Miehet, miten ottaa teihin kontaktia KAUPASSA?
Olen ujo nainen, mutta olen miettinyt että jos joskus näen kaupassa miehen joka vaikuttaa minusta kiinnostavalta, miten voisin lähestyä häntä.
Olisiko hyvä esim. sanoa suoraan, että hei, vaikutat musta kiinnostavalta mieheltä, haluaisitko lähteä joskus vaikka kahville mun kanssa?
Anteeksi nyt kun olen varmaan ihan uusavuton. Mutta minulle tuollaiseen kontaktin ottoon on aika iso kynnys, ihan vaan siksi kun oon ujo ja herkkä. Niin ajattelin laittaa tänne palstalle tällaisen aiheen.
Tai ootteko muut menestyksekkäästi koskaan tavanneet kiinnostavia ihmisiä kaupassa, niin että oikeasti siitä olisi syntynyt jotain?
Kommentit (1294)
Itse pitäisin lähinnä rasittavana jos joku tuntematon tulisi kaupassa höpöttämään.
Voit nostaa helmat korviin, levittää tavarasi ja kysyä mieheltä mitä saisi olla?
Onneksi asun täällä pohjoisessa pikkukylässä. Päivittäin juttelen kaupassa miesten ja naisten kanssa, tuttujen ja tuntemattomien, ilman mitään taka-ajatuksia, luultavasti ei heilläkään. Ne joiden olen kauttarantain kuullut olevan minusta kiinnostuneita, eivät kyllä useimmat uskalla edes moikata sattuessaan samaan aikaan kauppaan. Niin itsekin pakenin aikoinaan hyllyjen väliin kiellettyä ihastustani, joka sattui asumaan samalla kadulla ja asioimaan toisinaan samassa lähikaupassa... Jutustelu piristää. Tämän takia en haluaisi asua missään isossa kaupungissa. Ilotonta ja hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Pohdin ensin että eihän noin koskaan käy; ei kukaan koskaan ota kontaktia kaupassa mutta pahus vie, yksi esimerkki löytyy: pari vuotta sitten eräs ikäiseni nainen joka hillui samalla osastolla kuin minä, tuli kysymään osaanko sanoa erään tuotteen ominaisuuksista jotain.
Tähän päivään saakka en tiedä miksi hän kysyi minulta eikä myyjältä, ehkä hän tunnisti minut jostain ala-asteajoilta tms., mutta jos hän olisi kiinnostanut minua, niin tuostahan olisi ollut luonteva sentään vähän sparrata että millainen ihminen on kyseessä.
Säilytä tuota kaunista, satumaista, ohikiitävää hetkeä kauniina muistohelmenä mielesi korulippaassa. Ja voit muistella sitä vielä kiikustuolissa yksin kissasi kanssa.
Minä olisin aika otettu, jos nainen joskus lähestyisi ylipäänsä jollain tavalla. Miksei vaikka kaupassakin sitten.
Supermarket on kyllä hyvä paikka tutustua, jopa luontevasti.
Olen sen kokenut, komea ja erittäin mukava mies, pilkettä silmissä.
Hänestä tulikin sitten erittäin hyvä ystävä!
Meriann kirjoitti:
Supermarket on kyllä hyvä paikka tutustua, jopa luontevasti.
Olen sen kokenut, komea ja erittäin mukava mies, pilkettä silmissä.
Hänestä tulikin sitten erittäin hyvä ystävä!
Tuliko niin hyvä, että olette laittaneet pissilihat sisäkkäin?
Vierailija kirjoitti:
Itse miehenä kokisin lähestymisen ehkä oudoksi, koska hyvin harvoin naiset ovat se osapuoli joka ottaa kontaktia. Mutta kunhan teet sen tahdikkaasti, pahin mitä voi tapahtua on pakit. Vihje: aloita keskustelu mieluummin säästä kuin mistään henkilökohtaisuuksista, esim. ostosteni kommentointi olisi itselleni ok mutta voi myös olla joillekin liian persoonallinen asia.
Ei v***u mikä nössö.
Vierailija kirjoitti:
On aika säälittävää jos ruokakaupassa pitää lähteä ottamaan kontaktia. Jotenkin säälittäviä 30-40 v sinkut. Miehistö pitää saada mut itsellä ei ole sosiaalisia taitoja. Varattukin käy, ei menoa haittaa.
Ei läheskään niin säälittävää kuin jos pitää hakea kontaktia netissä tai jossain sovelluksessa.
Vierailija kirjoitti:
Näin tavallisena miehenä sanon, että joku kahville pyytäminen on ok melkeinpä missä tahansa tilanteessa enkä todellakaan pahastuisi, vaikka pyytäjä ei kiinnostaisikaan minua. Ujo olen, mutta tuollaiseen lähestymiseen minun olisi helppo vastata kohteliaasti olenko halukas lähtemään kahville vai en. Katsetta, hymyä tai muuta vihjailua en uskalla tulkita kiinnostukseksi, mutta tuon ymmärtäisin.
Mulle on käynyt niin, että mua on pyydetty elokuviin ja mulle selvisi vasta elokuvassa käynnin jälkeen, että se mies luuli olevansa treffeillä. Oli aika vaivaannuttavaa. Jälkeenpäin ajatellen tajusin, että olis mun ehkä itsekin pitänyt ymmärtää, että mies voi tulkita sen tilanteen väärin.
Hieman helpotti, kun kuulin yhdestä toisestakin naisesta, jolle oli käynyt samalla tavalla.
Sanokaa ihmiset suoraan, mitä tarkoitatte, jos pyydätte jotain elokuviin tai kahville!
Ilman mitään aikaisempaa katsekontaktia tai flirttiä tulee useimmiten pakit ja eikä mikään ihme ja toinen osapuoli vaikuttaa lähinnä hullulta ja rikolliselta ahdistelijalta, jota on tarpeen välttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin tavallisena miehenä sanon, että joku kahville pyytäminen on ok melkeinpä missä tahansa tilanteessa enkä todellakaan pahastuisi, vaikka pyytäjä ei kiinnostaisikaan minua. Ujo olen, mutta tuollaiseen lähestymiseen minun olisi helppo vastata kohteliaasti olenko halukas lähtemään kahville vai en. Katsetta, hymyä tai muuta vihjailua en uskalla tulkita kiinnostukseksi, mutta tuon ymmärtäisin.
Mulle on käynyt niin, että mua on pyydetty elokuviin ja mulle selvisi vasta elokuvassa käynnin jälkeen, että se mies luuli olevansa treffeillä. Oli aika vaivaannuttavaa. Jälkeenpäin ajatellen tajusin, että olis mun ehkä itsekin pitänyt ymmärtää, että mies voi tulkita sen tilanteen väärin.
Hieman helpotti, kun kuulin yhdestä toisestakin naisesta, jolle oli käynyt samalla tavalla.
Sanokaa ihmiset suoraan, mitä tarkoitatte, jos pyydätte jotain elokuviin tai kahville!
No, ei kai kukaan pyydä elokuviin jos ei ole menossa treffeille. Kahville voi pyytää pelkkää kaveriakin jus ja just, mutta ei elokuviin.
Kävele miehen luo ja kokeile jotain näistä:
"Anteeksi mutta mihin voisin viedä ulostenäytteen?"
"Anteeksi mutta tiedätkö milloin alkavat sian jättöviikot?"
"Anteeksi mutta tiedätkö millä hyllyllä on Munsalan kansallispukuja?"
"Anteeksi mutta pitääkö tämä jauhenliha pestä ennen paistamista?:
En halua naisasiakkaana miehiin minkäänlaista kontaktia kaupoissa en miesasiakkailta enkä mieshenkilökunnalta. Kaikenlainen ahdistelu on epätoivottavaa ja epämiellyttävää.
Enkä halua myöskään mitään epämääräistä maisasiakasta tarttuvan ja roikkuvan hihastani ja seuraavan minua. Vaikuttas aika hullulta ja rikolliselta, yök.
Vierailija kirjoitti:
Tökkää insuliinikynällä mieheen insuliinia isohko annos. Kun tämä pian kaupasta lähdön jälkeen alkaa hoipertelemaan, niin mene "auttamaan", vie äijä kotiisi ja anna riittävästi sokeria ja hunajaa. Ja hunajapesääsi. Ukko on sen verran sekava, että on johdateltavissa ja kaluhan nousee, vaikkei miehen aivoissa juuri mitään tapahtuisi. Sitten vain ratsastamaan! Pian jo sokerit ja himo virkistävät äijänkin, ja voit kertoa tämän itse halunneen sinua. Siitä syntyy hyvä pohja parisuhteelle.
Leikkaa vaan mu na t poikki.
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin aika otettu, jos nainen joskus lähestyisi ylipäänsä jollain tavalla. Miksei vaikka kaupassakin sitten.
No jaa, miten se tositilanteessa menisi? Eihän komeaakaan miestä elämänsä aikana kovin moni nainen lähesty. Miehen ego on hauras, eikä häntä voi asettaa selkä seinää vasten yllättävään tilanteeseen. Miehen pitää ajatella kiinnostuneensa sinusta, eikä toisinpäin. Prisma ei ole mikään tinder.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa, miten se tositilanteessa menisi? Eihän komeaakaan miestä elämänsä aikana kovin moni nainen lähesty. Miehen ego on hauras, eikä häntä voi asettaa selkä seinää vasten yllättävään tilanteeseen. Miehen pitää ajatella kiinnostuneensa sinusta, eikä toisinpäin. Prisma ei ole mikään tinder.
Höpönlöpön miesten hauraista egoista. Miehenä olisin vain iloinen jos nainen lähestyisi minua.
Vastaus alkuperäiseen kysymykseen: Tule puhumaan ystävällisesti ja kivasti. Kysyä voi suoraankin. Koska et tunne toista osapuolta turha härskeily ja temppuilu yms ei ole hyväksi.