Vtuttaa kun mies nukkuisi aina vähintään kymmeneen. Kaikki parhaat aamut menee,kun mitään ei voi tehdä yhdesså aamulla.
Esim lähteä kirkonkylån rantakahvilaan haistelemaan aamua.
Kai pitää etsiä aamuvirkku mies.
Olen esittänyt ratkaisuksi, että ottas sitten päivätorkut.
Aamuvarhainen on päivän paras hetki.
Kommentit (355)
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsytää kun muija nousee aina kahdeksalta ja minä nukun jonnekin puoli kymppiin. Siinä vaiheessa haluan seksiä. Sen takia sen toisen pitäisi olla siinä vieressä. Voisi sitten alkaa vehtaamaan. Tuntuu meinaan aika typerältä huudella sängystä jo täysissä pukeissa olevalle, että tuleppas sieltä tänne muhinoimaan. Ei oikein toimi, sen voin kertoa.
Nyt sitten mallina on se, että pitää laittaa herätyskello piippaamaan seiskalta viikonloppuisinkin. Sitten tyttöystävän hemppailut ja sen jälkeen takaisin nukkumaan pariksi tunniksi. Arvatenkin tämäkään ei toimi kunnolla. Tyttöystävä ei usein anna, koska ”sit sä vaan jäät tänne kuitenkin nukkumaan”.
Ja aamuseksi on parasta. Illalla ajatukset on muualla.
Mulla menee just toisinpäin. Aamulla ajatukset on tulevassa päivässä, mitä pitää tehdä ja hoitaa, mitä haluaisi tehdä, miten aikatauluttaa asiat.. illalla jaksaa sitten keskittyä kaikkeen mukavaan. Ja vähän(!) väsyneenä itse ainakin olen paljon halukkaampi, kuin ihan vasta heränneenä ja pirteenä.
Vierailija kirjoitti:
Vituttaa kun kerrankin sais nukkua silleen kun omaan tarpeeseen sopisi niin ämmä länkyttää jostain menoista ihan ku klo 11 ei enää vois talosta ulos mennä.
Riippuu menosta. Meidän esimerkiksi pitäisi tänään lähteä tuttavien mökille. Tuttavat ovat molemmat aamuvirkkuja. Minua ärsyttää se, että kun tarkoitus on, että menemme sinne syömään, niin aikaisin aamulla heränneet tuttavaparat joutuvat olemaan nälissään tunteja ennen kuin me edes saavumme paikalle. Mies kun nousee sängystä vasta siinä kun heillä olisi jo ruoka-aika. Sitten vielä noin 2 tunnin aamukahvit ja reilu tunnin ajomatka mökille. Perillä ollaan kun on tuttavien saunanlämmitysaika, mutta sitten aletaan tehdä ruokaa. Saunaan päästään kun on tuttavien nukkumaanmenoaika.
Olisi kauhean kiva että edes kerran kesässä mies voisi sen verran joustaa, että pääsisimme lähtemään liikkeelle edes puolilta päivin, koska hänen joustamattomuutensa vaikuttaa monen muunkin ihmisen päivään niin paljon. Olen sanonut ettei hänen ole sinne pakko lähteä, mutta minkäs teet kun hän haluaa, on yksi miehen lempipaikoista kesällä.
Illalla jouduin aamuvirkun ADHD-isosiskon jälkeen järjestämään sotkuja ja rauhoittumaan. Seuraavana aamuna oli heti niskassa taas. Nyt on onneksi oma koti, kännykkä on tietenkin kiinni pitkälle aamuun ettei taas soittelisi ja häiritsisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vituttaa kun kerrankin sais nukkua silleen kun omaan tarpeeseen sopisi niin ämmä länkyttää jostain menoista ihan ku klo 11 ei enää vois talosta ulos mennä.
Riippuu menosta. Meidän esimerkiksi pitäisi tänään lähteä tuttavien mökille. Tuttavat ovat molemmat aamuvirkkuja. Minua ärsyttää se, että kun tarkoitus on, että menemme sinne syömään, niin aikaisin aamulla heränneet tuttavaparat joutuvat olemaan nälissään tunteja ennen kuin me edes saavumme paikalle. Mies kun nousee sängystä vasta siinä kun heillä olisi jo ruoka-aika. Sitten vielä noin 2 tunnin aamukahvit ja reilu tunnin ajomatka mökille. Perillä ollaan kun on tuttavien saunanlämmitysaika, mutta sitten aletaan tehdä ruokaa. Saunaan päästään kun on tuttavien nukkumaanmenoaika.
Olisi kauhean kiva että edes kerran kesässä mies voisi sen verran joustaa, että pääsisimme lähtemään liikkeelle edes puolilta päivin, koska hänen joustamattomuutensa vaikuttaa monen muunkin ihmisen päivään niin paljon. Olen sanonut ettei hänen ole sinne pakko lähteä, mutta minkäs teet kun hän haluaa, on yksi miehen lempipaikoista kesällä.
Miehesi on huonokäytöksinen törppö. Miksi tuttavat suostuvat tuollaiseen, että muokkaavat oman päivärytmin miehesi mukaan? Hurauttaisin vierailemaan yksin ja mies saisi jäädä kotiin nukkumaan.
Ei me kaikki iltavirkut olla noin taukkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan aamuja. Hiton linnut aloittaa jo seitsemältä, auringonnousu on niin kirkas ettei sitä voi katsoa. Aamukahvi pitää juoda suljettujen verhojen takia koska aurinko paistaa silmiin. Inhottaa lähteä kauppaan tai mihin nyt onkaan asiaa ihoa ja silmiä polttavassa auringossa. Väsyttääkin niin kovin. Ruoka ei maistu
Illalla olo rauhoittuu, kun tuuli viilenee ja tuo tulvahduksen illan tuoksua. Auringonlaskun punaa en koskaan kyllästy katsomaan, eikä se se häikäise silmiäni. Ruoka maistuu koko päivän edestä. Alan tehdä rästiin jääneitä kotihommia, kuten pestä pyykkiä. Kuuntelen musiikkia. Ok-talo, niin naapureista ei tarvitse välittää. Olen virkeimmilläni klo 22 jälkeen.
Sinä oletkin joku ihmeen vampyyri, ei normaaleilla ihmisillä ole vaikeaa syödä päiväsaikaan.
Kyllä mökille lähtö puolilta päivin on ihan ok, paitsi jos on monien tuntikausien ajomatka. Mikä estää heitä syömästä jotain, ei kait nälässä tarvitse teitä odotella? Kyllähän se uusi nälkä tulee iltapäivällä jos aamulla varhain nousevat.
Kyllä myös mökinomistajat voivat mennä joskus niiden kutsumiensa vieraiden ehdoilla? Mikään ei ole sen hienompaa kuin istua mökkilaiturilla tai rannassa kauniina, lämpimänä kesäiltana.
Eivät kai he itsekään ehkä mene klo 20.00 mökkiin ja laita kaihtimet kiinni?
Saunoa voi myös illemmalla, meillä ainakin on mökillä sauna lämpimänä monta tuntia iltapäivästälä alkaen kun on vieraita kutsuttu.
Saunotaan pitkän kaavan mukaan pitkin iltapäivää ja iltaa.
Syödään ja juodaan myös rennosti, ei mitään aikataulutettua ohjelmaa vaan tilanteen mukaan.
En usko, että nämä aamuvirkut mökinomistajat raaskivat itsekään kovin varhain mennä nukkumaan.
Miksi edes sitten ovat hankkineet mökin jos nukkuvat kauniit kesäillat?
Itselle ei olisi kivaa jos vieraat tulisivat mökille kovin aikaisin aamulla tai aamupäivällä. Mieluummin juuri iltapäivällä.
Yleensähän sovitaankin joku ajankohta, eikö järkevää olisi ollut sopia se myöhemmäksi kun mies on hidas lähtemään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on huonokäytöksinen törppö. Miksi tuttavat suostuvat tuollaiseen, että muokkaavat oman päivärytmin miehesi mukaan? Hurauttaisin vierailemaan yksin ja mies saisi jäädä kotiin nukkumaan.
