Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Painan 59 kg enkä löytänyt sopivia housuja!!!

Vierailija
26.05.2013 |

En ole ostellut vaatteita, etenkään housuja yli vuoteen. Ja miten kävikään kun läksin etsimään kankaisia housuja. Ei löytynyt sellaisia jotka olisi päälle mahtuneet :( Mitä ihmettä tää on, tunsin itseni tosi isoksi sovituskopissa. Lähes kaikista malleista joita sovitin loppui kesken koot. Ei mahtunut ämmät eikä ällät. Koko 40 oli pieni. Olisi pitänyt olla 42 niin sitten olisi ehkä riittänyt?

Olen iältäni 38v. Enkä haluaisi vielä tämän ikäisenä siirtyä mihinkään "vanhusten" malleihin. Siis niistä olisi löytynyt sopivia mutta olivat tosiaan tehty 70 vuotiaille tai jotain... Vai pitääkö mun mennä sellaseen kauppaan jossa on kookkaammille naisille vaatteita? En mä vaan tajua. Tuli ihan kummallinen fiilis kun vaatteet eivät menneet päälle. Minua vastaan tuli kuitenkin isompiakin naisia joilla oli ihan sopivat kuteet päällä. Mistä ihmeestä porukka ostaa vaatteensa???

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla kun ihmiset on lihoneet, valmistajat on kutistaneet vaatteet. Siivottiin joku aika sitten lapsuudenkodin kaapeista pois 80-90-luvun vaatteita ja naurettiin itsemme tärviölle. Esimerkiksi vaatteiden kokomerkinnöille. Se mikä silloin oli kokoa s tai m, olisi nyt kokoa xllllllll...

Vierailija
22/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kiittää vastauksista! En siis ole yksin ongelmani kanssa vaikka siltä alkoikin tuntua. Jos joku tietäisi mistä löytyy ns. kurvikkaalle naiselle vaatteita niin saa kertoa, jookos. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hoikka, lievästi alipainoinen (paino vaatteiden kanssa 52kg), mutta yleensä housujen löytäminen on vaikeaa, koska olen vartaloltani leveälanteinen ja minulla on ihan tuhottoman iso takamus! :D

Vierailija
24/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ongelma. Vero Modasta löysin viime viikolla sopivat farkut, joissa oli korkea vyötärö. Mulla on vatsaa joten mitkään lantiomalliset farkut mulle ei sovi. Koko L/XL meni mulle päälle, vaikka olen paljon sua painavampi.

Vierailija
25/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 22:41"]

Sama täällä. Painan 59 kg, olen 166 cm pitkä -

kaikki HM- LIndex- Kapp Ahl- Seppälä- ym.  housut jotka mahtuvat reisistä, ovat vyötäröstä järkyttävän suuria. (olen mallia "ent. yleisurheilija")

Pitäisi ottaa mammamalli tai Leviksen järkkykalliit Bold Curvet.

Samaa ongelmaa ei ollut 15 vuotta sitten - ja olen tismalleen samankokoinen kuin silloin!

[/quote]

110% varmuudella vartalosi malli on 15 vuoden aikana muuttunut, vaikka vaaka näyttääkin samoja lukemia.

Vierailija
26/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki HM- LIndex- Kapp Ahl- Seppälä- ym.  housut jotka mahtuvat reisistä, ovat vyötäröstä järkyttävän suuria. (olen mallia "ent. yleisurheilija")

Samaa ongelmaa ei ollut 15 vuotta sitten - ja olen tismalleen samankokoinen kuin silloin!

[/quote]

Minkä hintaisia vaatteita te oikein ostatte ja mistä löydätte muka niin halpoja vaatteita, että n. 90€ farkut on järkkykalliit?!

Vierailija
27/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma, painoindeksini on 23 eli olen normaalipainoinen. Kaikki housut jopa L koko liian pieni! Ja muutoinkin myydään vain skinny jeans mallisia housuja, jotka ei ole imarteleviä. Pitää kai siirtyä isojen tyttöjen kauppoihin. Mutta hyvä tietää, että muilla sama ongelmaa.

Vierailija
28/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös sama ongelma, sekä housuissa että esim. kotelomekoissa ja hameissa. Vyötäröltä liian iso (suorastaan pyörii ja tippuu) ja reisien ( ja lantion ala-osan) kohdalta taas ihan liian tiukka. Erityisesti reisien ulkolaidat ovat mulla ne ongelma-alueet. Omasta mielestäni mun reidet ei edes ole erityisen paksut eikä painokaan ole ongelma, malliltaan vaan ovat vääränlaiset: sekä reidet että vaatteet.

Täytyis alkaa varmaan teettämään itselle sopivia vaatteita tai vähintäänkin viedä ne ompelijalle fixaukseen heti oston jälkeen.

Toinen ikuisuusongelma on myös housujen/farkkujen asettuminen lantiolle/vyötärölle. Ne jää aina joko liian alas tai nousee liian ylös...

Vierailija
29/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

?! Mä painan saman verran ja mahdun koon 36 housuihin. Joillakin malleilla jopa 34siin. Viimeeksi kävin housuostoksilla Stockalla, mutta Espritillä on sopivia myös.

Vierailija
30/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi et kokeillut niitä nelikakkosia? Vai eivätkö nekään olleet hyvät? Onko pakko jumittaa jossain nuoruusajan koossa, jos tuntuu että se ei enää ole sopiva? Useimmissa malleissa koot tehdään 44 asti, eikä tällöin ole kyse mistää läskien mallistosta tai mummomalleista.

Vierailija
31/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vitosella on myös tätä ongelmaa, mutta katson kyllä aina housujen mallin siten, että siinä on sopivasti tilaa reidessä. On jäänyt usein ostamatta housut ihan siitä syystä, että jäävät reisistä kiinni ja isommassa koossa mahtuu selän ja housunkauluksen väliin kaksi nyrkkiä...

Tämä ongelma on ensimmäkseen juuri noiden teiniliikkeiden valikoimissa. Tuntuu nykyään nuoret olevankin rimppakinttuja mutta leveävyötäröisiä mitä tuolla kaupungilla on tullut nähtyä...

Vierailija
32/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet täällä valittaa, että vyötärö on liian löysä.

Minulla taas on päinvastainen ongelma. Olen ihan rehellinen omppuvartaloltani (rinnanympärys ja lantio yhtä leveät ja maha kuin 7 kk:lla odottavalla) ja minusta "kaikki" vaatteet on suunniteltu päärynävartaloisille. Kun löydän vyötäröltä sopivat housut, reidet lepattaa kuin lepakon siivet. Vain yhdet tietyn malliset housut sopivat. Teenkin aika paljon itse itselleni vaatteita niin säilyn nöyryyttäviltä kauppakokemuksilta, mutta farkut ja nk. siistit työhousut haluaisin kyllä kaupasta löytää.

Vierailija
33/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo bmi 24 vielä tilittää. Olen siis selvästi normaalipainon puolella, aika lyhyt mutten aivan mikään tappi kuitenkaan. Kun menen ostamaan housuja, on ostettava ne jotka sopii eikä ne joista tykkään. En ole edes erityisen reitevä, mutta yleisin ongelma on se että housut juuttuu reisiin, näyttää kauhealta ja tuntuu epämukavalta päällä. Sitten jos ostan housut jotka ei kiristä eikä saa näyttämään epäpukevalta makkarankuorelta, ne ovat niin isoa kokoa että mittasuhteet ovat muuten pielessä. Liian löysä vyötärö ja perseosa näyttää kamalilta, vaikka reisissä on tilaa. Miten voi olla että vaatesuunnittelijat tekee tästä näin helvetin vaikeaa? Ja korostan vielä etten ole läski vaan ihan normaalipainoinen!

Vierailija
34/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paksut pohkeet ja reidet. Tunnen itseni SIAKSI kun yritän hikisenä tunkea tiukkoja housuja päälleni :( inhoan housuostoksia! Koskaan ei mahdu päälle ja paha mieli tulee joka kerta.

Vierailija
35/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se vartalotyyppi, niin kuin täällä on jo moneen otteeseen toitotettu. Ihmettelen kyllä, jos ei oikeasti housuja 59-kiloiselle löydy. Tsemppiä etsintään! T. 158/66 ja aina olen housut löytänyt.

Vierailija
36/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä painan 69kg ja olen 169cm pitkä, löydän hyvin vaatteita. Farkut on 30tuumaa ja muut housut kokoa 38 tai 40. Missä kaupassa olet käynyt, jossain teinivaateliikkeissä housut onkin niin pientä kokoa, että jää polvista jo kiinni =) käytä muita liikkeitä ja laadukkaita merkkejä

Vierailija
37/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsis kauppa jossa myydään Very nicen housuja. Niitä on monen vartaloiselle ja nuorekkaitakin malleja löytyy.

Vierailija
38/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä liikkeissä kävit? Aika monessa liikkeessä on paljon nyt noita suorajalkaisten housuja, eli reidet samanpaksuiset kuin sääret. Se nyt ei vaan ole se muoto mitä suurin osa aikuisista naisista edustaa. Kokeilitko stretchejä?

Minä ostin juuri Kappahlista viimeviikolla stretch-farkut kokoa 34 ja painoa on 49 kg. Maksoivat 30 e. Pystyn käyttämään noita kapeita malleja, koska olen vartalomuodoltani "suora" ja poikamainen (olin sitä myös silloin kun painoin 59 kiloa, tosin koko oli silloin suurempi).

Silloin "vanhoina hyvinä aikoina" minulla oli se ongelma, että kaikki housumallit olivat lantio-takapuoli-akselilta pussittavia vaikka vyötärö ja lahkeet olivat sopivat. Silloin vaatesuunnitteluna oletuksena oli se että naiset ovat tiimalaseja.

On erikoista, että joku vartalotyyppi on tiettynä aikana muodissa ja sitten muita ei huomioida ollenkaan. Onnea etsintään! Nuortenvaateliikkeet kannattaa kiertää kaukaa (kun painoin 42 kiloa, JC:n L-kokoinen paita oli minulle liian pieni, eikä minulla tosiaan siis ole silikoneja :)

Eipä nuo näy kaikille nuorillekaan oikein sopivan nuo nykyiset muotifarkut, paljon näkee niitä jotka ovat sulloneet ne jalkaansa välittämättä siitä tosiseikasta, että viisi kiloa rasvaa kurkistelee vyötärönauhan yläpuolella.

Vierailija
39/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 10:23"]

Missä liikkeissä kävit? Aika monessa liikkeessä on paljon nyt noita suorajalkaisten housuja, eli reidet samanpaksuiset kuin sääret. Se nyt ei vaan ole se muoto mitä suurin osa aikuisista naisista edustaa. Kokeilitko stretchejä?

Minä ostin juuri Kappahlista viimeviikolla stretch-farkut kokoa 34 ja painoa on 49 kg. Maksoivat 30 e. Pystyn käyttämään noita kapeita malleja, koska olen vartalomuodoltani "suora" ja poikamainen (olin sitä myös silloin kun painoin 59 kiloa, tosin koko oli silloin suurempi).

Silloin "vanhoina hyvinä aikoina" minulla oli se ongelma, että kaikki housumallit olivat lantio-takapuoli-akselilta pussittavia vaikka vyötärö ja lahkeet olivat sopivat. Silloin vaatesuunnitteluna oletuksena oli se että naiset ovat tiimalaseja.

On erikoista, että joku vartalotyyppi on tiettynä aikana muodissa ja sitten muita ei huomioida ollenkaan. Onnea etsintään! Nuortenvaateliikkeet kannattaa kiertää kaukaa (kun painoin 42 kiloa, JC:n L-kokoinen paita oli minulle liian pieni, eikä minulla tosiaan siis ole silikoneja :)

Eipä nuo näy kaikille nuorillekaan oikein sopivan nuo nykyiset muotifarkut, paljon näkee niitä jotka ovat sulloneet ne jalkaansa välittämättä siitä tosiseikasta, että viisi kiloa rasvaa kurkistelee vyötärönauhan yläpuolella.

[/quote]

Muakin ihmetyttää nää nykyfarkut. Onko ne tarkoitettu lähinnä 11- 12-vuotiaille laiheliini tytöille? Kun nykyään monet teinit ovat todella ylipainoisia, niin miten ihmeessä voivat ostaa farkkunsa näistä nuorisoketjuista? Kun nykyajan kolme-neli-viisikymppiset ovat monesti paljon hoikempia kuin nykyteinit. Ristiriitaista.

Vierailija
40/50 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, luulisi että olisi vaateketjuillekin edullista että ihmiset pystyisivät ostamaan niistä sopivia vaatteita, mutta nooou.