Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vtuttaa kun mies nukkuisi aina vähintään kymmeneen. Kaikki parhaat aamut menee,kun mitään ei voi tehdä yhdesså aamulla.

Vierailija
17.07.2020 |

Esim lähteä kirkonkylån rantakahvilaan haistelemaan aamua.

Kai pitää etsiä aamuvirkku mies.
Olen esittänyt ratkaisuksi, että ottas sitten päivätorkut.

Aamuvarhainen on päivän paras hetki.

Kommentit (355)

Vierailija
261/355 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävää, miten monista jotkut vain ovat aamuihmisiä ja toiset eivät. Kaikkihan teini-iässä nukkuvat myöhään ja samaten yönsä juhlivat/pelailevat. Ei sillä ole minkään rytmin kanssa mitään tekemistä vaan unen tarpeen kanssa. Jos pelaa myöhään, nukkuu myöhään. Itsekin kasvoin aikuiseksi ja aloin heräämään aamulla, että päivän aikana ehtii tehdä kaiken. Tiedän, että mieskin herää, mutta jää loikoilemaan. Täytyykin tästä mennä kiskomaan se ylös...

Minä ainakin olen selkeä aamuihminen. Herään aina samaan aikaan aamuisin ilman herätyskelloa huolimatta siitä kuinka myöhään menen nukkumaan. En ole tarvinnut herätyskelloa sitten nuoruusvuosien. 

Sama täällä. Jos nukun kovin pitkään aamulla, vaikka olisi illalla nukkumaan meno mennyt ns. pikkutunneille, minulla on suorastaan huono olo, ihan fyysisesti siis.

Vierailija
262/355 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävää, miten monista jotkut vain ovat aamuihmisiä ja toiset eivät. Kaikkihan teini-iässä nukkuvat myöhään ja samaten yönsä juhlivat/pelailevat. Ei sillä ole minkään rytmin kanssa mitään tekemistä vaan unen tarpeen kanssa. Jos pelaa myöhään, nukkuu myöhään. Itsekin kasvoin aikuiseksi ja aloin heräämään aamulla, että päivän aikana ehtii tehdä kaiken. Tiedän, että mieskin herää, mutta jää loikoilemaan. Täytyykin tästä mennä kiskomaan se ylös...

Minä ainakin olen selkeä aamuihminen. Herään aina samaan aikaan aamuisin ilman herätyskelloa huolimatta siitä kuinka myöhään menen nukkumaan. En ole tarvinnut herätyskelloa sitten nuoruusvuosien. 

Silti sinusta pystytään tekemään iltaihminen jos niin haluat. Kyse on pelkästään unirytmin muuttamisesta, vaikka iltaihmiset eli mieslapset toisin yrittävätkin kovasti väittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/355 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Jos nukun kovin pitkään aamulla, vaikka olisi illalla nukkumaan meno mennyt ns. pikkutunneille, minulla on suorastaan huono olo, ihan fyysisesti siis.

En tarkoittanut, etteikö meissä olisi yksilöllisiä eroja. Tarkoitin, että kaikista kyllä löytyy joustoa, jos niin haluaa. Se, että "en vain ole aamuihminen" on kovin lapsellinen tekosyy nukkua kaikki viikonloput puoleen päivään.

Vierailija
264/355 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ne asiat pitää juuri aamulla tehdä? Haistella kirkonkylän kahvilan aamua... No just.

Kaunis, ihana aamu on vain aamulla. Ei aamutunnelmaa voi haistella illalla. Minä en pidä yhtään auringonlaskuista, jota tutuilla on insta pullollaan. Ilkeä punainen valo.

Eikä se tori tai torikahvila ole kovin kauan auki.

Täällä moni muukin kauppa menee klo 17-18 kiinni. Meidän perheellä on jo kiire ehtiä noihin, jos eka syödään kotona lounasta.

Ja muista asioista, kuten kotitöistä sanoinkin, että mielellään saisi mies noita tehdä yöllä, mutta ei tee. Ehkä se illanvietto yksin ei ole niin kivaa ikkunoita pesten, kuin tv:tä tuijottaen.

T. 256

Vierailija
265/355 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ymmärrän, että erirytmisyys harmittaa ja voi aiheuttaa jonkin sortin kriisiäkin. Erityisesti jos on lapsia, jotka herättävät aamulla, ja toinen aamu-unisuuden varjolla sysää hoitovastuun aina toiselle. Mutta muutenkin, toisen näkökulmasta päivä on jo pitkällä, kun toinen vasta aloittaa. Ja illalla taas toisinpäin.

Joku kompromissi tässäkin toiminee. Sovitaan edellisenä päivänä, että huomenna mennään jonnekin klo x. Kun on kivoja suunnitelmia, moni kyllä on valmis joustamaan nukkumisissa. Osa päivistä sitten taas omassa rytmissä, jotta saa virkistävän määrän unta.

Ja lasten hoito tietysti pitää jakaa sopuisasti.

Vierailija
266/355 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ne asiat pitää juuri aamulla tehdä? Haistella kirkonkylän kahvilan aamua... No just.

Kaunis, ihana aamu on vain aamulla. Ei aamutunnelmaa voi haistella illalla. Minä en pidä yhtään auringonlaskuista, jota tutuilla on insta pullollaan. Ilkeä punainen valo.

Täällä moni muukin kauppa menee klo 17-18 kiinni. Meidän perheellä on jo kiire ehtiä noihin, jos eka syödään kotona lounasta.

Ja muista asioista, kuten kotitöistä sanoinkin, että mielellään saisi mies noita tehdä yöllä, mutta ei tee. Ehkä se illanvietto yksin ei ole niin kivaa ikkunoita pesten, kuin tv:tä tuijottaen.

T. 256

Tämä on totta. Eivät ne iltakukkujat kotitöitä myöhään illalla tee, vaan juurikin tuijottavat ruutua tms. Itse herään monesti aika aikaisin ja silloin myös saan kotityöt aktiivisimmin tehtyä: pyykit koneeseen, keittiön siivous jne ja on kiva taas viettää päivä siistissä kodissa.

Vierailija
267/355 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aamu 10 lomalla ei ole paha, jos kuitenkin heräilee esim jos on sovittu vaikkapa, että lähdetään ajelemaan jonnekin aikaisin... Eli ettei kaikkea tekemistä tarvitse ajoittaa niin, että aikaisintaan puolilta päivin päästään jonnekin.

Mutta se on ikävää, jos jatkuvasti toinen nukkuu iltapäivään ja toinen taas haluaa siinä 21 jälkeen jo nukkumaan. Aika vähäiseksi jää yhteisen tekemisen aika ja hankala suunnitella mitään menoja järkevästi, etenkin jos kumpikin vaatii hiljaisuutta kotiin nukkuessa.

Vierailija
268/355 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti sinusta pystytään tekemään iltaihminen jos niin haluat. Kyse on pelkästään unirytmin muuttamisesta, vaikka iltaihmiset eli mieslapset toisin yrittävätkin kovasti väittää.

En usko, kun on niin vahva sisäinen aamukello. Aikoinaan kesätöissä tuli myös juhlittua ja siinä meni koko kesä tosi vähillä unilla, kun saatoin mennä nukkumaan aamuyöstä ja kuudelta nousin jo ylös töihin ilman mitään ongelmia (en juonut kuitenkaan alkoholia). 

Nyt vanhempana yritän kuitenkin nukkua vähintään kuusi tuntia tai hyvässä lykyssä seitsemän tuntia. 

Vierailija
269/355 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 256

Tämä on totta. Eivät ne iltakukkujat kotitöitä myöhään illalla tee, vaan juurikin tuijottavat ruutua tms. Itse herään monesti aika aikaisin ja silloin myös saan kotityöt aktiivisimmin tehtyä: pyykit koneeseen, keittiön siivous jne ja on kiva taas viettää päivä siistissä kodissa.

Mum mies tekee kyllä ihan töitäkin myöhään, pomonsa saattaa laittaa esim. iltakymmeneltä viestin että tarvitsee jonkun jutun aamuksi ja sittenhän se tehdään. Riippuu tietysti töistä, mutta kansainvälinen firma jossa ihmiset tekevät töitä eri aikavyöhykkeillä toimii näin. Itse mukaudun aika herkästi mihin tahansa rytmiin, mutta jotenkin tuo että kaikki paikat sulkevat ovensa niin aikaisin on kyllä kurjaa. Ollaan muutamasta paikasta ihmetelty juuri sitä.

Vierailija
270/355 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 256

Vaikka sinä et pidä auringonlaskusta, moni pitää. Olen jo eläkkeellä, ja ai että nautin, kun saa nukkua aamulla, ilman että pitää töihin jo klo 8.00.

Missä kirkonkylällä kaupat menevät kiinni 17-18? Täällä voi mennä kauppaan,joka on auki 22.00.

Iltaisin tulee ne parhaat tarjoukset.

Miehen kanssa olemme molemmat illanvirkkuja ja vireys vain nousee kohti iltaa.

Koettakaa jaksaa illanvirkut.

Vierailija
271/355 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joka päivä tarvitse ehtiä näkemään auringonnousua. Mikä vika auringonlaskussa on?

Tiedän monia aamuvirkkuja ihmisiä, jotka heräävät viiden kuuden aikoihin joka päivä, vaikka eivät lähde aamulla minnekään. Tuollaiset ihmiset ovat usein sellaisia, jotka pelkästään sekoilevat koko aamun, eivätkä tee mitään järkevää tai hyödyllistä.

Vierailija
272/355 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on joko aamu- tai iltaihmisiä ja sitä ei voi muuttaa. Mutta jos mies on muuten hyvä, älä vaihda. Voit saada vaihdossa pahemman. 

Halutessaan voi muuttaa ja jotkut muuttuvat ajankin myötä eli vanhetessaan iltaihmisistä aamuihmisiksi

Aloittajan tapauksessa hän ei voi toista muuttaa, jos miestä kiinnostaa yhteiset aamuhetket hän kyllä itse herää varhain edes kumppanin vuoksi (esim. loma-aikaan ja yhden kerran)

Mun mies muuttu mutta minä en. Kaupassa käyty ja pesetetty auto. Menen nyt nukkumaan.

Vierailija
273/355 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 256

Et sinä iltakukkujien kotitöiden tekemistä voi nähdä, jos olet unten mailla.

Vierailija
274/355 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsytää kun muija nousee aina kahdeksalta ja minä nukun jonnekin puoli kymppiin. Siinä vaiheessa haluan seksiä. Sen takia sen toisen pitäisi olla siinä vieressä. Voisi sitten alkaa vehtaamaan. Tuntuu meinaan aika typerältä huudella sängystä jo täysissä pukeissa olevalle, että tuleppas sieltä tänne muhinoimaan. Ei oikein toimi, sen voin kertoa.

Nyt sitten mallina on se, että pitää laittaa herätyskello piippaamaan seiskalta viikonloppuisinkin. Sitten tyttöystävän hemppailut ja sen jälkeen takaisin nukkumaan pariksi tunniksi. Arvatenkin tämäkään ei toimi kunnolla. Tyttöystävä ei usein anna, koska ”sit sä vaan jäät tänne kuitenkin nukkumaan”.

Ja aamuseksi on parasta. Illalla ajatukset on muualla.

Vierailija
275/355 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan aamuja. Hiton linnut aloittaa jo seitsemältä, auringonnousu on niin kirkas ettei sitä voi katsoa. Aamukahvi pitää juoda suljettujen verhojen takia koska  aurinko  paistaa silmiin. Inhottaa lähteä kauppaan tai mihin nyt onkaan asiaa ihoa ja silmiä  polttavassa auringossa. Väsyttääkin niin  kovin. Ruoka ei maistu

Illalla olo rauhoittuu, kun tuuli viilenee ja tuo tulvahduksen illan tuoksua. Auringonlaskun punaa en koskaan kyllästy katsomaan, eikä se se häikäise silmiäni. Ruoka maistuu koko päivän edestä. Alan tehdä rästiin jääneitä kotihommia, kuten pestä pyykkiä. Kuuntelen musiikkia. Ok-talo, niin naapureista ei tarvitse välittää. Olen virkeimmilläni klo 22 jälkeen.

Vierailija
276/355 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamuvirkut uniterroristit ovat kauheita hirviöitä. Jostain syystä ei ole aamu-unista ihmistä joka yrittäisi kontrolloida toisen nukkumista. Ne ovat aina aamuvirkkuja.

Unen häiritseminen on muuten yksi tehokkaimpia kidutuskeinoja, jota julmimmat pahikset kuten Vietkong ja KGB ovat käyttäneet.

Ei vaan iltavirkut uniterroristit kolistelevat ja älämöivät yöllä niin että nukkujan uni häiriintyy. Ja kun viimein herää joskus klo 7-8 aamukahvin keittoon iltavirkku valittaa kahvinkeittimen porinasta.

Vierailija
277/355 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain unirytmin muuttamisesta.. helpommin sanottu kuin tehty, vai luuletko että huvikseni syön puolet vuodesta unilääkkeitä, kun unirytmi ei muutu kellojen kääntelyn mukaan?

Vierailija
278/355 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ihania ovat rauhaiset illat ja iltayöt. Olen koht vajaa sata vuotta ollut illnvirkku, nautin eilenkin upeasta tyynestä järvestä ja kauniista auringon laskusta.

Täytyy olla oikein pakkp,pakko, pakko, että nousen ennen yhdeksää - useimmiten 9.25-10.45 ja niin pirteänä ja energisenä. Eipä väsytä koko päivänä. Sit vaan 24.00- 02.00 nukkumaan. Puoliso on aamunvirkku, mutta hyvin menee, kun on tilava koti.

Vierailija
279/355 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa kun kerrankin sais nukkua silleen kun omaan tarpeeseen sopisi niin ämmä länkyttää jostain menoista ihan ku klo 11 ei enää vois talosta ulos mennä.

Vierailija
280/355 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ymmärrän, että erirytmisyys harmittaa ja voi aiheuttaa jonkin sortin kriisiäkin. Erityisesti jos on lapsia, jotka herättävät aamulla, ja toinen aamu-unisuuden varjolla sysää hoitovastuun aina toiselle. Mutta muutenkin, toisen näkökulmasta päivä on jo pitkällä, kun toinen vasta aloittaa. Ja illalla taas toisinpäin.

Joku kompromissi tässäkin toiminee. Sovitaan edellisenä päivänä, että huomenna mennään jonnekin klo x. Kun on kivoja suunnitelmia, moni kyllä on valmis joustamaan nukkumisissa. Osa päivistä sitten taas omassa rytmissä, jotta saa virkistävän määrän unta.

Ja lasten hoito tietysti pitää jakaa sopuisasti.

Meidän oli pakko sopia asioista, tai olisi erottu. Ei siitä vaan tullut mitään, että vuorokaudessa oli 2 tuntia yhteistä aikaa, ja sillä välin kun toinen hoiti KAIKEN toinen vain nukkui, ja sen kaiken hoitaneen nukkuessa, toinen katsoi telkkaria. En edes ymmärrä miten kukaan jaksaa elää niin, että kaikki hereilläoloaika menee kotona telkkaria katsellen yksin, muun maailman nukkuessa. Mitään yhteistä ei ole, kun toinen on valmis mihinkään Sosiaaliseen kanssakäymiseen tai tekemiseen vasta klo 20, ja toinen menee nukkumaan klo 22.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän