Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

olen lyhytkasvuinen

Vierailija
27.05.2013 |

haluatko kysyä minulta jotain ?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis joku alle 130cm? joudutko ostamaan vaatteet lastenosastolta? oletko harrastanut seksiä ja oletko suhteessa tai naimisissa? miten vastakkainen (normaalipituinen) sukupuoli sinuun yleensä suhtautuu? mitkä on suurimpia arkiongelmia pituudesta johtuen? onko plussia (pituuden ansiosta)?

Vierailija
2/6 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole missään vaiheessa harkinnut pidennysleikkausta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi tuo että miten lyhytkasvuisuus vaikuttaa arjessa, onko esim. ylettymisvaikeuksia "keskipituisille" suunnitellussa maailmassa.

Vierailija
4/6 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan nyt "lyhytkasvuisen" puolesta.

Eiköhän oikeasti lyhytkasvuiset (alle 130-140cm) asu heille mitoitetussa asunnossa. Keittiötasot, kaapit, jne. ovat normaalia matalammalla. Monet "lastenvaatteet" sopivat, mutta nykypäivänä koko ajan moititaan myös miten lapset pukeutuu samalla tavalla kuin aikuiset!

Seksi on ihan samanlaista kuin "normaali"mittaisten kanssa. Tunteethan sen ratkaisee ja siinä lähellä unohdat täysin toisen olevan joku "lyhytkasvuinen"!

Olen itse kokenut tämän isona miehenä äskettäin.

Tottakai lyhytkasvuisilla on ongelmia ihmissuhteissa ja todennäköisesti alemmuuskomplekseja, jne. Mutta, niitä on meillä "normaaleillakin" ihan samalla tavalla. Puhutaan vain eri termeillä ja eri alueista.

Jotkut saattavat hakea jotain eksoottista, erilaista suhdetta lyhytkasvuisista(?) Mutta, se suhde voi olla täysin samantasoinen kuin "normaali"kokoisten kanssa.

"Onko ylettymisvaikeuksia"... no tottakai on!!! Ei tuota tarvitse edes kysyä. Mieti vaikka miten 10v 130cm lapsi saa kaikki tavarat ylähyllyiltä. Ei siihen mitään erityistä kysymystä tarvita, ihan vain maalaisjärkeä!

"Normaali"

Vierailija
5/6 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lyhytkasvuisen lapsen äiti ja sanoisin, että edut lyhytkasvuisuudessa rajoittuvat siihen, että kaikki tuntee. Kuten lapsen kaverit sanovat, "hän on julkkis". Eli kaikki tuntee apinan, mutta apina ei kaikkia. Kokoajan joku moikkaa tai kysyy kuulumisia, mikä on tietysti kiva juttu!

Kunpa jatkuisi myös yläasteella ja siitäkin eteenpäin...

Vierailija
6/6 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 00:23"]

Olen lyhytkasvuisen lapsen äiti ja sanoisin, että edut lyhytkasvuisuudessa rajoittuvat siihen, että kaikki tuntee. Kuten lapsen kaverit sanovat, "hän on julkkis". Eli kaikki tuntee apinan, mutta apina ei kaikkia. Kokoajan joku moikkaa tai kysyy kuulumisia, mikä on tietysti kiva juttu!

Kunpa jatkuisi myös yläasteella ja siitäkin eteenpäin...

[/quote]

Jatkan vielä... eli ulottumisongelmia todella on, sillä valtaosa lyhytkasvuisista on ns epäsuhtaisesti lyhytkasvuisia, eli kädet ylös nostettuna sormet yltää juuri ja juuri pään päälle. Eli vaikka olisi 130cm, niin ulottuvuus on samaa luokkaa kuin 100cm lapsella, eikä 130cm lapsella.

Ja juu, kyllä lapsi miettiin pidennysleikkausta, mutta se on rankka noin vuoden tai kahden projekti pyörätuolijaksoineen, joka rajoittaa elämää,  enkä siksi ole sen kannalla. Mutta sillä saatavat sentit ovat tietysti kaikki kotiinpäin ja auttavat yltämisessä, joten en täysin poissuljekaan.