Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Me ei ikinä osteta lahjoja opettajille/pk-tädeille

Vierailija
29.05.2013 |

Me ollaan niin huonotuloisia ettei raaskita ostaa lahjoja opettajille ym. Vähän noloa kieltäytyä osallistumasta kimppalahjoihin, mutta ei voi mitään. Muuten kyllä osallistuttaisiin. Muiden varmaan vaikea uskoa että jollekin voi tehdä tiukkaa laittaa yhteensä joku 30€ noihin lahjoihin.

Tuli mieleen toinen nolo tilanne parin päivän takaa. Kävin automaatilla nostamassa tililtä viimeisen 20€, kävelin autolle niin siihen pelmahti paikalle kuuro nainen joka näytti lappua että keräävät rahaa jotain vammaisten urheilutaloa varten. Hävetti hätistää nainen pois siitä mutta kun se oli mun vihoviimeinen kaksikymppinen... Ja eipä mennyt kun kaksi tuntia tästä niin mun äiti soittaa ja ilmoitusluontoisesti kertoo että keräävät rahaa mun pikkuveljen kimppalahjaa varten. Ei me siihen pystytä osallistumaan.

Jotenkin syö välillä tuo kun pitää joka paikkaan hokea tuota "Ei oo rahaa, ei nyt pystytä." No noille opettajien lahjaa miettiville ei ilmoitettu rahapulasta mitään, sanottiin vain ettei osallistuta.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ollut kyse tuloista vaan periaatteesta. Ei kanneta vain tavan vuoksi joka joulu ja kevät jotain, vaan silloin kun opettaja lähtee, tai vaihtuu kokonaan. Tai joskus ihan muuten vaan, mutta ei silloinkaan ostettua, vaan jotain pientä itse tehtyä.

Kiittää voi monilla muillakin tavoilla kuin toinen toistaan turhemmalla krääsällä. Suurin kiitos opettajan työlle olisi se, että opettaisitte lapsennekin arvostamaan sitä.

T. ope

Vierailija
42/56 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 13:16"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 13:05"]

Me emme vie mitään opelle ym. nyt päiväkodin loputtua. Tai no, lapsi piirsi näille kuvat. En vaan näe siinä ideaa viedä mitään, koska näitä muistamisia tulee heille varmasti kuitenkin ja iso osa on mautonta, myötähäpeää aiheuttavaa krääsää tai räkäisiä leivonnaisia. Kauhulla olen kuunnellut kaveripiirin ideoita lahjaksi; lapsen kanssa leivottuja juttuja (hygienian suhteen EI), joku räpellys missä lapsen kuva/kuvia (ei ketään kiinnosta kuin omat lapset noin paljoa), alkoholia viinin muodossa (lapsi + alkoholi on mauton yhdistelmä), Tiimarin krääsää, serviettejä, tuoksukynttilöitä...hei ihan oikeasti, ei KUKAAN halua tuollaisia!! Roinaa on kaikilla jo liikaakin.

[/quote]

Etkö osaa ajatella muuta kuin roinaa? Esim kukka on kiva, tuo n. viikon iloa ja sen jälkeen voi heittää pois. Kahvi+keksejä/suklaata yms mitä voi viedä opettajan huoneeseen jaettavaksi ja nautittavaksi.

Itse en ostaisi mitään "pysyvää", ja jos kerätään kimppalahja niin voisi ostaa lahjakortti esim. stokkalle tai kauneushoitolaan tms. .

[/quote]

Yks tuttu päiväkodinjohtaja nauroi, että se suklaatulva jouluisin varsinkin on aivan kamala. Kun kaikki haluaa tuoda jotain hyvää henkilökunnalle kahvihuoneeseen. Mutta kun niitä pandan laatikoita on monta kymmentä siellä:)

Ja kyllä, jopa lastentarhanopettajat pitävät huolta linjoistaan, eivätkä ahmi laatikkotolkulla suklaata, vaan ne menevät lopulta biojäteastiaan ja rasiat roskiin.

Ihan oikeasti, ei ne tädit halua teiltä niitä pakkolahjoja. Useat ovat jopa todella kyllästyneet siihen näytelmään, että pitää olla lapsellisen innostunut ja kiitollinen jostain orvokintaimesta tai kukasta, joita tulee useampi keväällä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pikku lahja, kun mammat luulee niiden opettajien olevan tosi töminöissään niistä teidän pikkulahjoista :D

Hahhaaa, itse asiassa niille nauretaan, kun mammat luulee olevansa niin tärkeitä, kun tuodaan sydän pamppailleen servettejä tai tuikkukippo:D

Luuletteko tosiaan saavanne sillä paremman opetuksen?

Opettaisitte lapsillenne sanan EI, niin siinä olisi kiitosta tarpeeksi-

sijaisope

Vierailija
44/56 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla joka kerta ostettu, mutta viime keväänä tyttö vei pienen lahjan omahoitajalleen, kun siirtyi sitten syksyllä eskariin. Jouluna annettiin kynttilät eskarin aikuisille ja nyt tyttö vie kolmelle aikuiselle lahjan, jossa on pienet muumi-pyyhkeet ja suklaapatukat. Yhden lahjan arvo on viitosen luokkaa. Mitään tuikkukuppeja ei todellakaan ruveta hommaamaan. 

Minusta lahjan voi ihan hyvin olla hankkimatta tai sitten hankkia. Hinnankin saa itse päättää. Itsekään en lämpenisi noille yhteislahjoille.

Vierailija
45/56 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 13:08"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 12:48"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 11:51"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 11:22"]

Mutta en ala jokaiselle joka tekee työnsä suurinpiirtein oikein korteilla kiittelemään, eipä ole muakaan kiitelty turhia.

[/quote]

No tuossahan tulikin se että olet katkera ämmä...

[/quote]

No en todellakaan ole :) Vaan realisti. Annan lahjat mielummin omille perheenjäsenille, sukulaisille ja ystäville, heidän makunsa ja tarpeensa tiedän, ei ole mun asia täysin vieraille ihmisille lahjoja ostella.

[/quote]

Itsekäs ja sivistymätön sinä olet. Kasvatus on mennyt pahasti pieleen.

Vierailija
46/56 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 10:24"]

Paras oli kun eskarilaisen yksi vanhempi keräsi rahaa eskariopejen joululahjaan - 10€/lapsi. Ja kun eskarissa on 40 lasta... [/quote]

Aika suuri eskariryhmä. Yleensä on noin 20 lasta. Taidat puhua omiasi.

Vierailija
47/56 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 10:24"]

Meillä ei ihan noin huono rahatilanne ole, mutta siksi eletäänkin tiukalla budjetilla, että rahaa on sitten kun auto/pyykkikone/tiskikone hajoaa tms.

Sisarusten lahjoihin ollaan osallistuttu, mutta muutkin sisaret laittavat kohtuullisen summan joten sikäli ok.

Matikan tunnit jäänyt tällä äipällä väliin:). Toivottavasti lapsillanne on hyvä ope...

Opettajille/ pk-hoitajille ei mekään olla koskaan laitettu mitään.

Paras oli kun eskarilaisen yksi vanhempi keräsi rahaa eskariopejen joululahjaan - 10€/lapsi. Ja kun eskarissa on 40 lasta... Mitä ihmettä he aikoivat ostaa 4000€:lla? Vai oliko pieni tarkoitus "uhrautua" rahankerääjäksi, ostaa parin sadan lahjat ja pitää loput rahat itsellä?

Juu, ei osallistuttu.

[/quote]

Vierailija
48/56 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen oli tarkoitettu sille 4000€ opelle äipälle.

Vierailija
49/56 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Please äidit, älkää kantako sitä krääsää. Itse olen vanhempainilloissa sivulauseessa kertonut, ettei tarpeellista. EI mene jakeluun. Aina tulee kaikkea turhaa. En tarvitse myöskään rahaa tai lahjakortteja. Lapsen tekemä kortti olisi ihan riittävä eikä sekään pakollinen:)

Vierailija
50/56 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään välttämättä osta opettajalle mitään, mutta joka vuosi lapset ovat tehneet kortin. Ei olla pienituloisia vaan tiedämme, ettei opettaja tarvitse joka vuosi kymmentä tuikkulyhtyä, kolmea suklaarasiaa ja seitsemää lautasliinapakettia.

Vierailija
51/56 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatusalalla oleva henkilö kertoi joskus erillaisia lahjoja kertyneen niin paljon, että lopulta hän vei ne kylmästi kirpputorille. Kuka haluaa kotiinsa sataa erillaista lasikippoa ja kynttilää. Itsekin olen vuosien mittaan saanut monenlaista lahjaa ja siksi ymmärrän olla viemättä kolleegoille tarpeetonta hyllyn täytettä. Kukalla voin sitten muistaa, kun lapsi lähtee kokonaan pois päivähoidosta tai koulusta, mutta mielestäni on tarpeetonta raahata joka joulu ja kevät jotakin pientä;) Minun ei tarvitse kiillottaa kuvaani toisten vanhempien silmissä, että kyllä nyt meillä ainakin ostetaan lahja joka joulu ja kevät. Luulen, että lapsen oma toivotus lämmittää enemmän opettajan mieltä, kuin kallis lahja:)

Vierailija
52/56 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllästyttävä aihe, koska samasta asiasta vänkätään joka ikinen joulu ja kevät. Miksi tästäkin pitää kinata? Toiset vievät lahja, toiset eivät. Kukin valintansa mukaan. Kenenkään ei ole pakko viedä mitään, mutta miksi se ärsyttää, jos joku vie?

Itse ainakin arvostan niin paljon päiväkodin hoitajia (olen ollut tosi tyytyväinen päiväkotiin, jossa lapset ovat olleet monta vuotta) ja opettajia, että haluan pienellä lahjalla osoittaa arvostukseni. Minua ei pätkäkään haittaa, jos joku ei näin halua tehdä.

Päiväkotiin on viety aina jotain yhteistä syötävää. Opettajalle ostan jotakin kuluvaa, eli karkkia tai kukan tms. Minullakaan ei ole paljon rahaa, mutta haluan pitää tästä kiinni. Tietenkin ymmärrkän, että jos on todella tiukaa, niin mieluiten jättää tällaiset lahjat ostamatta. Ja onhan se menoerä, jos on monta lasta ja ja joka joulu ja kevät vie jotakin.

Mutta voisko antaa kaikkien kukkien kukkia, kiitos.

Vierailija
53/56 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan vain kaikkien kukkien kukkia, mutta ei myöskään mollata opeja, jos heittävät lahjat roskiin tai laittavat kiertoon. Kannustakaa lapsianne. Minulla on 15-vuotisen opeurani ajalta säilössä 8 korttia. Ne ovat itse tehtyjä ja niissä on lapsen ITSE tekemä runo"kyhäelmä" tai lause. Ne ovat aarteita:). Sen huomaa niiin helposti, jos äippä on kortin rustannut.  

Vierailija
54/56 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan opettajat ja lastentarhanopettajat arvostavat yhteistyökykyisiä vanhempia lahjaa enemmän. 

Vierailija
55/56 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meille tuli viime jouluna 32 suklaarasiaa (9 opea). Lahjoitettiin paikalliseen vanhainkotiin. Kukkia suuri määrä, en ottanut yhtään, kun en pidä hyasinteistä, amarylliksistä tai joulutähdistä. Mutta tuokaa vaan, kylllä niille jatkokäyttöä löytyy:).

Vierailija
56/56 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 13:42"]

Annetaan vain kaikkien kukkien kukkia, mutta ei myöskään mollata opeja, jos heittävät lahjat roskiin tai laittavat kiertoon. Kannustakaa lapsianne. Minulla on 15-vuotisen opeurani ajalta säilössä 8 korttia. Ne ovat itse tehtyjä ja niissä on lapsen ITSE tekemä runo"kyhäelmä" tai lause. Ne ovat aarteita:). Sen huomaa niiin helposti, jos äippä on kortin rustannut.  

[/quote]

En mollaakaan. Ymmärrän täysin, että joskus on pakko viedä turha roina kirpparille, heittää pois tai antaa eteenpäin. Jos itse vien jotakin tarpeetonta, niin toki saa pistää kiertoon. Siksi valikoinkin aina jotakin, minkä voi tarvittaessa antaa eteenpäin. Itse suosin käytännöllisiä ja hyödyllisiä lahjoja, koska turhaa roinaa on maailmassa muutenkin liikaa.

Ihan loistava idea viedä vaikka vanhainkotiin karkkeja, jos niitä tulee kiusaksi asti.

t. 50

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän