Ei hyvää päivää! Kaverini väittää kivenkovaa että rasvaisia maitotuotteita...
kannattaa suosia, sillä ihmisen on saatava rasvaa. Siksi syöttää lapsilleenkin täysrasvaisia juustoja, kevytmaitoa, rasvaista(ja sokerista) jogurttia....
Ei ymmärrä, että niissä on eläinrasvaa, joka ei ole sitä, mitä on tarpeellista saada. Huh...
Kommentit (29)
No, kaipa sä oikaisit häntä, ettei vaan enää juota kevytmaitoa kenellekään, ikinä!
Jo on ihmisillä ongelma.... anna kaverin väittää, mitä sitten? Vai meidänkö pitäis kumota kaverisi väittämä?
IhminenkinIhminenkin on eläin :) Sianrasva on fysiologisesti ihmisen rasvaa lähellä.
Margariinilla ja ihmisen rasvoilla (solukalvot, aivot jne) ei ole mitään yhteistä...
Sveitsissä ei varmaan syödä rasvasia juustoja. Kumma etteivät kuole sydäntauteidshin kuitenkaan
Osittain kaverisi on oikeassa, sillä kasvava lapsi todellakin tarvitsee rasvaa. Kyllä meilläkin lapset juo kevytmaitoa, syövät tavallista tai turkkilaista jugurttia ja oltermannia. Leivän päälle laitetaan oivariinia tai flora kultaa. Kevyttuotteita / vähärasvaisia ei meillä lapset syö eikä juuri aikuisetkaan. Ja normaalipainoisia ja urheilullisia ollaan...
Karppien mielestä eläinrasva on vaan hyvästä. Sydäntautiliitto on vankasti eri mieltä. Ota noista nyt sitten selvää...
Jokainen joka liikkuu, pysyy normaalipainoisena. Elämäntapojen vaikutukset näkyvät usein keski-iän jälkeen kun selviää, miten arpaonni on suosinut geenien suhteen. Jos on sekä riskigeenit että huonot elämäntavat, sydän- ja verisuonisairauksia ilmenee. Joskus pelkät huonot geenit riittävät.
Isomummoni karppasi koko ikänsä ja niinhän siinä kävi kuten ennustettiin, kuoli ennen kuin ehdi täyttää edes 100 vuotta. 99 oli mittarissa.
Ap provoilee, taitaa olla sinulla tylsä päivä?
10: Toki näin, mutta mä en oikeasti jaksa uskoa, että sillä on merkitystä, että onko ne mun kaksi juustosiivua päivässä "oikeaa" vai vähärasvaista juustoa. Tai että ne kaksi jugurttia viikossa on kunnon jugurttia eikä mitään vähärasvaista sokerihöttöä. Mielummin syön mahdollisimman luonnollista ruokaa, mikä nykyään on aika vaikeaa, kuin todella pitkälle prosessoitua. Edea maustamatonta lihaa ei tahdo löytää tavallisen kaupan tiskistä. Kaikki lihta lilluvat ihme litkuissa. Maidon kyllä juon rasvattomana, koska siihen olen tottunut. Siinä ap on oikeassa, että ei niitä rasvaisia maitotuotteita liikoja syösä.
t. 8
[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 17:38"]
Isomummoni karppasi koko ikänsä ja niinhän siinä kävi kuten ennustettiin, kuoli ennen kuin ehdi täyttää edes 100 vuotta. 99 oli mittarissa.
Ap provoilee, taitaa olla sinulla tylsä päivä?
[/quote]
Kaverini perhe ei ole karppaajia. Syövät antaumuksella myös vaaleaa leipää, koska vilajtuotteet ovat terveellsiä. Samoin perunaa. Kalaa ja kanaa syövät vähän, koska on kallista ja kasviksiksi ei perunan lisäksi kuulemma kelpaa kuin kurkku ja tomaatti.
Minua taas hirvittää kun lapsille annetaan rasvatonta maitoa ja mitälie-minilätta-flora-levitteitä ja paistetaan kaikki jossain culinessessa.. Mistä ne sen rasvan sitten saavat?
Itsekin ennemmin suosin oikeaa voita. Maito ostetaan kevytmaitona, mutta jogurtit on täysrasvaisia turkkilaista tai kreikkalaista, ei niitä sokeri-lisäainemössöjä.
Minä syön kolme pussillista sipsejä viikossa, niissä on reilusti hyvää auringonkukkaöljyä.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 17:35"]
Karppien mielestä eläinrasva on vaan hyvästä. Sydäntautiliitto on vankasti eri mieltä. Ota noista nyt sitten selvää...
[/quote]
nimenomaan suomalaisten ja ruotsalaisten karppien mielestä. Muualla maailmassa karppaus ei ole kovien rasvojen suosimista.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 17:28"]
IhminenkinIhminenkin on eläin :) Sianrasva on fysiologisesti ihmisen rasvaa lähellä.
Margariinilla ja ihmisen rasvoilla (solukalvot, aivot jne) ei ole mitään yhteistä...
[/quote]
Sun logiikalla kannibalismi olisi kai terveellisintä, ihmisen rasva muistuttaa eniten ihmisen rasvaa.
Ihminen tarvitsee rasvaa, tyydyttämätöntä rasvaa eli yleensä terveellistä kasvirasvaa (pl. kova kookosrasva).
Mä en jaksa hysterisoida. Meillä käytetään sekä rasvaisia että vähärasvaisia tuotteita sekaisin sen mukaan mikä suussa maistuu hyvältä.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 18:26"]
Minua taas hirvittää kun lapsille annetaan rasvatonta maitoa ja mitälie-minilätta-flora-levitteitä ja paistetaan kaikki jossain culinessessa.. Mistä ne sen rasvan sitten saavat?
Itsekin ennemmin suosin oikeaa voita. Maito ostetaan kevytmaitona, mutta jogurtit on täysrasvaisia turkkilaista tai kreikkalaista, ei niitä sokeri-lisäainemössöjä.
[/quote]Meillä juodaan rasvatonta maitoa, jo ihan maunkin vuoksi, sori.
Mutta, hyvää rasvaa saa ilman voita, kermajuustoja ja turkkilaisia jugurttejakin (onko niiden rasvassa mitään hyvää?), jos kiinnostaa, niin ei ole vaikeaa löytää tietoa :)
Minun perheestänikö ap kirjoittaa? Meillä on luettu margariinien ym. tuoteselosteet sen verran tarkkaan, että syödään voita vaikka henki menisi. Sitä on syönyt mummokin niin paljon kuin on ollut varaa ja laki sallinut, ja maidoistakin kuori kermat päältä omaan kuppiinsa silloin kun oli vielä lehmiä. Saa nähdä sitten, elääkö tuo satavuotiaaksi, vielä muutama vuosi puuttuu.
Ehkä ei sentään, kun meillä vaaleaa leipää ei syödä, ehkä jotain kokojyvävehnäleipää mutta sitäkin harvoin.
Ja rasvaisia maitotuotteita ei siis syödä maltillisesti, vaan mahdollisimman paljon koska sitä rasvaa on saatava.
-ap-