Ihana kampanja tuo aidot kehot näytille somessa – ”Jokaisen tulisi saada olla häpeilemättä juuri sitä, mitä on”
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/2ed430bf-6151-4b47-90ea-9391df87c37a?u…
Miksei taaskaan sanota suoraan?
Ylipainoinen nainen: "Jokaisen tulisi saada olla häpeilemättä juuri sitä, mitä on."
Ylipainoinen mies: "Hahah, säälittävä paskamaha. Sitten vielä miehet ruikuttaa kun eivät saa naista. Salille, mars!"
Kommentit (131)
Miksi vain ylipainoiset olisivat "aitoja". Miksi näihin juttuihin ei oteta kaikenlaisia vartaloita. Miksi aina vain yksi ryhmä nostetaan esiin?
Minusta tämä menee samaan kastiin kuin kuvat "tältä näyttää oikea äiti", johon otetaan kaikki mahdollisimman paljon raskausarpia saaneet. Ja hyvä, että tuodaan esiin, että se on normaalia jne. Mutta ei ne naiset, jotka ovat selviytyneet raskauksista ilman arpia ole sen vähempää oikeita äitejä. Ärsyttää tämä lähestymistapa, että ihmisiä arvotetaan näillä jutuilla.
Miksei vain kaikki voitaisi olla yhtä arvokkaita äitejä /naisia/mitä nyt milloinkin. Minua ei ainakaan pätkän vertaa kiinnosta muiden kilot, arvet tai niiden olemattomuus. Mutta en halua että kenenkään omanarvontuntoa lähdetään boostaamaan painamalla muita alaspäin. Minusta silloin ollaan väärillä raiteilla.
Vierailija kirjoitti:
Lihavat marginaalinen kehoryhmä??!! Dafuq?????
Se on sitä kun tuijotetaan puhelinta ja somea ulkona kävellessä, jää ne "aidot" ihmiset näkemättä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Edelleen voi nimittäin huomata, kuinka tietynlaisia marginaalisia kehoja, esimerkiksi lihavia, pyörätuolissa olevia, vammaisia tai tummaihoisia, syrjitään ja halveksutaan."
Listalta puuttuu "miehet".
Ei lihavat kyllä mitään marginaalia ole
Miehistä vähintään ylipainoisia oli 71,9 % (painoindeksi 25 kg/m2 tai enemmän).
Miehistä lihavia oli 26,1 % (painoindeksi 30 kg/m2 tai enemmän).
Naisista vähintään ylipainoisia oli 63,2 % (painoindeksi 25 kg/m2 tai enemmän).
Naisista lihavia oli 27,5 % (painoindeksi 30 kg/m2 tai enemmän).
https://thl.fi/fi/tutkimus-ja-kehittaminen/tutkimukset-ja-hankkeet/kans…
Olen näitä tilastoja miettinyt hetken, kun sanotaan että suomalaiset miehet ovat lihavampia kuin naiset. Ylipainoisia 71,9 vs. 63,2, mutta onko näissä otettu huomioon eri rakenteet? Miehille lihasmassa kertyy aivan eri tavalla kuin naisille ja vähänkään treenaava mies päätyy bmi:n perusteella ylipainoiseksi. Selvästi lihavien määrä kun on lähes identtinen (26,1 vs. 27,5), joten vaikea uskoa, että aiempi ero johtuisi ihan vain lihavuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Taas pitänyt puskea puolialastomat ruhonsa muiden nähtäville.
Missä ihraisten miesten vastaavat kuvat?
Kalsarimainoksissa?
Mun kaveri oli tosi lihava masennuksen vuoksi vuosia. Masennusta on edelleen, mutta läskit on lähtenyt. Koskaan häntä ei ole haukuttu eikä nimitelty kadulla. Kuinka moni oikeasti kuulee haukkuja ulkonäöstä? Onko nämä haukkumiset lihavien ihmisten omassa päässä? Onko haukkuja lihava itse?
Mitä varten epäterveellistä elämää on syytä juhlia?
Suomessa kaikenlaiset lihavuudesta johtuvat sairaudet ovat nousussa ja samaan aikaan mediassa toitotetaan kuinka lihavuus on normaalia, mitenköhän mahtaa julkinen terveydenhoito kestää 10-20v päästä iskevän epidemian, veikkaan laskujen suurenevan vähintään puolella.
Vierailija kirjoitti:
No esimerkiksi sydämen vajaatoiminta, väsymysoireyhtymä, MS, Ehlers-Danlos, nivelreuma, jotkut syövät, kipua aiheuttavat sairaudet, kystinen fibroosi, osteoporoosi ovat sairauksia, jotka aiheuttavat liikunnan harrastamisen vaikeita rajoitteita. Esimerkiksi tuo kystinen fibroosi on siitä kiinnostava, että siinä ihminen kuluttaa todella suuren määrän kaloreita päivässä. En osaa tarkalleen selittää syytä, mutta elimistön toiminta ihan siis solutasolla aiheuttaa keholle niin paljon työtä, että heidän on pakkosyötävä ja syötävä erityisen kaloripitoista ruokaa, että saavat tarpeeksi energiaa päivittäin. On outoa, että ihmiset uskovat ihan mielellään sairauksien aiheuttavan laihtumista, mutta päinvastaista mahdollisuutta ei moni hyväksy ollenkaan.
Noiden sairauksien vikahan se lihavuus on. Sillä 1,5L kolapullolla mikä juotiin tänään ei ole asian kanssa mitään tekemistä, eikä varsinkaan niillä neljällä munkilla mitkä vedettiin eilen naamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Edelleen voi nimittäin huomata, kuinka tietynlaisia marginaalisia kehoja, esimerkiksi lihavia, pyörätuolissa olevia, vammaisia tai tummaihoisia, syrjitään ja halveksutaan."
Listalta puuttuu "miehet".
Ei lihavat kyllä mitään marginaalia ole
Miehistä vähintään ylipainoisia oli 71,9 % (painoindeksi 25 kg/m2 tai enemmän).
Miehistä lihavia oli 26,1 % (painoindeksi 30 kg/m2 tai enemmän).
Naisista vähintään ylipainoisia oli 63,2 % (painoindeksi 25 kg/m2 tai enemmän).
Naisista lihavia oli 27,5 % (painoindeksi 30 kg/m2 tai enemmän).
https://thl.fi/fi/tutkimus-ja-kehittaminen/tutkimukset-ja-hankkeet/kans…
Olen näitä tilastoja miettinyt hetken, kun sanotaan että suomalaiset miehet ovat lihavampia kuin naiset. Ylipainoisia 71,9 vs. 63,2, mutta onko näissä otettu huomioon eri rakenteet? Miehille lihasmassa kertyy aivan eri tavalla kuin naisille ja vähänkään treenaava mies päätyy bmi:n perusteella ylipainoiseksi. Selvästi lihavien määrä kun on lähes identtinen (26,1 vs. 27,5), joten vaikea uskoa, että aiempi ero johtuisi ihan vain lihavuudesta.
Heh, hyvin näkyy itsepetos tässä. Kuinka paljon näet treenattuja muskelimasoja vs lihavia miehiä? Kyllä ne muskelimasat ovat pikkuinen ryhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat kaksi vaihtoehtoahan naisillakin käsittääkseni on. Tämä kampanja kai liittynee tuohon jälkimmäiseen. Ihan yhtä lailla lihava nainen ottaa riskin tulla jonkun silmissä naurunalaiseksi, jos paljastaa kehonsa ns. ongelmakohdat.
Luulet väärin. Tämä kampanja liittyy naisten kolmanteen vaihtoehtoon, eli siihen että hiljennetään mieluummin muiden kritiikki ja mainostetaan kuinka lihavuus ei ole ainoastaan kaunista vaan jopa terveellistä.
Jos sinun pitää alusvaatefirmoille ruveta itkemään kuinka mallit ovat liian hoikkia ja pitäisi olla "normaalimpia" kuten sairaalloisen lihavia niin silloin et todellakaan ole sinut itsesi ja oman kroppasi kanssa. Selvästi se sinua häiritsee ja paljon.
Tarkoititko sanalla "sinä" minua (olen tuo, jolle vastasit) vai käytitkö muuten vaan sinä-passiivia? Nimittäin ei minua haittaa laihat mallit, en ole itse ollut ikinä ylipainoinen, mutta vaikka en ihan yhtä hyväkroppainen olisikaan kuin ne mallit, niin olen kyllä aina tykännyt kehostani. En kaipaa mainoksiin enemmän lihavia malleja, mutta toisaalta minulle mainokset ovat muutenkin ihan evvk.
Kuitenkin lihavien terveysmenot katetaan julkisista varoista. Kaikki tupakoijat, ryyppääjät, extremeurhelijat, lihavat, sairalloisen laihat, nistit, pössyttelijät, ja muuten vaanhuolimattomat maksakoot omat sairaala menonsa
Niin kauan kuin minä maksan, saan kyllä kertoa mitä mieltä olen kenenkin vartalosta /tavoista ja ohjeistaa heitä parantamaan tapansa.
odotatko jo innolla, koska pääsee ottamaan vaatteita pois iltalehden juttuun?