Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet, miten ottaa teihin kontaktia KAUPASSA?

Vierailija
17.07.2020 |

Olen ujo nainen, mutta olen miettinyt että jos joskus näen kaupassa miehen joka vaikuttaa minusta kiinnostavalta, miten voisin lähestyä häntä.
Olisiko hyvä esim. sanoa suoraan, että hei, vaikutat musta kiinnostavalta mieheltä, haluaisitko lähteä joskus vaikka kahville mun kanssa?
Anteeksi nyt kun olen varmaan ihan uusavuton. Mutta minulle tuollaiseen kontaktin ottoon on aika iso kynnys, ihan vaan siksi kun oon ujo ja herkkä. Niin ajattelin laittaa tänne palstalle tällaisen aiheen.

Tai ootteko muut menestyksekkäästi koskaan tavanneet kiinnostavia ihmisiä kaupassa, niin että oikeasti siitä olisi syntynyt jotain?

Kommentit (1294)

Vierailija
81/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa naiset miettiä haluaisitteko te, että joku nainen tulee huohottamaan ja pudottelemaan liukkaria koriinne asenteella "me tarvitaan tätä kohta"

Sama esimerkki siis kun te mietitte haluavatko miehet että mies tulee  kähmimään ja huor*ttelemaan

Vierailija
82/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisia ei lähestytä kaupassa, he ovat tekemässä siellä ostoksia.

Sama koskee miehiä. Ei teillä voi olla erioikeuksia sukupuolenne takia.

Piditpä siitä tai et, niin minua miehenä naiset saa lähestyä kaupassa milloin vaan. Se ei minua haittaa. Enkä kokisi sitä ahdisteluna.

Sinua varmaan saa myös tarrata perseestä baaarissa.

Se ei tarkoita että se olisi tekona ok.

Vuosien varrella useampikin humalainen nainen baarissa on taputellut persettäni tai tarrannut etumukseeni kiinni. En ole ollut asiasta moksiskaan.

Tiedän, että lähtökohtaisesti nämä eivät ole tekona ok.

Tässä nyt ollaan sivuraiteilla siitä, että nainen voisi lähestyä miestä kaupassa. Se on mielestäni edelleen ok.

Miksi kenelläkään olisi tarvetta lähestyä ketään kaupassa? Kaupan on oltava turvallinen tila jossa pervot eivät lähentele.

Jos näet muut ihmiset lähtökohtaiseti pervoina, on ongelma sinun, eikä muiden ihmisten.

Tervetuloa nykyaikaan. Lähestyminen baareissakaan ei ole miehille suotavaa ilman lupaa esimerkiksi silmäpelin muodossa.

Miksi kuvittelette että kenelläkään on oikeus iskeä kimppuun kun on shoppailemassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ätminkäinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kylläpä taas on aloittajan yksinpuhelua. Sama tyyppi hikikomerostaan vastailee, että ”olisi kivaa, joo, jos nainen lähestyisi ruokakaupassa.”

Entäs jos se nainen on ruma? Olisiko se niin kivaa, ujot miehet, hä? Jos joku 150 kg kaapuun + leggingseihin pukeutunut, puna-musta-kananpersetukkainen, hikinaamainen iso akka tulisi ehdottelemaan kaffetreffejä?

Jos nainen on iskukohteena olevan miehen mielestä ruma, niin silloin kannattaa varmaan kieltäytyä kutsusta.

aika huonot lähtökohdat suhteelle jos toinen ei sytytä

Haha, tule mun kanssa kauppaan samaan aikaan, niin testaan myös sinuun mun menetelmän toimivuutta. Ripottelen mun ostokset pitkin lattioita, joten sulle jää runsaasti aikaa ihastua. Tuo Ätminkäinen-nikki on muuten tosi söpö:)

Vierailija
84/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsisin juttelun aloittamiseen jonkin muun paikan kuin (ruoka)kaupan. Kauppa on paikka, jossa harvemmin vain hengaillaan kiireettömästi, vaan painetaan eteenpäin määrätietoisesti oikeaa hyllyä etsien :D Itse kokisin jollain lailla kyllä ahdistavana jos omassa lähi-S-marketissa joku tulisi "sillä mielellä" juttelemaan samalla kun lapan kärryyn viikon ruokaostoksia väsyneenä työpäivän jälkeen. En oikein näe miten joku "mikähän olisi hyvä grilliliha?"-keskustelunaloitus voisi johtaa treffikutsuun suomalaisten sosiaaliset normit huomioon ottaen..

Eri asia sitten joku vaatekauppa tai tavaratalo, johon ollaan tultu ehkä vain viettämään aikaa. Silloin mielikin voi olla avoimempi jutustelulle. Tämä nyt oli naisen näkökulma, miehinen mielipide voi ollakin sitten ihan toinen..

Vierailija
85/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle voi tulla ihan juttelemaan.

t. täysin passiivinen sinkku M

Vierailija
86/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvä34www3333553535 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskaltaisi lähestyä ketään noin. Lisäksi jos joku mies lähestyisi minua kaupassa, varmaan pelästyisin ja ajattelisin, että hän on hullu. Miten ylipäätään kaupassa käydessä voi todeta jonkun olevan kiinnostava? Ostostenko perusteella teet päätelmän minkälainen ihminen on kyseessä?

Oletko typerä? Tinderissä lähestytään kyllä parin kuvan perusteella mutta sitten oikeassa elämässä ei voi avata keskustelua ihan vaikka vain sen pohjalta että kokee toisen viehättävänä?

Ja se on "hullua" että puhuu livenä toiselle ihmiselle? miten kauas luonnollisesta voi ajautua :D

Tän palstan ihmiset. Ei herranjumala, tsemppiä teille

Tinder on turvallisempi, siinä ei olla kasvokkain, vaan voi rauhassa tehdä viestittelyn perusteella johtopäätöksiä haluaako tavata.

Vierailija
87/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piditpä siitä tai et, niin minua miehenä naiset saa lähestyä kaupassa milloin vaan. Se ei minua haittaa. Enkä kokisi sitä ahdisteluna.

Vuosien varrella useampikin humalainen nainen baarissa on taputellut persettäni tai tarrannut etumukseeni kiinni. En ole ollut asiasta moksiskaan.

Tässä nyt ollaan sivuraiteilla siitä, että nainen voisi lähestyä miestä kaupassa. Se on mielestäni edelleen ok.

Miksi kenelläkään olisi tarvetta lähestyä ketään kaupassa? Kaupan on oltava turvallinen tila jossa pervot eivät lähentele.

Jos näet muut ihmiset lähtökohtaiseti pervoina, on ongelma sinun, eikä muiden ihmisten.

Tervetuloa nykyaikaan. Lähestyminen baareissakaan ei ole miehille suotavaa ilman lupaa esimerkiksi silmäpelin muodossa.

Miksi kuvittelette että kenelläkään on oikeus iskeä kimppuun kun on shoppailemassa?

Mitäpä jos... Oli mies tai nainen niin avaa vain keskustelun. Ei mitään pervoiluja tai flirttiä vaan ihan vaan keskustelu. Uskokaa tai älkää, tästäkin aihealueesta on paljon opetusmateriaaleja internetissä. Suosittelen tutustumaan. Sosiaaliset taidot on kovaa valuuttaa tässä maailmassa

Vierailija
88/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsisin juttelun aloittamiseen jonkin muun paikan kuin (ruoka)kaupan. Kauppa on paikka, jossa harvemmin vain hengaillaan kiireettömästi, vaan painetaan eteenpäin määrätietoisesti oikeaa hyllyä etsien :D Itse kokisin jollain lailla kyllä ahdistavana jos omassa lähi-S-marketissa joku tulisi "sillä mielellä" juttelemaan samalla kun lapan kärryyn viikon ruokaostoksia väsyneenä työpäivän jälkeen. En oikein näe miten joku "mikähän olisi hyvä grilliliha?"-keskustelunaloitus voisi johtaa treffikutsuun suomalaisten sosiaaliset normit huomioon ottaen..

Eri asia sitten joku vaatekauppa tai tavaratalo, johon ollaan tultu ehkä vain viettämään aikaa. Silloin mielikin voi olla avoimempi jutustelulle. Tämä nyt oli naisen näkökulma, miehinen mielipide voi ollakin sitten ihan toinen..

Kysymys esitettäisiin muodossa "haluatko vähän parempaa lihaa?"

Vierailija
89/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

38095u039u3509u539u035 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos... Oli mies tai nainen niin avaa vain keskustelun. Ei mitään pervoiluja tai flirttiä vaan ihan vaan keskustelu. Uskokaa tai älkää, tästäkin aihealueesta on paljon opetusmateriaaleja internetissä. Suosittelen tutustumaan. Sosiaaliset taidot on kovaa valuuttaa tässä maailmassa

Sosiaalisin normeihin kuuluu täällä ettei tuntemattomien kanssa aloiteta keskustelua. Siinä ei jenkkien viettelijäksi 90 päivässä videot auta.

Vierailija
90/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

38095u039u3509u539u035 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalisin normeihin kuuluu täällä ettei tuntemattomien kanssa aloiteta keskustelua. Siinä ei jenkkien viettelijäksi 90 päivässä videot auta.

Kuinka ihmeessä suomalaiset parit löytää toisensa? Tän ketjun perusteella ei mitenkään. T:ulkkari

Vierailija
91/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskaltaisi lähestyä ketään noin. Lisäksi jos joku mies lähestyisi minua kaupassa, varmaan pelästyisin ja ajattelisin, että hän on hullu. Miten ylipäätään kaupassa käydessä voi todeta jonkun olevan kiinnostava? Ostostenko perusteella teet päätelmän minkälainen ihminen on kyseessä?

Oletko typerä? Tinderissä lähestytään kyllä parin kuvan perusteella mutta sitten oikeassa elämässä ei voi avata keskustelua ihan vaikka vain sen pohjalta että kokee toisen viehättävänä?

Ja se on "hullua" että puhuu livenä toiselle ihmiselle? miten kauas luonnollisesta voi ajautua :D

Tinderiin mennään siksi, että halutaan seuraa.

Kauppaan mennään ostoksille.

Ovatko nämä sinusta sama asia? Että koska Tinderissä voi lähestyä kun toinen on omasta mielestä hyvännäköinen, niin tottakai samalla perusteella voi lähestyä myös kaupassa? Koska tokihan ihminen, joka on kaupassa, on siellä siksi että haluaa seuraa ja treffiehdotuksia?

On olemassa tietyt "koodit", joihin kuuluu mm. se, että deittisovelluksessa lähestyminen on ok, samoin baarissa, koska kyseisiin paikkoihin mennään silloin kun halutaankin niitä lähestymisiä tai jos ei haluta niin siellä ne kuitenkin tavallaan kuuluvat asiaan. Mutta kaupassa, kadulla, kirjastossa, julkisissa liikennevälineissä, töissä olemiselle voidaan olettaa olevan muita funktioita kuin se, että halutaan lähestymisiä, joten kyseisissä paikoissa asiointirauhan haluamista ei voida pitää lähtökohtaisesti omituisena. Enemmänkin se on omituista, jos siellä menee jotakuta yrittämään. Saati että kuvittelee, että koska se on ok jossakin Tinderissä, se on samalla perusteella ok kaupassa tai bussissakin.

Vierailija
92/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko nämä sinusta sama asia? Että koska Tinderissä voi lähestyä kun toinen on omasta mielestä hyvännäköinen, niin tottakai samalla perusteella voi lähestyä myös kaupassa? Koska tokihan ihminen, joka on kaupassa, on siellä siksi että haluaa seuraa ja treffiehdotuksia?

On olemassa tietyt "koodit", joihin kuuluu mm. se, että deittisovelluksessa lähestyminen on ok, samoin baarissa, koska kyseisiin paikkoihin mennään silloin kun halutaankin niitä lähestymisiä tai jos ei haluta niin siellä ne kuitenkin tavallaan kuuluvat asiaan. Mutta kaupassa, kadulla, kirjastossa, julkisissa liikennevälineissä, töissä olemiselle voidaan olettaa olevan muita funktioita kuin se, että halutaan lähestymisiä, joten kyseisissä paikoissa asiointirauhan haluamista ei voida pitää lähtökohtaisesti omituisena. Enemmänkin se on omituista, jos siellä menee jotakuta yrittämään. Saati että kuvittelee, että koska se on ok jossakin Tinderissä, se on samalla perusteella ok kaupassa tai bussissakin.

Sinun päiväsi ja ehkä koko elämäsi olisi siis pilalla, jos tulen suojatien valoissa vihreää odotellessa kysymään, että haluaisitko tutustua, koska pidän sinua viehettävänä? Jos sanot ei niin toivotan hyvää päivänjatkoa ja jatkan matkaa. Nämä 15 sekuntia ovat siis elämäsi hirveimmät?

Vierailija
93/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nainen, mutta kun menen kauppaan en todellakaan halua minkäänlaista huomiota.

Tuossa aiemmin viikolla tuli keräiltyä hedelmiä pussiin ja joku mies hymyili ja vinkkaili jonkun matkan päässä. Oli julmetun kiusallista. En pahastu ja olen ihan otettu, mutta kiusallista se on. Ostokset on tehtävä ja pakoon ei pääse. Kiusallisinta olisi joutua vielä samaan aikaan kassalle.

Vierailija
94/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderin ja KAUPAN vertaaminen on kyllä todella omituista. Jos menet Tinderiin, haluat oletettavasti seuraa. Jos menet kauppaan, haluat oletettavasti tehdä ostoksia. Jos koet tarvetta mennä kauppaan hankkiaksesi seuraa, kannattaa mennä Tinderiin, koska normaalit ihmiset eivät änkeä tyrkyttämään itseään randomeille kaupassakävijöille siksi, että heidän ulkonäkönsä miellyttää. Varsinkaan jos tämä miellyttävännäköinen henkilö ei ole mitenkään osoittanut omalta puoleltaan kiinnostusta myös, esim. katsomalla pitkään ja usein, hymyilemällä jne. vaan on vain tehnyt ostoksiaan.

Kyllähän nuo tuollaiset hyllyjen välissä kyttääjät vaikuttavat hyvinkin oudoilta. Sama käytös jossakin lähestymiseen sopivassa paikassa samalta henkilöltä saisi varmasti toisenlaisen vastauksen kuin kaupassa tehtynä eikä saisi henkilöä vaikuttamaan hyypiöltä, kuten kaupassa häiritseminen tekee. Ei se itse asia, vaan paikka, missä sen tekee.

Vierailija
95/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinder on turvallisempi, siinä ei olla kasvokkain, vaan voi rauhassa tehdä viestittelyn perusteella johtopäätöksiä haluaako tavata.

Uskallan väittää suurimman osan miehistä uskovan vaikka kasvotusten sanoisi kohteliaasti ettei kiinnosta. Yhtä hyvin se hullu voi käydä käsiksi ilman kysymisiäkin. 

Vierailija
96/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun päiväsi ja ehkä koko elämäsi olisi siis pilalla, jos tulen suojatien valoissa vihreää odotellessa kysymään, että haluaisitko tutustua, koska pidän sinua viehettävänä? Jos sanot ei niin toivotan hyvää päivänjatkoa ja jatkan matkaa. Nämä 15 sekuntia ovat siis elämäsi hirveimmät?

Kommentoin tuohon jälkimmäiseen, että usein nämä kaupassa tai kadulla vonkaajat eivät todellakaan toivota hyvää päivänjatkoa saatuaan kieltävän vastauksen vaan alkavat vängätä, jankuttaa ja ravata perässä vänkäämässä, jankuttamassa ja usein myös kiukuttelemassa, mikä kyseinen ihminen luulee olevansa kun ei seura kiinnosta. Monella on tarpeeksi hyvä itsetunto tehdäkseen aloitteita vaikka missuniversumeille, mutta harvalla on tarpeeksi hyvä itsetunto saada pakkeja keneltäkään.

Vierailija
97/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se kumma jos ihmisille ei uskalla nykyään puhua, koska pidetään hulluna silloin. Jos nyt teille joku tulee jutteleen ja kysyyn ulos etkä halua jutella, on varmaan helppo todeta kiitos ei ja kävellä pois. Tai jos et ole sokea, erotat varmaan jos joku ihminen on sulle tulossa jutteleen niin voit jo siinä välttää tilanteen.

Vierailija
98/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaupassa häriköintiä hyväksyttävinä pitävien mielestä ihan ok jos näkee liikenteessä hyvännäköisen naisen/miehen ja ottaa tämän rekisterinumeron avulla selville nimen (ja osoitteen jos ei ole huomannut sen kertomista kieltää) ja mennä ehdottelemaan ties mitä, koska "ajoit ohi ja kiinnostuin"??????

Varmaankin, koska tietenkin se, että on a) hyvännäköinen, b) on hankkinut auton ja c) ajaa sillä julkisella paikalla tarkoittaa, että haluaa kontaktia jokaiselta ja keneltä tahansa randomilta......

Vierailija
99/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidat olla narsisti...

Vierailija
100/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M32 ja latino kirjoitti:

Mä en pahastu, mulle saa tulla juttelemaan kaupassa. Voin flirttailla hetken, mutta en anna puhelinnumeroani tai lähde treffeille.

Suomessa kauppa tuntuu vaikealta paikalta tehdä toimivaa aloitetta.

Eli annat olettaa, mutta et kuitenkaan anna. Inhoan just tuollaisia miehiä. Flirtti on minulle sitä, että rohkaistaan toista tekemään aloite.