Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos Koneen Antti Herlinin tilille tulisi tonnin käteistalletus, niin pyytäisikö pankki häneltä kirjalliset dokumentit ja selvitykset rahan alkuperästä?

Vierailija
16.07.2020 |

Antakaa kun vastaan kysymykseen: Ei pyytäisi. Herlinin tileissä lukee ihan varmasti, ettei heiltä kysellä ikinä mitään. Sama koskee muita rikkaita. Pankkien kyselyt koskee vain taviksia. Uskokaapa vain huviksenne!

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vein syksyllä 2000 talletusautomaattiin ja danskelta tuli vastaavanlainen kysymys. Loppui kun kysyin etteikö täällä saatana saa edes venettä myydä ettei joku byrokraatti ole lässyttämässä. Se riitti ja rahat ilmestyivät tililleni

ja olisi riittänyt myös ihan vain "myin veneen". Kuvittelitko oikeasti, että räyhäämisesi sai aikaan yhtään mitään. 

Mitä vittua se kenellekään kuuluu mistä mun fyrkat tulee? Kuka on niin saatanan tyhmä että tallettelee pimeitä rahoja omille tileilleen, varsinkin kun kyseessä on em. kaltainen "kahviraha"? Tolla summalla käy just viikon kaupassa..

Jos haluat pitää rahojasi pankissa, pankilla on velvollisuus selvittää, mitä rahaa siellä pidät. turhaan sinä sille pankille kiukuttelet. 

Vierailija
22/49 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vein syksyllä 2000 talletusautomaattiin ja danskelta tuli vastaavanlainen kysymys. Loppui kun kysyin etteikö täällä saatana saa edes venettä myydä ettei joku byrokraatti ole lässyttämässä. Se riitti ja rahat ilmestyivät tililleni

ja olisi riittänyt myös ihan vain "myin veneen". Kuvittelitko oikeasti, että räyhäämisesi sai aikaan yhtään mitään. 

Mitä vittua se kenellekään kuuluu mistä mun fyrkat tulee? Kuka on niin saatanan tyhmä että tallettelee pimeitä rahoja omille tileilleen, varsinkin kun kyseessä on em. kaltainen "kahviraha"? Tolla summalla käy just viikon kaupassa..

Jos haluat pitää rahojasi pankissa, pankilla on velvollisuus selvittää, mitä rahaa siellä pidät. turhaan sinä sille pankille kiukuttelet. 

Raha on rahaa ja pankki on rahoituslaitos, ei mikään ylempi viranomainen tai valtiovallan edeustaja. Mun tekemiset tai tekemättä jättämiset ei pitäisi kuulua heille pätkääkään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko käyttää?

Anna palaa :D

Vierailija
24/49 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha on rahaa ja pankki on rahoituslaitos, ei mikään ylempi viranomainen tai valtiovallan edeustaja. Mun tekemiset tai tekemättä jättämiset ei pitäisi kuulua heille pätkääkään

Mutta sen täytyy noudattaa valtiovallan lakeja. Ei kaupan kassakaan ole mikään viranomainen tai valtiovallan edustaja, mutta kyllä hän on silti velvollinen tarkistamaan nuoren alkoholinostajan paperit. 

Vierailija
25/49 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti kyllä kuuluu.

Itse talletin peräti 140e ja kysyivät mitä rahoja ovat.

Vierailija
26/49 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän monta tonnia tai kymppitonnia nämä samaiset rikkaat saisivat nostaa tililtään tekemättä etukäteen irtisanomista, meinaan jos niin kuin sattuisivat jostain syystä asioimaan pankkisalissa tiskillä meidän tavisten joukossa. 

Muutama vuosi sitten olin menossa autokaupoille ja tarvitsin vielä noin viisi tonnia käteistä maksaakseni koko auton hinnan kerralla. En ollut älynnyt irtisanoa summaa ja siitäkö pankkivirkailija kirkastui ja säkätti. Sanoin kylmän viileesti, että autokauppa vaatii rahat tänään. No siinä sitten virkailija juoksenteli paperit kourassa ylempien herrojen ja rouvien puheilla. Lopulta rahat irtosivat ankaran moraalisaarnan säestyksellä. Kiittelin ja totesin, että jos tämäkin asia olisi joskus edes tuotu esille, niin minäkin yksinkertainen maisterinplanttu olisin ehkä ymmärtänyt irtisanoa omia rahojani omalta tililtäni.

Minua ärsyttää ylipäänsä pankin utelut siinä yhteydessä, kun määräajoin tarkastetaan, pitävätkö annetut  osoitetiedot ja puhekinnumero paikkansa. Miksi udella, paljonko tilille tuleekuukaudessa rahaa ja mistä, kun pankilla on saatavissa jokaisen asiakkaan tilitiedot paria tietsikan näppäintä painamalla. sama koskee utelua, paljonko käytän rahaa kuussa. Katsoisivat sieltä koneeltaan. Ei myöskään kuulu pankille, ovatko "kaikki munani samassa korissa", vai olenko jonkun muunkin rahalaitoksen asiakas. Kas kun eivät utele, missä kaupassa asioin ja minkä leipomon leipää ostan.

Vierailija
27/49 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on rahaa ja pankki on rahoituslaitos, ei mikään ylempi viranomainen tai valtiovallan edeustaja. Mun tekemiset tai tekemättä jättämiset ei pitäisi kuulua heille pätkääkään[/quote] Mutta sen täytyy noudattaa valtiovallan lakeja. Ei kaupan kassakaan ole mikään viranomainen tai valtiovallan edustaja, mutta kyllä hän on silti velvollinen tarkistamaan nuoren alkoholinostajan paperit. [/quote]

Miten sait sotkettua viinan ostamisen tähän? Jos joku viranomainen on kiinnostunut mun rahankäytöstä niin ottakoot yhteyttä mutta yhdellekään pankille en ala tiliä tekemään, pitäis näkyä suoraan näytöltä mitä siellä tapahtuu...

Vierailija
28/49 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymyksenasettelu on outo. En ole koskaan kuullut että siltä joka SAA rahaa pankkitililleen kysellään mitään. Jos joku yrittää pankissa tallettaaa suuria käteissummia, niin hyvin voidaankin kysyä, sillä kyse voi olla rahanpesusta.

Parhaimmillaan minulle on tullut rahaa tilille 60 000 euroa kertasuorituksena eikä siitä tullut mitään kyselyä.

Multa on pyydetty pankista toisen henkilön tiliotteita liittyen tililleni tulleisiin siirtoihin. Tämän toisen henkilön tili ihan eri pankissakin siis.

Pankki ei voi pyytää sinulta toisen henkilön tiliotteita, korkeintaan voi kysyä yhteystietoja. Pankki pyytää ne tiliotteet siltä tilinhaltijalta, ei maksun saajalta. Sinulla kun ei ole mitään oikeuksia muiden tilitietoihin.

Vierailija
29/49 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sen täytyy noudattaa valtiovallan lakeja. Ei kaupan kassakaan ole mikään viranomainen tai valtiovallan edustaja, mutta kyllä hän on silti velvollinen tarkistamaan nuoren alkoholinostajan paperit. 

Miten sait sotkettua viinan ostamisen tähän? Jos joku viranomainen on kiinnostunut mun rahankäytöstä niin ottakoot yhteyttä mutta yhdellekään pankille en ala tiliä tekemään, pitäis näkyä suoraan näytöltä mitä siellä tapahtuu... Ai miten sain sotkettua? No ihan kuules siten, että näissä on kyse täsmälleen samasta asiasta. Nämä ihmiset ja yritykset tekevät työtään ja noudattavat lakia. Ei siinä auta nillittää, että ei sinun ikäsi kuulu kaupan kassalle. Kyllä se vain siinä tilanteessa kuuluu, kun kassa myy sinulle alkoholijuomaa, johon liittyy tietty lainsäädäntö. 

Vierailija
30/49 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän monta tonnia tai kymppitonnia nämä samaiset rikkaat saisivat nostaa tililtään tekemättä etukäteen irtisanomista, meinaan jos niin kuin sattuisivat jostain syystä asioimaan pankkisalissa tiskillä meidän tavisten joukossa. 

Muutama vuosi sitten olin menossa autokaupoille ja tarvitsin vielä noin viisi tonnia käteistä maksaakseni koko auton hinnan kerralla. En ollut älynnyt irtisanoa summaa ja siitäkö pankkivirkailija kirkastui ja säkätti. Sanoin kylmän viileesti, että autokauppa vaatii rahat tänään. No siinä sitten virkailija juoksenteli paperit kourassa ylempien herrojen ja rouvien puheilla. Lopulta rahat irtosivat ankaran moraalisaarnan säestyksellä. Kiittelin ja totesin, että jos tämäkin asia olisi joskus edes tuotu esille, niin minäkin yksinkertainen maisterinplanttu olisin ehkä ymmärtänyt irtisanoa omia rahojani omalta tililtäni.

Minua ärsyttää ylipäänsä pankin utelut siinä yhteydessä, kun määräajoin tarkastetaan, pitävätkö annetut  osoitetiedot ja puhekinnumero paikkansa. Miksi udella, paljonko tilille tuleekuukaudessa rahaa ja mistä, kun pankilla on saatavissa jokaisen asiakkaan tilitiedot paria tietsikan näppäintä painamalla. sama koskee utelua, paljonko käytän rahaa kuussa. Katsoisivat sieltä koneeltaan. Ei myöskään kuulu pankille, ovatko "kaikki munani samassa korissa", vai olenko jonkun muunkin rahalaitoksen asiakas. Kas kun eivät utele, missä kaupassa asioin ja minkä leipomon leipää ostan.

Siis millä tavalla irtisanoa. Jos se on sinun tililläsi ihan likvidina käteistalletuksena eikä esimerkiksi säästötilillä tai rahastoissa tai vakuutena tai panttina, kyllä sinä saat ne sieltä koska tahansa nostaa, jos vain konttorin varannot sen sallivat. 

Vierailija
31/49 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tietää kuinka suuresta sumnmasta esim. Nallelta alettaisiin muka oikeasti vaatia jotain selvityksiä?

Vierailija
32/49 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tietää kuinka suuresta sumnmasta esim. Nallelta alettaisiin muka oikeasti vaatia jotain selvityksiä?

Voi lässyn lässyn, kylläpäs nyt on kateellista sakkia. Kyllä niitä kuules vain Nalleltakin kysytään, mutta ero onkin siinä, että Nalle ei juokse pankkien tiskeillä tallettamassa rahaa, vaan sen homman hoitaa todennäköisesti joku muu (jos tällainen tilanne hänelle ylipäätään tulee vastaan). 

Vierailija
33/49 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ero on myös siinä, että Nallelle nämä byrokratiat ovat tuttuja, joten hän tietää jo valmiiksi, mitä kysytään ja mitä selvityksiä tarvitaan. Näin toimivat isommat toimijat. Eivät nämä ala nillittämään siellä että "miiiikäääs se tämäääkin kotkotus muka on, mitäää ihmettä te teette minun tiedoilla". Siellä kulkee todennäköisesti yksi sähköposti Nallen ja sihteerin välillä, jossa Nalle antaa käskyn, että "talleta xxx euroa, tili xxx-xxx, alkuperä xxx, kuitti liitteenä". Ei siellä jäädä pähkäilemään tällaisia perusasioita. 

Vierailija
34/49 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaa ja harmia tästä typerästä laista on taviksille. Oikea rahanpesu ihan varmasti tehdään muuten kuin kiikuttamalla rahat käteisenä pankkiin tai selittämättöminä tilisiirtoina.  Sitäpaitsi kuinka vaikeaa voi olla keksiä tarina rahojen alkuperästä, nytkin voisi helposti sanoa tehneensä tiliä vaikka marjojen myynnillä vaikkei olisikaan.  Kumma kun kuitenkin nigerialaishuijareille on mahdollista siirtää valtavia summia ilman mitään kyselyitä. 

Vierailija
35/49 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä omituisia väärinkäsityksiä koko ketju täynnä. Mikä ihmeen juttu tuo rahojen irtisanominen muka on? Eiköhän tuossakin ole kyse jostain määräaikaisesta säästötilistä ja sitten on tullut asiakkaalle yllätyksenä, ettei niitä saakaan sieltä noin vain nostettua, kun ei ole luettu sopimusehtoja. 

Vierailija
36/49 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaa ja harmia tästä typerästä laista on taviksille. Oikea rahanpesu ihan varmasti tehdään muuten kuin kiikuttamalla rahat käteisenä pankkiin tai selittämättöminä tilisiirtoina.  Sitäpaitsi kuinka vaikeaa voi olla keksiä tarina rahojen alkuperästä, nytkin voisi helposti sanoa tehneensä tiliä vaikka marjojen myynnillä vaikkei olisikaan.  Kumma kun kuitenkin nigerialaishuijareille on mahdollista siirtää valtavia summia ilman mitään kyselyitä. 

Voi pyhä jysäys! Eihän nyt mistään nigerialaishuijareista kysellä, kun ne rahat eivät tule sinun tilillesi vaan lähtevät sieltä. 

Vierailija
37/49 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nalle joutuisi heti marssimaan käsiraudoissa pankin kulusteluhuoneeseen. Nalle sanoisi, että mut ku mä omistan tätä pankkia sadoilla miljoonilla. Pankin virkailija tähän tiukkana: SÄÄNNÖT ON SÄÄNNÖT!

Nalle myös joutuisi näyttämään passinsa ja videon, jossa kääntelee päätään.

Olen Osuuspankin omistaja-asiakas eikä täällä tarvitse käännellä päätä ollenkaan sillä kaikki hoituu pin koodilla tai sitten sillä pahvisella koodilapulla.

Vaihda pankkia äläkä itke jatkuvasti.

Vierailija
38/49 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tilisiirroistakin kysellään, ei tarvi olla käteispano. Varsinkin, jos on isompi summa ulkomaasta.

Vierailija
39/49 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin maksamassa käteisellä 130 euron laskun Nordeassa ja siitäkin jo tivattiin, mistä rahat on peräisin. Sanoin nosteneeni jossain vaiheessa tililtäni ja nainen tuijotti sitten vähän aikaa tilitietojani. Halvatun kyylät.

Vierailija
40/49 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa protestoida tuota typerää lakia vastaan, kehittää jokin mahdollisimman pitkä tarina siitä, mistä ne rahat ovat tulleet. Voitte kertoa tyyliim "No, minä harrastan iltaisin lenkkeilyä ja kerään panttipulloja tien poskelta. Lähden liikenteeseen aina osoitteesta X (tähän oma kotiosoite) ja lenkkeilen reittiä ... (kuvaa tähän reitti). Näin sain 2,54. Sitten vuokrasin möin peräkonttikirppiksellä pari Jallu-lehteä, sain niistä 4,55 rahaa. Tämän jälkeen kävin poimimassa mustikoita yhden sangollisen, josta sain 22 euroa rahaa." Ja jatka tällä tavalla kertomalla mahdollisimman tarkasti ja pieniin osiin pilkottuna tarina. Kyllä siinä vaiheessa, kun jokainen asiakas toimittaa vaikkapa 10 sivua pitkän ja hyvin polveilevan tarinan pankille, on pankin pakko järkeistää käytäntöjään ja lain tulkintaa.