Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saunan lämmitys ovet auki

Vierailija
16.07.2020 |

Hirveä riita aina saunan lämmityksestä, mies lämmittää kesälläkin ovet auki asuntoon. Ymmärrän talvella, että samalla lämmittää asuntoakin, mutta näin kesällä. Voi v***u, minä eikä koirat ei voi nukkua taas ensi yönä, kun on niin kuuma. Annetaan rasittava ukko uuteen perheeseen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin teen noin, pahalta tuntuu hukata sitä lämpöä. Eilenkin lämmitin samalla asuntoa vaikka tiesin että tulee ihan liian kuuma. Sitä lämpöä ei vain voi päästää karkuun hyödyntämättä, mieluummin vaikka nukkuu sitten huonosti.

Olen mies 45 ja pilkon itse puuni

Vierailija
2/21 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän "ulkosuomalainen"? He eivät ymmärrä saunan lämmityksestä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks se noi tekee? Lämmittää vettä samalla?

Vierailija
4/21 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on pohjois-karjalainen urpo, pilkkoo itse puunsa jne. 

Vierailija
5/21 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut, että kukaan tekee noin.

N51

Vierailija
6/21 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkin teen noin, pahalta tuntuu hukata sitä lämpöä. Eilenkin lämmitin samalla asuntoa vaikka tiesin että tulee ihan liian kuuma. Sitä lämpöä ei vain voi päästää karkuun hyödyntämättä, mieluummin vaikka nukkuu sitten huonosti.

Eihän se lämpö mihinkään karkuun pääse, vaan jää sinne saunaan jos pidät oven kiinni.

Vierailija
7/21 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh? Eikö ole aika kallista lämmittää asuntoa saunalla? Ovi kiinni tietysti lämmitetään.

Vierailija
8/21 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu mies suuttui, kun lämmitin sähkösaunaa niin, että kylpyhuoneen puolelle johtava ovi oli auki.

Ovi oli siis lasiovi, jonka alareunaan jäi 20 cm rako, joten enpä usko että lämpö olisi pysynyt siellä.

Ap:n tapauksessa eri juttu, eli totta kai asunto lämpiää, jos puulla lämpiävän saunan "oikeaa" ovea ei suljeta.

Vierailija
9/21 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjällä yksi nainen lämmitti sähkösaunan siten, että jätti kaikki väliovet suihkuun ja pukuhuoneeseen asti auki. Siinä meillä oli sitten lämmintä tilaa riittävästi, kun mentiin saunomaan. Ei millään ymmärtänyt, minkä virheen teki tämä työntekijämme. Oli siis tuona päivänä hänen tehtävänsä laittaa sauna päälle illan suussa. Ja kyllä, venäläiset yleensä tietävät, mikä on sauna ja mikä siinä on idea.

Vierailija
10/21 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää. Lämmitätte varmaan uuniakin niin, että luukku on auki.

Vierailija
11/21 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tuttu mies suuttui, kun lämmitin sähkösaunaa niin, että kylpyhuoneen puolelle johtava ovi oli auki.

Ovi oli siis lasiovi, jonka alareunaan jäi 20 cm rako, joten enpä usko että lämpö olisi pysynyt siellä.

Ap:n tapauksessa eri juttu, eli totta kai asunto lämpiää, jos puulla lämpiävän saunan "oikeaa" ovea ei suljeta.

Ei ole totta! Kyllä se lämpö todellakin pysyy saunassa, vaikka löylyhuoneen ovessa on kunnon rako. Lämpö nousee ylöspäin eikä pyöri siellä lattian tasolla. Millä eväillä tämä lämmittäjä on liikkeellä? Hyvänen aika. Ei ihme, jos tuttu mies suuttui.

Vierailija
12/21 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauna lämmitetään ovi kiinni aina, se on energiatehokkainta. Sit teoriassa, jos haluat hyödyntää lämmöt, niin avaa saunomisen jälkeen saunan ovi suihkutilaan.

Vierailija
13/21 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ymmärrän miten omakotitalossa asuminen ei maksa oikeastaan mitään...

Vierailija
14/21 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämpö jätetään saunaan ja suihkutilaan, jotta kosteus haihtuu eikä ala homehtumaan.

Vierailija
15/21 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä aika sekaisin jos HALUAT nukkua huonosti. Se on pahimpia juttuja nukkua liian lämpösessä. paitsi jos on ihan hirvee vilukissa jotain verenkierto-ongelmia. Muuten olisin hyvinkin samaa mieltä lämmön haaskaamisessa mutta että unen kustannuksella? ei kiitos. voihan sitä tietty nukkua ulkona teltassa tai sitten vain ihan ulkona jos lämpöä ei haluu haaskata tai  energiaa puuta jne. 

Vierailija
16/21 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämpö jätetään saunaan ja suihkutilaan, jotta kosteus haihtuu eikä ala homehtumaan.

Lämpö ja tuuletus.  Mielummin ulos. Sisäsaunat on kauheita.

Vierailija
17/21 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertalämmitteisen saunan lämmittämisen voi ihan hyvin aloittaa ovet auki. Samoin savusaunan.

Vierailija
18/21 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmittääkö uunin luukku auki?

Vierailija
19/21 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertalämmitteisen saunan lämmittämisen voi ihan hyvin aloittaa ovet auki. Samoin savusaunan.

Savusaunassa tämä on toivottavaa ettei tule tuhoava leimahdus.

Vierailija
20/21 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Ja kun saunominen alkaa niin jäävettä kiukaalle !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme