Miksi olet matalastikoulutettu?
Kouluttautuminen on Suomessa ilmaista. Mikset käytä oikeuttasi kouluttautua?
Kommentit (146)
Jestas, onpas sinulla paha olla. En usko, että saisin mitään irti siitä, että provoilisin täällä. Älä turhaan liikutu vuokseni, meillä on katsos erilaisia elämäntarinoita eikä siinä sen kummempaa.
-91-
Opin tekemällä eikä opiskeluaikoinani ollut teknisiä tietoturvatestaajia.
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska äly ei riitä.
Oletko varma? Itsekin luulin itseäni liian tyhmäksi kunnes lähdin kokeilemaan rajojani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska äly ei riitä.
Oletko varma? Itsekin luulin itseäni liian tyhmäksi kunnes lähdin kokeilemaan rajojani.
Kai se nyt jotain kertoo kun ei saa edes merkonomin papereita.
Koska pelkään esiintymistä ja en ole hyvä äidinkielessä (eli kirjoittamaan gradua tai opparia niin että se kuulostaisi järkevältä) . Muuten pää toimii ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Koska pelkään esiintymistä ja en ole hyvä äidinkielessä (eli kirjoittamaan gradua tai opparia niin että se kuulostaisi järkevältä) . Muuten pää toimii ihan hyvin.
Minäkin olen täydellisen surkea äidinkielessä, mutta sekään ei ollut todellinen este. Kirjoittaminen vain vei enemmän aikaa ja oli työläämpää. Millä oli oikeasti merkitystä oli se soveltuvuus. Pystytkö sinä oppimaan alan kannalta oikeasti merkittävät asiat.
Kaikki tuntemani korkeasti koulutetut ovat lihavia ja ilkeitä ihmisiä. En halunnut ottaa riskiä että itsestäni tulisi samanlainen.
Siksi, koska minusta ei ole mihinkään. Olen hakenut niin opiskelemaan kuin oppisopimukseenkin, enkä minä vain riitä.
Nyt se on toki kipeä asia, mutta toivon että opin olla asettamasta rimaa liian korkealle. Säästyisi paljolta surulta.
Ajattelin että tulevaisuudessa kouluttautuneita on ihan tarpeeksi ja inflaatio on siinä suhteessa selvä. Todennäköisesti työttömyys olisi silti vakio.
Olen älykkäämpi kuin muut ja voitan muut helposti. En tarvitse siihen kouluntusta.
Sen lisäksi ihmiselämä ei ole tarpeeksi pitkä uralliseen läpimurtoon.
Erikoistumisen jälkeen olisi aikaa noin puolet elämästä.
Ei ole mitään järkeä tuhlata ainoaa elämää tieteelle tai taiteelle, kun ei ole edes vakuutta siitä että elää pitkään.
Siksi jätin koulut kokonaan kesken lukion jälkeen. Itseasiassa lukiokin jäi kesken ja siitä kritisoitiin minua kovasti. Armeijassakin oli helpompaa kun ei ollut vaaraa, että joutuu jatkokoulutukseen. Selvisi 6kk.
Myös tukia saa helpommin ilman kouluntuksia.
Meillä ei ole vielä perustuloa.
Jos perustulo tulisi, niin saattaisin harrastusmielessä opiskella vaikka puusepäksi ja papiksi.
Olen muita älykkäämpi kirjoitti:
Ajattelin että tulevaisuudessa kouluttautuneita on ihan tarpeeksi ja inflaatio on siinä suhteessa selvä. Todennäköisesti työttömyys olisi silti vakio.
Olen älykkäämpi kuin muut ja voitan muut helposti. En tarvitse siihen kouluntusta.
Sen lisäksi ihmiselämä ei ole tarpeeksi pitkä uralliseen läpimurtoon.
Erikoistumisen jälkeen olisi aikaa noin puolet elämästä.
Ei ole mitään järkeä tuhlata ainoaa elämää tieteelle tai taiteelle, kun ei ole edes vakuutta siitä että elää pitkään.
Siksi jätin koulut kokonaan kesken lukion jälkeen. Itseasiassa lukiokin jäi kesken ja siitä kritisoitiin minua kovasti. Armeijassakin oli helpompaa kun ei ollut vaaraa, että joutuu jatkokoulutukseen. Selvisi 6kk.
Myös tukia saa helpommin ilman kouluntuksia.
Meillä ei ole vielä perustuloa.
Jos perustulo tulisi, niin saattaisin harrastusmielessä opiskella vaikka puusepäksi ja papiksi.
Mielenkiintoinen näkökulma. Elämä on niin lyhyt että ymmärrän miksi jotkut haluavat lähestyä asiaa hednoistisemmasta näkökulmasta.
Olen ihan tavallinen duunari, ammatteja neljä. Koskaan en ole ollut työtön. Tienaan ihan hyvin.
Joten miksi minun olisi pitänyt kouluttautua jotenkin "korkeammalle?" N78
Vierailija kirjoitti:
🎶Kun ei taidot riitä...🎶
Mistä tiedät oikeasti? Miksi et kerro omaa koulutustasi ja työhistoriaasi, vaan keskityt muille ilkeilyyn?
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan tavallinen duunari, ammatteja neljä. Koskaan en ole ollut työtön. Tienaan ihan hyvin.
Joten miksi minun olisi pitänyt kouluttautua jotenkin "korkeammalle?" N78
Ei kaikkien tarvitsekaan kouluttautua jos ei halua. Siksi minä kysynkin millaisista syistä kukakin on päättänyt jättää kouluttautumisen sikseen. Tässä ketjussa on tullut paljon hyviä pointteja ja mielenkiintoisia näkökulmia esille.
Opetus Suomessa on vitsi. Se ei tähtää siihen että ihmisestä tulisi parempi yksilö tai että ihmiskunnan kehitys menisi eteenpäin. Se tähtää siihen että öljyteknologiaan pphjautuva infra pysyy kasassa ja laajenee. 40 vuoden päästä öljy loppuu ja alkaa 3 maailmansota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten miksi minun olisi pitänyt kouluttautua jotenkin "korkeammalle?" N78Ei kaikkien tarvitsekaan kouluttautua jos ei halua. Siksi minä kysynkin millaisista syistä kukakin on päättänyt jättää kouluttautumisen sikseen. Tässä ketjussa on tullut paljon hyviä pointteja ja mielenkiintoisia näkökulmia esille.
Joopajoo. Voisitko sen verran "alentua" muiden kuolevaisten tasolle, että kertoisit jotain omista ajatuksistasi asian suhteen sekä omasta koulutuksestasi ja työhistoriastasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten miksi minun olisi pitänyt kouluttautua jotenkin "korkeammalle?" N78Ei kaikkien tarvitsekaan kouluttautua jos ei halua. Siksi minä kysynkin millaisista syistä kukakin on päättänyt jättää kouluttautumisen sikseen. Tässä ketjussa on tullut paljon hyviä pointteja ja mielenkiintoisia näkökulmia esille.
Joopajoo. Voisitko sen verran "alentua" muiden kuolevaisten tasolle, että kertoisit jotain omista ajatuksistasi asian suhteen sekä omasta koulutuksestasi ja työhistoriastasi?
Vieläkö sinä roikut täällä? Eikö sinulla ole mitään parempaa tekemistä?
Miksi ap tehtailee aloituksia, joissa urkkii muilta tietoja ja sitten kiusaa/lyttää? Mikä on motiivisi? Sitten, jos joku vastaa rehellisesti, monisanaisesti ja avoimesti hänelle, niin sellaista syytetään trolliksi. Miksi ihmeessä?
Eli siis ketjun ainoita rehellisesti ja vilpittömästi vastanneita syytetään trolleiksi ja kiusaajat mellastavat ketjussa, eivätkä ota lainkaan vastaan rakentavaa kritiikkiä. Todella masentavaa.
Toisin sanoen: asun palstalla provoilemassa ja harmittaa kun tämä ei mennyt kuten halusin. Ap muistuttaa erehdyttävästi USA:n istuvaa presidenttiä.