Mitä mieltä avioliitosta jossa ei seksiä
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 10:12"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 10:07"]
Näin aseksuaalina en kaipaa seksiä avioliittoon lainkaan, paitsi humalassa. Olen tehnyt valinnan ottaa välillä muutaman siiderin, jotta mies saa kaipaamaansa seksiä.
Avioliittomme on silti avioliitto, vaikka seksi ei jokaviikkoista olekaan. Perheemme on silti perhe, vaikka ihmislapsia ei olekaan.
[/quote]
Eli kyseessä ei ole yhteisestä sopimukseta seksittömyys, vaan mihen pitää saada. Ei ole todellakaan tervettä jos pitää vetää kännit, että pystyy koskemaan mieheensä. Voi taivas!
Tuolloin kannattaa otta puolisoksi toinen aseksuaali.
[/quote]
Kuten sanoin, olen itse tehnyt valinnan - mies ei sitä missään vaiheessa vaatinut tai edes ehdottanut. Avioliittoon ja yleensäkin ihmisten välisiin suhteisiin kuuluu kompromisseja. Rakastan miestä, mies rakastaa minua - seksin viehätystä en ymmärrä. Mikä on ongelmasi tässä kohtaa?
"Vetää kännit", joo, kaksi siideriä on ihan massiiviset kännit ;)
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 10:35"]
Näin aseksuaalina en kaipaa seksiä avioliittoon lainkaan, paitsi humalassa. Olen tehnyt valinnan ottaa välillä muutaman siiderin, jotta mies saa kaipaamaansa seksiä.
Avioliittomme on silti avioliitto, vaikka seksi ei jokaviikkoista olekaan. Perheemme on silti perhe, vaikka ihmislapsia ei olekaan.
[/quote]
Eli kyseessä ei ole yhteisestä sopimukseta seksittömyys, vaan mihen pitää saada. Ei ole todellakaan tervettä jos pitää vetää kännit, että pystyy koskemaan mieheensä. Voi taivas!
[/quote]
Kuten sanoin, olen itse tehnyt valinnan - mies ei sitä missään vaiheessa vaatinut tai edes ehdottanut. Avioliittoon ja yleensäkin ihmisten välisiin suhteisiin kuuluu kompromisseja. Rakastan miestä, mies rakastaa minua - seksin viehätystä en ymmärrä. Mikä on ongelmasi tässä kohtaa?
[/quote]
Miksi sitten edes tarvitset niitä siidereitä ennen seksiä? luuletko, että miehesi ei olisi avoin jos joku olisi hänestä aidosti seksuaalisesti kiinnostunut ja hän saisi vastakaikua tunteilleen...? Olen hyvä ystävä juuri tämmöisessä liitossa olevan mihen kanssa ja hänellä on luotettu salasuhde, missä hän purkaa seksuaalisuuttaan ja lisäksi heillä on lämmin luottamuksellinen ystävyys tämän naisen kanssa. kanttaa olla varuillaan.
[/quote]
Pari siideriä. Itse kirjoitat tässä, että seksiä vain humalassa. Lue oma tekstisi...
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 10:42"]
[/quote]
Pari siideriä. Itse kirjoitat tässä, että seksiä vain humalassa. Lue oma tekstisi...
[/quote]
Seuraavassa virkkeessä kirjoitan, kuinka paljon juon. Lue, mihin vastaaat.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 10:40"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miksi sitten edes tarvitset niitä siidereitä ennen seksiä? luuletko, että miehesi ei olisi avoin jos joku olisi hänestä aidosti seksuaalisesti kiinnostunut ja hän saisi vastakaikua tunteilleen...? Olen hyvä ystävä juuri tämmöisessä liitossa olevan mihen kanssa ja hänellä on luotettu salasuhde, missä hän purkaa seksuaalisuuttaan ja lisäksi heillä on lämmin luottamuksellinen ystävyys tämän naisen kanssa. kanttaa olla varuillaan.
[/quote]
Se, että en pysty kiihottumaan selvinpäin, on syy. Minulla on traumamenneisyyttä - tiedän, että alkoholi ei ole ratkaisu, mutta se on väliaikainen apu tilanteeseen. Käyn terapiassa asian vuoksi.
Olen kiinnostunut miehestäni seksuaalisesti, mutta en seksistä. Näkisin, että et ymmärrä aseksuaalisuutta tippaakaan.