Muuten totta, mutta miksi tuttavat joutuvat olemaan nälässä? Eivätkö voi ottaa päivällä välipalaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ne asiat pitää juuri aamulla tehdä? Haistella kirkonkylän kahvilan aamua... No just.
Kaunis, ihana aamu on vain aamulla. Ei aamutunnelmaa voi haistella illalla. Minä en pidä yhtään auringonlaskuista, jota tutuilla on insta pullollaan. Ilkeä punainen valo.
Eikä se tori tai torikahvila ole kovin kauan auki.
Täällä moni muukin kauppa menee klo 17-18 kiinni. Meidän perheellä on jo kiire ehtiä noihin, jos eka syödään kotona lounasta.
Ja muista asioista, kuten kotitöistä sanoinkin, että mielellään saisi mies noita tehdä yöllä, mutta ei tee. Ehkä se illanvietto yksin ei ole niin kivaa ikkunoita pesten, kuin tv:tä tuijottaen.
T. 256
Tämä on totta. Eivät ne iltakukkujat kotitöitä myöhään illalla tee, vaan juurikin tuijottavat ruutua tms. Itse herään monesti aika aikaisin ja silloin myös saan kotityöt aktiivisimmin tehtyä: pyykit koneeseen, keittiön siivous jne ja on kiva taas viettää päivä siistissä kodissa.
Minä taas tykkään tehdä kotitöitä klo 20-23. Mikä ihme siinä on, että minä ymmärrän sen, että on monia tapoja tehdä kotitöitä, kun joillekin aamuihmisille tuntuu olevan vain yksi ja oikea tapa tehdä ja kokea asiat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten totta, mutta miksi tuttavat joutuvat olemaan nälässä? Eivätkö voi ottaa päivällä välipalaa?
Tai syödä ihan normaalisti. Ja tarjota välipalaa omassa aikataulussaan kulkeville vieraille.
Minä en riemusta kiljuisi jos mökkipihalle vieraat ilmestyisivät aamulla tai aamupäivällä.
Vaikka itse heräisinkin aikaisin niin haluaisin olla aamupäivän rauhassa ja hieman järjestellä paikkoja ja tarjoilua ym. Myös en jaksaisi koko päivää olla vieraiden kanssa. Varsinkaan jos eivät ole ihan tuttuja. Mieluummin sitten valvon pitempään illasta heidän kanssaan. Kun on jo rennompi tunnelma.
Luulen, että useimmille mökkiläisille sopii vieraiden iltapäivästä tuleminen ihan hyvin. Voihan siinä itselleen ruokaa tai välipalaa laittaa. Eihän siinä nyt hullukaan nälässä odottele.
Mökin omistajahan se määrää milloin sitten syödään vieraiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihaan aamuja. Hiton linnut aloittaa jo seitsemältä, auringonnousu on niin kirkas ettei sitä voi katsoa. Aamukahvi pitää juoda suljettujen verhojen takia koska aurinko paistaa silmiin. Inhottaa lähteä kauppaan tai mihin nyt onkaan asiaa ihoa ja silmiä polttavassa auringossa. Väsyttääkin niin kovin. Ruoka ei maistu
Illalla olo rauhoittuu, kun tuuli viilenee ja tuo tulvahduksen illan tuoksua. Auringonlaskun punaa en koskaan kyllästy katsomaan, eikä se se häikäise silmiäni. Ruoka maistuu koko päivän edestä. Alan tehdä rästiin jääneitä kotihommia, kuten pestä pyykkiä. Kuuntelen musiikkia. Ok-talo, niin naapureista ei tarvitse välittää. Olen virkeimmilläni klo 22 jälkeen.
Sinä oletkin joku ihmeen vampyyri, ei normaaleilla ihmisillä ole vaikeaa syödä päiväsaikaan.
Luulen tuon kirjoittajan viitanneen näihin helteisiin, kuumuus vie ruokahalun.
Suurin osa ihmisistä on aamu-unisia. Silti maailma on rakennettu vähemmistön mukaan. En vieläkään ymmärrä miksi he*vetissä raksalle pitää mennä töihin 7.00. Etenkin kerrostaloasuntojen remontoinnissa älyttömän kiva, kun ensimmäiseen tuntiin ei saa tehdä mitään meluisaa, joten yritetään keksiä jotain. Sitten kun saa aloittaa niin kyllä se oikeasti hävettää alkaa klo 8.00 piikata lattiakaivoa irti, mutta kun pakko ne päivän työt on ehtiä tehdä. Ja huutoahan siitä aina tulee, vaikka meluilmoituskin on tehty, me työntekijät vaan ei valitettavasti voida työajoille mitään. Mielellään menisi myöhemmin niin saisi nukkua aamulla edes vähän normaalimmin.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä on aamu-unisia. Silti maailma on rakennettu vähemmistön mukaan. En vieläkään ymmärrä miksi he*vetissä raksalle pitää mennä töihin 7.00. Etenkin kerrostaloasuntojen remontoinnissa älyttömän kiva, kun ensimmäiseen tuntiin ei saa tehdä mitään meluisaa, joten yritetään keksiä jotain. Sitten kun saa aloittaa niin kyllä se oikeasti hävettää alkaa klo 8.00 piikata lattiakaivoa irti, mutta kun pakko ne päivän työt on ehtiä tehdä. Ja huutoahan siitä aina tulee, vaikka meluilmoituskin on tehty, me työntekijät vaan ei valitettavasti voida työajoille mitään. Mielellään menisi myöhemmin niin saisi nukkua aamulla edes vähän normaalimmin.
Kyllä. Ihan kauhulla odotan makuuhuoneeni vieressä alkavaa kerrostalon rakentamista. Vuoden, pari saa unohtaa nukkumisen seitsemää pidempään. Kidutusta.
Minua taas on ärsyttäneet ne miehet, jotka menevät niin aikaisin nukkumaan, ettei illalla voi mennä myöhään syömään, leffaan tai lasilliselle. Kun on vaan pakko herätä aikaisin, jotta tuntisi olevansa kunnon ihminen.
Itse valvon lomalla kolmeen asti ja heräilen siinä 11 aikoihin. Ei ole miehelle ongelma, ja jos olisi, vaihtaisin miestä.
Tämä on luonnollinen unirytmini, ei valintani.
Ymmärtääkseni jokaisella on oikeus omaan unirytmiin, onhan sinullakin. Jos olet aamuvirkku olet, jos miehesi haluaa nukkua aamulla hänen täytyy saada nukkua. Kun olet tuollainen uikuttaja, miehesi voisi iltavirkkuna häiritä Sinun uniasi, olisi muuten sinulle ihan oikein. Aamuvirkut ovat rasittavia ihmisiä, koska heillähän on ainut oikea unirytmi. Sain kokea aina ihme valitusta lapsuudenkodissani koska olen iltavirkku, aina sellaista ihme naljailua sun muuta. Minulla oli pitkään parisuhde aamuvirkun miehen kanssa, hän antoi minun aina nukkua, ja minä annoin hänen mennä aikaisin nukkumaan. Kunnioitusta toista kohtaan HALOO........................Oletko läheisriippuvainen kun haluat raahata miestäsi aamukahville, miksi et voi mennä yksin. Olet muuten todella rasittava, toivottavasti miehesi tajuaa erota sinusta, ihme uikuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävää, miten monista jotkut vain ovat aamuihmisiä ja toiset eivät. Kaikkihan teini-iässä nukkuvat myöhään ja samaten yönsä juhlivat/pelailevat. Ei sillä ole minkään rytmin kanssa mitään tekemistä vaan unen tarpeen kanssa. Jos pelaa myöhään, nukkuu myöhään. Itsekin kasvoin aikuiseksi ja aloin heräämään aamulla, että päivän aikana ehtii tehdä kaiken. Tiedän, että mieskin herää, mutta jää loikoilemaan. Täytyykin tästä mennä kiskomaan se ylös...
Minä ainakin olen selkeä aamuihminen. Herään aina samaan aikaan aamuisin ilman herätyskelloa huolimatta siitä kuinka myöhään menen nukkumaan. En ole tarvinnut herätyskelloa sitten nuoruusvuosien.
Sama täällä. Jos nukun kovin pitkään aamulla, vaikka olisi illalla nukkumaan meno mennyt ns. pikkutunneille, minulla on suorastaan huono olo, ihan fyysisesti siis.
En tarkoittanut, etteikö meissä olisi yksilöllisiä eroja. Tarkoitin, että kaikista kyllä löytyy joustoa, jos niin haluaa. Se, että "en vain ole aamuihminen" on kovin lapsellinen tekosyy nukkua kaikki viikonloput puoleen päivään.
Mikä lapsellinen tekosyy, olen koko ikäni ollut iltaihminen jo lapsuudesta asti. Tämä on ihmisen luontainen kello, joku on aamuihminen toinen on iltaihminen, siinä ei ole lapsellisuuden kanssa mitään tekemistä. Kasva itse aikuiseksi ja lue tietoa ihmisen luontaisesta kellosta.
Nainen50
En ole varsinaisesti iltavirkku, mutta olen todella aamu-uninen. Minulle paras unirytmi on n.24-10. Nukahdan helposti viimeistään puoliltaöin, mutta en herää millään ainakaan ennen yhdeksää, ihan sama vaikka olisin käynyt nukkumaan iltayhdeksältä. Minulle on vain täysin luonnotonta herätä aikaisin ja siksi olenkin kuin zombie aina iltapäivisin, kun olen joutunut heräämään töihin 6.00.
Enkä jaksa kuunnella enää YHTÄÄN "kävisit nukkumaan aiemmin"-kommenttia. Sillä ei ole mitään merkitystä mihin aikaan käy nukkumaan, jos pitää herätä luonnottoman aikaisin. Silloin on aina yhtä väsynyt, huolimatta siitä onko nukkunut 8 vai 5 h.
Olen itse eronnut, monta vuotta elellyt jo yksin lasten kanssa ja jos vielä erehdyn joskus suhteeseen, en ikinä ottaisi aamu-unista miestä. Pilaa tehokkaasti koko päivän. Suomessa yhteiskunta toimii siten, että aamulla se käynnistyy ja aikaisin illalla rauhoittuu, tämä on ihan valon määränkin sanelemaa. Kun meillä oli lapset pieniä, he heräsivät 7-8 aikaan, kuten pienillä on tapana. Isä posotteli tyytyväisenä kymppiin, jolloin nousi rauhalliselle aamupalalle kun minä olin jo virtaa täyttä olevien muksujen kanssa ulkoilemassa. Kun tultiin 11 jälkeen sisään, lapsille piti laittaa nopsaa lounas ja klo 12 päiväunille, jolloin mies vasta lopetteli rauhaisaa aamiaistaan. Silloin alkoi mulla päivän rauhaisa oma aika, olinhan jo n. 4-5 h hoitanut lapsia. Miehelle taas olisi rennon aamupalan päälle maistunut seksi.
Arvatkaa ottiko päästä kun toinen koki Oikeudekseen elää eri rytmiä kuin muu perhe? Lasten rytmi on mikä on, niiden kans on noustava. Olin itsekin nuorena aamu-uninen, mutta kykenin muuttamaan rytmini kun oli pakko. Mieti ap tarkkaan, hankitko lapsia tuollaisen ihmisen kanssa. Tiedän muitakin perheitä, joissa mies ei edes lasten tulon myötä muuttanut rytmiään.
ole huoletta tuolla sinun asenteellasi mies tuskin enään kovin pitkään tulee lainkaan "kotiin"
No jos kaikki on tarkalleen samoin kuin nukkumaan mennessä; koneessa likaiset astiat, pyykit pesemättä tai edelleen narulla, samat roskat lattialla ja samat tavarat samoissa väärissä paikoissa, niin ei siinä kristallipalloa tarvita kertomaan että mitään kotitöitä ei ole tehty.