-vuotiaana pian 10 vuotta työuraa takana eikä päivääkään työttömänä. 

Hanttihommilla harvemmin pääsee kunnollisille ansioille. Jos sinä olet niitä harvoja jotka siihen pystyy niin hyvät sinulle. Silloin sinun ei tarvitse kouluttautua ellet halua.

Aika moni amis tienaa paljon enemmän kuin akateemiset. Lisäksi saavat kerrytettyä paremmin eläkettä, kun ovat vuosia kauemmin töissä. 

Tämä on aivan totta. - On ollut päiviä, jolloin olen saanu niellä kateuteni veljeäni kohtaan. Hän on ammatikoulusa valmistunut ja elelee hyvällä alueella puolisonsa ja lastensa kanssa palkka (brutto) noin 4500€.

Minä nyhjöän työttömänä miasterina (itsemurha)yksiössäni ja yritän löyää työtä ja haaveksin omasta kumppanista...en tiedä uskallanko enää edes haaveilla omista lapsista... Mutta onhan se kiva, että on hieno titteli. - ai no oikeasaan aika tavallinen, kun nuoremisa ikäluokista taitanee olla tarkoius ainakin puolelle mahdollistaa. korkeakoulutus; ihan kaikki eivät sentään päässe, ainakaan 1. hakukerralla "oman alansa" opiskelupaikkaan.    

0/5. Provosi on liian ilmeinen.

Vierailija
133/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näitä muka paremmin opiskelleita löytyy jotka kyselee tyhmiä.Jokainen opiskelee sen minkä haluaa tai pystyy turha siitä on toisille nipottaa ja toisten ottaa nokkiinsa.Eläkää elämäänne  ja nauttikaa siitä niin kauan  kun voitte.

Vierailija
134/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska halusin olla parturi-kampaaja.

Vierailija
135/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5. Provosi on liian ilmeinen.

Onko sulle uusi asia korkeasikoulutetumpien työttömyys? - Onko sulle myös ihan uutta se, että moni matalammin koulutettu voi yltää verraten hyviin ansioihin? - Usein kyllä varmasti monta kertaa ihan perusellusta syystä. Sanosinkin, että koulutuksesta on tullu yhä useammin "riskisijoitus." - Enkä todella tiedä, että jos nyt olisin valinnan edessä ja saattaisin tehdä koulutusvalintani puhtaalta pöydälä, niin mitä valitsisin. - Onhan sekin tosiasia,että tilastollisesti korkeampi koulutus on pääsäänöisesti kannattavampaa kuin vähäisempi koulutus. Mutta ei pidä luulla, että "tavis maisterina" voisi paukuella henkseleiäsi ja olla varma työllisymisestäsi, vaikka hakualueenasi e. maantieteellisesti paikat, joissa olisit ainakin periaatteessa valmis työskentelemään olisi koko maa (Suomi). 

Vierailija
136/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska halusin olla parturi-kampaaja.

Jos parturointi kiinnostaa niin silloin korkeakouluista ja yliopistoista ei kieltämättä ole paljoa hyötyä.

Vierailija
137/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin jättämään yliopisto-opinnot sairastumisen takia kesken enkä enää luota henkiseen jaksamiseeni yrittääkseni uudestaan.

Sama täällä. Pääsin kuitenkin duunarihommiin eikä oikeastaan jaksa enää harmittaa. Elämä ottaa ja elämä antaa.

Vierailija
138/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska töitä piti tehdä saadakseen rahaa ja maksaakseen vuokran ja laskut.

Vierailija
139/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin aikoinaan että muodollinen kouluttautuminen ei toisi elämääni mitään lisäarvoa; opin tehokkaammin itsenäisesti lukemalla.

En ole koskaan halunnut hankkia mitään statusta päteäkseni muille. Tiedän oman kyvykkyyteni ja se riittää minulle.

Vierailija
140/146 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nuoruudessani ei ollut ilmaista kuin kansakoulu. Jos ei vanhemmilla ollut pätäkkää, niin jäi koulut käymättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi