Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Me ei ikinä osteta lahjoja opettajille/pk-tädeille

Vierailija
29.05.2013 |

Me ollaan niin huonotuloisia ettei raaskita ostaa lahjoja opettajille ym. Vähän noloa kieltäytyä osallistumasta kimppalahjoihin, mutta ei voi mitään. Muuten kyllä osallistuttaisiin. Muiden varmaan vaikea uskoa että jollekin voi tehdä tiukkaa laittaa yhteensä joku 30€ noihin lahjoihin.

Tuli mieleen toinen nolo tilanne parin päivän takaa. Kävin automaatilla nostamassa tililtä viimeisen 20€, kävelin autolle niin siihen pelmahti paikalle kuuro nainen joka näytti lappua että keräävät rahaa jotain vammaisten urheilutaloa varten. Hävetti hätistää nainen pois siitä mutta kun se oli mun vihoviimeinen kaksikymppinen... Ja eipä mennyt kun kaksi tuntia tästä niin mun äiti soittaa ja ilmoitusluontoisesti kertoo että keräävät rahaa mun pikkuveljen kimppalahjaa varten. Ei me siihen pystytä osallistumaan.

Jotenkin syö välillä tuo kun pitää joka paikkaan hokea tuota "Ei oo rahaa, ei nyt pystytä." No noille opettajien lahjaa miettiville ei ilmoitettu rahapulasta mitään, sanottiin vain ettei osallistuta.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 10:30"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 13:08"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 12:48"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 11:51"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 11:22"]

Mutta en ala jokaiselle joka tekee työnsä suurinpiirtein oikein korteilla kiittelemään, eipä ole muakaan kiitelty turhia.

[/quote]

No tuossahan tulikin se että olet katkera ämmä...

[/quote]

No en todellakaan ole :) Vaan realisti. Annan lahjat mielummin omille perheenjäsenille, sukulaisille ja ystäville, heidän makunsa ja tarpeensa tiedän, ei ole mun asia täysin vieraille ihmisille lahjoja ostella.

[/quote]

Itsekäs ja sivistymätön sinä olet. Kasvatus on mennyt pahasti pieleen.

[/quote]

Joo, ei ollut lapsuuden perheessäkään tapana. Mulla ei ainakaan ollut aikoinaan niin hyviä opettajia että olisivat jotain lahjusta ansainneet. En kyllä tiedä miksi minä olisin itsekäs ja sivistymätön kun en tyrkytä vieraalle ihmiselle turhaa krääsää, olisin siinä tilanteessa tekopyhä ja valheellinen, samoin opettaja joka ei oikeasti sitä "lahjaa" tarvi tai halua. Mua ällöttää sellainen teeskentely, että pitää naama tekovirneessä olla ojentamassa jotain turhaa ihmiselle jota ei tunne yhtään, ja taas lahjan saaja kiittelee naama irvessä, samalla miettien mihin roskiin sen kipon heivaisi.

Vierailija
2/56 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat tässä lahjojen viemisessä sivuseikka. Mammat haluavat glooriaa. Kyllä ihan kiitos kaunis riittäisi, varsinkin lapsen suusta:). T.ope

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostimme toisen opelle kutosluokan keväällä kukan ja toisen opelle suklaata, kun hän itse oli sanonut, että mitään ei tartte tuoda, mutta kyllä hän suklaasta tykkää. Muulloin ei ole ostettu yhdellekään opelle mitään. Meillä oli samat opet molemmilla monta vuotta. Ei meillä ole siitä kiinni, että rahaa olisi liian vähän, vaan on ajateltu, että mitä ihmettä he kaikella sillä roinalla ja kukkamäärällä tekevät. 

Vierailija
4/56 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ihan noin huono rahatilanne ole, mutta siksi eletäänkin tiukalla budjetilla, että rahaa on sitten kun auto/pyykkikone/tiskikone hajoaa tms.

Sisarusten lahjoihin ollaan osallistuttu, mutta muutkin sisaret laittavat kohtuullisen summan joten sikäli ok.

Opettajille/ pk-hoitajille ei mekään olla koskaan laitettu mitään.

Paras oli kun eskarilaisen yksi vanhempi keräsi rahaa eskariopejen joululahjaan - 10€/lapsi. Ja kun eskarissa on 40 lasta... Mitä ihmettä he aikoivat ostaa 4000€:lla? Vai oliko pieni tarkoitus "uhrautua" rahankerääjäksi, ostaa parin sadan lahjat ja pitää loput rahat itsellä?

Juu, ei osallistuttu.

Vierailija
5/56 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan lahjan, mutta en osallistu kimppalahjoihin. En tykkää näistä keräyksistä, että joku päättää mitä hankitaan. Jos tykkään itse ettei lahja ole opettajalle mieleinen niin en osallistu.  Varsinkin jos rahat on loppu niin ymmärrän sua, että sapettaa tollaiset keräykset. Meillä mies saa palkan perjantaina ja siitä ostetaan lahjat. Meillä se summa tekee 50 euroa eli aika paljon

Vierailija
6/56 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole rahasta puute, mutta koskaan ei ole päiväkodin hoitajille/opettajille viety mitään. En ymmärrä miksi pitäisi, en myöskään lahjo neuvolan tätejä, lääkäreitä tai lähikaupan kassaa.

Vierailija
7/56 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 10:24"]

Paras oli kun eskarilaisen yksi vanhempi keräsi rahaa eskariopejen joululahjaan - 10€/lapsi. Ja kun eskarissa on 40 lasta... Mitä ihmettä he aikoivat ostaa 4000€:lla?

[/quote]

10x40=400.

Vierailija
8/56 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 10:59"]

Meillä ei ole rahasta puute, mutta koskaan ei ole päiväkodin hoitajille/opettajille viety mitään. En ymmärrä miksi pitäisi, en myöskään lahjo neuvolan tätejä, lääkäreitä tai lähikaupan kassaa.

[/quote]

Hoitaako  kaupankassa lastasi 8 h päivässä? Vaihtaa vaipan, syöttää, nukuttaa, lohduttaa kun äiti ja isä on jättänyt päiväkotiin työnpäivän ajaksi.

Kylläpä te ihmiset olette moukkia! Jos joutuisin (tai läheiseni joutuisi ) sairaalaan, niin kyllä veisin hoidon päätteeksi kakkua hoitajille ja lääkäreille!

Vierailija
9/56 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole koskaan ostanut itse mitään, jos on kimppalahja ollut että on kerätty 2€ niin olen antanut, vaikka en käsitä miksi opettajille pitää lahjoja kerätä. Sen käsitin että kun hän sai vauvan, oppilaat halusivat ostaa jotain vauvalle. Päiväkotiin en ole vaippapyllyjä vienyt, enkä usko että minun lastani on mitenkään erikoisen hyvin hoidettu, kunhan vahtivat koko laumaa, kerran tosin antoivat lasten kiipeillä puoliksi kaatuneen puun päällä, ja tyttäreni putosi ja löi päänsä. Palkan saavat päiväkodin tädit, ja se saa riittää. Samoin opettajat saavat palkkaa, ovat paljon parempi osaisia kuin minä, ja pitkät lomat vielä päälle, eivät tarvitse mitään meikäläisen vähistä rahoista.

Vierailija
10/56 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Meillä sama juttu.

Aiemmin olin itse jopa keräysvastuussa näistä lahjoista (ehkä sen takia kun oli pienemmät lapset tuli panostettua enemmän).

Nyt esikoinen teki tosi kivan kortin opettajalle. Nuoremman päiväkotiin ei viedä mitään kun on nyt eri ryhmässä ja syksyllä vaihtaa eskariin.

Vierailija
11/56 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 11:02"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 10:24"]

Paras oli kun eskarilaisen yksi vanhempi keräsi rahaa eskariopejen joululahjaan - 10€/lapsi. Ja kun eskarissa on 40 lasta... Mitä ihmettä he aikoivat ostaa 4000€:lla?

[/quote]

10x40=400.

[/quote]

Haah! :D Pikku näppäilymoka, ihan noin huono matikkapää mulla ei ole :D

-2-

Vierailija
12/56 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole koskaan ostanut itse mitään, jos on kimppalahja ollut että on kerätty 2€ niin olen antanut, vaikka en käsitä miksi opettajille pitää lahjoja kerätä. Sen käsitin että kun hän sai vauvan, oppilaat halusivat ostaa jotain vauvalle. Päiväkotiin en ole vaippapyllyjä vienyt, enkä usko että minun lastani on mitenkään erikoisen hyvin hoidettu, kunhan vahtivat koko laumaa, kerran tosin antoivat lasten kiipeillä puoliksi kaatuneen puun päällä, ja tyttäreni putosi ja löi päänsä. Palkan saavat päiväkodin tädit, ja se saa riittää. Samoin opettajat saavat palkkaa, ovat paljon parempi osaisia kuin minä, ja pitkät lomat vielä päälle, eivät tarvitse mitään meikäläisen vähistä rahoista.

