Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maisterit ja tohtorit, millaisia leikkejä leikitte leikki-ikäisinä?

Vierailija
17.07.2020 |

Muistatteko?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekseni leikin legoilla ja pehmoeläimillä ja paljon piirtämistä.

Kaverin kanssa mielikuvitusleikkejä (että meidän esimerkiksi piti pelastaa joku ja ohikulkevat autot olivat vihollisia joita piti mennä piiloon).

Vierailija
22/34 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ehkä maailman rasittavin kakara, koska itse en koskaan keksinyt mitään leikkejä, vaan kinusin äidiltä koko ajan tekemistä. Ja silti juuri mikään tekeminen ei kelvannut, joten olin kroonisesti mariseva, tyytymätön ja levoton. Vain joku superhauska juttu kuten Linnanmäelle meno kelpasi, mutta eihän sellaista voi arjessa usein tehdä joten äiti tarjosi askartelua, ruoanlaittoon osallitumitsa, lautapelejä, palapelejä tms mutta ne oli minusta: "EI, minä haluan jotain KIVAA tekemistä". 

Oon vielä aikuisenakin sellainen että minulla ei ole minkäänlaista luovuutta tai mielikuvitusta. Onneksi matemaattis-loogista ajattelukykyä löytyy senkin edestä, niin pärjään hyvin työssäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? :D

Miten niin mitä ihmettä? Ihan normaali ja fiksukin kysymys.

Lapset leikkivät usein porukalla. Siinä olivat suloisen sekaisin tulevat akateemiset ja duunarit.

Vierailija
24/34 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin ehkä maailman rasittavin kakara, koska itse en koskaan keksinyt mitään leikkejä, vaan kinusin äidiltä koko ajan tekemistä. Ja silti juuri mikään tekeminen ei kelvannut, joten olin kroonisesti mariseva, tyytymätön ja levoton. Vain joku superhauska juttu kuten Linnanmäelle meno kelpasi, mutta eihän sellaista voi arjessa usein tehdä joten äiti tarjosi askartelua, ruoanlaittoon osallitumitsa, lautapelejä, palapelejä tms mutta ne oli minusta: "EI, minä haluan jotain KIVAA tekemistä". 

Oon vielä aikuisenakin sellainen että minulla ei ole minkäänlaista luovuutta tai mielikuvitusta. Onneksi matemaattis-loogista ajattelukykyä löytyy senkin edestä, niin pärjään hyvin työssäni.

😁

Vierailija
25/34 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka toinen on nykyään maisteri, joten mitä tällä kysymyksellä oikein haetaan...

Työikäisessä väestössä (25–64-vuotiaat) vähintään maisterintutkinnon suorittaneiden osuus Suomessa vuonna 2015 oli 14,6 %, sanovat OECD:n tilastot. Ei ihan puolet, vai?

https://blogit.ulkoministerio.fi/marginaalissa/suomi-maistereiden-keski…

Vierailija
26/34 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samoja leikkejä kuin ammattikoulututkinnon suorittaneet, ylioppilaat, kandit, pelkän peruskoulun käyneet ynnä muutkin. 

Eipä välttämättä niinkään.

Kylläpä juurikin niin. Satun tietämään, millaisen koulutuksen ne lapsuuden leikkikaverini kävivät. 

Vierailija
27/34 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikin pitkiä juonellisia leikkejä barbeilla ja pukuleikkejä, joissa olin milloin missäkin roolissa. Nuo olivat siis historiaan sijoittuvia rooleileikkejä, joissa esimerkiksi olin sisäkkö (ja siivosin samalla huoneeni) tai tyttöjen sisäoppilaitoksen oppilas tai opettaja.

Luin jo lapsena aivan valtavasti, maksimimäärät, mitä sai koulun kirjastosta lainata viikossa plus päälle kassilliset Salon kaupunginkirjastosta ja noin kerran kuussa kassilliset myös viereisen Halikon kirjastosta. Kirjoista sai ideoita leikkeihin.

Lisäksi tein itse kuunnelmia c-kasetille mankalla, äänitehosteiden teko ja eri vuorosanojen lukeminen oli hauskaa.

YTM, tv-toimittaja vm. 1967

Vierailija
28/34 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikin puolustusasianajajaa tai avioerojuristia veljeni kanssa.

Tuliko sinusta juristi?

Tuli. Pro gradu -työni oli suomeksi "Toi ei haluu leikkii mun kaa!!!"

Vierailija
29/34 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiipeilin puissa, leikin pikku-ukoilla, pelasin pelejä, leikittiin hippaa, piilosta yms, seikkailtiin lähimetsässä, legoja kasasin yms yms. Tavallisia juttuja.

N40

Vierailija
30/34 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikin pitkiä juonellisia leikkejä barbeilla ja pukuleikkejä, joissa olin milloin missäkin roolissa. Nuo olivat siis historiaan sijoittuvia rooleileikkejä, joissa esimerkiksi olin sisäkkö (ja siivosin samalla huoneeni) tai tyttöjen sisäoppilaitoksen oppilas tai opettaja.

Luin jo lapsena aivan valtavasti, maksimimäärät, mitä sai koulun kirjastosta lainata viikossa plus päälle kassilliset Salon kaupunginkirjastosta ja noin kerran kuussa kassilliset myös viereisen Halikon kirjastosta. Kirjoista sai ideoita leikkeihin.

Lisäksi tein itse kuunnelmia c-kasetille mankalla, äänitehosteiden teko ja eri vuorosanojen lukeminen oli hauskaa.

YTM, tv-toimittaja vm. 1967

En oleta leikkineeni mitään nimellisesti erilaista (paitsi ehkä nyt tuo kuunnelmien teko), mutta ainakin oman havainnointini mukaan leikkieni juonet kyllä erosivat kavereiden nukkeleikeistä.

Minulla oli enemmän kiinnostusta historiaan ja juonet ehkä hiukan poikkeavia, kaverini leikkivät barbeilla missikisoja, ihmissuhdedraamoja ja muuta ajankohtaan (1970-lukuun) liittyvää.

Enemmän kuin akateeemisuuden kanssa tuolla oli varmaan tekemistä kirjojen lukemisen kanssa.

(Tuo YTM jne.)

Vierailija
31/34 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtorileikkejä. Kandileikkijöitä ei otettu mukaan.

Vierailija
32/34 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikin kaveripoikien kanssa yritystä, jossa minä olin firman asioista päättävä sihteeri. Johto teki niinkuin käskin, koska oli huono laskemaan.

Kaverityttöjen ja vanhempieni kanssa leikin lääkäriä. Barbiet toimivat ruumiinavausmatskuna.

N 40, lakimies

Vierailija
33/34 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikin kaveripoikien kanssa yritystä, jossa minä olin firman asioista päättävä sihteeri. Johto teki niinkuin käskin, koska oli huono laskemaan.

Kaverityttöjen ja vanhempieni kanssa leikin lääkäriä. Barbiet toimivat ruumiinavausmatskuna.

N 40, lakimies

Eivät sentään nallet.

Vierailija
34/34 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikin pääasiassa parhaan kaverini kanssa ja leikit sopivat hyvin yhteen. Itselläni on yliopistokoulutus, kaveriltani jäi ammattikoulu kesken, eimlöytänyt paikkaansa elämässä ja kuoli nuorena aikuisena huumeisiin. En vetäisi lapsuuden leikeistä kovin suoria johtopäätöksiä tulevaisuuden suhteen.