Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sopiiko tällainen sormus vihkisormukseksi?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa sormus, mistä itse pitää, sopii vihkisormukseksi.

Tuo linkin sormus kaiken lisäksi näyttää ennen kaikkea vihkisormukselta.

Vierailija
2/22 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovi

Vierailija
4/22 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ole vähän liian halpa? ei taida kestää loppuelämää, vaikka onko tarkoituskaan..

Vierailija
5/22 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii jos haluat sen sopivan.

Vierailija
6/22 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan! En vain ymmärrä näistä koruhommeleista yhtään mitään. Itselleni oikeastaan ihan sama, minkälainen rinkula sitä sormessa on, mutta toki valitsen kauniin jos sellaisen saan! Tuo ei olisi pahan hintainenkaan, miksihän se on niin edullinen? Tuntuukin ehkä sen takia, että on koira haudattuna..

Vierailija
7/22 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti on todella ohut, eli kannattaa miettiä kestääkö se loppuelämän taittumatta tai litistymättä.

Vierailija
8/22 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tuo 2 mm sitten todella ohut? kuinka paksuja ovat normaalisti? ei ainakaan kihlasormustani ohuempi ollut.

Vierailija
9/22 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kun olen aina kuvitellut, että vihkisormukset maksavat vähintään 1500-2000 euroa..

Vierailija
10/22 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikhisormus voi ihan hyvin olla vaikka joku hopearinkula, joka sopii omaan tyyliin. Kannattaa unohtaa muiden mielipiteet silloin, kun tekee oman elämänsä tärkeitä valintoja (joskaan vihkisormuksen ulkonäkö ei kuulu tärkeimpiin valintoihin elämässä... itselläni on jo toinen sormus menossa, vaikka avioliitto on sama)

Vierailija
11/22 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhans e aika hapla. Tosin se on 14K kultaa mikä on sitä halvinta. Lisäksi noi kivet nyt on mitä on. Hieno suurennettu kuva, Katsominen livenä saa mielen muuttumaan luultavimmin. Ja liian ohut ei ole hyvä pitkällä tähtäimellä. Harkitse tarkoin.

Vierailija
12/22 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sormessa vihkisormuksen korvike mikä maksoi 19 euroa.

Vierailija
13/22 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 17:21"]

Mulla on sormessa vihkisormuksen korvike mikä maksoi 19 euroa.

[/quote]

Mulla on kalevalakorun sormus, hopeinen. Tuntisin itteni typeräks timanteissa.

Vierailija
14/22 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 17:07"]

Haluan! En vain ymmärrä näistä koruhommeleista yhtään mitään. Itselleni oikeastaan ihan sama, minkälainen rinkula sitä sormessa on, mutta toki valitsen kauniin jos sellaisen saan! Tuo ei olisi pahan hintainenkaan, miksihän se on niin edullinen? Tuntuukin ehkä sen takia, että on koira haudattuna..

[/quote]

Pikkuruiset, huonolaatuiset timantit. Tuossa keskelläkään ei ole yhtä isoa, vaan rykelmä pieniä. Kivet eivät varmasti sädehdi niin kuin hyvä timantti tekee.

14 K keltakultaa, mitähän mahtaa olla tuo vaalea materiaali? Onko keltakulta pinnoitettu jollain, rodinoitu tms, jolloin vaalea väri kuluu pois. Valkokullasta ei nimittäin mainita mitään.

Koru on tehty valamalla, jolloin materiaali voi olla huokoisempaa ja pehmeämpää kuin käsityönä taottu sormusrunko eikä se kiillotu silloin niin hyvin. Naarmuuntuu ja kuluu myös helpommin. Halvimmat valetaan niin, että kivet on kiinni valumuotissa. Kivet eivät ole välttämättä kunnolla kiinni, pääsevät heilumaan ja kuluttamaan kultaa ympäriltään, jolloin "istutus" löystyy ja kivi voi irrota paikaltaan.

Vierailija
15/22 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 17:21"]

Onhans e aika hapla. Tosin se on 14K kultaa mikä on sitä halvinta. Lisäksi noi kivet nyt on mitä on. Hieno suurennettu kuva, Katsominen livenä saa mielen muuttumaan luultavimmin. Ja liian ohut ei ole hyvä pitkällä tähtäimellä. Harkitse tarkoin.

[/quote]

14k kultahan on sitä kestävää, kestää paremmin kuin pehmeämpi 18 k kulta, sen minäkin tiedän. mitä tarkoittaa kivet on mitä on? livenä oli vielä hienompi, ja edelleen kysyn, että onko 2 mm sitten todella ohut? mikä on normaali paksuus?

Vierailija
16/22 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 17:42"]

[/quote]

Pikkuruiset, huonolaatuiset timantit. Tuossa keskelläkään ei ole yhtä isoa, vaan rykelmä pieniä. Kivet eivät varmasti sädehdi niin kuin hyvä timantti tekee.

14 K keltakultaa, mitähän mahtaa olla tuo vaalea materiaali? Onko keltakulta pinnoitettu jollain, rodinoitu tms, jolloin vaalea väri kuluu pois. Valkokullasta ei nimittäin mainita mitään.

Koru on tehty valamalla, jolloin materiaali voi olla huokoisempaa ja pehmeämpää kuin käsityönä taottu sormusrunko eikä se kiillotu silloin niin hyvin. Naarmuuntuu ja kuluu myös helpommin. Halvimmat valetaan niin, että kivet on kiinni valumuotissa. Kivet eivät ole välttämättä kunnolla kiinni, pääsevät heilumaan ja kuluttamaan kultaa ympäriltään, jolloin "istutus" löystyy ja kivi voi irrota paikaltaan.

[/quote]

Miksi pitäisi olla isoja timantteja? Kai mä nyt olen sen huomannut jo kuvastakin, ettei ole isoja timantteja eikä niille ole tarvetta. Vaaleasta materiaalista en osaa sanoa, pitänee kysyä. Kai senkin voi rodinoida jos kuluu pois, ei hoitaminen ole mikään ongelma.

Onko suurin osa sormuksista sitten takomalla tehtyjä? Eivätkai tollaset "pikkuruiset huonolaatuiset timantit" sitten maksa paljon korjata, jos irtoavatkin?

Ei siis tarkoitus ollut lytätä sun kommenttia, esitit hyviä pointteja joita hainkin :) Pakko kuitenkin todeta, ettei tossa sormuksessa taida olla mitään sellaista, joka mua itseäni häiritsisi! Se on livenä aivan uskomattoman kaunis ja sehän on tärkeintä, niinkun joku aiempi kommentoija sanoi :)

Vierailija
17/22 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä sopii aivan mainiosti. Meillä teimme niin että minun ja miehen sormukset maksoivat yhdessä sen 50€ ja hyvin olen pärjännyt vaikka ei ole montaa tonnia sormessa... Kun tulee kumminkin tehtyä kaikkea niin en oikeasti halua että alkaa harmitaa jos sormus menee huonoon kuntoon. Ostan uuden sitten kun tämä vanha tästä joskus alkaa näyttämään kulahtaneelta. Viisi vuotta jo sormessa ollut ihan aina ja vielä näyttää "uudelta".

Vierailija
18/22 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaunis sormus, ja jos se sinusta tuntui itselle sopivalta, niin ota vaan!

Omat sormukseni ovat Sandbergin, kihla on leveämpi kuin vihki, vaikka yleensä kai näin ei ole. Mutta kun omasta mielestäni ne passaavat ihan hyvin yhteen, niin silloin se on hyvä.

Vierailija
19/22 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kivet on tosiaan aika murusia. Ja ohut tuo on. Tuolla summalla ottaisin ennemmin kivettömän ihan perus sormuksen, Hieman leveyttä kenties, mutta paksuutta ennen kaikkea. Tai ennemin yksi kunnollinen kivi.

Ja, kun tarkemmin pohditte niin totta, että 14k on kovempaa ja kestävämpää. Vaan mitä kaikkea se pitääkään sisällään. Voisi hyvin sanoa, että kaikki ei ole kultaa mikä kiiltää. Kärjistetysti.

Vierailija
20/22 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 17:52"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 17:42"]

[/quote]

[/quote]

Miksi pitäisi olla isoja timantteja? Kai mä nyt olen sen huomannut jo kuvastakin, ettei ole isoja timantteja eikä niille ole tarvetta. Vaaleasta materiaalista en osaa sanoa, pitänee kysyä. Kai senkin voi rodinoida jos kuluu pois, ei hoitaminen ole mikään ongelma.

Onko suurin osa sormuksista sitten takomalla tehtyjä? Eivätkai tollaset "pikkuruiset huonolaatuiset timantit" sitten maksa paljon korjata, jos irtoavatkin?

Ei siis tarkoitus ollut lytätä sun kommenttia, esitit hyviä pointteja joita hainkin :) Pakko kuitenkin todeta, ettei tossa sormuksessa taida olla mitään sellaista, joka mua itseäni häiritsisi! Se on livenä aivan uskomattoman kaunis ja sehän on tärkeintä, niinkun joku aiempi kommentoija sanoi :)

[/quote]

Niin, esitin vaan mikä koira siihen on haudattuna, kun kerran kysyit.

Pienissä timanteissa ei ole mitään vikaa, timantin laatu on toisille tärkeää. Huolimattomasti hiottu huonolaatuinen timantti ei säihky timantin lailla. Näitä voi verrata liikkeessä katsomalla vaikka vastaavanlaista korua jossa on hyvälaatuiset timantit.

Sormuksessa on 61 timanttia, mietipä kun ne alkaa irtoilemaan. Yksi kivi ei paljon maksa, mutta kultasepän työ maksaa. Eikä sekään mukavaa ole, jos sormus on koko ajan korjauksessa.

Suurin osa koruista tehdään valamalla. Hyvä valu voi olla jopa parempi kuin huonosti käsin tehty koru. Korua voi tarkastella luupilla, sillä näkee kivet ja materiaalin virheet paremmin.

Mutta kukapa sitä sormusta sormessa luupilla katselee. Ja voihan olla, että kivet hyvinkin pysyvät kiinni vuosikaudet. Tiedät itsekin, että hinta on halpa, eikä sillä voi kovin hyvää laatua saada, mutta eihän se haittaa silloin kun sen tiedostaa.   

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän