Miehet, miten ottaa teihin kontaktia KAUPASSA?
Olen ujo nainen, mutta olen miettinyt että jos joskus näen kaupassa miehen joka vaikuttaa minusta kiinnostavalta, miten voisin lähestyä häntä.
Olisiko hyvä esim. sanoa suoraan, että hei, vaikutat musta kiinnostavalta mieheltä, haluaisitko lähteä joskus vaikka kahville mun kanssa?
Anteeksi nyt kun olen varmaan ihan uusavuton. Mutta minulle tuollaiseen kontaktin ottoon on aika iso kynnys, ihan vaan siksi kun oon ujo ja herkkä. Niin ajattelin laittaa tänne palstalle tällaisen aiheen.
Tai ootteko muut menestyksekkäästi koskaan tavanneet kiinnostavia ihmisiä kaupassa, niin että oikeasti siitä olisi syntynyt jotain?
Kommentit (1294)
Suurin osa miehistä ei ole koskaan kokenut mitään tuollaista ja varmasti ensireaktio voi olla mitä vain, jos ehdotus on noin suora. Oudossa tilanteessa torjuminen on aika luonnollinen ensireaktio. Voi olla että miestäkin harmittaa myöhemmin, jos torjuu ja jättää tutkimatta tilaisuuden.
Jätä miehelle harkinta-aikaa.
Sano vaikka että "Moi, katselin sinunua vähän aikaa ja vaikutat kiinnostavalta, voitaisiinko mennä vaikka kahville" sitten tyrkkään puhelinnumerosi paperilapulla miehen kouraan ja sanot "soita kun olet harkinnut".
Veikkaan että harva jättää soittamatta.
Miehet ovat kaupassa tekemässä ostoksia, eivätkä kaipaa muuta asiatonta häirintää siellä
Vierailija kirjoitti:
” hei, vaikutat musta kiinnostavalta mieheltä, haluaisitko lähteä joskus vaikka kahville mun kanssa?”
Toi on ihan täydellinen, päin kasvoja vaatii suunnatonta rohkeutta ja muhun uppois täysin. Saattaa olla että hämmentyisin, mutta pitäisin replasta silti.
Kannatan samaa, ehdottomasti suoraa puhetta, muuten tuskin edes tajuan mikä on homman nimi.
Minua on lähestytty kaupassa useammankin kerran ja olen lähestynyt myös miehiä. Oma lähestymiseni on ihan normaali, eli katson silmiin hymyillen tai saatan alkaa juttelemaan vaikka vierekkäin omenoita valkatessa jotain kepeää. Jos toista ei kiinnosta, niin ok, mutta yleensä kiinnostaa ja juttu jatkuu. Tämä toimii molempiin suuntiin varmasti.
Kolmekymppisenä miehenä tykkäisin tuollaisesta suorasta ja selkeästä aloitteesta että annettaisiin puhnumero lapulla. Kuten muut ovat jo sanoneet niin siinä tilanteessa saattaa häkeltyä ja kun toiselle antaa puhnumeron niin ei tarvitse tehdä päätöstä suoraan siinä tilanteessa joten se on molemmille helpompaa.
Jos olen parisuhteessa tai naimisissa niin juoksen pakoon, vaikka kysyisit mitä, koska se on varmasti joku tyttöystävän/vaimon järkkäämä parisuhdetesti tai sitten joku tyttöystävän kaveri on videoimassa nurkan takana ja kohta olen pettäjäsika kun olen puhunut naiselle.
Jos olen sinkku niin ihan miten vain nätisti hymyilemällä saa ottaa kontaktia.
Niin kuin täällä on jo todettu, miestä kannattaa lähestyä suoraan ilman tulkinnan varaisia kiertoteitä. Se toimii parhaiten, jos on toimiakseen. Suurin osa miehistä arvostaa tätä.
Itsetunnon täytyy sitten myös kestää mahdolliset pakit.
Naisia ei lähestytä kaupassa, he ovat tekemässä siellä ostoksia.
Sama koskee miehiä. Ei teillä voi olla erioikeuksia sukupuolenne takia.
Vierailija kirjoitti:
Anna pieni paperi missä puh numero, sillä hoituu kaikki
Pitäisi sitten ilmeisesti kantaa puhelinnumeroaan jatkuvasti laukussa, koska ei minulla ainakaan ole kaupassa asioidessani kynää ja paperia mukana ja olisi muutenkin vähän noloa laskea kori ja kumartua raapustamaan jotain paperille. Ihan hyvä idea kyllä :D
Vierailija kirjoitti:
Piditpä siitä tai et, niin minua miehenä naiset saa lähestyä kaupassa milloin vaan. Se ei minua haittaa. Enkä kokisi sitä ahdisteluna.
Vierailija kirjoitti:
Minua on lähestytty usein ja en ole edes nuori nainen tai kaunis. Kerrankin olin ostamassa muiden ostosten lisäksi kukkakimppua, kun kassa eräs mies kysyi, että voisiko hän ostaa tuon kukkakimpun minulle? Olin tarjouksesta iloinen, mutta vastasin, että ei kiitos nyt, mutta ajatus oli hyvä ja kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piditpä siitä tai et, niin minua miehenä naiset saa lähestyä kaupassa milloin vaan. Se ei minua haittaa. Enkä kokisi sitä ahdisteluna.
Sinua varmaan saa myös tarrata perseestä baaarissa.
Se ei tarkoita että se olisi tekona ok.
Missä kaupassa asioit ap? Kerro. Voi olla, että sen jälkeen kyseinen kauppa kokee ennen näkemättömän ryntäyksen miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tuollaista kysyy?
”Tiedätkö, missä täällä on ne Isot munat? Kananmunahylly on hukassa.”
Vierailija kirjoitti:
Niin kuin täällä on jo todettu, miestä kannattaa lähestyä suoraan ilman tulkinnan varaisia kiertoteitä. Se toimii parhaiten, jos on toimiakseen. Suurin osa miehistä arvostaa tätä.
Itsetunnon täytyy sitten myös kestää mahdolliset pakit.
Tämä. Me miehet olemme yksinkertaisempia otuksia ja haluamme selkeää, suoraa puhetta.
M32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosien varrella useampikin humalainen nainen baarissa on taputellut persettäni tai tarrannut etumukseeni kiinni. En ole ollut asiasta moksiskaan.
Tiedän, että lähtökohtaisesti nämä eivät ole tekona ok.
Tässä nyt ollaan sivuraiteilla siitä, että nainen voisi lähestyä miestä kaupassa. Se on mielestäni edelleen ok.
Olis kyllä ahdistava tilanne jos joku psykopaatti pyytäisi leipähyllyn luona treffeille vaan koska näytän joltain.