[/quote]

Voi että kun tällaiset ihmiset karmivat minua, ihan kylmät väreet menee! Tällaisia saastoja maailma täynnä!

Mikä siinä on niin vaikeeta tajuta että on kohteliasta kiittää pienen lahjan tai kortin muodossa!

En yhtään ihmettele miksi olet huonompi osainen kuin opettaja tai lastenhoitaja!!!! Et edes ansaitsisi parempaa!

Jos ei ole rahaa niin pitäisi  jaksaa vähän nähdä vaivaa kortin tekemiseen ja siihen kirjoittaa KIITOS! Mutta tuskin tuollaiset juntit sitä edes osaa kirjoittaa kun tuntuu että sanavarastoon ei sellainen kuulu!

Vierailija
13/56 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin opettajan vinkkelistä voin sanoa, että opettajat eivät kaipaa lahjoja. Mitään ei siis tarvitse hankkia, korttiakaan ei tarvitse väkertää. Ihan riittää vaikkapa suullinen kiitos tai sähköpostin tai Wilman kautta kirjoitettu "kiitos ja hei hei" -viesti siinä kohtaa, kun lapsi siirtyy seuraavaan kouluun tai seuraavalle opettajalle.

Minua kyllä ihmetyttää, että lapsia pusketaan tuutista vuoden välein, jos ei ole varaa antaa paria euroa yhteislahjaan, meni se sitten kenelle tahansa, sukulaiselle tms. Ehkä kannattaisi jo harkita ehkäisyä, jos on raha noin tiukassa.

Vierailija
14/56 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on jo täynnä roinaa. Paras muistaminen on,  kun kiittää opettajaa/hoitajaa ja vaikkapa kertoo, miten hyvä hoito- tai koulupaikka lapsella on ym positiivista.  Se olisi ainakin itselleni paljon mukavampi muistaminen entä jokin kortti tai kukka, jonka kuka tahansa pystyy ostamaan.  Kuten joku jo sanoikin, on kohteliasta kiittää, mutta ei se vaadi välttämättä mitään tavaraa!

Vierailija
15/56 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Samoin. Meillä on ollut koulussa jo 11 vuotta lapsia ja tulee olemaan vielä 5 vuotta. En ole ostanut yhtään lahjaa. Jos ei lapsi saa opetusta ilman lahjakortteja ja viinipulloja, niin jo on kumma.

Hyville opettajille olen kyllä kiittänyt hyvin tehdystä työstä ja laittanut wilmaan kiitoksen, jos on ollut aihetta.

Mutta jos opettajalle ei riitä kiitos siitä, että kerron, kuinka hyvä minusta hänen tapansa on opettaa ja kuinka olen tyytyväinen kun opettaja sai lapselleni aukemaan kemiassa heikot sidokset, ei voi mitään.

Jos suomessa on menty siihen, että rahalla saa paremman opetuksen, niin se on sääli.

Kunnioitan jokaista opettajaa, joka ilmoittaa, ettei ota vastaan rahalahjoja, vaan jos joku haluaa muistaa, ostaa vaikka vuohen Afrikkaan. Näin meillä teki eräs opettaja. Mutta hänellä ei olekaan pikkurahan tarvetta.

Ehkä tosiaan osan opettajien taloudellinen tilanne on niin huono, että tarvitsevat ne viinipullot ja lahjakortit

Vierailija
16/56 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 11:08"]

[/quote]

Hoitaako  kaupankassa lastasi 8 h päivässä? Vaihtaa vaipan, syöttää, nukuttaa, lohduttaa kun äiti ja isä on jättänyt päiväkotiin työnpäivän ajaksi.

Kylläpä te ihmiset olette moukkia! Jos joutuisin (tai läheiseni joutuisi ) sairaalaan, niin kyllä veisin hoidon päätteeksi kakkua hoitajille ja lääkäreille!

[/quote]

Hoitajana täytyy sanoa, että mieluummin satasaa tuokin perheseesi. Minusta on aina noloa, kun vanhemmat tuo kakkuja ja muuta. Kiitos tuo hyvän mielen,mutta kakut on minusta jo liikaa. Me hoitajat teemme työtä ja ammatillisuuteen kuuluu, että se tehdään hyvin ja emme odota lahjuksia. Joten satsaa mieluummin perheeseesi, äläkä turhaan mieti kakkuja sairaalaan.

Vierailija
17/56 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 12:35"]

Näin opettajan vinkkelistä voin sanoa, että opettajat eivät kaipaa lahjoja. Mitään ei siis tarvitse hankkia, korttiakaan ei tarvitse väkertää. Ihan riittää vaikkapa suullinen kiitos tai sähköpostin tai Wilman kautta kirjoitettu "kiitos ja hei hei" -viesti siinä kohtaa, kun lapsi siirtyy seuraavaan kouluun tai seuraavalle opettajalle.

Minua kyllä ihmetyttää, että lapsia pusketaan tuutista vuoden välein, jos ei ole varaa antaa paria euroa yhteislahjaan, meni se sitten kenelle tahansa, sukulaiselle tms. Ehkä kannattaisi jo harkita ehkäisyä, jos on raha noin tiukassa.

[/quote]

Voitko kuvitella että ihmisillä voi elämäntilanteet muuttua? Meillä menee tällä hetkellä heikosti koska miehen (ennen menestynyt) yritys on konkurssin partaalla. Nyt hakee muita töitä ja sitten kun jotain löytää, niin ehkä meilläkin menee taloudellisesti paremmin taas.

Vierailija
18/56 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 12:35"]

[/quote]

Tässäpä se tulikin, että miksi opettajille ei mitään haluta laittaa. Käsi ojossa ollaan yhteislahjoja ottamassa ja vingutaan, että miksi pusketaan lapsia niin paljon, ettei ole varaa yhteislahjoihin. Hei haloo, perheeseen voi tulla sairautta, onnettomuus, kuolemaa tai vaikka mitä muuta.

Mutta opettaja käyttää aikaa miettimällä, että onko tuokin puskenut kakaroita liikaa.

Miksi teitä pitäisi lahjoa

Vierailija
19/56 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 11:51"]

[/quote]

Voi että kun tällaiset ihmiset karmivat minua, ihan kylmät väreet menee! Tällaisia saastoja maailma täynnä!

Mikä siinä on niin vaikeeta tajuta että on kohteliasta kiittää pienen lahjan tai kortin muodossa!

En yhtään ihmettele miksi olet huonompi osainen kuin opettaja tai lastenhoitaja!!!! Et edes ansaitsisi parempaa!

Jos ei ole rahaa niin pitäisi  jaksaa vähän nähdä vaivaa kortin tekemiseen ja siihen kirjoittaa KIITOS! Mutta tuskin tuollaiset juntit sitä edes osaa kirjoittaa kun tuntuu että sanavarastoon ei sellainen kuulu!

[/quote]

Ei mulla ole mitään erityistä syytä kiitellä niitä jotka tekee hommansa joten kuten, tytär kyllä kiittää sitten kun haluaa sellaisia opettajia jotka ovat sen ansainneet. Kuten jo tuossa joku sanoi, en todellakaan usko että opettajat haluaa joka vuosi jotain kippoja ja kuppeja, ja pitää teeskennellä että ai kun ihana, vaikka ei sovi sisustukseen eikä niillä mitään tee.

Osaan kyllä kiittää tarvittaessa. Esimerkiksi kiitin henkilökuntaa kun hoitivat teholla ja keskolassa meidän kaksosia, lähetin vielä joulunakin kortin molempiin paikkoihin jossa oli poikien kuvat ja kiitokset hyvästä hoidosta. Mutta en ala jokaiselle joka tekee työnsä suurinpiirtein oikein korteilla kiittelemään, eipä ole muakaan kiitelty turhia.

Vierailija
20/56 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myöskään vie lahjoja lasten pk-tädeille. He saavat palkan työstään ja vanhemmat/kunta maksaa hoidosta. Kiitän kyllä aina kauniisti kuluneesta kaudesta ja hyvästä hoidosta.

Monet opettajana työskentelevät ystäväni ovat samoilla linjoilla kanssani ja kokevat sen vaivaannuttavana, kun jotkut oppilaat tuovat valtavia lahjoja lukukauden päätteeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän