Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuden työyhteisön varoittaminen narsistisesta henkilöstä?

Vierailija
15.06.2013 |

Rehentelyä, mielistelyä, selkäänpuukotusta, valehtelua jne. Kaikkihan me välillä syyllistymme tällaiseen mutta ko. henkilö on ihan aktiivinen kiusaaja joka lisäksi sluibaa työstään. Kyseinen henkilö on valittu esimieheksi erääseen yksikköön ja pohdin miten voisin varoittaa kyseisen työyksikön henkilöstöä. Anonyymi sähköposti voisi kai olla toimivin, samoin kuin viittaukset menettelapoihin joita voi tunnistaa sekä muistutus työntekijän oikeuksista sekä epämääräisyyksien muistiin merkitsemisestä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi anonyymisti?

Vierailija
2/11 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata, anna olla. Kyllä se niille selviää alta aikayksikön, ja joka tapauksessa joku narsistin tulevasta hovista kertoo sun varoituksista kaikille ja pilaat vaan mainees.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeesti ei kannata, ei kuulu sulle enää. Ja saat vielä syytteen kunnianloukkauksesta, jos/kun tieto sinun kommenteistasi menee ko. henkilölle. Sitäpaitsi, kukaan ei ota nimetöntä ilmiantoa vakavasti - miksi ottaisikaan? Sinähän voit olla se kiusaaja - joka jatkaa edelleen tämän henkilön vainoa työpaikan vaihdosta huolimatta. Korkeintaan siinä vaiheessa, jos joku myöhemmin alkaa sulta kyselemään, oliko teilläkin tällaista, kannattaa kommentoida.

Vierailija
4/11 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 20:06"]

Ihan oikeesti ei kannata, ei kuulu sulle enää. Ja saat vielä syytteen kunnianloukkauksesta, jos/kun tieto sinun kommenteistasi menee ko. henkilölle. Sitäpaitsi, kukaan ei ota nimetöntä ilmiantoa vakavasti - miksi ottaisikaan? Sinähän voit olla se kiusaaja - joka jatkaa edelleen tämän henkilön vainoa työpaikan vaihdosta huolimatta. Korkeintaan siinä vaiheessa, jos joku myöhemmin alkaa sulta kyselemään, oliko teilläkin tällaista, kannattaa kommentoida.

[/quote]

Tähän. Tyyppi ei ole enää sun murhe, joten unohda koko juttu.

Vierailija
5/11 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnianloukkauksesta ei voi saada syytettä jos viestit on kirjoitettu anonyymisti. Työskentelyalueena on lapset ja nuoret. Henkilö voi saada merkittävästi pahaa aikaan päästessään vallan kahvaan riehumaan. Aikuisille aiheuttanut pahaa oloa kaikissa työpaikoissaan kymmenen vuoden aikana.

Varmaan laitan tunnusmerkistöä ja ihan vaan kehotuksen ottaa yhteyttä tuttuihin ja tutun tuttuihin jotka on työskennellyt tän henkilön aikaisemmilla työpaikoilla. Sit vaan kehotukset luottaa omiin johtopäätöksiin ja kirjata mahdolliset kummallisuudet porukalla.

Vierailija
6/11 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän mulle tulee ap:n viestistä mielikuva että ap. onkin se kiusaaja. Häntä ei pääse pakoon edes vaihtamalla työpaikkaa.

Vierailija
7/11 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, että sellainen henkilö voi saada todella paljon pahaa aikaan. Tiedän, kun itse olen nyt työssä sellaisen henkilön sijaisena, ja kyllä pelottaa avata kaappeja, kun ei koskaan tiedä, millainen "luuranko" sieltä putoaa.

Kyllä varoittaisin, jos olisin aloittajan tilanteessa. MInuakin varoitettiin ja olen siitä kiitollinen - vaikka kyseinen henkilö ei juuri nyt olekaan töissä. Siksi olen osannut pelata korttini paremmin kuin mitä olisin voinut tehdä täysin tietämättömänä.

Tuollaiset henkilöt ovat kuitenkin eri tilanteissa erilaisia, ja jollakin kumman tavalla he onnistuvat nauttimaan päättäjien luottamusta. Siksi he pääsevät yllättävän helposti sellaiseen asemaan, jossa voivat toteuttaa itseään toisten kustannuksella.

Vierailija
8/11 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ollut kiitollinen, jos minua olisi varoitettu.

Mutta sen varoittajan nahoissa en uskaltaisi olla, ellen olisi 100 % varma ettei mene narsistin tietoon. Silti, epäilisin, uskotaanko minua vai kuuluuko varoitettu narsistin tulevaan hoviin.

Vaikka narsisti tekee väärin ja ansaitsisi näpäytyksen, parempi pysyä niin kaukana kuin mahdollista. Tämä kokemus tullut jouduttua elämän aikana kolme kertaa sellaisen ihmisen vaikutuspiiriin, joista tuo narsisti sana tulee mieleen. Vain yksi noista ihmisistä oli parisuhde eli muinoinen poikaystävä.

En ottaisi riskiä.

Vierailija
9/11 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sluibaa työstään, on firmalla oikeus potkia henkilö pihalle. Eka suullinen varoitus, sitten kirjallinen varoitus, ja lopuksi kenkä ahteriin.

Vierailija
10/11 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan kannata. Eikä kannata muutenkaan varoitella ihmisestä, läheisiä ystäviä korkeintaan. Vaikka taustalla olisikin silkkaa hyväsydämisyyttä, anna olla. Toisekseen et tiedä kuinka moni uuden työyhteisön ihmisistä on itse narsisteja tai muuten vain ongelmallisia tyyppejä. Mulla on itselläni kokemusta narsistin kanssa ongelmiin joutumisesta, joten tiedän mistä puhun. 

Vierailija
11/11 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen aikuisen ihmisen pitäisi saada itse rehdä omat johtopäätöksensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi