Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihana kampanja tuo aidot kehot näytille somessa – ”Jokaisen tulisi saada olla häpeilemättä juuri sitä, mitä on”

Tasa-arvon mies
16.07.2020 |

https://www.iltalehti.fi/mieli/a/2ed430bf-6151-4b47-90ea-9391df87c37a?u…

Miksei taaskaan sanota suoraan?

Ylipainoinen nainen: "Jokaisen tulisi saada olla häpeilemättä juuri sitä, mitä on."

Ylipainoinen mies: "Hahah, säälittävä paskamaha. Sitten vielä miehet ruikuttaa kun eivät saa naista. Salille, mars!"

Kommentit (131)

Vierailija
41/131 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas pitänyt puskea puolialastomat ruhonsa muiden nähtäville.

Missä ihraisten miesten vastaavat kuvat?

Niin just. Vain hoikat saavat laittaa puolialastomia kuvia. 🙄

No ei pidä sitten itkeä, jos massaa näin yleisesti viehättää ne hoikat enemmän ja lihavampana ei saa aivan sitä samaa ihailua osakseen.

Vierailija
42/131 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi ne on aina naiset näissä jutuissa? Sitten naureskellaan ja nimitellään niitä kaljamahaisia miehiä terasseilla, ei ilmeisesti koske heitä.

No miksi miehet eivät itse osallistu?

Miehethän voisivat perustaa vaikka ihan oman kampajan joskus, jos tuntuu, että juuri mieskehoille naureskellaan terassilla. Siitähän tuokin on kai lähtenyt: joku on kokenut kehojen näkyvyyden ongelmaksi, ja halusi ottaa siihen kantaa. Tehkää samoin, nostakaa esiin kokemaanne ongelmaa, tehkää joku somekuvakampanja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/131 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan nähdä kuvan kaljamahaisesta Keijosta, joka pooseraa rikkinäiset kalsarit jalassa sohvalla niin, että kainalokarvat roikkuu.

Keijon pitäisi nyt vaan ihan itse aktivoitua sitten laittamaan se kuva. Sitä odotellessa, laita sinä omasi! Vai oletko niin hyvännäköinen, ettei sinusta saa kampanjaan sopivaa kuvaa?

Keijo ei laita kuvaansa koska Keijolla on realistisempi näkemys siitä voimaantuuko Keijo läskimahakuvansa palhastelusta koko kansalle.

t. Keijon kaveri

Vierailija
44/131 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi ne on aina naiset näissä jutuissa? Sitten naureskellaan ja nimitellään niitä kaljamahaisia miehiä terasseilla, ei ilmeisesti koske heitä.

Koska miehet eivät koe että nolot julkiset läskikuvat ovat millään muotoa hyvä asia.

Vierailija
45/131 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näiden kuvien piti olla kehopositiivisuuskuvia MIKSI sitten osassa vedetty selkeästi vatsa sisään! :( Ehkä pitäisi puhua MELKEIN kehopositiivisista?

Vierailija
46/131 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kampanjoita syntyy silloin kun suhteellisen varakkaat mutta lihavat ja huonolla itsetunnolla varustautuneet naiset lyövät päänsä yhteen ja rahat likoon ja järjestää tälläisiä "Minä rakastan itseäni, oikeasti, uskokaa jo!"-kampanjoita.

Vaaralliseksi homma menee jos sairaalloisen lihavat rupeavat näissä kampanjoissa toitottamaan kuinka heidän ei tarvitsisi laihduttaa. Eikös se TIME-lehden kannessakin poseerannut sairaalloisen ylipainoinen naikkonen kärsinyt monista eri vaarallisista vaivoista ja hengenvaarallisista diabetekseen liittyvistä sivuoireista? Silti artikkelissa hehkutettiin "bodypositive-"sanomaa.

Vierailija
47/131 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sitä siis olla vain somessa?

Vierailija
48/131 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jokaisen tulisi saada tuhlata terveydenhuollon resursseja itseaiheutettuihin vaivoihin rajattomasti "

Vierailija
49/131 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehethän voisivat perustaa vaikka ihan oman kampajan joskus, jos tuntuu, että juuri mieskehoille naureskellaan terassilla. Siitähän tuokin on kai lähtenyt: joku on kokenut kehojen näkyvyyden ongelmaksi, ja halusi ottaa siihen kantaa. Tehkää samoin, nostakaa esiin kokemaanne ongelmaa, tehkää joku somekuvakampanja!

...ja tule koko kansan naurun aiheeksi. Miehillä on tasan kaksi vaihtoehtoa mitä tehdä lihavuuden kanssa: 1) joka lopetat itkemisen ja laihdutat tai 2) lopetat itkemisen ja lakkaat välittämästä mitä muut ovat mieltä.

Vierailija
50/131 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos näiden kuvien piti olla kehopositiivisuuskuvia MIKSI sitten osassa vedetty selkeästi vatsa sisään! :( Ehkä pitäisi puhua MELKEIN kehopositiivisista?

Tajunta mellastaa kehopositiivisuutta mutta alitajunta on tietoinen asioiden todellisesta laidasta.

Vierailija
51/131 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska miehet eivät koe että nolot julkiset läskikuvat ovat millään muotoa hyvä asia.

No sittenhän tuo kampanja ei ole heidän juttunsa. Tässä ketjussa nyt vaan joku kovasti toivoi enemmän miesten kuvia tähänkin kampanjaan, joten ilmeisesti joitain kuitenkin se kiinnostaisi...? Tosin jos itseä ei tämäntyyppiset jutut kiinnosta, niin eikö voisi vaan antaa niiden muiden postailla kuviaan, jos siitä tykkäävät? En minäkään koe tätä omaksi jutukseni (enkä edes kuulu siihen porukkaan, joka kokisi kehohäpeää, tai jota ulkonäön vuoksi mitenkään syrjittäisiin), ja oma ratkaisuni onkin se, että keskityn elämässäni sitten muihin asioihin, en käy katsomassa noita kuvia, jne. Suosittelen samaa "antaa olla" -suhtautumista teillekin, joita kampanja nyt ärsyttää olemassaolollaan.

Vierailija
52/131 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen normaalipainoinen ja kun satun lihomaan niin kyllä katson itseäni peilistä meiningillä tarttis tehdä jotain. Vanhastaan tätä kutsuttiin linjojen vahtimiseksi.

Nykyään en jotenkin "saisi" ajatella näin vaan minun pitäisi hyväksyä se paino ja olla onnellinen kehossani ja blaa blaa...kuitenkin painonhallinta ei ikinä onnistu jos + 5 kg lisäyksen jälkeen en havahdu siihen, että voisi hieman tarkkailla painoa ja tehdä hienosäätöä.

Jos ajattelen näin olen jotenkin huonoitsetuntoinen jne. ihan kuin terve kriittisyys olisi jostain pois.

Vierailija
53/131 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...ja tule koko kansan naurun aiheeksi. Miehillä on tasan kaksi vaihtoehtoa mitä tehdä lihavuuden kanssa: 1) joka lopetat itkemisen ja laihdutat tai 2) lopetat itkemisen ja lakkaat välittämästä mitä muut ovat mieltä.

Samat kaksi vaihtoehtoahan naisillakin käsittääkseni on. Tämä kampanja kai liittynee tuohon jälkimmäiseen. Ihan yhtä lailla lihava nainen ottaa riskin tulla jonkun silmissä naurunalaiseksi, jos paljastaa kehonsa ns. ongelmakohdat.

Vierailija
54/131 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelle kehopositiivuusliikkeen pitäisi olla vs. kenelle se todellisuudessa on

https://i.kym-cdn.com/photos/images/facebook/001/045/502/6b4.png

https://images7.memedroid.com/images/UPLOADED828/5d3f989620337.jpeg

Ei kaikki vammaiset ole jotain puoliksi palaneita tai proteesityyppejä. Ihmisellä voi olla myös sairaus, joka tekee hänet lihavaksi tai estää kuntoilun. Tätä ei pysty näkemään päällepäin, että mistä se kehon muoto johtuu. Et voi koskaan tietään, onko se lihava, jota sinä halveksut juuri se, jolla ulkomuodon taustalla on terveydellinen syy.

Lisäksi voitaisiin helposti väittää, että sairaalloinen ylipaino on aina vähintään mielestä johtuvan sairauden tulos. Siinä mielessä kaikki ylipainoiset ansaitsevat asiallista kohtelua. Se ei tarkoita sitä, että syömisaddiktiota pitäisi tukea, mutta se kyllä tarkoittaa, että heitä ei haukuta ulkonäön takia tai kyhäillä esimerkiksi tällaisia meemejä lihavien kustannuksella.

Kuten mikä esimerkiksi? 

Vierailija
55/131 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina lihavien voimaantumista? Olen koko ikäni ollut laiha lauta. En todellakaan kehtaa pyllistellä julkisesti bikineissä. Kuka järjestäisi kehopositiivisuuskampanjan meidänlaisille?

Vierailija
56/131 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen normaalipainoinen ja kun satun lihomaan niin kyllä katson itseäni peilistä meiningillä tarttis tehdä jotain. Vanhastaan tätä kutsuttiin linjojen vahtimiseksi.

Nykyään en jotenkin "saisi" ajatella näin vaan minun pitäisi hyväksyä se paino ja olla onnellinen kehossani ja blaa blaa...kuitenkin painonhallinta ei ikinä onnistu jos + 5 kg lisäyksen jälkeen en havahdu siihen, että voisi hieman tarkkailla painoa ja tehdä hienosäätöä.

Jos ajattelen näin olen jotenkin huonoitsetuntoinen jne. ihan kuin terve kriittisyys olisi jostain pois.

Minäkin olen normaalipainoinen, mutta ei minusta kehopositiivisuus ole mikään este sille, että haluaa pysyä normaalipainossa. Voihan sitä silti tykätä kehostaan ja olla onnellinen kehossaan, vaikka haluaisikin pitää sen normaalipainossa ja tarvittaessa pyrkisi kohti sitä.

Vierailija
57/131 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sittenhän tuo kampanja ei ole heidän juttunsa. Tässä ketjussa nyt vaan joku kovasti toivoi enemmän miesten kuvia tähänkin kampanjaan, joten ilmeisesti joitain kuitenkin se kiinnostaisi...? Tosin jos itseä ei tämäntyyppiset jutut kiinnosta, niin eikö voisi vaan antaa niiden muiden postailla kuviaan, jos siitä tykkäävät? En minäkään koe tätä omaksi jutukseni (enkä edes kuulu siihen porukkaan, joka kokisi kehohäpeää, tai jota ulkonäön vuoksi mitenkään syrjittäisiin), ja oma ratkaisuni onkin se, että keskityn elämässäni sitten muihin asioihin, en käy katsomassa noita kuvia, jne. Suosittelen samaa "antaa olla" -suhtautumista teillekin, joita kampanja nyt ärsyttää olemassaolollaan.

Et koe outona että mm. muotimaailma mainostaa epäterveellistä elämäntyyliä "hyvänä asiana"? Jos kyseessä olisi selvästi aliravitut anorektiset mallit niin varmaan olisit ensimmäisten seassa huutamassa kuinka kauheaa se on.

Vierailija
58/131 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nämä keinotekoiset kampanjat mitään muuta. Läski on rumaa vaikka kuinka muuta vakuuttelisi.

Vierailija
59/131 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituista tässä kampanjassa on vanhojen naisten puute.  Kaikki mallit ovat nuoria.  Syy on se, että usein 75-vuotiaan mummon veitsen koskematon vartalo on aika shokeeraava nykyajan nuorten naisten silmissä - nuorista miehistä puhumattakaan, ja synnyttää ahdistusreaktioita. Katsokaa Miina Äkkijyrkän rohkeaa olemista bikineissä Veitolan ohjelmassa. Tuolta mummonikin reidet näyttivät. Miina lienee ainutlaatuinen tapaus Suomessa.

Ja miksi kaikkien tavallistenkin naisen vapautuakseen pitäisi näyttää paljasta pintaa kaikille ihmisille,  niin kuin ulkonäöllään leipänsä hankkivat naiset  kuten näyttelijättäret, mallit ja prostituoidut tekevät? Mikä hemmetin naisen tehtävä se on?

Paras vastalause instabeibeille ja koko ulkonäkökeskeiselle kulttuurille olisi naisen kasvojen ja vartalon käyttämisen totaalikielto mainonnassa sekä paljastavien vartalokuvien kieltäminen somessa. En usko tällaisten showing off -kampanjoiden voimaan.

Lisäksi kaikki kehot eivät todellakaan ole kauniita, vaan sairaalloisesti lihavan henkilön keho on hänen neuroosiensa ja addiktioidensa monumentti, joka viestii huonosta olosta. Se on hätähuuto, ilmaus vankina olosta ja yksinäisyydestä. Tai sitten tosiaan jokin aineenvaihdunnan tai muun kehon toiminnan häiriö, sairaus. Sama juttu anorektikon rääkätyn vartalon kanssa.

Oon muuten samaa mieltä, mutta tuo tummennettu kuulostaa vähän joltain mustalta vaatetukselta, jota palstalla tuskin saa sanoa.

Vierailija
60/131 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan nähdä kuvan kaljamahaisesta Keijosta, joka pooseraa rikkinäiset kalsarit jalassa sohvalla niin, että kainalokarvat roikkuu.

Keijon pitäisi nyt vaan ihan itse aktivoitua sitten laittamaan se kuva. Sitä odotellessa, laita sinä omasi! Vai oletko niin hyvännäköinen, ettei sinusta saa kampanjaan sopivaa kuvaa?

Keijo ei laita kuvaansa koska Keijolla on realistisempi näkemys siitä voimaantuuko Keijo läskimahakuvansa palhastelusta koko kansalle.

t. Keijon kaveri

No sitten Keijo ei postaa kuvaansa. Se on hänen oma asiansa, vaikkakin pettymys sille, joka erityisesti halusi nähdä Keijosta kuvan sohvalla rotkottamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi