Raivostuttavin fraasi tai sananlasku?
Tässä nyt muutamia, jotka itsellä nostattaa karvat pystyyn.
Sinkuille: "Joskus Se Oikea tulee eteen silloin, kun lopettaa etsimisen."
Vapaaehtoisesti lapsettomille: "Kyllä sullakin mieli muuttuu, kun ikää tulee."
Sananlaskuista nyt ensimmäisenä tulee mieleen "Sama vika Rahikaisella." Argh!
Kommentit (47)
Ei elämä anna enempää taakkaa, kuin jaksaa kantaa. (jaa, huvikseenko ihmiset tekevät itsemurhia)
Minulla itse asiassa piti tuo " Se Oikea tulee eteen kun lakkaa etsimästä" paikkansa. Olin ollut neitsyt kun tapasin mieheni, sillä olin luopunut jo toivosta miesten suhteen. Iskemistä oli ollut, mutta kun itse olin niin ujo, niin kukaan muu ei ollut jaksanut jatkaa yrittämistä. Sitten tuli mieheni, josta tuli ensimmäinen poikaystäväni, aviomieheni ja lasteni isä. Itse en tuossa vaiheessa enää edes jaksanut "etsiä" miestä, koska olin kokenut niin monia pettymyksiä.
Minua ärsyttää sanonta " Tyttö tuli, tyhjä tuli". Tietenkin niin vanhanaikainen kuin olla ja osaa, mutta silti näen yhä edelleen tyttöjen vähättelyä.
Jos se ei tapa niin se vahvistaa. Menee sit katsomaan psykiatriselle niitä, joilla on kuppi mennyt nurin.
Markoa vitutti silloin euroihin siirtymisen aikoihin, kun joka puolella toitotettiin Suomen luopuvan markoista vuoteen 2002 mennessä.
Ei kahta ilman kolmannetta eikä kolmas paritta jää. Ketuttaa erityisesti kun mummelit kommentoi kuolemia...
Ojasta allikkoon
menee alas tai roikuu kuin lehmän häntä
ei oppi ojaan kaada
vaatimattomuus kaunistaa
nuori ja norja
parempi pyy pivossa kuin kymmenen oksalla
onhan näitä turhanpäiväisiä ja rasittavia vaikka kuinka paljon.
"Rumat ne vaatteilla koreilee." Siinä on jotain niin ärsyttävän suomalaista. Just sellasta, että ulkonäköön panostaminen on syntiä ja väärin ja kunhan nyt jotain on päällä, kun juhliin menee... Äääk, inhoan!
Laiska töitään luettelee
-niin että saavutuksistaan tai ahkerasta työnteostaan ei sitten saa iloita eikä olla ylpeä? Pitää keskittyä vain siihen mikä on tekemättä ja hoitamatta ja narista, ennen kaikkea valittaa!
Kell' onni on, se onnen kätkeköön.
Itku pitkästä ilosta
Erityisiä lapsia annetaan vain erityisille vanhemmille
Tainnu jäädä lääkkeet ottamatta. Lyhyemmin: ne lääkkeet.
Minoon meiltä ja muut meirän krannista.
Hyvää yritetähän mutta priimaa pakkaa tulemahan.
Ei haukku haavaa tee jos ei paha koira purra saa.
Joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa.
Anna pirulle pikkusormi niin se vie koko käden.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 17:18"]
Laiska töitään luettelee
-niin että saavutuksistaan tai ahkerasta työnteostaan ei sitten saa iloita eikä olla ylpeä? Pitää keskittyä vain siihen mikä on tekemättä ja hoitamatta ja narista, ennen kaikkea valittaa!
Kell' onni on, se onnen kätkeköön.
Itku pitkästä ilosta
Erityisiä lapsia annetaan vain erityisille vanhemmille
[/quote]
Laiska töitään luetele on tyhmä siinäkin mielessä, että nimenomaan työt luetteloimalla ja listaamalla pystyy suunnitelemana järkevän työaikataulun.
Tämä nyt ei ole mitenkään sanonta/fraasi, mutta ärsyttää suunnattomasti (varsinkin, kun ravintolassa töissä) lause, Kyllä tämä oli paha, mutta loppui kesken ( sitten räkänen limanauru perään)
Ja toinen, mikä ärsyttää suunnattomasti ravintolassa myöskin, " Oli hyvää, saa kokki pitää henkensä!" ( ja tähänkin nauru päälle"
ehe ehe
Kyllä vakka kantensa valitsee.
Kuka sen kissan hännän nostaa jos ei kissa itse.
Íhanan suomalaiseta:
Ylpeys käy lankeemuksen edestä
Rumat ne vaatteilla koreilee
Mies se tulee räkänokastakin, vaan ei tyhjännaurajasta
Vaatimattomuus kaunistaa
Joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa
Laiska töitään luettelee
Hiki laiskalla syödessä
Kell' onni on, se onnen kätkeköön
Itku pitkästä ilosta
Ei pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa
Näillä on minut kasvatettu. Amen.
Hups, tulipa äskeinen omituisella layoutilla ja otsikossakin oli virhe - piti lukea, että ihanan suomalaista.
Ärsyttävin on "Ulkonäöllä ei ole merkitystä. Ainoa jolla on väliä, on se mitä on sisällä". Voi luoja kun tuo on niin täyttä paskaa.
http://www.viipaleita.net/blog/satu/2007/04/10/pyhien_paskapuheiden_kolmiyhteys