Miehet, miten ottaa teihin kontaktia KAUPASSA?
Olen ujo nainen, mutta olen miettinyt että jos joskus näen kaupassa miehen joka vaikuttaa minusta kiinnostavalta, miten voisin lähestyä häntä.
Olisiko hyvä esim. sanoa suoraan, että hei, vaikutat musta kiinnostavalta mieheltä, haluaisitko lähteä joskus vaikka kahville mun kanssa?
Anteeksi nyt kun olen varmaan ihan uusavuton. Mutta minulle tuollaiseen kontaktin ottoon on aika iso kynnys, ihan vaan siksi kun oon ujo ja herkkä. Niin ajattelin laittaa tänne palstalle tällaisen aiheen.
Tai ootteko muut menestyksekkäästi koskaan tavanneet kiinnostavia ihmisiä kaupassa, niin että oikeasti siitä olisi syntynyt jotain?
Kommentit (1294)
Mua on yritetty iskeä huonekaluliikkeessä, mutta ei koskaan ruokakaupassa. En kyllä miehenä pistäisi pahitteeksi, vaikka pakastealtaan kohdalla joku nainen ilmaisisi antavansa lämpöä minulle.
Sellainen nainen jolla riittää rohkeutta avata suunsa ja toimia on yksinkertaisesti kiinnostava. Olisin myyty ja jos ei nyt ihan hirveän näköinen olisi, niin treffeille lähtisin.
Pohdin ensin että eihän noin koskaan käy; ei kukaan koskaan ota kontaktia kaupassa mutta pahus vie, yksi esimerkki löytyy: pari vuotta sitten eräs ikäiseni nainen joka hillui samalla osastolla kuin minä, tuli kysymään osaanko sanoa erään tuotteen ominaisuuksista jotain.
Tähän päivään saakka en tiedä miksi hän kysyi minulta eikä myyjältä, ehkä hän tunnisti minut jostain ala-asteajoilta tms., mutta jos hän olisi kiinnostanut minua, niin tuostahan olisi ollut luonteva sentään vähän sparrata että millainen ihminen on kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Lähestyminen ruokakaupassa on pelkästään kiusallista. Ajattelisin että olet jotenkin epätoivoinen ja outo. En itsekään lähestyisi miestä tuollaisessa tilanteessa. t. Mies
Tämä.
Minulle voi sanoa ihan hyvin noin, mitä ap ehdotti. Olen itsekin small talk -taidoton ja suoraan asiaan meneminen on aina helpotus minulle.
M38
Olisihan se aikamoinen yllätys, jos joku yrittäisi pokata minua kaupassa. Etenkin, kun kuljen siellä aika lailla kiskoilla ja laput silmillä.
Mutta jos joku nainen näin minua lähestyisi, niin kyllä se itsetuntoa kohottaisi varmasti. Sanoisin vain ystävällisesti, että sorry olen varattu ja toivottaisin hyvät päivän jatkot.
Vierailija kirjoitti:
Pohdin ensin että eihän noin koskaan käy; ei kukaan koskaan ota kontaktia kaupassa mutta pahus vie, yksi esimerkki löytyy: pari vuotta sitten eräs ikäiseni nainen joka hillui samalla osastolla kuin minä, tuli kysymään osaanko sanoa erään tuotteen ominaisuuksista jotain.
Tähän päivään saakka en tiedä miksi hän kysyi minulta eikä myyjältä, ehkä hän tunnisti minut jostain ala-asteajoilta tms., mutta jos hän olisi kiinnostanut minua, niin tuostahan olisi ollut luonteva sentään vähän sparrata että millainen ihminen on kyseessä.
Tuollaiseen mukafiksuun vonkausyritykseen voi vastata jos ei kiinnosta, että "en ole henkilökuntaa joten en tunne kaikkia tuotteita, mutta käy kysymässä joltakin myyjältä". Ei nolaa kysyjää, mutta asia tulee selväksi.
Vierailija kirjoitti:
80% miehille naisen lähestyminen iskumielessä kaupassa on ok tämän ketjun mukaan.
6% naisista miesten lähestyminen iskumielessä kaupassa on ok tämän ketjun mukaan.Miehet ja naiset elää ihan eri elämää, eikä heitä voi verrata aina asioissa toisiinsa.
Eli ap prosentit on vahvasti sun puolella. Avaa siis suusi siellä kaupassa ensi kerralla kun näet komistuksen ja ilmaise aikeesi selvästi. Tsemppiä ja toivottavasti tärppää.
Olettavatko miehet, että jokaista miestä kaupassa lähestyvä nainen on joku fitnessmegabeibe ja siksi ovat innoissaan? Mitä jos se lähestyvä nainen onkin joku ei lainkaan hehkeä rumilus? Vieläkö imartelee ja olette innoissanne huomiosta?
Lähet seuraamaan sitä ja sit jos se katsoo sua niin hymyilet ja teet jotain vinkkauksia ja eleitä.
Tulemalla juttelemaan.
Se mitä moni nainen ei tajua on että vaikka naisena toimit ja ajattelet tietyllä tavalla, miehet eivät ole samanlaisia.
1. Naisen lähestymisessä vaikeus on siinä etä täytyisi herättää heti hyvä ensivaikutelma nokkeluudella ja itsevarmuudella. Mutta naiselta ei vaadita samaa. Meitä ei häiritse se jos huomaamme etä naista jännittää tai tämä ei keksi jotain ikimuistoista repliikkiä.
2. Meidän tunnetilamme vastaanottavuuden kannalta vaihtelevat vähemmän. Ei ole kuukautisia, ei ihana kesä/hiljainen talvi-kausia, vaan olemme lähtökohtaisesti vastaanottavaisia melkeinpä koska tahansa. Emme vaadi instakemiaa.
Eli lähesty ja sano jotain. Jos kiinnostus herää niin eiköhän juttu siitä herää. Suoraan kahville pyytämistä en ehkä suosittele, se voi säpsäyttää koska suurin osa miehistä ei ole tottuneita aloitteisiin. Jos ovat, tavoittelet luultavasti miehiä joita et saa (jos saisit, et kyselisi neuvoja täällä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettideitit on sitten tyytymistä, kun ei ikinä tapahtunut sellaista maagista oikean elämän kohtaamista.
Oikean elämän kohtaamisissa se perusongelma eli pitäisi uskaltautua pettymään. Ensin rohkaistua, lähestyä ja ottaa se riski ettei toinen nähtyään pidäkään sinua kiinnostavana.
No eikö se noin ole Tinderissäkin? Sinä swaippaat kiinnostavaa (hyvännäköistä) oikealle, mutta hän ei swaippaa vastaavasti sinua = ei nähnyt sinua kiinnostavana (hyvännäköisenä) vaikka sinä näit hänet sellaisena? Ihan oikeaa elämää ja ihmisiä sielläkin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80% miehille naisen lähestyminen iskumielessä kaupassa on ok tämän ketjun mukaan.
6% naisista miesten lähestyminen iskumielessä kaupassa on ok tämän ketjun mukaan.Miehet ja naiset elää ihan eri elämää, eikä heitä voi verrata aina asioissa toisiinsa.
Eli ap prosentit on vahvasti sun puolella. Avaa siis suusi siellä kaupassa ensi kerralla kun näet komistuksen ja ilmaise aikeesi selvästi. Tsemppiä ja toivottavasti tärppää.
Olettavatko miehet, että jokaista miestä kaupassa lähestyvä nainen on joku fitnessmegabeibe ja siksi ovat innoissaan? Mitä jos se lähestyvä nainen onkin joku ei lainkaan hehkeä rumilus? Vieläkö imartelee ja olette innoissanne huomiosta?
No, Itselläni on puhetaito tallella ja rumiluksen kohdalla kieltäytyisin kunniasta. Olisin lähestymisestä kuitenkin otettu. Ei haittaisi yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka kokeilit puhumista. Voit antaa esim puhelinnumeron lapulla jollonka juttua voi jatkaa myöhemmin kun pääsee kaupasta pois.
Itse ainaki miehenä arvostaisin moista oma aloitteisuutta.
Vaikka kaikki kuvittelee että miehen olisi tehtävä alote niin mistä ihmeestä se mies tietää ketä siitä on kiinostunu kaupassa
Ehh, kiinnostaako sinua kuka tahansa ja jokainen, joka on kiinnostunut sinusta? Että kuka tahansa antaa sulle numeronsa, sinä soitat? Kaikkiko kelpaa?
Mistä ihmeestä se nainen tietää, kuka siitä on kiinnostunut kaupassa? Tuolla logiikallasi ei naisenkaan pitäisi antaa sinulle mitään puhelinnumeroa, koska eihän hänkään voi tietää kuka hänestä on kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ottaa asioita niin kuolemanvakavasti. Tuskin Ap on heti varaamassa vihkikirkkoa tai valikoimassa hääkakunkoristetta kaupasta bongaamansa "sulhasen" kanssa. Mun mielestä sellaista paikkaa ei olekaan, missä ei voisi aloittaa keskustelua mielenkiintoisen ihmisen kanssa. Monesti juttu etenee sitten ihan itsestään:)
Lähestyypä nainen missä hyväänsä iskumielessä, niin minua ei haittaa yhtään. Sehän tuo vain päivään mukavasti lisävärinää.
Vierailija kirjoitti:
Lähestyminen ruokakaupassa on pelkästään kiusallista. Ajattelisin että olet jotenkin epätoivoinen ja outo. En itsekään lähestyisi miestä tuollaisessa tilanteessa. t. Mies
En tiedä kuuluisiko palstan kirjoittamattomien sääntöjen mukaan alapeukuttaa joten en tehnyt sitä vaikka olen eri linjoilla. Minulle nimittäin on aivan sama missä syntyy juttua. Oikeastaan mitä arkisempi tilanne, sitä vähemmän on "suorituspaineita" ja sitä helpompi pysyä omana itsenään. Mutta meitä on moneksi, tässäkin asiassa.
Sen verran paljon on tullut kirjoituksia, että sulla on ap velvollisuus tulla sitten kertomaan kuinka asian kanssa on käynyt. Uskalsitko lähestyä ketään ja miten siinä kävi?
Itse olen ujon puoleinen nainen, enkä kyllä uskaltaisi lähestyä miestä vaikka olisi kuinka mielenkiintoinen tapaus.
Puhu ja tee aikeesi selväksi. Siinäpä se. Mitään muuta ylimääräistä ei tarvita miesten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran paljon on tullut kirjoituksia, että sulla on ap velvollisuus tulla sitten kertomaan kuinka asian kanssa on käynyt. Uskalsitko lähestyä ketään ja miten siinä kävi?
Itse olen ujon puoleinen nainen, enkä kyllä uskaltaisi lähestyä miestä vaikka olisi kuinka mielenkiintoinen tapaus.
Mikset uskaltaisi? Tuskin se sua (heti) söisi;)
Aina valitetaan kun naiset ei lähesty, niin sit se ei ookaan hyvä juttu jos ne tekee niin...
Minut iski kerran lenkkeilevä nainen kun olin ulkoiluttamassa koiruutta. Juoksenteli trikoot päällä vastaan ja uskotteli minulle olevansa eksyksissä. Olin juuri laittanut saunan lämpiämään ja pyysin lenkkisaunaan. Trikoonainen tuli kanssani nauttimaan saunasta ja halusi myös lenkkiä.