Ap taas asialla. Yleisesti ottaen seksitön liitto on tuhoon tuomittu. Äkkiä kantapäät erisuuntiin.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 10:14"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 09:59"]
En ymmärrä. Miten voi vaan huomaamatta mennä esim.vuosi ilman seksiä ? Meneekö tuollaisten ihmisten koko elämä jotenkin huomaamatta ?
Meille seksi on perustarve, joka tuo suhteeseen läheisyyttä, kunnioitusta ja lämpöä. Kolmannen lapsen jälkeen oli 4kk tauko seksissä, kun mulla oli lantio niin kipeä että hyvä kun pystyi liikkumaan. Se ei ollut ongelma, koska kumpikin tiesi että tilanne on ohimenevä. Mutta siis pysyvästi tuollsinen tilanne on aika ankea.
[/quote]
Siihen seksittömyyteen ikään kuin ajautuu. Arjessa on niin valtavan paljon kuormaa, ei huomaa, aika menee. Ei pysähdytä. Pysähtymisellä tarkoitan suurempaa pysähtymistä ja arjen alle hautumisella isompaa kuin "tavallinen" vauva-arki.
Meillä esim. tuli valtavasti asioita, jotka vievät voimavaroja ja huomiota. Mies aloitti uuden firman ja oli koko ajan pois. Minä hoidin lapsilaumaa, huushollia, remontoin taloa, toivuin sektiosta. Ynnä muuta. Kun mies tuli kotiin, hän teki firman paperitöitä.
Tämä alkoi vähän ennen nuorimman lapsen syntymää ja jatkui vauvan syntymän jälkeen. Olimme asumuserossa pariinkin otteeseen, toisella kertaa ihan virallisesti. Mies havahtui mutta kun palattiin yhteen, arki ajautui samalle uomalle.
Nyt olen muuttanut pysyvästi pois ja ero vireillä (olen jo vastannutkin, olen muistaakseni nro 12) eikä meillä tosiaan ole vuoteen ollut minkäänlaista kosketuskontaktia, silti mies sanoo että tämä on parisuhde ja haluaa viettää juhannuksen perhejuhannuksena, yhdessä minun kanssani. Minä en halua.
Mustasukkainen tämä mies ei ole koskaan muuten ollut minusta. Sanoo, että täytyy luottaa. Niin täytyykin. Mutta ajatus siitä, että joku toinen mies olisi minusta kiinnostunut tai esim. tanssitaa, halaa tms., ei saa hänessä mitään liikkeelle.
rakkautta??!!!
[/quote]
Elämä on kaikkea tuota muillakin mutta miksi sulkea yksi osa kokonaan pois?? Voitko luopua esim peseytymisestä täysin tai syömisestä? Tai imuroimisesta, tiskikoneen täyttämisestä??
Tuskin - mutta seksin voi tiputtaa pois noin vain vaikkei siihen välttämättä mene edes enempää aikaa?? Ja useinmiten samalla menee hellyys ja läheisyyskin viemäriin.
Tämä ei siis vain ylläolevalle kirjoittajalle vaan kaikille niille jotka tekevät yksipuolisen valinnan seksittömyydestä puolison toiveista ja tarpeista huolimatta! En hyväksy parisuhteessa seksittömyyttä muuten kuin sairauden tms takia tai ehdottoman yhteisestä päätöksestä. Tai sitten vapaa avioliitto jolloin puutteessa oleva saa hakea tyydytyksen muualta. Lähelläni on ystävä joka elää tällaisessa avioliitossa ja tiedän miten se syö itsetuntoa ja ihmisyyttä....
No, itse en antaisi tilantenteen vain luisua seksittömyyteen. Arvostan itseäni ja tarpeitani liikaa.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 11:16"]
En ymmärrä. Miten voi vaan huomaamatta mennä esim.vuosi ilman seksiä ? Meneekö tuollaisten ihmisten koko elämä jotenkin huomaamatta ?
Meille seksi on perustarve, joka tuo suhteeseen läheisyyttä, kunnioitusta ja lämpöä. Kolmannen lapsen jälkeen oli 4kk tauko seksissä, kun mulla oli lantio niin kipeä että hyvä kun pystyi liikkumaan. Se ei ollut ongelma, koska kumpikin tiesi että tilanne on ohimenevä. Mutta siis pysyvästi tuollsinen tilanne on aika ankea.
[/quote]
Siihen seksittömyyteen ikään kuin ajautuu. Arjessa on niin valtavan paljon kuormaa, ei huomaa, aika menee. Ei pysähdytä. Pysähtymisellä tarkoitan suurempaa pysähtymistä ja arjen alle hautumisella isompaa kuin "tavallinen" vauva-arki.
Meillä esim. tuli valtavasti asioita, jotka vievät voimavaroja ja huomiota. Mies aloitti uuden firman ja oli koko ajan pois. Minä hoidin lapsilaumaa, huushollia, remontoin taloa, toivuin sektiosta. Ynnä muuta. Kun mies tuli kotiin, hän teki firman paperitöitä.
Tämä alkoi vähän ennen nuorimman lapsen syntymää ja jatkui vauvan syntymän jälkeen. Olimme asumuserossa pariinkin otteeseen, toisella kertaa ihan virallisesti. Mies havahtui mutta kun palattiin yhteen, arki ajautui samalle uomalle.
Nyt olen muuttanut pysyvästi pois ja ero vireillä (olen jo vastannutkin, olen muistaakseni nro 12) eikä meillä tosiaan ole vuoteen ollut minkäänlaista kosketuskontaktia, silti mies sanoo että tämä on parisuhde ja haluaa viettää juhannuksen perhejuhannuksena, yhdessä minun kanssani. Minä en halua.
Mustasukkainen tämä mies ei ole koskaan muuten ollut minusta. Sanoo, että täytyy luottaa. Niin täytyykin. Mutta ajatus siitä, että joku toinen mies olisi minusta kiinnostunut tai esim. tanssitaa, halaa tms., ei saa hänessä mitään liikkeelle.
rakkautta??!!!
[/quote]
Elämä on kaikkea tuota muillakin mutta miksi sulkea yksi osa kokonaan pois?? Voitko luopua esim peseytymisestä täysin tai syömisestä? Tai imuroimisesta, tiskikoneen täyttämisestä??
Tuskin - mutta seksin voi tiputtaa pois noin vain vaikkei siihen välttämättä mene edes enempää aikaa?? Ja useinmiten samalla menee hellyys ja läheisyyskin viemäriin.
Tämä ei siis vain ylläolevalle kirjoittajalle vaan kaikille niille jotka tekevät yksipuolisen valinnan seksittömyydestä puolison toiveista ja tarpeista huolimatta! En hyväksy parisuhteessa seksittömyyttä muuten kuin sairauden tms takia tai ehdottoman yhteisestä päätöksestä. Tai sitten vapaa avioliitto jolloin puutteessa oleva saa hakea tyydytyksen muualta. Lähelläni on ystävä joka elää tällaisessa avioliitossa ja tiedän miten se syö itsetuntoa ja ihmisyyttä....
[/quote]
edellinen vastaa.
En ole yksipuolisesti meidän ex-avioliitosta pudottanut seksiä pois. Kyllä siinä mies ihan yhtä aktiivisesti oli seksitön.
Mies ei edes valittanut. Minä kylläkin. Mies tyytyi tilanteeseen, tekemättä itse mitään sen eteen että tilanne korjaantuisi. Yksin on vaikea, jos toinen ei oma-aloittesesti edes koske, ei halaa,e i mitään.
Olisimme tarvinneet uuden parisängyn, koska vanhan kapean pari- joustinsängyn jouset lasahti, siinä oli kahden hyvin eri kokoisen ja painoisen vaikea nukkua. Mies isompana nukkui, minä en.
Otimme erillissängyt. Uuteen parisänkyyn ei ollut varaa !!!! siihen ei visa vinkunut. Minä olin äitiyslomalla ja koska kustansin ruuan, lapset kokonaan, remonttitarpeet aina kiinteisiin kalusteisiin saakka (kylppäri), olin sitä mieltä että mies voisi ostaa sen parisängyn.
Ei ostanut, koska ei ollut rahaa, ei senkään jälkeen kun eräs läheinen antoi lahjakortit Ikeaan, noin 100 e. Ei sillä sänkyä olisi saanut, mutta vähän apuja. Ei ollut rahaa. Parisänkyyn. Moneen muuhun oli.
En tarkoita että jää pois vain itse akti, nainti, vaan tarkoitan juuri sitä, että jää pois kaikki. Ne arjen pienet hellyyden osoitukset, ohimennen hipaisut, pienet lämpimät kommentit.
On vaikea harrastaa seksiä tai olla lähellä, jos puoliso on koko ajan pois kotoa. Lähtee aamulla,t ulee illalla, jos on kotona, tekee firman paperitöitä. Perheelle aikaa, parisuhteelle tai puolisolle aikaa, sitä ei ole, koska yrittäjä ei voinut ottaa vapaata iltaa.
Yrittäjyys 24/7 ei kuitenkaan tuonut leipää taloon, siksi oli tehtävä niin paljon että firma saatiin pyörimään... seliseli ja paljon muuta, miehen omia kommentteja.
Tähän aikaan ja ajanjaksoon liittyi paljon paljon muitakin stressi- ja rasitetekijöitä, jotka yksinkertaisesti uuvuttivat minut lähes romahduksen partaalle. En halua kertoa niistä täällä. Se elämä oli helvetti, painajainen. Toiset pariskunnat löytävät lohdun toisistaan,läheisyys tiivistyy. Meillä tapahtui niin, että mies pakeni töihinsä. Minä jäin kotiin yksin taakkojeni alle. Miksi minä en jakanut miehen taakkoja, joka oli hänen firmansa? Kyllä jaoin. Keskustelimme, että nyt jus se yrityksen alulle laittaminen on se tärkeä asia jne. Sitä kestäisi vain vähän aikaa, ei elämän ikä. Tuin, annoin hänelle mahdollisuuden. Olisin tehnyt paperityöt, laskutukset, mutta hän ei antanut minun hoitaa niitä.
Mutta hän itse ei tullut milään tavalla arkeen ja lapsiin vastaan. Hän oli vain töissään.
Kyllä; rakkaudettomuus ja seksittömyys syö ihmistä. Viimeksi mies koski minuun vuosi sitten. Olimme lomalla, noin viikon ajan olin olemassa hänelle. Koskeminen johti seksiin. Sen aktin jälkeen, heti seuraavana päivänä, ne pienet kosketukset ja huomaaminen katosi. Minä olin taas itsestään selvyys, minua ei tarvinnut noteerata mitenkään. Suutuin siitä. Sen jälkeen mies ei ole koskenut minuun vahingossakaan. Kiertää kaukaa. Sitten laittoi eron vireille. Koko ajan kuitenkin kertoo, että rakastaa, ja hyllyn kannattimia poratessaan, lasten fillareita korjatessaan ym. kertoo, että TÄMÄ on rakkautta.. tämä on parisuhde.
Ja sitten sinä väität, että se olen minä, joka olen tämän liiton seksittömään tilaan laittanut.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 10:56"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 10:40"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Se, että en pysty kiihottumaan selvinpäin, on syy. Minulla on traumamenneisyyttä - tiedän, että alkoholi ei ole ratkaisu, mutta se on väliaikainen apu tilanteeseen. Käyn terapiassa asian vuoksi.
Olen kiinnostunut miehestäni seksuaalisesti, mutta en seksistä. Näkisin, että et ymmärrä aseksuaalisuutta tippaakaan.
[/quote]
En varmasti ymmärrä aseuksaalisuutta. En myöskään ymmärrä miksi toinen on aseksuaalin kanssa jos on normaalit tarpeet. Kaksi aseksuaalia niin homma on täydellinen.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 11:16"]
[/quote]
rakkautta??!!!
[/quote]
[/quote]
Höpöhöpö!! Ei kenenkään pidä suostua mihinkään sellaiseen mitä ei itse halua. Ei seksiin ole olemassa mitään velvoitetta koskaan ja seksihullut opetelkoot tyydyttämään itsensä. Sellainen joka vonkaa omaa jo valmiiksi olemattoman itsetunnon eikä sellaista tarvitse kenenkään sietää.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 12:18"]
Ei seksiin ole olemassa mitään velvoitetta koskaan ja seksihullut opetelkoot tyydyttämään itsensä.
[/quote]
Myöskään avioliittoon ei ole mitään velvoitetta. Naiset, jotka eivät kykene täyttämään "aviollisia velvoitteitaan" (sic!) voivat yhtä hyvin elää yksin, jos kumppanin läheisyys ja tarpeet eivät kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 12:22"]
Ei seksiin ole olemassa mitään velvoitetta koskaan ja seksihullut opetelkoot tyydyttämään itsensä.
[/quote]
Myöskään avioliittoon ei ole mitään velvoitetta. Naiset, jotka eivät kykene täyttämään "aviollisia velvoitteitaan" (sic!) voivat yhtä hyvin elää yksin, jos kumppanin läheisyys ja tarpeet eivät kiinnosta.
[/quote]
Naiset joilla on aivot elävätkin mieluummin yksin kuin suostuvat edes säälistä moiseen oksettavaan pakottamiseen.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 09:56"]
Asiat eivät ole toivotulla tavalla. Näin vain on käynyt. Muuta hellyyttä välillämme on mutta ajatuskin seksistä on ahdistava. Toinen meistä haluaisi nyt perheen, ja siksi tilanne on alkanut kärjistyä. Vuodet seksittömyydessä ovat tähän saakka jotenkin vain sujuneet. Olemme hyvin läheisiä toisillemme. Kumpikin tekee todella paljon töitä myös. -ap-
[/quote]
Ahdistaako seksi siis molempia? Vai vain sinua? Mielestäni kummankin pitäisi olla onnellinen siinä parisuhteessa, edes silloin kun lapsi suunnitelmallisesti laitetaan tilaukseen. Monelle kyllä tulee ero vaikka olisi lapsi saatu rakkauden täyteiseen liittoon, mutta se että lapsi laitetaan alulle silloin kun on jonkin sortin kriisi meneillään. En suosittele. Eikä niin pitäisi toimia. Lapsi ei tee asioita yhtään helpommaksi, päinvastoin.
Jos toinen haluaa seksiä ja toinen ei, sanoisin että älkää tehkö yhdessä sitä lasta. Perheenne hajoaa jossain vaiheessa.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 12:51"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 12:22"]
[/quote]
[/quote]
Naiset joilla on aivot elävätkin mieluummin yksin kuin suostuvat edes säälistä moiseen oksettavaan pakottamiseen.
[/quote]
Kyllä, ja naiset, joilla on aivojen lisäksi vielä sydän, tajuavat ihan itse lähteä, jos eivät pysty vastaamaan toisen tarpeisiin.
Minusta sellainen suhde, jossa ei ole seksiä (ja pikkuista omistamisenhalua ja mustasukkaisuutta), on paljas kaverisuhde. Englannin sana rakastelulle eli make love (tehdä rakkautta) on aika osuva.
En itse pysty sellaisessa kaverisuhteessa elämään. Jätin aikanaan sellaisen miehen, onneksi ei ollut lapsia.
Tässä suhteessa meillä oli aika kun lapset oli pieniä, että seksiä oli harvemmin, mutta oli sitä kuitenkin. Nyt kun ne on isoja, nautin taas seksistä ja on ihanaa, että mieheni haluaa. Jos ei haluaisi, tuntisin itseni hylätyksi ja epänaiselliseksi.
Ei semmoinen kaverisuhde voi onnistua pidemmän päälle, jos toinen haluaa seksiä, ei se ainakaan ole terve suhde. Joskus mietin, että onko ne sellaiset miehet/naiset, jotka ei puolisoon koske, homoja/lesboja, vai mikä niitä vaivaa. Yksi sukulainen meni komeasti naimisiin isoissa jättihäissä ja muutaman vuoden päästä päätti, ettei voi elää valheessa. Jätti vaimon ja muutti miehen kanssa asumaan. Vaimo olikin mulle humalassa itkenyt, että miksei se koske....Joskus sosiaalinen paine ja paheksunta voi olla valtava, ja ihminen luo paineen vuoksi kulissin. Väärinhän se homo tekee siinä toista kohtaan. On eri asia, jos pariskunnalle on ok, että ei ole seksiä, mutta ei se, joka ei omasta päätöksestään halua vuosiin seksiä/puolisoaan, saa pakottaa toista elämään ilman seksiä. Sitten pitää olla joko eri tiet, tai vapaa liitto.
En ymmärrä ap miksi seksi ahdistaa? Jos seksi ennenkin on ollut ok, täysin normaalia ja luonnollista toimintaa, jos ei onnistu, pitää hakea apua ammattilaiselta.
Avioliittoon kyllä kuuluu seksi, ehdottomasti, muuten se on kämppäkaveruutta. Minä ainakin asuisin vaikka naisen tai jonkun sukulaisen/sisarukseni kanssa mielummin kuin miehen kanssa jos ei olisi seksi mitenkään kuvioissa. Jos ei ole seksihaluja toiseen, niin ei rakkauttakaan ole, ei sellaista jota tunnetaan puolisoa kohtaan, seksi on rakastelua, vaikka se päällepäin näyttääkin typerältä ja ällöltä touhulta.
En myöskään käsitä näitä jotka ei saa mitään seksistä, onko kyse siitä että eivät ole koskaan saaneet orgasmia? En usko että jos saa kunnon orgasmin, naisen tapauksessa emätinorgasmin, voisi siitä koskaan luopua.
[/quote]
rakkautta??!!!
[/quote]
Kontrollinhalua?