Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuoret naiset/teinit harvoin "kiittävät"/moikkaavat kun antaa tilaa suojatiellä

Vierailija
16.07.2020 |

Missä on nuorten naisten käytöstavat?😔 Ulkoa ovat niin kauniita, mutta sisältä itseään täynnä olevia diivoja! En ole muiden ihmisryhmien kohdalla huomannut kyseistä käytöstä. Yleensä vielä hymyilen leveästi tytöille mutta katsovat kiusaantuneena pois päin kuin autoilija olisi ilmaa heille!

Mika43😘

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti huomisesta alkaen alan heittäytyä maahan kumartelemaan ja laulamaan ylistystä kaikille autoilijoille, jotka noudattavat lakia, eivät tapa jalankulkijoita. Autoilijathan ovat maailman napa ja heidän armollisuudesta tulee meidän maan matosten jalankuljoiden olla kiitollisia🙏.

Vierailija
42/64 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän toisinaan auki ovea, että esim. nuoret/nuoret aikuiset naiset pääsevät kaupasta tms. ulos mukavasti. Ehkä 10-20% kiittää sanomalla, nyökkäämällä, katseella, hymyllä tms.

Kiittämättömyys ei ole minulta pois. Kunhan havainnoin. Nuoret ja nuoret aikuiset naiset  (ehkä ikään 35 saakka) Suomessa (80%) ovat itsekkäitä ja vaativia. Sääliksi käy miehiä, jotka joutuvat toteuttamaan heidän unelmiaan. "Minä, minä, minä."

Vanhojen naisten ikäpolvessa sentään löytyy enemmän fiksuja ja sydämellisiä.

M52

Oven pitäminen auki on ylimääräistä kohteliaisuutta, mistä on syytäkin kiittää. Suojatien eteen pysähtyminen on liikennesääntöjen noudattamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän toisinaan auki ovea, että esim. nuoret/nuoret aikuiset naiset pääsevät kaupasta tms. ulos mukavasti. Ehkä 10-20% kiittää sanomalla, nyökkäämällä, katseella, hymyllä tms.

Kiittämättömyys ei ole minulta pois. Kunhan havainnoin. Nuoret ja nuoret aikuiset naiset  (ehkä ikään 35 saakka) Suomessa (80%) ovat itsekkäitä ja vaativia. Sääliksi käy miehiä, jotka joutuvat toteuttamaan heidän unelmiaan. "Minä, minä, minä."

Vanhojen naisten ikäpolvessa sentään löytyy enemmän fiksuja ja sydämellisiä.

M52

Nuorista naisista osa saattaa pelätä, että se mies luulee naisen olevan muussakin mielessä kiinnostunut, niin pitävät etäisyyttä. Kun siis sellaisia näteimpiä parikymppisiä meinaavat iskeä käytännössä kaikki miehet. Heille on siis tullut sellainen suojakeino sen seurauksena.

Me vanhemmat ja rumemmat 30+ naiset voidaan olla kohteliaampia miehiä kohtaan, kun kukaan ei kuitenkaan ole kiinnostunut "siinä mielessä", joten väärinymmärryksen riski on olematon.

Vierailija
44/64 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen joku limainen äijä kyttäämässä naisia tuulilasin takaa...

Niin? Älä vaan sano, että olet ollut 20 vuotta miesten kanssa tekemisissä/parisuhteessa ja sulla ei ole hajua niiden seksuaalisuudesta ja visuaalisesta kiihottumisesta. Muut naiset, seksi, pylly ja hinkit pyörii niiden päässä jatkuvalla repeatilla.

Vierailija
45/64 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti huomisesta alkaen alan heittäytyä maahan kumartelemaan ja laulamaan ylistystä kaikille autoilijoille, jotka noudattavat lakia, eivät tapa jalankulkijoita. Autoilijathan ovat maailman napa ja heidän armollisuudesta tulee meidän maan matosten jalankuljoiden olla kiitollisia🙏.

Come on. Jalankulkijana ymmärrän, että se jarruttelu autoilijalle on rasittavaa ja koettelee autoilijan hermoja, joten toki kiitän autoilijaa. Autoilijan näkökulmasta mahdollisimman nopea kiitos-huikkaus ja ripeä kävely kruunaavat tilanteen. Ei siitä kiittämisestä pidä mitään showta tehdä. Pitääkö tällainenkin asia tosiaan vääntää rautalangasta?

Vierailija
46/64 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Come on. Jalankulkijana ymmärrän, että se jarruttelu autoilijalle on rasittavaa ja koettelee autoilijan hermoja, joten toki kiitän autoilijaa. Autoilijan näkökulmasta mahdollisimman nopea kiitos-huikkaus ja ripeä kävely kruunaavat tilanteen. Ei siitä kiittämisestä pidä mitään showta tehdä. Pitääkö tällainenkin asia tosiaan vääntää rautalangasta?

Kai kiität myös siitä, kun autoilija pysähtyy punaisella? Silloinhan täytyy myös jarruttaa "rasittavasti". 

Vierailija
47/64 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ihan yhtä rasittavaa ja hermoille käyvää se jarruttaminen on silloinkin kun väistää toista autoa. Joten miksi autoilijat eivät kiitä toisiaan väistämissääntöjen noudattamisesta?

Vierailija
48/64 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rautalangasta väännettynä: Autoilijan ON liikennesääntäjen mukaan pysähdyttävä laskemaan jalankulkija suojatien yli. Se ei ole kuljetrajalle mikään kohteliaisuus- tai viitsimisasia, josta tarvitsee jalankulkijan järjestää jokin kädenheiluttelu ta hymyilyshow.

Vierailija
49/64 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos autoilijalla on hermot kireällä ratin takana, niin hänen on syytä luopua ajamisesta ja mennä terapiaan.

Vierailija
50/64 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ainakin meidän kaupungissamme autoilijat ovat aikamoisia sikoja, olen neuvonut alakouluikäisille lapsilleni, ettei suojatielle pidä astua ennen kuin on katsekontakti autoilijaan. Ja kun katseet kohtaavat, on luontevaa nyökätä. Samalla tavalla nyökkään vaikka jos eräretkellä kohtaan pitkospuilla tuntemattoman. Eli kysymys ei ole kiitollisuudesta, vaan ihan kohtaamisesta.

Syksyllä kouluun menevä kuopukseni ei liiku vielä yksin, mutta hänellä on varsin persoonallinen tapa. Jos auto tulee yllättäen ja kovaa vauhtia näkyviin ollessamme suojatiellä, hän nostaa kätensä suorana kohti autoilijaa kuin liikennepoliisi pysähtymisen merkiksi, samalla kun kävelee toki eteenpäin ripeästi.

Lähinnä minusta on tärkeää, että kommunikoidaan selkeästi. Ärsyttävää sekä autoilijan että jalankulkijan näkökulmasta ovat ne tilanteet, joissa kukaan ei tiedä että mennäänkö vai ei.

Vierailija
51/64 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret naiset harvemmin haluavat olla kovinkaan kohteliaita, koska miehet tulkitsevat pienenkin ystävällisyyden ja jopa hymyn helposti väärin.

Vierailija
52/64 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olet lopettanut sairaan vaimosi hakkaamisen Mika? Kyllä me naapurit tiedämme asiasta.

Vierailija
53/64 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ainakin meidän kaupungissamme autoilijat ovat aikamoisia sikoja, olen neuvonut alakouluikäisille lapsilleni, ettei suojatielle pidä astua ennen kuin on katsekontakti autoilijaan. Ja kun katseet kohtaavat, on luontevaa nyökätä. Samalla tavalla nyökkään vaikka jos eräretkellä kohtaan pitkospuilla tuntemattoman. Eli kysymys ei ole kiitollisuudesta, vaan ihan kohtaamisesta.

Syksyllä kouluun menevä kuopukseni ei liiku vielä yksin, mutta hänellä on varsin persoonallinen tapa. Jos auto tulee yllättäen ja kovaa vauhtia näkyviin ollessamme suojatiellä, hän nostaa kätensä suorana kohti autoilijaa kuin liikennepoliisi pysähtymisen merkiksi, samalla kun kävelee toki eteenpäin ripeästi.

Lähinnä minusta on tärkeää, että kommunikoidaan selkeästi. Ärsyttävää sekä autoilijan että jalankulkijan näkökulmasta ovat ne tilanteet, joissa kukaan ei tiedä että mennäänkö vai ei.

Kun kaikki autoilijat noudattaisivat lakia, ei olisi mitään epäselvyyksiä. Jalankulkija menisi aina ensin ja autoilija pysähtyisi. Valitettavasti joillekin taulapäille noinkin yksinkertainen laki on ylivoimainen. Kortti pitäisi ottaa pois, jos ei noin simppeliä juttua tajua. Silloin jää taatusti isompiakin asioita tajuamatta. 

Vierailija
54/64 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä törmäsin tähän tapaan vasta nelikymppisenä, kun miesystävä kiitteli. Ihmettelin eka, että kylläpä se tuntee väkeä... :D

Samalla logiikallahan mun pitäs kiitellä myös kanssa kävelijöitä. Hekin noudattavat liikennesääntöjä. Eihän tuolla enää ehtis muuta tehdä kuin huitoa mennessään.

Itsehän en juurikaan yksityisautoile kuin satunnaisesti kimppatakseissa, joten en ole tuommoiseen tapaan kiinnittänyt huomiota.

N48 Helsinki

Vierailija
55/64 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai kiität myös siitä, kun autoilija pysähtyy punaisella? Silloinhan täytyy myös jarruttaa "rasittavasti". 

Se on eri asia. Tosin saatan refleksinomaisesti silloinkin kiittää "vahingossa". Liikennevalottoman suojatien eteen pysähtyminen on käytännössä autoilijan omasta jaloudesta kiinni, joten siksi kiitän.

Vierailija
56/64 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä törmäsin tähän tapaan vasta nelikymppisenä, kun miesystävä kiitteli. Ihmettelin eka, että kylläpä se tuntee väkeä... :D

Samalla logiikallahan mun pitäs kiitellä myös kanssa kävelijöitä. Hekin noudattavat liikennesääntöjä. Eihän tuolla enää ehtis muuta tehdä kuin huitoa mennessään.

Itsehän en juurikaan yksityisautoile kuin satunnaisesti kimppatakseissa, joten en ole tuommoiseen tapaan kiinnittänyt huomiota.

N48 Helsinki

Kyllä mä ainakin kiitän aina, jos joku väistää tai "vaivautuu" vuokseni. Esim. kiitän välillä skeittaajiakin ja sähköpotkulautailijoita, kun väistävät minua jossain.

Vierailija
57/64 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla tavalla muuten ylitetään katu Roomassa. Muuten ne autoilijat eivät meinaa pysähtyä tai vetävät jarrut ihan viime hetkillä pohjaan. Kun ottaa katsekontaktin, ne huomaavat jalankulkijan ja pysähtyvät kohteliaammin. Lopuksi kiitos tai siis grazie.

Vierailija
58/64 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kiitä naapuriakaan joka ei vedä turpaan.

Vierailija
59/64 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk, oot ällö.

Vierailija
60/64 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N48 Helsinki

Kyllä mä ainakin kiitän aina, jos joku väistää tai "vaivautuu" vuokseni. Esim. kiitän välillä skeittaajiakin ja sähköpotkulautailijoita, kun väistävät minua jossain.

Ymmärrät kai kuitenkin, ettei siinä, että autoilija pysäyttää autona suojatien eteen ja päästää jalankulkijan, kyse ei ole vaivautumisesta vaan liikennelain noudattamisesta.

-eri-