Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet, miten ottaa teihin kontaktia KAUPASSA?

Vierailija
17.07.2020 |

Olen ujo nainen, mutta olen miettinyt että jos joskus näen kaupassa miehen joka vaikuttaa minusta kiinnostavalta, miten voisin lähestyä häntä.
Olisiko hyvä esim. sanoa suoraan, että hei, vaikutat musta kiinnostavalta mieheltä, haluaisitko lähteä joskus vaikka kahville mun kanssa?
Anteeksi nyt kun olen varmaan ihan uusavuton. Mutta minulle tuollaiseen kontaktin ottoon on aika iso kynnys, ihan vaan siksi kun oon ujo ja herkkä. Niin ajattelin laittaa tänne palstalle tällaisen aiheen.

Tai ootteko muut menestyksekkäästi koskaan tavanneet kiinnostavia ihmisiä kaupassa, niin että oikeasti siitä olisi syntynyt jotain?

Kommentit (1294)

Vierailija
201/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kaupassa ostoksilla, en tarjolla deiteille. Jätä minut rauhaan.

M

Kaipa sinä sentään jotain sanot kaupan kassaneidille, vai oletko täysi mörökölli tai niin keskittynyt kännykkään että et sano mitään koko aikana?

Vierailija
202/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se voi olla keneltäkään pois, jos joku nainen yrittää pokata miestä kaupassa? En vain käsitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kunpa joku nainen tulisikin joskus iskemään kaupassa, kun arvon eri nuudeleiden välillä siellä käytävillä. Sehän olisi vain upea kokemus.

Vierailija
204/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kaupassa ostoksilla, en tarjolla deiteille. Jätä minut rauhaan.

M

Oletpa ylimielinen hölmö.

Kukaan ei ole "tarjolla" missään.

Mutta silti tuntemattomille voi puhua ja voi kysyä neuvoa miten uskaltaa puhumisen aloittaa.

Ihmiset lopettaa kyllä puhumisen sinulle kuin seinään ja varmasti, kun uskallat ääneen heille sanoa tuon mitä tänne kirjoitit.

Toivottavasti osaat avata suusi ja lausua nuo sanasi, kun tuntematon puhuu.

Muista silti, että kaikki tuntemattomat jotka puhuu ei yritä saada sinua "deiteille".

Terveisin nainen 30v.

Vierailija
205/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten ihmiset yleensä saavat minkäänlaisia ihmissuhteita jos kaikki on niin kovin vaikeaa. Tuskin kaikkien kaverisuhteet yms. ovat jostain Tinderistä alkaneet.

Ei muuta kuin nykäisemään kiinnostavaa miestä hihasta ja siitä se sitten lähtee jos on lähteäkseen.

Ei todella ole vaikeaa.

Etkö lukenut vastauksia? Etkö todella itse keksi muita tapoja tutustua ja saada kavereita tai parisuhteita kuin Tinder tai käydä kiskomassa satunnaisia ihmisiä hihasta josko sitä kiinnostaisi?

Vinkki; opiskelu, työpaikat, harrastukset, baari, luottamustoimet, naapurit, kansalaisopiston kurssit.

Todella on kaikki vaikeaa, jos ei muuten voi tutustua ihmisiin kuin Tinderissä tai ns. yrittäen jokaista vastaantulijaa, joka itseä kiinnostaa, paikasta riippumatta. Ovatko kaikki ihmiset jotakin mitäänharrastamattomia, laiskoja, kotona kauppareissuja lukuunottamatta jumittavia työttömiä, kun missään muualla ei muka voi tutustua ihmisiin, saada ystäviä ja parisuhteita kuin Tinderissä tai kaupassa?

No älä minulle saarnaa; itse voin lähestyä missä tahansa, enkä pistä pahakseni jos muutkin niin tekevät.

Enemmän ihmettelen näitä pelokkaita hysteerikkoja, jotka autistisesti haluavat tehdä äärimmäisen tiukan rajan, että baarissa ja tinderissä on sallittua lähestyä, mutta kaupassa ja kirjastossa luoja paratkoon ei missään nimessä, se olisi seksuaalista ahdistelua ja ties mitä.

Itseäni ei Tinderistä ja baareista löydä, joten ainoat mahdollisuudet lähestyä minua ovat juurikin tuolla "oikeassa elämässä".

Miten vaikea on ymmärtää, että ihmisillä on oikeus käydä kaupassa ja kirjastossa ja muissa vastaavissa ns. asiointipaikoissa ilman että joku tulee siihen "lähestymään" ja vonkaamaan?

Baaria saati Tinderiä EI VOI verrata kauppaan ja kirjastoon, koska mennessäsi baariin ja Tinderiin oletettavasti haluat lähestymisiä ja tutustumista parisuhdemielessä. Jos henkilö menee kauppaan tai kirjastoon, hän oletettavasti menee ostamaan ruokaa tai lainaamaan kirjoja, ei kyttäämään mahdollisia kumppaneita. 

Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää? Se on toki jokaisen oma valinta, käykö baareissa tai meneekö Tinderiin tai harrastaako kitään missä tapaa muita ihmisiä, mutta ei sillä perusteella voi olettaa, että kaikkien muidenkin mielestä on ihan ok ja hienoa muiden joutua antamaan pakkeja käydessään KAUPASSA TAI KIRJASTOSSA.

Vierailija
206/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi todella noloa olla se nainen, joka vonkaa varattuja miehiä kaupan hyllyjen välissä. Ei nimittäin voi tietää, onko tuntematon mies varattu tai naimisissa ja perheellinen.

Tätä varten meille ihmisille on kehittynyt puhe ja kielet. Jotta voisimme kommunikoida. Puhumallahan nuo selviää. Pianhan se tulee selville, että onko toinen varattu vai ei?

No sehän antaakin naisesta todella fiksun kuvan kun hän menee kysymään vieraalta mieheltä jossakin kaupassa, että oletko varattu. Toisekseen, mitä sitten vaikka mies olisi vapaa? Olisiko hänellä jokin velvollisuus silloin olla kiinnostunut jokaisesta naisesta, joka tulee kyselemään hänen parisuhdetilannettaan?

Tämä on kummallinen keskustelu; miehiä, jotka lähestyvät vieraita naisia kaupassa, pidetään häiritsevinä pervoina huuheloina, mutta jos nainen lähestyy miestä kaupassa, miehen oletetaan olevan ilahtunut ja innoissaan ja naisen tekemänä kyseinen häir... eikun lähestyminen onkin yhtäkkiä normaalia sosiaalista toimintaa.

Sellaista tasa-arvoa.

Vierailija
207/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten ihmiset yleensä saavat minkäänlaisia ihmissuhteita jos kaikki on niin kovin vaikeaa. Tuskin kaikkien kaverisuhteet yms. ovat jostain Tinderistä alkaneet.

Ei muuta kuin nykäisemään kiinnostavaa miestä hihasta ja siitä se sitten lähtee jos on lähteäkseen.

Ei todella ole vaikeaa.

Etkö lukenut vastauksia? Etkö todella itse keksi muita tapoja tutustua ja saada kavereita tai parisuhteita kuin Tinder tai käydä kiskomassa satunnaisia ihmisiä hihasta josko sitä kiinnostaisi?

Vinkki; opiskelu, työpaikat, harrastukset, baari, luottamustoimet, naapurit, kansalaisopiston kurssit.

Todella on kaikki vaikeaa, jos ei muuten voi tutustua ihmisiin kuin Tinderissä tai ns. yrittäen jokaista vastaantulijaa, joka itseä kiinnostaa, paikasta riippumatta. Ovatko kaikki ihmiset jotakin mitäänharrastamattomia, laiskoja, kotona kauppareissuja lukuunottamatta jumittavia työttömiä, kun missään muualla ei muka voi tutustua ihmisiin, saada ystäviä ja parisuhteita kuin Tinderissä tai kaupassa?

No älä minulle saarnaa; itse voin lähestyä missä tahansa, enkä pistä pahakseni jos muutkin niin tekevät.

Enemmän ihmettelen näitä pelokkaita hysteerikkoja, jotka autistisesti haluavat tehdä äärimmäisen tiukan rajan, että baarissa ja tinderissä on sallittua lähestyä, mutta kaupassa ja kirjastossa luoja paratkoon ei missään nimessä, se olisi seksuaalista ahdistelua ja ties mitä.

Itseäni ei Tinderistä ja baareista löydä, joten ainoat mahdollisuudet lähestyä minua ovat juurikin tuolla "oikeassa elämässä".

Miten vaikea on ymmärtää, että ihmisillä on oikeus käydä kaupassa ja kirjastossa ja muissa vastaavissa ns. asiointipaikoissa ilman että joku tulee siihen "lähestymään" ja vonkaamaan?

Baaria saati Tinderiä EI VOI verrata kauppaan ja kirjastoon, koska mennessäsi baariin ja Tinderiin oletettavasti haluat lähestymisiä ja tutustumista parisuhdemielessä. Jos henkilö menee kauppaan tai kirjastoon, hän oletettavasti menee ostamaan ruokaa tai lainaamaan kirjoja, ei kyttäämään mahdollisia kumppaneita. 

Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää? Se on toki jokaisen oma valinta, käykö baareissa tai meneekö Tinderiin tai harrastaako kitään missä tapaa muita ihmisiä, mutta ei sillä perusteella voi olettaa, että kaikkien muidenkin mielestä on ihan ok ja hienoa muiden joutua antamaan pakkeja käydessään KAUPASSA TAI KIRJASTOSSA.

Onko ongelmia siellä?

Ei ole kukaan tulossa "vonkaamaan".

Jutella voi ja vaihtaa pari sanaa.

Hullua olisi jos kukaan ei ikinä uskaltaisi tulla kenellekään juttelemaan.

Opettele itse sanomaan "Ei kiinnosta, älä puhu minulle koska olen sellainen ihminen, että inhoan vieraiden kanssa puhumista.".

Ei ole vaikeaa. Olet kuin olet ja ole sitä.

Älä valita, kun muut voi tykätä joskus jutella ja jopa tutustua. Jos ei ikinä kukaan juttele, niin hankalaa on.

Älä muutrn ikinä muuta etelän maihin, siellä sulle saatetaan kommentoida jotain enemmänkin kaupassa. Ja kirjastossa ja kadulla ja työpaikalla. Oi joi!

Terveisin nainen 30v.

Vierailija
208/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todella ole vaikeaa.

Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää? Se on toki jokaisen oma valinta, käykö baareissa tai meneekö Tinderiin tai harrastaako kitään missä tapaa muita ihmisiä, mutta ei sillä perusteella voi olettaa, että kaikkien muidenkin mielestä on ihan ok ja hienoa muiden joutua antamaan pakkeja käydessään KAUPASSA TAI KIRJASTOSSA.[/quote

]

Suomen laista ei löydy pykälää, joka kieltää vieraille puhumisen kaupassa. Jos jonkun lähestyminen sinua häiritsee, niin kerro se heti. Sillähän se selviää.

Palstan miehille tämä ei tunnu olevan minkäänlainen ongelma. Heistä valtaosaa saa lähestyä kaupassa, kirjastossa tai missä hyvänsä.

Vierailija
209/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile tutustua lisää jutustelemalla, kaupassahan on helppo vaikka kysyä jotain ”mitä muroja suosittelisit”. Jos ihan pelkän visuaalisen vaikutelman varassa ehdottaa tapaamista, on se outoa. Entäs jos olet kutsunut kahville ja jo viiden minuutin päästä tyyppi onkin sietämätön? Tai alkaa vainota sinua, kun kerran osoitit kiinnostusta, jotkut miehet eivät päästä enää irti.

Vierailija
210/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todella ole vaikeaa.

Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää? Se on toki jokaisen oma valinta, käykö baareissa tai meneekö Tinderiin tai harrastaako kitään missä tapaa muita ihmisiä, mutta ei sillä perusteella voi olettaa, että kaikkien muidenkin mielestä on ihan ok ja hienoa muiden joutua antamaan pakkeja käydessään KAUPASSA TAI KIRJASTOSSA.[/quote

]

Suomen laista ei löydy pykälää, joka kieltää vieraille puhumisen kaupassa. Jos jonkun lähestyminen sinua häiritsee, niin kerro se heti. Sillähän se selviää.

Palstan miehille tämä ei tunnu olevan minkäänlainen ongelma. Heistä valtaosaa saa lähestyä kaupassa, kirjastossa tai missä hyvänsä.

Oi joi. Ei tarvitse sentään lakiin vedota. Ei ole mitään väliä millään lailla tässä asiassa.

Jos joku on ylimielinen hölmö niin olkoon sitä siellä missä kulkee.

Terveisin nainen 30v.

Nauttikaa kesästä :D

Vierailija
211/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi todella noloa olla se nainen, joka vonkaa varattuja miehiä kaupan hyllyjen välissä. Ei nimittäin voi tietää, onko tuntematon mies varattu tai naimisissa ja perheellinen.

Tätä varten meille ihmisille on kehittynyt puhe ja kielet. Jotta voisimme kommunikoida. Puhumallahan nuo selviää. Pianhan se tulee selville, että onko toinen varattu vai ei?

No sehän antaakin naisesta todella fiksun kuvan kun hän menee kysymään vieraalta mieheltä jossakin kaupassa, että oletko varattu. Toisekseen, mitä sitten vaikka mies olisi vapaa? Olisiko hänellä jokin velvollisuus silloin olla kiinnostunut jokaisesta naisesta, joka tulee kyselemään hänen parisuhdetilannettaan?

Tämä on kummallinen keskustelu; miehiä, jotka lähestyvät vieraita naisia kaupassa, pidetään häiritsevinä pervoina huuheloina, mutta jos nainen lähestyy miestä kaupassa, miehen oletetaan olevan ilahtunut ja innoissaan ja naisen tekemänä kyseinen häir... eikun lähestyminen onkin yhtäkkiä normaalia sosiaalista toimintaa.

Sellaista tasa-arvoa.

Pihvi onkin siinä, että naiset kokevat lähestymiset häirintänä, suurin osa miehistä päin vastaisessa tilanteessa eivät koe sitä häirintänä. Miehet ihan aidosti ilahtuvat, jos joku nainen yrittää heitä pokata.

Vierailija
212/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todella ole vaikeaa.

Onko ongelmia siellä?

Ei ole kukaan tulossa "vonkaamaan".

Jutella voi ja vaihtaa pari sanaa.

Hullua olisi jos kukaan ei ikinä uskaltaisi tulla kenellekään juttelemaan.

Opettele itse sanomaan "Ei kiinnosta, älä puhu minulle koska olen sellainen ihminen, että inhoan vieraiden kanssa puhumista.".

Ei ole vaikeaa. Olet kuin olet ja ole sitä.

Älä valita, kun muut voi tykätä joskus jutella ja jopa tutustua. Jos ei ikinä kukaan juttele, niin hankalaa on.

Älä muutrn ikinä muuta etelän maihin, siellä sulle saatetaan kommentoida jotain enemmänkin kaupassa. Ja kirjastossa ja kadulla ja työpaikalla. Oi joi!

Terveisin nainen 30v.

Miksi on perusteltava, miksi ei keskustele? "älä puhu minulle koska olen sellainen ihminen, että inhoan vieraiden kanssa puhumista." Kai ymmärrät, että se henkilö, joka menee jollekulle kaupassa tai kirjastossa jotakin selittämään, voi olla epäkiinnostava ja siksi lähestytty ei halua puhua hänen kanssaan, mutta jonkun toisen kanssa voisi puhuakin? Ei tarvitse inhottaa puhua kaikkien kanssa, vaan vain tämä joku ei kiinnosta.

Jos on kanttia mennä tekemään aloitteita paikassa ja henkilölle, joka kiinnostaa vain itseä, on oltava myös kanttia saada pakit.

Vierailija
213/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile tutustua lisää jutustelemalla, kaupassahan on helppo vaikka kysyä jotain ”mitä muroja suosittelisit”. Jos ihan pelkän visuaalisen vaikutelman varassa ehdottaa tapaamista, on se outoa. Entäs jos olet kutsunut kahville ja jo viiden minuutin päästä tyyppi onkin sietämätön? Tai alkaa vainota sinua, kun kerran osoitit kiinnostusta, jotkut miehet eivät päästä enää irti.

Eihyvääpäivää, mitä tuotetta suosittelisit :DDDDDD

Vanhojenpiikojen "luontevia lähestymisiä".

Vierailija
214/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ruokakauppaa luonnollisempi valinta olisi joku miesvaltainen kauppa. Siellä naisen olisi helpompi "kysyä apua" mieheltä. Vaikkapa Motonet, rautakauppa tms. "Kun myyjiäkään ei oikein ole näkynyt ,niin ajattelin kysyä joltain fiksun tuntuiselta mieheltä". Mene ja katsele hyllyistä erilaisia vempaimia. Keksit kyllä jotain kysyttävää jostain härpäkkeestä, jos joku kiireettömän oloinen ja kiva mies kiinnostaa.

Vierailija
215/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain viestejä lukiessa tulee mieleen että nyt kyllä taidetaan sähähtää aika helposta... Jos tuntematon sanoo jotain, ei hän ole todellakaan lähtökohtaisesti haluamassa sinua aviokumppanikseen. Voi olla kyse ihan vaan tavallisesta small talkista, hyvänen aika. Sellaisesta jolla saadaan esim. aikaan pienen paikkakunnan tai lähiön sisäistä turvallista henkeä, sellaista jonka ansiosta asuinpaikkasi on miellyttävä eikä etäinen.

Ok, kaikilta small talk ei taivu, mutta jos kukaan ei saisi puhua kenenkään kanssa niin yhteiskunta lahoaisi kyllä saman tien.

Vierailija
216/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen, mutta kerron tarinan silti. Oudoimpia iskuyrityksiä on kun mies lähestyi minua Lidlin pakastealtaalla. Katselin kaikessa rauhassa mitä ostaisin kun joku mies tuli viereeni. Yhtäkkiä hän sanoi: "Mitä meinasit syödä iltapalaksi?" Erittäin kiusallinen tilanne. Vastasin, että en vielä tiedä, mihin mies jatkoi: "Eikös sieltä vauvapalstalta löydä parhaat vinkit?" ????? Vastasin, että voi olla ja lähdin vauhdilla pois tilanteesta. Mies otti minut kiinni kassoilla ja pyysi numeroa ja ehdotti treffejä. 😂😂

Niin, en antanut. Ehkä joku tykkää, itse en lämmennyt.

Vierailija
217/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menen ruokakauppaan ja haluan tietoja tai suosituksia tuotteista, kysyn henkilökunnalta. Muu olisi outoa.

Vierailija
218/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen, mutta kerron tarinan silti. Oudoimpia iskuyrityksiä on kun mies lähestyi minua Lidlin pakastealtaalla. Katselin kaikessa rauhassa mitä ostaisin kun joku mies tuli viereeni. Yhtäkkiä hän sanoi: "Mitä meinasit syödä iltapalaksi?" Erittäin kiusallinen tilanne. Vastasin, että en vielä tiedä, mihin mies jatkoi: "Eikös sieltä vauvapalstalta löydä parhaat vinkit?" ????? Vastasin, että voi olla ja lähdin vauhdilla pois tilanteesta. Mies otti minut kiinni kassoilla ja pyysi numeroa ja ehdotti treffejä. 😂😂

Tästähän voisi aloittaa uuden ketjun, "Oudoimmat Iskuyritykset"

Vierailija
219/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitto!! Olen muuten parista iskuyrityksestä alkanut miettimään mahtaako tämä palsta ollakaan niin anonyymi.

Vierailija
220/1294 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa kuuluu pitää turvavälit koronan takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi